missepige

Chokolade dessert

8 indlæg i dette emne

Jeg skal tabe mig - har haft ønsket i lang tid men nu er vi godt igang med bryllupsplanlægningen har givet mig et godt skub i den rigtige retning.

Meen: Jeg har en meget sød tand og vil gerne have noget jeg kan forkæle mig selv lidt med, som er OK om man så må sige..

Alt efter behag og sult, tager man græsk yougurt og blander med usødet kakaopulver - flydende sødemiddel - rom og vanilieessens og det piskes sammen. det bliver let tørt pga kakaopulveret, men en sjat minimælk gør underværker og så lige på køl en times tid og så har man den lækreste chokolade-creme/mousse som man kan spise til aftenskaffe eller anden hyggestund med den reneste samvittighed.

Jeg får ca 2 goe spisekefulde yougurt hver aften efter denne opskrift. dog skal man være lidt varsom med yougurten - de fleste er 10% fedt. Og hold kæft det er mums!!

Også en god måde at få calcium på, jeg drikker ikke mælk og får heller ikke ost hver dag, så det her er en god måde at klare den sag på.

Så gør det jo heller ikke noget at det smager godt, vel? :yay:

Redigeret af missepige
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmm, det lyder lækkert!

Kan du fortælle lidt om blandningsforholdene?

:lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, nej. Jeg prøver mig lidt frem - kommer an på hvor stærkt man ønsker det skal smage af hver ting. Jeg bruger nok 1 spske kakao til 2 store spske yougurt og så et par teskeer sødemiddel(jeg bruger den billigste jeg kan finde, syns de smager ens) og så lidt af de essenser man nu kan lide.

har lige fået det her til aften - mums! Det føltes som om man spiser noget forbudt - men stadig er min samvittighed på det punkt så ren som sne.. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Ja det er virkeligt godt.

En anden opskrift med græsk yoghurt er med sukkerfri marmelade. :lol:

Tag yoghurt og bland med lidt sukkerfri marmelade, jeg er selv vild med solbær. Den kan evt blandes med lidt ekstra sødemiddel hvis man har en rigtig sød tand.

Til dem der ikke kan nøjes med :carrot: :carrot: :carrot: :veiledsmile1:

Majbritt :o:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Ja det er virkeligt godt.

En anden opskrift med græsk yoghurt er med sukkerfri marmelade. :lol:

Tag  yoghurt og bland med lidt sukkerfri marmelade, jeg er selv vild med solbær. Den kan evt blandes med lidt ekstra sødemiddel hvis man har en rigtig sød tand.

Til dem der ikke kan nøjes med :carrot:  :carrot:  :carrot:  :veiledsmile1:

Majbritt :o  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, den med Sct Dalfour marmelade i yougurten - åhh, det er himmelsk! En skefuld jordbær eller figen marmelade fra Sct Dalfour i den chokolade udgave ---> himmelsk, og igen fuldt ud lovligt! :l31:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers kan man prøve med græsk yoghurt blandet med kakao og instant kaffepulver og lidt flydende sød til en appelsin skåret i skiver.. det mætter også lidt! Den er mums!! :carrot:

Eller græsk yoghurt blendet med flydende sød og frosne bær, det smager af lækker flødeis!!

Eller æblemos med flydende sød og græsk yoghurt..

Alt sammen lækre erstatninger, når man skal holde den slanke linje!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer