Guest Idonno

Hvad er gaveposer?

16 indlæg i dette emne

Måske er det et fjollet spørgsmål - men jeg er altså ikke stødt på dette fænomen før. Har nu læst om det i flere planlægningstråde...

Er det rigtig forstået at gaveposer er en pose med gaver til hver af gæsterne?

Hvis det er:

Hvad kommer man så i? Og hvorfor?

Og hvornår giver man dem?

Skal alle have?

En anden ting - jeg har set flere laver risposer selv

Skal det nu forstå sådan at man SELV afleverer risposerne til ens gæster som de kan smide ud over brudeparret?

Sådan at DE ikke selv har ris med??

Jeg skal selv giftes på rådhuset til sommer, og sidst jeg deltog som gæst ved et bryllup, var da jeg var 8 år.

Føler mig meget grøn på mange områder...

Men iiih hvor jeg glæder mig :bearhug:

Det bliver bare den største dag i vores liv!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg heller ikke helt forstår meningen med gaveposer, men jeg tror mange synes det er en sød ide at give gæsterne en lille overraskelse.

Uden at fornærme nogen (håber jeg), synes jeg måske det er lidt for meget. Men sådan er vi så forskellige, heldigvis :bearhug:

Mange putter lidt chokolade, parfumeprøve, tændstikker eller andet i og lægger dem ved tallerknerne til alle tror jeg. Nogle bruger også poserne/æskerne som bordkort :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at lave gaveæsker til vores gæster. Vi gør det for at give vores gæster et lille minde med fra vores store dag.

Der bliver lagt et lille digt i, og indholdet kommer til at passe til digtet...

Teksten:

Ordensregler bør I læse, at finde i Menukortet….

Et stykke chokolade til den søde tand,

& lidt duft til efter dans.

Et stykke plaster til de nye sko,

Og Haribo - den er altid go´

Tandstikker, så munden holdes sund

Og mintpastiller til en dejlig frisk mund.

Skulle vi fortsætte til kl. fem,

er her panodiler,

så søndagen ikke bliver så slem.

Et blomsterfrø I kan sætte i jord

Så minder fra i dag altid hos dig bor.

Vores gaveæske kommer til at se nogenlunde sådan ud, dog i vanilie og med et digt på den ene side og vores monogram på den anden side.

:bearhug:

post-9572-1137951981.jpg

Redigeret af Monika_Lars
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bikset meget med mine gaveposer, men jeg har ikke kunne opstøve pafume-prøver..............Hvor kan de købes ????

Hejsa,

Jeg har haft kontakt til Yves Rocher, Oriflame og der har jeg haft lidt held. Yderligere kender Lars en som arbejder hos Matas, som vil gøre hvad hun kan for at skaffe perfume prøver.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også undret mig lidt over de der gaveposer, jeg har aldrig været til et bryllup hvor der var sådan nogen. Jeg regner heller ikke med at vi skal have nogen, jeg synes det er rigeligt at gæsterne får lov at komme med til fest :bearhug::biggrin:

Jeg kan godt se det søde i ideen, men synes måske også det er lidt overflødigt. :bearhug::balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må da indrømme, jeg er ved at blive lidt hooked på de der gaveposer.

Min kæreste synes også det er en vildt sød idé!!

Sådan lidt agtigt-tak-fordi-I-ville-komme...

Og så tænker vi at det kunne fungerer lidt som en icebreaker ved sådan en fest for familier og venner, som aldrig har mødt hinanden.

Såååå... tror vi hopper på den :bearhug:

Men hvad med de risposer - det har jeg stadig ikke forstået.

Synes det lyder underligt at man selv giver gæsterne ris - hvad nu hvis de slet ikke har lyst til at kaste med ris??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må da indrømme, jeg er ved at blive lidt hooked på de der gaveposer.

Min kæreste synes også det er en vildt sød idé!!

Sådan lidt agtigt-tak-fordi-I-ville-komme...

Og så tænker vi at det kunne fungerer lidt som en icebreaker ved sådan en fest for familier og venner, som aldrig har mødt hinanden.

Såååå... tror vi hopper på den  :bearhug:

Men hvad med de risposer - det har jeg stadig ikke forstået.

Synes det lyder underligt at man selv giver gæsterne ris - hvad nu hvis de slet ikke har lyst til at kaste med ris??

Min søster og jeg har lavet omkring 60 risposer (håber det er nok) som bliver stillet i et par kurve i våbenhuset. Gæsterne må derefter selv vælge om de vil kaste med ris :biggrin:

Jeg kan godt li det du skriver omkring gaveæskerne, for det er præcis vores begrundelse for at lave dem.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med gaveposer var også helt nyt for mig. Vi havde dem ikke til vores bryllup, og jeg har ikke været til brylluper, hvor man fik dem. Det er jo en smagssag om man kan lide dem eller ej - personligt syens jeg, at det er lidt 'underligt' at dele reklamegaver ud til et bryllup (parfumer, osv). Måske fordi jeg ikke heeeelt forstår idéen bag :bearhug:

Vedr. risposer - så lavede min mor og søster en masse poser i tyl med små blomster på, som de stillede i våbehuset. Så tog folk da de gik ud, hvis de havde lyst.

:bearhug:

Redigeret af Celine :-)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at have gaveÆSKER, af den grund at vi syntes at det er en rigtig sød idé......vores gæster for et minde de kan tage med hjem :-) Æskerne vil blive delt ud lige efter at bryllupskagen er skåret for :-)

Nej jeg syntes slet ikke at det er højrøvet - blåt en sød tanke til gæsterne, som jeg ved de vil sætte pris på!

:carrot: :carrot: :carrot: :carrot: :carrot: :carrot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså misforstå mig ikke, jeg synes slet ikke det er højrøvet :bearhug:

for MIG er det bare at gøre for meget ud af en fest der i forvejen koster en milliard, og tror ikke mine gæster savner dem hvis de ikke er der:)

jeg synes lissom en anden også at det er lidt underligt at dele reklamer ud :bearhug:

MEN at nogen synes det er en sød idé er da bare fint:)

alle bryllupper skal jo ikke være ens

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig

Ja, med begge holdninger faktisk.... :bearhug:

Hvordan man så end kan være det - nej jeg er ikke skitzofren!

Jeg mener da, at tanken om at give sine gæster et minde om festen med hjem er ret god... Men måske man så også lige skulle overveje HVAD det er man vil give dem med på vejen?! JA, I har HELT sikkert allerede overvejet det en 17-1800 gange.... he he... men det med parfume-prøver fatter jeg simpelthen ikke! Alle har jo deres egen personlige duft - så hvad skal man med en duft-prøve? når man allerede dufter af en anden parfume?

Det er måske bare mig....

Risposerne er en SUPER god idé - jeg har været til bryllupper, hvor det fungerede perfekt! Det er jo ikke alle gæster, der husker ris på sådan en dag....

stub

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet gaveposer...

Vores idé med dem er at gæsterne har noget at grine af også tiden ikke føles lang fra kirken til vi skal spise.... Vi tilbyder drikkevare i ventetiden, men har fravalgt chips mv. Så kan de jo spise lidt chokolade som ligger i poserne

Jeg synes jo personligt at det er en fin gestus at vi også har tænke på vores gæster....

De får poserne når de ankommer til forsamlingshuset og vi putter følgende i:

2 stk. mini rittersport

2. stk mini haribo poser

1 pk. lommetørklæder

1 stk. plaster

1. stk. tyggegummi

1. stk tandtråd

1. stk tændstiksæske

1. stk Nivea crem

1. stk 2ml parfume

samt Velkommensangen og velbekommen/takkesangen

På posen sætter vi et A5 papir med et digt på forsiden og ordensregler (de sjove) på bagsiden....

GRUNDEN til vi har valgt dette er at vi var til et bryllup sidste sommer hvor vi ventede 2 timer fra kirken til vi begyndte at spise og den tid FØLTES MEGET LANG..

Med hensyn tid prisen, synes jeg ikke det har været mange penge. Jeg har lavet et hurtigt regnestykke og har brudt 350 kr. for det hele.... SÅ det er ikke noget som har sprængt vores budget, men noget som gæsterne vil huske i mange år..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet gaveposer...

Vores idé med dem er at gæsterne har noget at grine af også tiden ikke føles lang fra kirken til vi skal spise.... Vi tilbyder drikkevare i ventetiden, men har fravalgt chips mv. Så kan de jo spise lidt chokolade som ligger i poserne

Jeg synes jo personligt at det er en fin gestus at vi også har tænke på vores gæster....

De får poserne når de ankommer til forsamlingshuset og vi putter følgende i:

2 stk. mini rittersport

2. stk mini haribo poser

1 pk. lommetørklæder

1 stk. plaster

1. stk. tyggegummi

1. stk tandtråd

1. stk tændstiksæske

1. stk Nivea crem

1. stk 2ml parfume

samt Velkommensangen og velbekommen/takkesangen

På posen sætter vi et A5 papir med et digt på forsiden og ordensregler (de sjove) på bagsiden....

GRUNDEN til vi har valgt dette er at vi var til et bryllup sidste sommer hvor vi ventede 2 timer fra kirken til vi begyndte at spise og den tid FØLTES MEGET LANG..

Med hensyn tid prisen, synes jeg ikke det har været mange penge. Jeg har lavet et hurtigt regnestykke og har brudt 350 kr. for det hele.... SÅ det er ikke noget som har sprængt vores budget, men noget som gæsterne vil huske i mange år..

hehe nu vil jeg være ked af det hvis du mener at os som fravælger det dermed ikke tænker på vores gæster, vi planlægger trods alt en stor fest, og jeg er sikker på de vil huske den i årene fremover uden gaveposerne :super:

:loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer