Guest gobo

Det rigtige måde at fri på

13 indlæg i dette emne

Hejsa...

Jeg er kommet i en vanskelig knibe, jeg skal fri på en genial måde. og du sidder garanteret med den rigtige ide. Hun skal jo helst sige JA. Jeg er 27 og hun er 26. vi snakker om børn, jeg vil gerne have børn hun vil gerne giftes inden ( kirkebryllup ) Så jeg må tage mig sammen og komme i gang, men jeg mangler din hjælp.

Ikke noget med elestikspring. men noget romantisk. Vi har kendt hinanden i 11 år, så det går jo ikke for stærkt.

Og havd koster en godt kirkebryllup med fest? jeg har fået at vide a min svigerfar at det økonomiske ikke er mit problem. men hans. så jeg har ingen undskyldning mere. han er pt. 75 år og hans store drøm er at følge hans datter op a kirkegulvet.

Jeg svæver på en lyserød sky og kan næsten ikke få jord kontakt igen så hjælp mig

og på forhånd tak.

mvh bo nielsen

gobo@nielsen.mail.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Først et stort tillykke med beslutningen - og glæd jer! Det bliver uden tvivl den fedeste dag i jeres liv.

Dernæst frieriet....tja du kender jo selv bedst din kommende kone, men min mand friede til mig en aften (en mandag aften, faktisk) efter han først have inviteret mig ud at spise. Jeg synes egentligt ikke der var noget underligt i at han inviterede mig ud, for det gør vi tit som en pludselig indskydelse. Efter vi havde spist gik vi en tur ned til havene som er meget smuk om aftenen med lys. Der satte vi os så på "vores" bænk (den bænk vi sad på og kiggede ud over vandet den aften vi blev kærester), det støvregnede svagt og vi sad lidt og snakkede og kiggede ud over vandet og så pludselig uden varsel sprang han op og faldt på knæ og trak en fint indpakket æske frem mens han spurgte "Vil du være min for altid" - tja nu har vi snart været gift i 2 måneder.....

Mht. økonomien, så afhænger det jo af hvad der er jeres drømmebryllup. Men prøv engang og kig på www.bryllupnu.dk hvor der er en masse folk der har fortalt hvordan de holdt deres drømmebryllup og hvad det kostede - det kan sikkert give dig en ide ud fra hvilke ønsker I har.

Men alt mulig held og lykke - håber du vil vende tilbage og fortælle hvordan det gik?

0

Del dette indlæg

Hei!

Gøy å lese at også menn er inne på bryllupssidene! Gratulerer med beslutningen - det er bare superfint når menn frir på gamlemåten!

Min kjæreste hadde en aldeles vidunderlig nydelig måte å fri på. Det var en fredag kveld, jeg prøvde å få ham med på kino, men han sa han ikke kunne, hadde mye skolearbeid etc å gjøre. Så jeg dro alene, og ringte ham ca en halv time før jeg kom hjem - for det hadde han innstendig bedt meg om å gjøre! Da jeg kom hjem, kjente jeg røkelsesduft (av min favorittrøkelse) allerede utenfor døren, og da jeg kom inn, duftet det nydelig, og var mørkt, og det sto bare ett stearinlys i gangen. Kjæresten min la en finger over munnen min som tegn på at jeg skulle være stille, lukket øynene mine og ledet meg videre inn i leiligheten. (Han hadde hengt et forheng foran døråpningen til stua). Jeg fikk åpne øynene da han hadde ledet meg inn i stua - og der hadde han tendt over 120 stearinlys!! Det var superromantisk og fryktelig vakkert! Der sa han noe som var så vakkert, og jeg husker desverre ikke hva det var, så gikk han ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Selvfølgelig sa jeg ja!!

Noen tips hvis du velger å bruke masse stearinlys:

1) Da han ikke hadde 120 lysestaker, satte han mange lys på tallerkener som var snudd opp-ned, dette gjorde han ved å dryppe litt stearin først, for så å feste lyset i den varme stearinen. Det ble meget fint

2) Du trenger lengre tid enn du tror når du skal tenne alle lysene

3) Det blir meget, meget varmt!!! (En anledning til å ta av seg klær, forresten)

Til historien hører med, at det var fryktelig rotete da jeg dro, og jeg var så sliten at jeg ikke orket å tenke på å rydde engang. Og tror du ikke leiligheten var strøken og ren!!

En annet par jeg kjenner, hadde en gammel, romantisk bro der de pleide å gå tur, og stoppe og kysse. Gutten i dette paret fikk med jenta ut på restaurant - de pyntet seg først, og så gikk de til broen, hvor han gikk på kne, strakte frem noen nydelige ringer og fridde.

En annen jeg kjenner fridde på lille julaften, i et gangfelt!!!

La meg få høre hvordan du gjorde det da!! Og hun sa vel ja!!?!?!! Lykke til!

Klem Maria

0

Del dette indlæg

Hej gobo

Som Dinna skriver, så kender du bedst selv din kommende kone og ved vel, hvad der kan slå benene væk under hende, men hvis du mangler lidt inspiration, så kommer her min historie:

Min mand foreslog, at vi holdte nytårsaften for os selv det år, hvor vi gik fra 1999 til 2000. Normalt render vi rundt med en masse venner og bliver fylde nytårsaften, men jeg var straks med på ideen. Det kunne være så hyggeligt.

Jeg har en gammel hund, og den skulle jo luftes godt inden, så han foreslog, at vi kørte ud til et sted i skoven, hvor vi godt kan lide at gå. Igen var jeg med på den.

Da vi kom derud var det totalt oversvømmet, og jeg foreslog, at vi da bare kunne gå et andet sted, men nej. Han kørte hjem efter gummistøvler. Nu er han sådan, at hvis han har sat sig noget for, så kan han godt blive stædig, så jeg havde ingen mistanke.

Da vi kom over vandet, spurgte han, om jeg stolede på ham. Jeg svarede selvfølgelig ja, og så skulle jeg lukke øjnene. Han førte mig lidt rundt, og da jeg endelig måtte åbne øjnene igen, så stod vi foran et stort træ, hvor han et par måndeder forinden havde skåret et stort hjerte med vores forbogstaver indeni. Vi gik op til træet, og han havde forberedt en lille tale, men blev lidt distraheret af mig, som stadig ikke fattede noget og fjollede lidt rundt. Da han så kom til punktet, hvor han trak en lille æske op ad lommen, så blev jeg helt stille, og så græd jeg.

Det er et ret offentligt sted, så der var mange turister, men jeg græd, smilede og grinede hele vejen hen til bilen.

Det hele var meget romantisk i vores verden, men det, som virkelig slog benene væk under mig var, at han flere måneder forinden havde spurgt mine forældre, om han måtte gifte sig med mig. Vi havde kendt hinanden 2½ år på det tidspunkt, og de elskede ham meget højt(det gør de nu stadig), så han var ret sikker på ikke at få et nej, men han mente, det var den rigtige måde at gøre det på.

Med hensyn til prisen, så holdte vi stor fest for 70 mennesker med stor kage, videomand, hestevogn, levende musik osv for ca. 45000 kr. Maden havde vi lavet meget af selv, og min mor syede brudekjolen, så der har vi sparet mange penge. Men hensyn til et godt kirkebryllup, så er det jo meget forskelligt, hvad man mener med godt, men vi ville have dte hele og gik ikke på kompomis med noget pga prisen, men det kan sagtens gøres både meget billigere og dyrere.

Jeg håber, du finder ud af noget.

Held og lykke.

Jeanett

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Næsten alle frieri-historier er jo romantiske. Jeg har endda hørt om en mand, der friede til sin kæreste på deres badeværelse, mens hun sad på kanten af badekarret. Hun havde lige været på toilettet og stod og vaskede hænder, da han bare ikke kunne vente mere Postet billede! Deres historie, syntes jeg, var romantisk, fordi hendes tårer og hans ord viste, hvor forelskede de var. Der handlede det ikke om baggrunden.

Min kæreste friede til mig i påsken, hvor vi var 10 dage i New York. På en tidligere rejse havde vi været oppe i Empire State Building om dagen, så denne gang skulle vi se byens lys deroppefra om aftenen. Da vi havde set, hvad vi ville, trak han mig lidt væk fra de andre turister. Det blæste og var koldt, så vi var nødt til at stå tæt. Han sagde en masse sødt (som jeg har glemt halvdelen af) om, hvor godt vi har det sammen og spurgte så, om jeg ville gifte mig med ham. Han havde en ring med, som han havde købt i Danmark, og udover at den er smuk, er den helt speciel, fordi han selv har valgt den til mig.

Held og lykke, Gobo. Fortæller du, hvordan det er gået?

Mange hilsner fra Marianne

------------------

Bryllupsdag

2. august 2003

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Ja, der er mange måder at fri på, men jeg synes da lige at jeg ville fortælle hvordan min kæreste gjore det.

Dagen før min 25 års fødselsdag, overrasker min kæreste mig med, at vi skal overnatte på Fredensborg Store Kro.

Vi ankommer om eftermiddagen til kaffe og kage på teressen, vejret var dejligt, solen skinnede, ja det kunne ikke være bedre!

Værelset var kanon flot med himmelseng, flotte gamle lamper, ja der manglede ingen ting.

Om aften går vi ned og spiser en flot og lækker 3-retters menu med god vin til.

Da vi går op på vores værelse igen er kl. ved at være 00:00, altså tæt på min fødselsdag.....

Min kæreste siger at jeg lige skal vente ude på gangen en 5 min. tid.

Imens kan jeg høre ham pusle rundt inde på værelset, og jeg tænker, at han er ved at finde min gave frem og pynte op.

Da han 5 min. senere råber at nu må jeg godt komme ind, åbner jeg døren til det mest romantiske værelse.

Min kæreste havde lavet en "sti" med rosenblade og levende lys på gulvet, og hen til himmelsengen, hvor han på gulvet sidder på knæ, med en flot Prinsessering i den ene hånd og en lang stilket rød rose i den anden.

Han spørg om jeg vil gifte mig med ham, hvilket jeg siger ja til!!!

I sengen har han en flaske kold champagne og glas klar, sammen med friske jordbær Postet billede)

Nu er vi så i fuld gang med at planlægge vores bryllup, som vi regner med at løbe op omkring de 80 - 100.000.-

Held og lykke med det hele.

Hilsner fra Stinne

0

Del dette indlæg

Hej Gobo.

Ja, nu har du jo efterhånden fået en del idéer, og jeg kan kun tilslutte mig, at du kender din kæreste bedst og ved, hvad der vil gøre hende glad. Det behøver ikke være vildt romantisk eller specielt. Det er rigeligt at høre spørgsmålet. Det synes jeg i hvert fald. Den dag min kæreste friede er en af de lykkeligste dage i mit liv, selv om vi i et stykke tid havde snakket om at blive gift, da vi er i samme situation som jer - vi vil begge gerne have børn, men jeg vil gerne giftes inden. Lige meget hvad bliver man utrolig rørt og glad når man endelig hører spørgsmålet.

Min kæreste friede til mig i et sommerhus i Hundested ude på terrassen med udsigt over havet. Han havde ikke kunne købe nogle blomster, da jeg hele tiden ville med til byen. Men han fandt en lille lyserød rose i en buket blomster vi havde stående, og så kom han meget genert ud på terrassen og lagde sig på knæ. Han siger det er det sværeste han nogensinde har gjort, selv om vi har kendt hinanden i 8 år. Som mand kan man nok godt lide at have kontrollen, og pludselig skal man blotte sig fuldstændig og indrømme sin store kærlighed til et andet menneske - for resten af livet!! Men det er skønt for pigen Postet billede)

Så klø du bare på, stedet og omgivelserne betyder ikke mere end dig!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa!

Min "kommende mand" har altid sagt, at han engang ville fri på det tidspunkt hvor jeg mindst ventede det.. Og det gjorde han!! Vi har kendt hinanden i 10 år, og jeg var så småt ved at vende mig til tanken om at det aldrig blev "min tur"!

Jeg var sent på vej hjem fra arbejde og skulle egentlig forbi mine forældre for at hente vores søn - min kæreste ringede så og sagde, at de ville komme og aflevere ham, så jeg skulle bare komme lige hjem! Da jeg kom hjem var det halvmørkt, og det første jeg så ind ad vinduet var stearinlys på bordet - men det har vi ofte... jeg kunne bare ikke se nogen mennesker, og tænkte, at lysene skulle pustes, så ikke der gik ild i noget!!! Da jeg kom ind ad døren var der starinlys overalt i entreen og op ad trappen!!! Da jeg kom hen til døren ind til stuen så jeg min kæreste på knæ midt på gulvet - iført smoking - med den længste rose i hånden! og igen stearinlys overalt!! Det var ret overvældende, og jeg blev bare stående og måbede!!! Så friede han - jeg sagde ja - han havde en god rødvin stående klar - vi skålede, og efter jeg var "landet" igen og vi havde snakket bryllup -hvornår-hvordan-hvad (?????)(vi planlagde ikke noget allerede der!!) kørte vi så op og hentede vores søn og fortalte mine forældre det!!

Det er simpelthen det mest romantiske jeg har oplevet - og så en ganske almindelig torsdag aften!!!

Vi skal giftes i november - og vi glæder os!

Held og lykke med frieriet!!

Trold

0

Del dette indlæg

Jeg synes MIN mand absolut friede på en romantisk måde.

På vores ferie skulle vi flyve i luftballon. Og hængende over en lille spansk bjergby, friede han, mens solen stod op.

Smukkere kan det ikke gøres.

Gæt selv om vi fik mange luftballoner som sangskjuler til brylluppet...heheHej fra Louise N

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg bliver helt rørt af, at læse alle de søde indlæg, så jeg må også fortælle min historie:

Jeg havde været på forretnings-rejse, og min mand hentede mig som sædvanlig i lufthavnen. Da vi kom hjem, havde han slået vores telt op i stuen, og pyntet med flag og balonner. Inde i teltet havde han blomster og champagne, og så friede han til mig!

Vi elsker at tage på camping, så derfor var det en meget sød og personlig måde at fri på....og så flyttede vi madrasserne ind i teltet, og sov der i en uges tid - det er faktisk hyggeligt :-)

-Hanne

0

Del dette indlæg

Ja, man kan jo ikke lade være med at fortælle sin historie...

Min kæreste friede på vores årsdag, hvor jeg fik at vide, han ville invitere mig på picnic. Vi tog afsted, og da han havde bredt tæppet ud, viste det sig, at han havde glemt picnic-kurven i bilen! Han forsvandt tilbage til bilen og jeg ventede og ventede, og kunne ikke forstå, hvor han blev af... Pludselig kom en mand ridende på en stor hvid hest... og gæt hvem det var? Jo, det var såmænd min kæreste, som havde skiftet til jakkesæt og som kom ridende som prinsen på den hvide hest - sådan noget troede jeg ellers kun skete i eventyrene Postet billede Da han steg af hesten friede han til mig med en hvid rose (min favoritblomst) og en flot ring samt et digt, han selv havde skrevet, og som var noget af det smukkeste.

Jeg begyndte selvfølgelig at græde af glæde, men dagen var endnu ikke slut. Det viste sig nemlig at vi ikke skulle på picnic alligevel, men ud at ro i robåd ved Frederiksdal, hvor han havde medbragt champagne og jordbær (vejret viste sig fra sin bedste side, så det var en fantastisk oplevelse). Om aftenen var vi ude at spise på en restaurant, som har betydet meget for mig igennem min opvækst, og aftenen sluttede vi af i Tivoli, hvor der var fyrværkeri. Det føltes som om, det kun var for os Postet billede Overnatningen foregik på et dejligt hotel, hvor min kæreste havde bestilt en suite.

En helt igennem uforglemmelig oplevelse, hvilket også var hans intention med dagen!

- glemte jeg at sige, han har allergi over for heste?)

Et frieri er jo meget personligt, så det skal passe til begge parters personlighed og temperament. For mit vedkommende ramte min kæreste lige plet, så jeg skal giftes med min "prins på den hvide hest" næste år d. 7. juni Postet billede

Jeg håber, Gobo, du skriver og fortæller os om, hvordan du friede...

Mange hilsner

Pia-Marie

[Dette indlæg er redigeret af Pia-Marie (edited 23 November 2002).]

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pia-Marie. Din historie var fantastisk..

Her er min.

Min kæreste og jeg har længe talt om at blive gift. Så en ganske almindelig torsdag aften for ca. tre uger siden havde han planlagt det store frieri.

Jeg havde været på arbejde, og kom først sent hjem (19.00). Jeg var træt og havde ikke lyst til noget som helst. Men da jeg trådte ind i stuen, ventede der mig en overraskelse. Min kæreste havde pyntet op med blomster og stearinlys i hele stuen. Midt på stuebordet stod en blomst, hvori han havde placeret en ring. Han satte sangen: "you are so beautyfull" på, og sagde de magiske 6 ord. Jeg var helt paf og vi havde begge tårer i øjnene da han satte ringen på min finger og den passede perfekt... Jeg ringede lidt efter til min familie, og helt impulsivt kom mine forældre og søskende på besøg med en flaske champagne. Vi havde en rigtig hyggelig aften, hvor vi selvfølgelig snakkede bryllup, fremtid og gamle minder.

For mig var det en meget personlig og dejlig oplevelse.

Held og lykke med frieriet

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer