Guest Birgitte K

bevare brudebuketten?

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg havde ikke lige penge til at få min buket tørret ved en prof og derefter sprøjtet med diverse ting og sager, og jeg var for sent ude til at få den vokset.

Ringede ned til den lokale blomsterhandler og fik dette råd.

Hæng buketten et mørkt og varmt sted.

Efter ca. 14 dage sprayer du den med elefanthud/lim/lak... det gør at den holder sig rigtig flot... Min er blevet pæn, men jeg ved jo ikke hvordan med det færdige resultat om flere år.

Derudover får vi en bekendt til at male et billede af buketten, som kan hænges i stuen.

Håber du ku bruge mine små fif...

------------------

Størst af alt er kærligheden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har taget én blomst fra buketten (en blomstertobak), som jeg afleverer til Flora Danica Smykker (se mere på www.floradanica.com) - og de forgylder den, som et evigt minde. Man kan fx få den lavet som et halskædevedhæng.

Jeg kastede resten af buketten, da jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med en tørret buket.

Mvh Mim

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte en lille stjerneformet blomst der hedder blomstertobak. Den bliver lavet til en broche - men den kan også laves som vedhæng, hvis man foretrækker det. Den kan både forgyldes og forsølves, men jeg fik anbefalet det første da sølvet anløber og kan være meget svært at pudse, når der er så mange 'kroge og hjørner' i blomsten.

Jeg har hverken set resultat eller pris endnu - men er sikker på at det bliver flot.

Mvh Mim

[Dette indlæg er redigeret af Mim (edited 28 August 2003).]

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Rigtig go´ide det med at ta en blomst fra... Det vil jeg også gøre, så har jeg noget min datter eller svigerdatter engang kan låne til hendes bryllup !

Jeg lægger også min buket på min elskede mormors grav, da hun også har lidt fra mit bryllup som hun desværre kan være med til - fysisk !

Jeg har læst et sted, og kan desværre ikke huske hvor og hvad at det betød noget når man lagde den på en nær slægtnings grav.

Jeg mener det var noget med frugtbarhed /lykkeligt ægteskab ?

Ved i hvad overtroen siger nu I også lægger den på en grav ?

------------------

Ingen anden gør mig mere hel end ham jeg skal giftes med !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer