Guest nordbag

Hvad gik der galt....

182 indlæg i dette emne

Ja, hos os gik der lidt kuk i det med transporten, men heldigvis kom vi da frem til kirken.

Ja, så gik jeg hurtigt op ad kirkegulvet. Var nervøs og mine bedsteforældre og min onkel kom lige ind ad kirkedøren få sekunder inden min far og jeg skulle gå ind. Det stresser altså! Men pyt! Til daglig går jeg også hurtigt, nok fordi jeg ikke er så høj, så for at kunne følge med bevæger jeg bare mine ben hurtigere.... :cheerleader3: Og folk kan huske at vi gik lidt hurtigt op :ilovebryllupsklar: Men det ødelagde ikke dagen.

Så ville jeg godt have haft et billede af mig og mine forældre sammen og et af Mario sammen med hans forældre.

Maden var lidt kold, da vi fik den, men den smagte fremragende, og det sagde alle gæsterne endda.

Men det kan ikke laves om. Så det kan ikke betale sig at gå at ærgere sig over det. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi har vidst også nogen vi kan tilføje ;)

Min mand og jeg rejste os før præsten havde velsignet os, og skulle til at gå ud af kirken, da vi begge var sikre på at det var den sidste salme - og så skulle vi jo gå ud... - han sagde: jeg kan godt forstå at i glæder jer - men kan i vente liiidt endnu? -HAHA-

Min svigermor og mor havde sat sig ved siden af jens og jeg, hvilket de ikke skulle da det var vores fædre der skulle sidde der - så der var pludselig mange der skulle flytte sig - min far glemte foresten også alt om at han skulle have flyttet sig da vi knælede.

Jeg løb næsten op af kirkegulvet...

Jeg glemte at tage bukser og sko med til skiftetøj til hotellet... og hårbørste (fandt først ud af det meget sent om natten... - og måtte tage hjem i en "samle selv løsning" om morgenen, hvor min stropbluse blev til nederdel, min bluse som ikke kan lukkes så tæt foran blev foldet MEGET om mig og strammet godt ind og mine bryllupssko måtte jeg også gå hjem i, og som prikken over i´et - var mit hår et virvar da det var tuperet og det var ikke muligt at købe en hårbørste på hotellet... men hey, jeg glemte ikke tandbørsten :cheerleader3:

Jeg fik bildøren lukket i hovedet, da vi skulle køre fra kirken - hvilket vi alle morede os meget over, da folk troede at det var Jens der gjorde det (haha - ægteskabet begynder godt hva´? hahaha! -HAHA- )

Det er dem jeg kan huske for nu, men jeg ved at der var flere...

Men, faktisk var det bare med til at gøre dagen endnu mere særlig!

~Linda

Redigeret af Lillianbini
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er tjener og står for bryllupper næsten hver weekend, så jeg kan komme med nogle forskellige oplevelser til Jer som der måske skal tænkes over:

Festen starter tit for sent, kl. 18.00 er faktisk den bedste tid at sætte sig til bords, så velkomst 17.30 - ellers sker der tit det at festen skal skynde sig med kaffen for at danse inden 24.00.

Nu skal man også tænke på rygerne, tal med Jeres toastmaster om at lave indbyggede rygepauser på f.eks 10 min, da det ellrs tit sker at det halve af festen står udenfor og ryger når sange, taler eller indslag kommer.

Igen, med toastmaster, gør Jeres gæster MEGET opmærksom på at taler og sange skal annonceres både til ham og til tjenerne (Eller hvert fald til ham så han kan sige det videre) der er ikke noget værre end onkel Benny der holder tale lige inden hovedretten skal køre, for tjenerne og køkkenet ved intet, og enten bliver maden kold eller onkel Benny får ødelagt sin tale ved at tjenerne går med tallerkener/fade under hans tale (Det sker alt for ofte)

Hvis gæsterne har bestilt underholdning udefra skal de få et bestemt tidspunkt de kommer på, så kan feststedet planlægge efter det, ikke noget med mellem 19.00 og 20.00 - det kan man ikke planlægge efter (Og det er faktisk ret svært at få det hele til at gå op for de ansatte hvis de ikk har noget at gå direkte efter)

Den bordplan hvor brudeparret skifter plads, ja jeg har læst mange synes det er en super ide, men det giver altså en del rod, og mange brude kommer til at virke sure og irriteret, når det ikke sker lige når det passer dem, så pas på med den.

Husk at fortælle stedet om vegetarer, børn, -alkohol osv, det hjælper os en del..

Og så nogle ting jeg har oplevet:

Vi havde et bryllup på omkring 80 mennesker, gommens venner var ret "vilde" og drak en del, ingen ting om det, men de blev alt alt for fulde og da en af hans venner står ude og ryger smider han et skod hen på brudens kjole, og der kommer et brændemærke i den - han vælger bare at grine, for han er på det tidspunkt så fuld at han ikke forstår noget - der er sket flere sårende episoder for denne brud hele dagen, så det ender med hun sidder alene og græder om aftenen - jeg havde så ondt at hende..

Vi havde også et andet hvor musikeren var skrækkelig, han kunne igen af de medbragte sange og brudevalsen fik lige lidt "twists" - det er nok også lige noget man evt skulle forhøre sig om først..

Vi havde også et bryllup hvor brudens mor havde lavet tændstkæsker ´med billeder, gammeldags måske, men de skulle jo på - men det vidste bruden ikke og da hun så det krævede hun t de blev fjernet inden de gik til bords - så tal med Jeres familie om hvad I ønsker/ikke ønsker..

Sørg for at Jeres toastmaster gider hans job, har prøvet en hvor han ikke gad, det sagde han ligeud, men han havde fået af vide han skulle, han have ikke styr på noget og festen blev som en alm fødselsdag, uden struktur overhovedet!

Og husk, ingen taler, inslag eller sange mens der er tallerkener på bordet!

En sidste ting, hos os er det sådan at man går ud af lokalet efter dessert, for at drikke kaffe et andet sted, i mellemtiden skal vi så gøre lokalet "rent" til efterfølgende dans og bar - dette tager altså en halv time mindst, såfremt der ikke er gæster i lokalet, men der synes parret tit at de skal til at pakke gaver op - og gæster skal se på, NEJ! Det lokale skal være tomt, for der skal også skænkes cognac/likør til kaffen og det kan kun gøres når parret er der - og summasmarum bliver at gæsterne sidder og venter og mener stedet har glemt dem, lokalet bliver ikke færdig i ordentlig tid og INGEN ved hvorfor - så kommunikation er en god ting, og tag det ikke som en fornærmelse eller fordi stedet vil af med Jer, nej, det er for det meste for Jeres egen skyld tingene skal være som de er..

Lidt brok, men kun fordi jeg ønsker at dagen skal være perfekt for de brudepar jeg står for - og det er små simple ting der kan give både parret og gæsterne en dårlig oplevelse med dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså som tidligere tjener, vil jeg blot lige kommentere at det er altså død irriterende at blive stoppet i en "afrydning" med en tale sang eller lign. For det første ser det træls ud på bordet og for det andet går "køkkenet" lidt i stå....

bare et lille pip fra mig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I lørdags da vi blev gift skulle et eller andet jo også gå galt.... Havde sat vækkeuret til kl 6 (for så var jeg da i god tid) da kl så er 7 vækker min mand mig ved at sige.... Søs kl er 7, min reaktion på det var Er kl 7 jamen så har vi sovet for længe og vi må hellere komme op.... ligge mig ned igen og sove videre, indtil han nærmest sparkede mig ud af sengen.... Men vi nåede det trods alt til kl 14....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her præcis 14 dage efter brylluppet, som var en rigtig fantastisk dag, var der da et par små glippere - og en lidt større, som endnu ikke er helt afklaret..

-Jeg pakkede pænt tøj til dagen derpå, men glemte at få en bluse med, der passede til sættet. Så jeg måtte spise morgenmad med min mand og familien i en slidt cardigan og cowboybukser med hundepoter på (der var intet i de to sæt tøj, der kunne kombineres til noget pænt..) UPS

-Jeg kørte selv op til frisøren - og skulle dermed også selv køre hjem igen.. Det var lidt svært at komme ind i en lille Ford Ka med et gulvlangt slør og stort hår. Det gik, men jeg grinede godt nok lidt for mig selv, når der kom modkørende, der lige kiggede en ekstra gang :-)

- Der var skrevet utrolig mange sange. Feststedet fik lavet lidt forvirring, da de delte 2 forskellige sange ud på en gang.. halvdelen af selskabet fik den ene sang, og halvdelen fik den anden..og det var ikke samme melodi :-) De blev noget flove, men vi fandt ud af det og tog det med et smil!

- Min far og hans nye kone forlod brylluppet lige efter brudevalsen - og sagde IKKE farvel til os.. han har endnu ikke sagt tak for sidst. Det er nok den ultimative skuffelse fra dagen, men ikke noget, der får lov til at ødelægge mindet om vores helt fantastiske dag! Det får dog nok lidt konsekvenser for far-datter forholdet, da det ligesom er enden på en lang række skuffelser..Sådan er det dog tit med bryllupper, man lærer hvem der virkelig er der for en.

Hilsen Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg er rigtig ked af der gik galt på min bryllupsdag var at make-up artisten ikke tog hnsyn til jeg er allergisk over for parfume. Så hele dagen sprøjtede det ud af øjne og næse, uden at overdrive skulle begge dele nok tøres dagen igennem hvert 20 sekund. jeg nåede ikke engang op af kirkegulvet uden jeg skulle storsnøfte for ikke at dryppe. Og havde små røde øjne med poser under, ikke særlig fedt lige den dag.

Og det skal lige siges at jeg normalt bruger helt almindeligt make-up fra fa. Max factor, Lanlôme osv. og ikke noget super allergi venligt.

Men hun insisterede på hendes var meget allergivenligt og ville derfor ikke bruge mit eget.

Så hvis i er det mindste i tvivl om hvorvidt i kunne reagere på andet sminke end det i plejer at bruge, så find ud af det INDEN selve dagen :thumbsupsmileyanim:

Men ellers var der ikke rigtig noget der gik galt :denmarkflag:

Redigeret af bqueen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først vil jeg lige sige, at set i bakspejlet er det fuldstændig ligegyldigt om noget går galt. Den dag er bare lykkelig og skøn uanset hvad, så om der sker nogle småfejl er i mine øjne fuldstændig ligegyldigt bagefter. Kun noget man kan grine af.

Den bagage jeg skulle bruge til overnatningen efter brylluppet, skulle have været flyttet fra min fars bil til den bil vi skulle køre i. Men i forvirringen blev det glemt og min far nåede at køre hjem med bagage og det hele. I situationen var det forfærdeligt, følelserne sad udenpå tøjet, jeg var træt, det var midt om natten, morgengaven lå i den taske osv. Jeg kunne slet ikke holde tårerne tilbage, og stortudede til mit eget bryllup. Men alle var så søde, flere tilbød at køre den halve time for at hente det og alle gav kram og var så dejlige.

Ja, måske var det en ting der gik galt, men samtidig gjorde det mig også en oplevelse rigere. Det var bestemt ikke noget der ødelagde noget som helst. Et par venner hentede tasken for os, og vi stak af med ris fygende omkring os mens jeg grinede og græd på samme tid. Efter et stykke tid kørte vi ind til siden, og tog de raslende dåser af bilen. Og jeg kunne ikke være mere lykkelig efter en helt perfekt dag trods fejl!

Tro mig, der skal en bombe til for at ødelægge den dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en helt fantastisk dag, men der er dog nogle ting som jeg gerne vil spare andre for:

1) Fotografen sagde ikke når min kjole sad lidt skævt eller lign da vi tog billeder, hvilket har gjort at der er mange ellers rigtig gode billeder hvor kjolen krøller lidt...Det er altså ærgeligt, så husk at være opmærksomme på det!

2) Vi fik ikke taget noget "officielle" billeder af vores forældre og os, vi talte om det på dagen, men tiden gik bare...

Det tror jeg sådan set var det man selv er herre over. Der var et par der ikke kom til festen, og kun meldte halvt afbud gennem fotografen (de kender ham). Det rørte mig ikke rigtigt på selve dagen, men herefter kan jeg godt blive lidt harm. Vi havde kun 38/36 med til middagen om aftenen, og de var kommet med "på bekostning" af nogle andre. Så havde de meldt ordentligt afbud til en af os, bare en sms eller lign, kunen vi havde spurgt et af de andre par om de ikke havde lyst til at komme med alligevel, for der var et par pladser ledige...

Nåhr jo...i vores gaveæsker til gæsterne, er der en forkert dato på de chokolader der var i...der stod 3/10 hvor der skulel havde stået 3/11 hehe....vi fandt ud af det ½ år efter hvor vi ryttede op i mærkaterne, der er ingen der har turde sige det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alt i alt må man sige at INTET gik galt til vores bryllup. Og så alligevel:

Vi glemte at få taget billeder sammen med vores forældre :cheerleader3:

og så måtte jeg trække på det ene ben da vi skulle op til alteret. Jeg havde nemlig fået købt et strømpebånd som manglede silikonen, så lige da jeg rejste mig, gled det ned og endte omkring min fod :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: :cheerleader3: Heldigvis kunne ingen se det på grund af min kjole...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min chauffør var ved at køre min far og mig til en forkert kirke!!!!!!!!!

Vi kunne ikke forstå, at han blev ved med at køre ligeud, og pludselig var der altså kun 3 minutter til at jeg skulle være i kirken....

Vi var fem minutters kørsel derfra... :cheerleader3:

Men det gik!

Ellers gik det vist helt fint - selvom vi først kom til at spise hovedretten/buffet'en kl. 21.30, fordi der var mange indslag :thumbsupsmileyanim:

Det ALLER værste var/er dog, at jeg skal til eksamen på onsdag - DET er godt nok skod, eftersom jeg meeeeeeget hellere vil lege med fotos *griner*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja dette er noget som min mor har fortalt mig, om et bryllup som hun var med til

Brudeparet var blevet gift på rådhuset i æbeltoft, et fantastisk nuttet lille gammelt rådhus. brudeparet og de vigtigeste gæste bliver kaldt ind i dette lille venteværelse ved siden af det rum, hvor vielsen skulle forestå, Nå men "kirketjæneren" eller hvad sådan en nu heder. kommer ud efter alle de vigtige er kommet ind (vigtige = brudepar, og forældre og søskende ogsådan) og fortæller der skal flere ind, så nu var det uhyggeligt mange gæster inde i det der lille kammer, hvor man ventede på at skulle ind i det andet væresle hvor giftefoden var. Endelig får vi at vide at vi skal der ind, og det viser sig at det andet værelse er endnu mindre end venteværelset, vi havde allerede stået meget tæt i venteværelset, nu var det sild i en tynde tæt vi stod.

Så begynde vielsen... åhh nej :griner:- ... giftefoden fortalte omkring rådhuset, fangerne der havde været spæret inde i fange klæderen, og var blevet tortureret, og at rådsmanden der dengang havde boet på rådhuset var blever sur over at de larmede når de blev torturerded, og at det var blevet bygget nyt måske fordi det var brændt, for til sidst at afslutte med at sige vil du tage... :thumbsupsmileyanim: ikke noget omkring brude paret overhovede! :thumbsupsmileyanim:

Nå men efter det var der reseption i forældrenes have (hvor jeg senere har fået at vide) at bruden var bange for at hendes søster ville lægge sig op på et af borderne og føde midt i det hele...

Efter dette var der fest, her var jeg ikke selv med, så dette er noget jeg har fra min mor. der havde kun været et indslag, dette brudgommen der holdt tale for bruden. da brudens mor opdager at der ikke er flere indslag skynder hun sig ud på gaden og får fat i vægterne som går og synger i æbeltofts gader om aftenen. brudens mor får så fat i disse vægtere som så kommer ind og synger en sang (det eneste musik/musikalske der var til den fest i øvrigt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i småtingsafdelingen, men her får i alligevel vores små ups'ere fra vores bryllupsdag d. 28. juni 2008:

1) Min datter på 15 mdr nægtede pure at få sin brudepigekjole på :17: Så mens jeg sad og fik lagt den sidste makeup, kunne jeg ellers høre hvrodan familie og veninder forsøgte at lokke hende med chips, småkager osv...det lykkedes at få hende i kjolen, men hun vat sgu ikke begejstret :heart:

2) Jeg glemte i farten at få parfume på... Det opgagede jeg i bilen på vej til kirken og ja, der var det jo for sent. Det var jeg lidt ked af, for ville jo gerne dufte dejligt når min kommende mand skulle se mig...Men altså, det glemte jeg nu ret hurtigt igen!

3) Min far, hans kone og min lillesøster kom for sent til selve bryllupsmiddagen og var derfor ikke med til at drikke velkomstdrink inden. Jeg opdagede det heldigvis først til sidst og min bror fik diskret ringet op på deres hotelværelse og fortalt dem, at de meget gerne måtte komme NU! Min far er en klovn til at huske tider, så han havde med stor overbevisning fortalt min bonusmor at der først skulle drikkes velkomstdrink kl. 18, men det var faktisk kl. 17 :hug: Han var ikke så populær, for hun var meget ked af at de kom for sent! Men altså, det gik jo alt sammen...

4) Min mor havde glemt at tage alle engangskameraer med :) Det var jeg meget, meget ked af, for det var noget somjeg bare havde glædet mig til! Må indrømme at jeg var lidt tosset på hende, for hun begyndte at bortforklare og kom med rigtig dårlige undskyldninger - istedet for bare at indrømme at hun havde glemt dem derhjemme. Vi holdt festen 35 km fra hendes hjem, så der var ikke noget at stille op...

5)Vi glemte at få taget gruppebillede. ØV, ØV, ØV! Det begyndte at regne lige da det var tid til det og så blev det bare aldrig til noget... men pyt!

6) Jeg fik ikke taget billeder af mit hår...DUMT!

Ellers så var det en fuldstændig perfekt dag...Og ups'erne har er bestemt ikke noget som vi husker i dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det dummeste vi gjorde var at kaste brudebuketten kl. 4 om natten, da vi havde fået alt for meget alkohol indenbords. Ikke nok med at vi kastede den en gang....tror vi endte på 20 gange...griner. Da er nok det der er mest ærgeligt.

Ellers gik alt godt den dag.....selvom vi kom sent i seng...haha. kl. 7. om morgenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser :cheerleader3:

Min bryllups dag var super god hvis jeg tænker på min mand og min familie, men så snart jeg tænker på min svigerfamilie og deres venner så bliver jeg en smule sur og ked af det... min svigerfamilies venner ville ikke fotograferes og de ville absolut heller ikke filmes så filmholdet måtte kun filme halvdelen af bordene mens de andre sad og gemte sig og ville ikke engang være en del af festen,, de var slet ikke oppe og danse, ej et tillykke eller et kram fik jeg fra nogle af dem... :hug: det synes jeg er ret trist at tænke på. min svigerindens kommentar som jeg konstant fik kastede i hovedet var heller ikke det fedeste at høre på fx "hvorfor ser du så stresset ud" "du ser helt forkeret ud" :17: HELDIGVIS fik jeg mig selv til at være ligeglad med dem og valgte at nyde min dag ved kun at snakke og feste med min familie og mand. :heart: dette store kaos som skete til bryllupet var pga. en masse problemer og diskussioner som jeg havde haft med min svigerfamilie,, de kunne f.eks. ikke lide min kjole eller vores indretning af hjemmet... hvis jeg skulle lave noget om så ville jeg helt klart have ventet med at blive gift til at alle disse diskussioner var blevet afklaret, da hele stemningen ville have været bedre :)

Jeg må til sidst understrege at min mand og jeg ellers havde en fantastisk dag, men den kunne dog have været bedre efter et års planlægning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har da også lidt jeg kan berette med :7himmel:

jeg fik så meget kvalme - lige da vi satte os til bords - så jeg fik intet at spise af middagen ..... (var seriøst tæt ¨på at kaste op) men jeg holdte ud - og vi havde en fantastisk dag og fest trods alt :bearhug:

Nåh ja og min brudebujet var ved at falde fra hinanden - allerede da fotografen skulle tage billeder begyndte den at 'drysse'

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os var der kun nogle små :7himmel:

Til forretten havde kokken glemt at der ikke skulle ost i sovsen, da vi begge ikke kan lide ost, men vi tog så kun en lille smule og resten af selskabet syntes at sovsen var fantastisk.

Manden havde ikke fået bestilt taxa og derfor var der lige lidt stress på til sidst fordi han ikke kunne komme igennem til taxa-selskabet, men her reddede køkkenet os og fik hurtigt bestilt taxa til os.

Der kom lidt ris i taxaen og chaufføren var ikke helt tilfreds, men han tog dog ikke ekstrabetaling.

Og så glemte jeg at tage brudebuketten med, da vi kørte, men den lå pænt og ventede på mig næste dag, da vi hentede gaverne.

Ellers var det bare en helt perfekt dag :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

  • Jeg havde troet jeg kunne nå at skrive talen om formiddagen inden vi skulle giftes kl. 14 (NOT)
  • Vi havde ikke fået afvide at der var toilet på gangen på vores B&B hvilket gav en del postyr da vi begge skulle klæde om om morgenen på B&B
  • Jeg fik hold i ryggen natten før brylluppet og sov meget lidt og jeg var syg på bryllupsnatten med dårlig mave (igen, super dårlig ide med toilet på gangen)
  • Frisøren fattede slet ikke hvordan jeg skulle have haft frisuren og satte det helt forkert
  • Der var 8 piger der skiftede på mit hotel værelse, de kunne ikke gøre sig færdige til tiden, og da min kjole var så stor og de fyldte så meget blev jeg nødt til at vente til de var gået med at gøre mig klar- og jeg glemte både deo og parfume hvilket desværre kunne lugtes senere på natten (toilet kurven reddede mig)
  • Vi havde ingen plan B og det styrtregnede så vores bryllupsbilleder blev af os der gemmer os for regnen under et træ, med røde arme og blå læber af kulde
  • Vores anlæg til ipod duede ikke til festen (virkede fint dagen før)
  • Mit korset listede sig op så på alle billeder kan jeg nu se at mine bryster væltede ud over kanten hele aftenen (men så fik jeg da en god bryllupsnat indtil jeg blev syg ;))

Men vi havde en fantastisk dag, og alle de ting er bare småting når man ser på helheden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok have valgt at sætte vores toastmaster ind i rollen, så han havde præsenteret indslagene.. Der gik lidt ged i det, men det gjorde nu ikke så meget.. :7himmel:

Og så vil jeg anbefale at man får en kjole med snørreryg, så man kan blive spændt lidt op i løbet af aftenen.. Jeg fik det ret dårligt efter hovedretten, så var til sidst nødt til at knappe kjolen helt op, for at få plads til at kunne trække vejret (og maven.. ;) )

Men derudover var det en fantastisk dag! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en fantastisk bryllupsdag, og ups'erne var meget små. Så små jeg faktisk har svært ved at huske nogen....

Men min mand løb nærmest ud af kirken efter vielsen, så fotografen fik ingen billeder af os på vej ud af kirken, kun fra ryggen desværre!!

Og da vi trådte ud af bilen ved feststedet fik jeg olie på hele den ene side af min hvide silkesko, og gommen fik det på sine hvide bukser, det så ik særlig fikst ud, men jeg tror helt ærlig kun det var os selv der så det !!

Nå ja, præsten kunne ikke huske fadervor... og måtte lige holde en temli lang pause, og kigge i bogen..... Det er noget alle har kommenteret hehe :7himmel:

Det var alt jeg kunne finde på, i vore øjne gik dagen perfekt, festen var fantastisk, gæsterne hyggede sig, maden smagte pragtfuld, der var gode og få indslag, pianisten var en drøm og bandet total fedt, og takket være en fantastisk toastmaster gik vi fra bordet kl. 22.45. Og kunne danse brude vals kl. 23.30. Alt gik simpelthen som vi havde planlagt og drømt om, det var total succes i vore øjne :bearhug:

Knus Nymann77

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhh ja til mit bryllup gik der nogen ting galt.

Først kører min min mand vores datter og hans forlover galt på vej til kirken (det for jeg først at vide om aften)

mens de kører galt finder jeg udaf at jeg har glemt mit bånd til at lukke kjolen med derhjemme, som er halv anden time væk (der er helv anden time til jeg skal være i kirken.) men "heldigvis" kørte de galt ikke så lang fra os så de kørte hjem og hentede båndet. (der skete ikke noget med dem men de skulle finde et nyt dæk, og på det tidspunlt er han 2 timer fra kirken skal hjem til mig som er halv anden time væk og så en halv time ind til kirken + finde et dæk).

på vej ud af døren med mit bånd, revner min mands vest fordi han havde så travlt, det ser jeg også under hans tale (jeg kunne ikke forstå hvorfor han ikke ville tage hans jakke af)

nå men jeg er et kvarter for sent i kirken og min mand er der 5 min for sent.

senere på aften kan jeg mærke der er noget der gør ondt i min kjole, og det gjorde simpelthen så ondt under middagen, men jeg kunne ikke finde udaf hvad det var. (kommer senere)

efter brudevalsen skal jeg på toilettet, og da jeg skal rette på kjolen, revner den hele vejen ned i den ene side :cheerleader3: så jeg ender med at rende rundt i mit eget tøj til mit bryllup (snak lige om at føle sig underdresssed.)

nå men da jeg så tager kjolen af kan jeg se at stiverne er knækket i kjolen, så det er det der har siddet og gnavet mig ind i min mave og jeg havde fået nogen vabel agtige ting.

og pga stiverne var knækket ligner jeg en idiot på ale billederne fordi kjolen nærmest var kryppet op.. ØV ØV ØV ØV ØV

ellers gik bryllup over alt forventning :cheerleader3: og jeg kunne ikke ha ønsket mig det anderledes

Redigeret af mia85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm ja hvad gik der galt.... ikke særlig meget heldigvis

men dog..... mit hår begyndte og falde fra hinanden lige efter vielsen men har ikke set fotografens billeder endnu... jeg ringer til frisøren imorgen og klager der sætter jeg aldrig mine ben igen.

og så var der en af gæsterne som ikke sagde farvel da hun gik (jeg ved hun gjorde det i protest) og hun snærrede helt vildt af mig foran min mand og en af vores venner.... da vi stod og tog natmad jeg skulle have smidt hende ud den sinke. og det var første gang vi snakkede sammen den aften....

men ellers havde vi den helt perfekte dag vi fløj i seng på en lysserød sky for vi havde kun 2 sange og 5 taler så vi havde MASSER af tid sammen med gæsterne og det var lige præcis det vi helst ville.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he, den her tråd er altid sjov at læse i. Og efter at mit eget bryllup er overstået, kan jeg da lige tilføje et par punkter:

SMÅ og STORE UPS'ere:

Det starter faktisk dagen før; dvs. fredag d. 3.april, hvor vi får adgang til festlokalerne. Tidsplanen falder fuldstændig fra hinanden, bl.a. fordi vi har regnet forkert i forhold til, hvor mange borde vi har til rådighed. Vi må i sidste øjeblik ud og samle borde... Jeg havde hele tiden insisteret på, at vi ikke skulle stå og stresse til det sidste, men uha, fredag var godt nok træls. Kan godt forstå, at man vil betale mange penge for, at et feststed ordner alle de ting, som vi selv stod for den dag.

Lørdag morgen bliver også lidt for stresset fordi jeg havde valgt at binde min buket og knaphulsblomsterne selv. Jeg var glad for resultatet og ikke mindst for at spare penge, men det er for meget at tænke på den dag.

- Vi kørte i min fars gamle 2cv - hvor han pga. det gode vejr insisterede på at have kalechen nede. Jeg skulle for frisurens skyld have insisteret på det modsatte. Bilen var desuden for lille, når man sidder i stor brudekjole.

- Vi gik aaalt for hurtigt ud af kirken

- Jeg var for utålmodig ved den efterfølgende fotografering, og mange af de ideer jeg havde i planlægningen blev ikke ført ud i livet - fx foto foran graffiti. Vi fik desuden ikke billeder alle gæster og med os sammen med fx forældre, men pyt med det.

- Vi nåede ikke at pakke alle gaver op. Det var rigtig hyggeligt at gøre dagen efter, men jeg ved ikke, om det fornærmede nogen?!

- Om eftermiddagen var der lidt kommunikationsbrister. Gæsterne fandt ikke ud af, at der var fadøl og sodavand, men sad i stedet kun med kaffe og the. Og de to unge hjælpere glemte at poppe Asti'en og det gik meget langsomt i starten med det hele. Tidsplanen skred, og jeg var lige i en overgang lidt nervøs for vores bryllupsfest. Følte, at jeg ikke kunne slappe af. Da vi satte os til bords, var de igen meget langsomme til at fylde op med hvidvin, hvor nogle borde helt manglede, hvilket irriterede os rimelig meget. Efterhånden som middagen skred frem, gik det hele dog i orden. Men jeg kan kun anbefale at få 1) nogle friske teenagepiger til at hjælpe frem for nogle lidt sløve teenagedrenge og 2) at få en hjælper for meget end en hjælper for lidt og 3) at få nedfældet ALT på papir, så de ikke er i tvivl om, hvornår og hvordan deres opgaver skal udføres.

- Jeg ville gerne have haft lavet laminerede sedler med drinksopskrifter samt have haft sørget for, at al sprutten blev sat frem. Fadølsanlægget virkede vist desværre heller ikke optimalt, men det fik vi først at vide flere dage senere. Der er jo 24-timers service på, når man lejer sådan et, men det fik vi ikke benyttet.

- Jeg/vi fik ikke sagt farvel til alle gæster.

- Vi fik ubudne gæster: to-tre unge drenge, der ville have øl, og som hævnede sig over vores nej ved at rive blomster op og rode ting rundt udenfor. Det måtte vi så betale for.

- Natmaden blev kun delvist serveret, fordi folk var så fulde og fordi det mere eller mindre var op til os selv og gæsterne. Af sig selv lavede Davids onkel og hans kæreste noget af den til os (det var pølsehorn og pizzasnegle, der skulle varmes op), og det hele var dejlig uformelt, men jeg kunne nu godt have tænkt mig, at jeg havde sat det over.

For lige at understrege, at ovenstående ikke får den dejlige fest til at blegne kommer her nogle kæmper plusser:

HVAD DER GIK RIGTIG GODT:

- Kirken, Gellerup Kirke, som lavede en fantastisk vielse. Bl.a. gik organisten med til, at jeg kunne gå ind til Godfather-melodien.

- Vores hyggepianist, der var en ung, fantastisk dygtig fyr, der normalt spiller i 80'er band, og som var formidabel til at vejre stemningen. Han spillede movie-hits, tv-themes, 80'er og 90'er sange osv. Lige vores stil...

- Min stylist: Karina fra Facefront, der er VILDT dygtig og perfektionistisk. Lavede lynhurtigt min blomster-hårpynt. Gav mig også lige neglelak på og pudrede min krop med shimmer, og var ikke tilfreds før hun selv var 100% tilfreds.

- Folk holdte fantastiske taler (og vi slap for festsange). Vi tudede af grin og over hvor rørerende de taler var, og snakker stadig om hvor heldige vi er.

- Maden, mums! Min mors veninde, der er vant til at lave mad til fester, sørgede for den. Vi havde ikke råd til restaurant og turde ikke billig catering, så vi fandt det perfekte kompromis.

- Jukeboks: det fungerede over al forventning. Var jo lidt bange for, om det kunne ødelægge stemningen, men efter at pianisten stoppede, gik folk amok med at vælge sange og det fortsatte til kl. 6.30 om morgenen. Der var folk på dansegulvet hele natten.

- Bland-selv-bar: folk morede sig med at blande selv og med fadølsanlæg.

- Smide buket: det var simpelthen så sjovt at overvære den slåskamp, som gik i gang, efter at jeg havde kastet den over skulderen. Kan kun anbefales.

- Toastmaster: Davids søster, der fik det hele til at glide super godt og timede indslagene, så vi kunne danse brudevals halv tolv.

- Ikke-traditionel bordplan: vi er lykkelige for, at vi valgte 8-10 personers borde og at vi valgte at sidde med vores venner frem for den traditionelle bordplan. Vores forældre sad alligevel nærmest ved siden af os ved, at deres borde var placeret rundt om vores.

- Den afslappede stemning: vi tog et langt stykke hen af vejen tingene som de kom (fx ikke bordnumre - folk fordelte sig selv ved buffeten, ingen kysseklokker, toastmasterhorn, gæstegaver, velkommen/velbekomme-sange eller lignende). Dagen er i sig selv fyldt op med ting, så jeg er glad for, at vi ikke havde taget alle disse ekstra ting med. Ved, at mange er glade for den slags, men for mig betyder det meget, at stemningen var så uforceret.

Ja, jeg kunne blive ved, men alt i alt en fantastisk dag!

Redigeret af Forår2009
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en fantastisk tråd!!

Jeg vil starte med præstens gode råd til os. Hun sagde inden bryllupet (altså til samtalen) at der ikke er nogen som ved præcis hvad vi har aftalt, derfor kan der jo ikke rigtigt gå noget galt vel…

Vi fik 2 afbud om onsdagen, efter vi havde afleveret bordplanen og bordkort. Dermed var vi oppe på 10 afbud i alt. Vi skyndte os at hente vores ting og lave bordplanen om til 6 borde i stedet for 7. Vi mente dermed at bordplanen kunne ”bære” hvis der kom flere afbud –det var godt på flere måder. På dagen kom et afbud, èn var faldet dagen før og lå med smerter i ryggen og på morfin. Bordplanen blev faktisk kun bedre af det. Vi endte med 11 ved hvert rundbord, hvilket kun var godt.

I en anden tråd herinde har jeg beskrevet min mands kæmpefadese. Men summa summara er, at han ventede læææænge med at sige JA i kirken. Alle nåede at blive nervøse, incl mig –GRRR Det ødelagde en del for mig resten af aftenen, men jeg formåede at have en god dag/aften og smile og det hele. Sådet blev ret fantastisk alligevel.

Af gode ting kan nævnes: Buffet, dèt er vi glade for at vi valgte, det tager ligesom det mest højtidelige af det, SAMT vi havde hyret en sjov tjener ARVID, som bare var kanon!

Vi havde bestilt alkoholfri hvidvin til mig, vhilket var rigtig fin fordi jeg ikke fik alkohol før jeg også havde fået en del i maven. Har nemlig oplevet min del af fulde brude som enten endte med at snøvle meget og en af dem endte også med hovedet i toilettet under desserten –hun blev så hevet op at stå til brudevalsen OG hendes mand må have elsket hende meget højt –han kyssede hende dybt selvom hun ikke havde fået børstet tænder AD!

Vi fik taget et fællesbillede af fotografen fordi vi er overfølsom over for parbilleder. Synes parbilleder er den ultimative straf for singlefolket.. Ikke nok med at man er inviteret til kærlighedsfejring, man skal også have taget et billede hvor man står helt selv.. Ikke pænt syns jeg! Alt dette vidste min svigerfar dog ikke, vi havde kun fortalt ham at vi ønskede situationsbilleder af BORDENE, OG at det skulle være min mands bror som tog dem. Alligevel rendte svigerfar rundt og tog parbilleder ved bordene… ØV!

Brudevalsen havde vi øvet os på hjemme i stuen. Der skulle vi nok have smidt 700 kr. ved en danselærer.. Vi dansede ikke, vi vadede –men skidt, der blev nogle ret gode billeder af det.

Vi havde hyret en fotograf som har studie inde midt i Horsens ved siden af åen. DVS han kan både tage studiebilleder og naturbilleder uden at han skal køre for det. Det er blevet til nogle meget flotte billeder som vi glæder os til at hente snart!!

Jeg har læst herinde om forsølving af blomst fra brudebuketten, så nu glæder jeg mig også helt vildt til at hente den –tusind tak for det!!

Jeg er ikke verdens mest slanke person, derfor havde jeg også en rigtig træls mavefornemmelse af at vise strømpebånd –så jeg fandt på at min mands farmor skulle lave mamelukker til mig. Det blev et hit på aftenen, OG vi havde en skøn proces med at prøve og sy osv. Vi har virkelig hygget os med det. Min mand syns også det var en virkelig god idè.

Vi havde en løs aftale om en bytur efter feststedet lukkede. Syns bare det kunne have været vildt skægt at flashe brudekjole på Crazy Daisy, men det endte med at ingen ville med –ikke engang svigermor som var den jeg troede på ville gøre det. Men hun blev lidt overrislet, og formåede ikke at sige fra da taxaen hentede hende og de andre, så hun endte hjemme hos sin søster + mand. Og de endte med at spadsere hjem derfra sidst på natten.

Men egentlig gør det intet fordi det gav os en mulighed for også at spadsere hjem. Og det var fuldmåne, og meget romantisk.

Vi er også glade for at vi ikke skulle huske at pakke en masse til overnatning på hotel. Vi sov hjemme og hentede brunch dagen efter som vi indtog i haven. Det var smadderhyggeligt.

Det hele var rigtig godt, og jeg kan mærke at jeg er knap så smadret over hans sene JA nu. Så alt i alt var det en skøn dag, som jeg gerne vil opleve igen!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer