brosid

Brosid's bryllup d. 12.08.2006

85 posts in this topic

Annonce ♥

Ønskeliste

Puha, hvor har jeg haft det svært med det her med ønskeliste. :biggrin: Fordi jeg har det sådan lidt.. det er ikke for gaverne at vi har inviteret folk til vores bryllup - så jeg ville jo helst hvis folk ikke fik nogen ønskeseddel, og så evt. selv fandt på hvad de gav os. Men samtidig vil jeg også selv helst have en liste, når jeg skal til fest, for så har man noget at gå efter, selvom man måske ikke køber lige det der står derpå.

Men anyway, jeg lod mig overtale til at vi langt om længe skriver en ønskeliste - på betingelse af at det kun er dem, der spørger efter den, der får den.

Jeg har ved hæftet listen, så I kan se den, hvis I har lyst.

post-5998-1150586014.jpg

:butterfly: Brosid

0

Festmenu

Vi har valgt at få maden leveret af en rigtig, rigtig god slagter, som bl.a. min søster og svoger har rigtig gode erfaringer med.

Dette er menu'en som vi sammen med slagteren har sammensat .. det bliver rigtig lækkert, synes vi selv :biggrin:

Forret (Fade som bliver sat på bordet. 1 fad pr. 6 personer)

Cabaretfad: røget laks, gravad laks, røget oksefilet, røget svinemørbrad, rejer og paté. Dertil flutes og diverse tilbehør.

Idéen er at forretten skal vare i ca. 1 time, hvor man får skudt de fleste taler og sange af - mens gæsterne alligevel sidder stille ved bordene ;)

Buffet

Kalvefilet m/ stegte rodfrugter

Sprængt fyldt svinefilet m/ stegte urter

Marineret kyllingebryst m/ stegt frugt

Dertil salat, pastasalat, diverse kartofler, brød og sauce

Alt dette til en pris på 175 kr. /kuverten

(Incl. to damer til at sætte buffetten op, skære kødet ud for folk og til at pakke det hele sammen igen)

Som slagteren sagde, man kom ikke til en slagter for at bestille dessert, så det syntes han at vi selv skulle stå for (selv om han godt kunne komme med noget is). Og det synes vi at han har ret i ... men vi har endnu ikke fundet ud af hvad desserten skal være.

0

Tændstikæsker = Tandstikæsker

Vi var til fødselsdag ved noget af min pap-svigerfars familie. Min svigermor havde så taget nogle søde små tændstikæsker med, som hun havde lavet. Dem synes jeg da lige at jeg ville vise jer, for jeg synes simpelthen at de er så søde :balloons:

post-5998-1151004618.jpg

Idet vi henviser rygerne til at gå udenfor og nyde en cigaret, så foreslog hun at vi kunne bruge tændstikæskerne til pastiller. Jeg legede lidt videre med tanken, og blev enig med mig selv om at de nok ville være mere anvendelige som tandstikæsker... fordi de er jo gode at have når man skal have køb og sådan noget. :)

Edited by brosid
0

Annonce ♥

Vielsesringe

Idag fandt vi de mest symbolske vielsesringe, som jeg nogensinde har set. Og dem har vi stortset besluttet at vi vil have. Da vi så billedet i guldsmedens brochure tabte vi begge kæben - så det bliver nok dem ;)

Symbolikken: Den ene er ikke hel uden den anden ... er det ikke bare perfekt?

Vi har været rundt til forskellige guldsmede idag for at kigge priser og muligheder i ringe a'la dem IrishBride har fået lavet (Fordi de er bare smukke!!). Men der har ikke rigtig været noget, som vi rigtig faldt for.

Ved den sidste guldsmed kiggede vi bare i vinduet ved, og havde aldrig overvejet at gå derind. Men, men KJ så en ring som han liiige ville spørge om pris på ..

... det ene førte til det andet og tyve minutter efter lukketid (!!!!!) viste guldsmeden os en brochure hvor nedenstående ringe var på forsiden. Da han så vores reaktion fandt han dem frem .. og neeejj hvor er der bare flotte.

Det vi blev enige med guldsmeden om var at vi skulle have blanke ringe, og så på herreringen ville hjertet være udfyldt med det der hamrede noget (eller hvad det kaldes).

post-5998-1150311808.jpg

Vi regner med at tage derned i næste uge og bestille ringene - det må da være i god nok tid ... eftersom alle guldsmedene siger 10-14 dage før hehe

Sikke nogle flotte ringe - må man spørge om prisen på dem? De er godt nok vidunderlige! Og tanken om at de hører sammen, er da bare helt perfekt!! :balloons:

/KP1203

0

Sikke nogle flotte ringe - må man spørge om prisen på dem? De er godt nok vidunderlige! Og tanken om at de hører sammen, er da bare helt perfekt!! :)

/KP1203

Hej KP1203

Selvfølgelig må man det :lol:

Vi har lige været nede og købe dem idag... så får vi dem nok i næste uge, eller næste uge igen.

De koster normalt 9.900 kr. ...

... men idet de kører et tilbud lige nu, så fik vi dem for 7.920 kr. (incl. gratis ingravering i både vielsesringene og forlovelsesringene, som vi ikke har fået gravetet i endnu) :balloons:

:butterfly: Brosid, der nyder vandmelon efter en dejlig snakthansaften :huh:

0

Sikke nogle fine tandstikæsker!!! De er bare søde... Jeg synes, at det er en rigtig fin idé at bruge dem til tandstikker, for på den måde gemmer man tandstikkerne diskret af vejen, men de er der! Tror du, der er mulighed for at skaffe broderi-mønstret, så jeg evt. også kunne få lavet sådan nogle fine æsker? Det gode ved at være i mere end god tid er, at man rigtigt kan snuppe ideer fra andre, og nå at få det hele med selv :whistle:

:balloons: Camilla.

0

Hejsa Camilla

Sikke nogle fine tandstikæsker!!! De er bare søde...

Tak for de rosende ord; dem vil jeg lade gå videre til svigermor, så bliver hun så glad :)

Sikke nogle fine tandstikæsker!!! De er bare søde... Jeg synes, at det er en rigtig fin idé at bruge dem til tandstikker, for på den måde gemmer man tandstikkerne diskret af vejen, men de er der! Tror du, der er mulighed for at skaffe broderi-mønstret, så jeg evt. også kunne få lavet sådan nogle fine æsker?

Mon ikke der er mulighed for det? ;)

Jeg kan få KJ til at spørge sin mor omkring det.. hvor hun har købt det eller hvor hun har det fra.. eller om at skanne det ind..

Men jeg skal nok lige vende tilbage omkring det :)

Det gode ved at være i mere end god tid er, at man rigtigt kan snuppe ideer fra andre, og nå at få det hele med selv :whistle:

:balloons: Camilla.

Ja, du har i hvert fald god tid endnu.. men jeg siger dig, det går pludselig meget hurtigt. Det er helt vildt hehe

0

Annonce ♥