xenobia

Dorthe & Boris 29-07-2006

322 posts in this topic

Så er det også lige kommet index på min planlægning:

Vores ringe

Kirken

Bilen

Kjolen

Kjolen både forfra og bagfra

Invitationerne

Menuen

Skoene og undertøjet

Billeder og os

Hotel Vinhuset

Diademet

Invitationen til mit polterabend

Risposerne

Mig i kjolen - 1. tilretning

Polterabend

Noget lånt og noget gammelt

Boris i tøjet

Brudebuketten

Fotograf

Møde med præsten

Fotografens billeder

Jamen så fik jeg da også endelig oprettet en tråd om planlægningen af vores bryllup. Ved bare ikke helt hvad jeg skal skrive endnu, men mon der ikke der kommer noget mere på hen ad vejen?

Jeg kan da lige skrive et par facts:

- Mødtes på nettet, www.dating.dk

- Startede ud som venner - jeg var ikke den skarpeste kniv i skuffen til at kunne se han var lidt mere en glad for mig

- Skrevet sammen på nettet siden dec '03

- Mødtes og blev venner i marts '04

- Blev kærester maj '04

- Han friede og vi blev forlovet august '05

- Vi skal nu giftes juli '06

BORIS :

- 29 vintre gammel - han vil nå at blive gift inden han bliver de 30, så det var jeg heldig

- Grafiker og system koordinator

DORTHE:

- 27 somre

- Laborant, nej ikke sådan en der arbejder på et hospital

Og så synes jeg da også lige I skal de den ring Boris friede til mig med. post-16886-1148136081.jpg

Det er en Ole Lynggaard, hvidguld med 20 brillianter i og så står der FOROVER LOVE på den. På siden af ringen, så jeg hele tiden kan se det, når jeg kigger på min hånd, har han fået graveret TIL MIN ELSKEDE XENOBIA. Og så var ringen rent faktiks den rigtige størrelse! Han havde på et tidspunkt målt min finder ved at binde noget ståltråd omkring den. Det havde han så haft gemt i sin tegnebog og haft med til guldsmeden. [/color]

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Annonce ♥

I går var jeg ude og se på brudekjole og jeg havde min venindes fra Odense med. Jeg må indrømme at det var en absolut uforglemmelig dag. Men hold da helt op hvor var jeg træt da jeg kom hjem kl halv ni om aftenen - havde været på farten siden kl halv ni om formiddagen! Men havde kun valgt at tage hen og se på kjoler 3 forskellige steder i København.

Vi startede ud i House Of Brides, hvor vi fik den bedst mulige service. Og det betyder virkelig meget. Hun var vildt prof og enormt sød og ærlig. Hun kunne virkelig sit kram. Hun valgte kun at smide mig i 3 forskellige kjoler, hvilket jeg havde det helt fint med - så ville jeg ikke være helt rundforvirret bagefter! Første kjole var wauw, næste endnu mere og da jeg fik den tredje og sidste kjole på var min veninde næsten mundlam. Men fik dog sagt "hvis jeg var en mand ville jeg blive forelsket i dig lige på stedet og fri til dig med det samme" - det sagde så lidt om at det var den smukkeste kjole.

Næste sted skulle vi være 12,30 og destinationen hed Messalina på Islands Brygge. En lille hyggelig butik som jeg fandt ud af eksisterede på bryllupsmessen i Forum for nogle uger siden. De har virkelig nogle smukke kjoler til en pris hvor alle kan være med. Og der er ikke noget med merpris for tilretning. Det hele er indregnet i kjolen. Og så kunne man endda nøjes med at leje skørtet for 200 kr i stedet for at give 1000 for det. Her blev vi betjent af 2 dejlige damer som fik smmidt mig i 8 forskellige kjoler på under tre kvarter. Så det gik lidt stærkt. Desværre var kjolerne der ikke i min størrelse, så det var lidt svært at danne sig det fuldendte billede. Må indrømme at jeg skal vokse lidt hvis jeg skal ned i en størrelse 42 (!) - bruger 36-38 normalt.

Da vi var færdige hos Messalina var vi ved at være lidt sultne og gik på Strøget og spiste en hurtig frokost inden vi skulle være det sidste sted - Nicolai Brudekjoler. Vores entré var nok den mest kiksede man kunne forestille sig! Døren bandt så meget at vi måtte ringe til dem og høre hvordan vi kom ind - vi skulle bare bruge lidt vold. Som sagt så gjort; min veninde gik ned af den lille stejle kældertrappe og skubbede alt hvad hun kunne til døren, som så fløj op! Det resulterede i at hun selv fløj ind ad døren, overså det sidste trin på trappen som var lige indenfor døren hvilket så igen resulterede i at hun snublede lige så lang hun var ind i butikken og hamrede knæet i gulvet og vred om på anklen. Der så hun så. Fuldt udstrakt på maven midt på gulvet 20 cm fra en gine med den fineste konfirmationskjole på. Det havde været prikken over i'et hvis hun havde fået den med i faldet også. Heldigvis gik smerten i anklen hurtigt over, men knæet blev stået til blods!

Hos Nicolai Brudekjoler fik jeg også prøvet en del også noget der bestemt ikke var mig. Fjer for eksempel! I en kjole så stram at jeg knap kunne tale og trække vejret! Godt jeg ikke blev bedt om at sætte mig hvor så var kjolen sprækket! Det endte med at jeg havde 2 "kandidater" der, men jeg har efter jeg ahr tænkt lidt over det besluttet mig for at det ikke bliver nogle af de to. Den ene var virkelig smuk fortil og ret kedelig bagtil - med den anden var det lige omvendt.

Så som det nok fremgår er jeg allerede 120% sikker på at jeg ahr fundet min kjole hos House Of Brides. Så her indenfor en af de nærmeste dage skal jeg ned og snakke med dem, så den kan blive bestilt hjem til mig i den helt rette størrelse. Det kunne nemlig godt tage op til 4 måneder!

I dag er så dagen derpå og AV AV AV mine små stakkels fødder. Er ikke vant til at "gå" i højhælede sko. Men det havde jeg på det meste af dagen i går under kjoleprøvningen. Og jeg kunne jo ikke så ret meget frem og tilbage, så da jeg kom hjem i går var det første jeg gjorde at lave et dejligt fodbad med urte-fodsalt. Det hjalp lidt, men jeg har været ret øm i fødderne alligevel i dag.

Deet var vist hvad jeg kunne finde på at skrive i dag . . .

:carrot:

Edited by xenobia
0

Hejsa Xenobia - og velkommen med din egen tråd :denmarkflag:

Siden du nu skriver

AV AV AV mine små stakkels fødder

skulle du måske overveje at øve dig en del før dagen - ellers kunne du måske godt gå hen og få problemer med at "holde! :bearhug:

Glæder mig til at se kjolen!!! ;)

:frizz2:

Birgit

0

Hej Birgit...

Du kan tro jeg skal øve mig i at gå i skoene inden selve dagen. Så snart jeg får købt skoene begynder jeg at gå rundt i dem herhjemme, så de er gået til og jeg har vænnet mig til dem til edn store dag

:bearhug: Xenobia

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg kom lige i tanke om at jeg vist slet ikke har fået vist vores vielsesringe frem. De er bestilt og betalte, vi mangler bare lige at finde ud af hvad der skal stå deri - ja udover navn og dato. Så hvis der er nogen der har et par gyldne eller bevingede ord man kunne få graveret deri, så vil jeg meget gerne høre det.

Ringene er lavet af titanium og min har 5 små brillianter i. De er købt på bryllupsmessen i Forum og bliver lavet af et firma i Odense, der hedder Titan Trend. Vi er begge helt vilde med ringene, da jeg ikke bryder mig særlig meget om rødguld og han ikke bryder sig om hvidguld. Så dette er det perfekte alternativ.

:bearhug: Dorthe

post-16886-1141463787.jpg

Edited by xenobia
0

Vi bor i Ballerup, men kunne ikke blive viet i Ballerup kirke, da den del af Ballerup vi bor i ikke hører til Ballerup sogn. Så vi kunne vælge mellem Hedegårdskirken (tude grim og nabo til Netto) eller Vestkirken (tudegrim, ingen kirkeklokker, kun elektrisk klokkespil og vandskade)! Vi kunne kun blive gift i Ballerup kirke hvis en af vores forældre var døbt, konfirmeret eller gift der - og det var de ikke. Min familie er fra Århus og der vil vi ikke giftes.

Men da vi nu havde fået kriterierne af vide for at blive gift i en given kirke tog vi til Brønshøj kirke. En ritig flot gammel kirke. Der er Boris' mor døbt, konfirkeret og hans forældre er gift der. Desuden ligger hans bedsteforældre begravet det. Så skulle den jo være i orden med tilhørsforhold. Men NEJ - det var ikke personligt nok. Kirkerne bestemmer åbentbart selv deres regeler for hvem de vil have ind!

Så var gode råd dyre. For vi havde intet sted at blive gift - udover den madkasse til kirke der ligger hvor vi bor. Heldigvis kunne vi trække i et par kontakter og det endte op med at vi fik Holmens Kirke i København - bliver det flottere og mere romantisk?

Så I skal da lige se vores kirke... :bearhug: :yay:

post-16886-1141478116.jpg

post-16886-1141478134.jpg

Edited by xenobia
0

Har da helt glemt at vise jer et billede af den bil som henter min far og jeg og kører os til kirken og som derefter skal køre Boris og jeg til hvor vi skal holde festen - destinationen er stadig en hemmelighed.

:frizz2:

post-16886-1141587636.jpg

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Hejsa :bearhug:

Velkommen :carrot: Endnu en rotte i fælden -HAHA-

Har du ikke et navn på kjolen som du var så vild med i House og brides, så vi evt. kunne gå ind og se den, vi er jo vilde med billeder!!!

Janni :blush:

0

Så fik jeg bestilt og betalt kjolen

Sætter et billede ind, men det kommer ikke til at være her i ret lang tid - hvis der nu var nogen fra festen det var inde og lure...

Synes nu ikke kjolen helt ser ud på hende som den gør på mig - den er selvfølgelig meget pænere på mig. Båndet hun har om livet går igen bagpå kjolen og bliver ret bredt. Og så løber det ned langs slæbet.

post-16886-1141669470.jpg

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

De spurgte mig godt nok om jeg ville tage billede af mig i kjolen da jeg var inde og prøve den igen i går lige inden jeg købte den. De sagde at der er mange der gerne vil det, og det får de lov til når de har besluttet sig for at købe kjolen. Men jeg sagde nej tak. For det første fordi jeg synes ikke der er nogen der skal se mig i den før dagen. Og havde jeg sagt ja skulle jeg have haft mit kamera med - ville bestemt ikke have været tilfreds med et mobil billede. Ikke når jeg nu er vant til at tage billeder med semi-prof digitalt spejlrefleks :bearhug: Man er vel lidt af en fotonørd. Så billede af mig i den må vente et par måneder endnu!

:denmarkflag: Dorthe

Edited by xenobia
0

Vi vil vente spændt i de mdr. der kommer til vi kan se dig i kjolen. Jeg synes den er FOR FED. Speciel og romantisk. Kan godt lide at båndet ligesom bryder.

Velkommen til i øvrigt.

0