Magleby

Vægtvogterne

59 indlæg i dette emne

Nu er jeg delvist konsulent ved WW....såå I skal også bare spørge hvis I har noget!!

Men man skal ALTID huske og spise sine points, da man skal have forbrændingen oppe! - Man sparer på pointsne i starten - vi er jo vokset op med at man taber sig kun hvis man ingen ting spiser! Mange har faktisk rigtig svært ved at spise dem alle...og til det kan jeg kun sige, at man skal planlægge sin dag i forvejen...og hvis man stadig mangler at spise nogen...jaa så tag et glas juice, en banan, spis smør eller lignende - DET ER BARE SUPER VIGTIGT AT SPISE DE POINTS!

KH M :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man spise dessert til aftenskaffen????

Skal man spise alle sin poin op????? Når der står en posion giver 6 poin, må man så gerne tage to gange hvis man har flere poin at tage af???

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du har point til at spise lidt dessert, så må du gerne :carrot:

Du må spare 4 point pr dag, men de skal de spises i løbet af ugen. Dine motions point behøver du ikke at spise, men jeg gør det. Det er jo med til at holde forbrændingen oppe. Du taber dig også hurtigere ved at spise alle dine point. Jeg har nogle mandage spist is fordi jeg havde en del point i overskud :yay:

Og hvis du har point nok, så må du tage alle de gange du vil. Husk også at spise noget grønt og drikke vand. Det mætter. Uh, lille tip: FULDKORNSPASTA!! Det smager som alm pasta, er godt for fordøjelsen, og koster et point mindre end alm pasta :cheerleader3:

Nu er jeg delvist konsulent ved WW....såå I skal også bare spørge hvis I har noget!!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, hvor fint. Det må vi benytte os af :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey i skønne quinder...

Jeg er jo gammel vægtkonsulent og har lige læst tråden igennem... Jeg har ALTID i min undervisningstid sagt, at man som person må finde ud af hvilken slanke-måde der passer til en selv - og har aldrig snakket ned om WW ( kender ikke så meget til det, så jeg kan jo ikke udtale mig ).. Jeg synes det lyder spændende og kunne for sjov skyld godt tænke mig at prøve det på egen krop :blush:

Kan i mon hjælpe mig med at finde ud af hvor mange point jeg skal have og måske fortælle hvad der tæller for hvad ? Jeg er 170 høj, vejer 70 kg og vil gerne tabe 10 kg...

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey i skønne quinder...

Jeg er jo gammel vægtkonsulent og har lige læst tråden igennem... Jeg har ALTID i min undervisningstid sagt, at man som person må finde ud af hvilken slanke-måde der passer til en selv - og har aldrig snakket ned om WW ( kender ikke så meget til det, så jeg kan jo ikke udtale mig ).. Jeg synes det lyder spændende og kunne for sjov skyld godt tænke mig at prøve det på egen krop  :blush:

Kan i mon hjælpe mig med at finde ud af hvor mange point jeg skal have og måske fortælle hvad der tæller for hvad ? Jeg er 170 høj, vejer 70 kg og vil gerne tabe 10 kg...

:cheerleader3:

Sådan beregnes point:

1.

Kvinde. 7 p.

Mand 15p.

2. Alder

18-20 5p.

21-35 4p

36-50 3p.

54-65 2p.

>65 1p

3. Vægt:

Tag det første tal i din vægt... Ex. 70 kg = 7p.

4. Højde

Under 160cm: 1 p.

Over 160 cm 2p.

5 Aktivitet

Aktivitet i løbet af dagen... Tæl ikke motion med

Mest stillesiddende 0p

Ofte siddende, mest stående 2p.

I konstant bevægelse 4p.

Fysisk hårdt arbejde 6p.

6. Vil du?

Tabe dig 0p.

Holde nuværende vægt 4p.

Det laveste man må få er 17 og det højeste 40 p.

Breregning for Lambada Bamse....

1. 7p.

2. 4p.

3. 7p.

4. 2p.

5. 0p. (set i lyset af dit arbejde)

6. 0p.

Ialt: 20p. dagligt...

Dyrker du noget motion i løbet af ugen? Så vil jeg gerne beregne for dig hvad det giver af ekstra points du må spise. Du skal bare skrive hvad det er og hvor lang tid...

Spørg endelig igen....

Susanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WW's seks kostanbefalinger:

(stemmer rigtig godt overens med sundhedstyrelsens)

1. Spis frugt og grønt til alle måltider, helst seks om dagen.

2. Spis varieret og over flere måltider. Helst tre hovedmåltider og tre mellemmåltider

3. Få nok Kalcium: Mindst 800 mg Kalcium hver dag. = ca. 5 dl. mælkeprodukt

4. Vand. Vejer du 60 kg skal du drikke 1,8 l (70=2,1L., 80kg.=2,4L., 90kg.=2,7L., 100 kg.=3,0L). Indtag alkohol med måde.

5. Spis det rigtige fedt: Fedt fra planteriget er godt ex. Olier, flydende margarine, fed fisk, avokado, oliven, nødder & frø

6. Motion: Når man dyrker motion kan man optjene bonuspoints. Du må dog højest spise 12 af disse i løbet af en uge. Ex.: Hvis man vejer 80 kg giver cykling/spinning 15 min. 3 bonuspoints, løb 15 min. 2 bonuspoints, rask gåtur 15 min. 1,5 bonuspoints og svømning 15 min. 2 bonuspoints.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak Super Sus,,, Nu har jeg lidt et overblik - men det er stadig svært - for hvad med kød, fisk og fjerkræ ? Og hvad tæller ylette ( det spiser jeg meger ) og müsley og cornflakes ? Hvordan holder i styr på det hele ?

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:cheerleader3: SUPER TRÅD! Ja jeg har nemlig svært ved at spise alle mine poin op...........så hvis jeg forstår det rigtigt så kan jeg spare lidt i et par dage og så guffe en lækker is??? Hvis man laver en ret mad og der står at man skal bruge et antal kartofler eller ris......må man så ud over det der står i menuen koge yderligere flere kartofler/ ris???? Håber ikke det er for indviklet et spørgsmål!!!
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

for hvad med kød, fisk og fjerkræ ? Og hvad tæller ylette ( det spiser jeg meger ) og müsley og cornflakes ? Hvordan holder i styr på det hele ?

:cheerleader3:

<{POST_SNAPBACK}>

Oksekød hakket 10% 90 g - 3,5 point

Oksekød hakket 6% 90 g - 3 point

Magert oksekød 125 g råt - 2,5 point

Svinekød hakket 6% 90 g - 2,5 point

Svinekød hakket 10% 90 g - 3,5 point

Kotelet 125 g rå - 3,5 point

Skinketern 125 g råt - 3 point

Kyllingbrystfillet 125 g råt - 2 point

Kyllingelår U/ skind 125 g - 2,5 (m/ skind - 4 point)

Kalkun u/ skind 125 g - 2,5

Æg - 2 point

Ylette 200 ml - 3 point

Minimælk 200 ml - 1,5 point

Smør 1 teske - 1 point

Cornflaks 1 dl (10 g) - 0,5 point

Cornflaks m/ sukkerlage 1 dl (17 g) - 1 point

Müsli, ristet , 3 spiseske (15 g) - 1,5 point

Müsli m/ frugt 3 spiseske (15 g) - 1 point

Når vi er til vejning får vi en lille liste hvor vi hverdag kan skrive ind hvad vi spiser. Det er en utrolig hjælp at bruge den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:cheerleader3:  SUPER TRÅD! Ja jeg har nemlig svært ved at spise alle mine poin op...........så hvis jeg forstår det rigtigt så kan jeg spare lidt i et par dage og så guffe en lækker is???  Hvis man laver en ret mad og der står at man skal bruge et antal kartofler eller ris......må man så ud over det der står i menuen koge yderligere flere kartofler/ ris????  Håber ikke det er for indviklet et spørgsmål!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du må spise lige hvad du vil hvis du har point nok. Så spis du bare en is :blush:

Det lykkes mig at komme gennem julen, uden at bruge over mine point og ved at spare op og gå et par turer - Jeg tabte 1 kg over julen !!!!!!! Hvis man skal til fest kan det også være smart at spare op.

Du kan sagtens tilsætte extra ris eller kartofler, bare hold styr på hvor mange gram der er i retten og hvor mange gram du tilsætter. Kartofler må du jo spise ubegrænset af for 2 point.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker kæmpe læsker.... De koster kun 1,5 p. så sådan en kan jeg tit få...

Til WW-møder kan man købe guider med points antal på alle fødevarer... Jeg kan ikke selv regne dem ud.. Jeg slår op.... Man kan dog købe en lommeregner som kan omregne....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, det er altså ikke så godt :cheerleader3:

Er lige kommet hjem fra lillebror og kæresten af og der gik jeg optimistisk op på deres vægt.... Hvis den viset rigtigt har jeg taget 3,5 kilo på i løbet af en måned.... Ej, det er ikke så godt....

Jeg er guld medlem hos WW - men har lige siden jeg blev det, fråset TOTALT. Jeg ved godt hvad jeg skal gøre og hvordan jeg taber mig, men jeg giiiider bare ikke! Jeg har ingen selvkontrol i øjeblikket og "glemmer" nogen gange med vilje x antal point.

Er der ikke nogle af Jer der har nogle gode "op på hesten igen"-ideer?

Suk :veiledsmile1: (jeg gemmer mig)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg skal tabe 30-40 kg :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Been there ;) Men ved du hvad - når først man begynder at kunne se og mærke man taber sig, stiger motivationen yderligere.... Og selom jeg aldrig i mit liv har brugt så mange penge på tøj ( gik fra str. 56 til 38 ), så er det sååååå fedt at opleve kroppen blive mindre og mindre....

Jeg skal selv vejes i dag ved DDV.... Har lige 5-10 kg jeg gerne vil smide, da jeg har taget lidt på efter min fødsel..

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer