Guest Svale

Forsølvet rose

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

HVor er den bare flot...

Jeg vil også gerne have en rose fra brudebuketten forsølvet da det betyder meget at have sådan et minde...er ikke så meget til det med tørrede buketter...

Men vi har så gjort det at vi ønsker os et gavekort til en guldsmed så vi kan få en rose forsølvet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej hvor er den bare flot..

Nu er jeg bare endnu mere sikker på at jeg valgte rigtigt da jeg valgte at vi skulle gemme en fra brudebuketten..

Håber at min bliver lige så smuk som din...

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor tykt er laget af sølv? jeg tænker på om den stadig er skrøbelig? det ligner at man kan knække den med 2 fingre, men den er måske slet ikke så skrøbelig som den ser ud? ville nemlig også gerne have en blomst forsølvet/forguldet men vil ikke give så mange penge på det hvis jeg kan risikere at den knækker hurtigt..

hjul

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg jo også en af dem som har været så heldig at få forsølvet en rose fra min buket - og jeg kan sige at den er faktisk temmelig holdbar.

Den er dyppet flere gange i sølvet (bliver derved også en smule størere) og selvom man ikke skal prøve at dreje et blad så det vender den anden vej - så kan den altså godt tåle at falde fra bordet og ned på parketgulvet (vi har en datter som er meget forelsket i mors sølv-blomst, så JA det er desværre prøvet - men der skete heldigvis ingenting.) Så det vil jeg kalde rimelig holdbar.

Og I skal selvfølgelig også lige se min :bearhug:

post-1282-1144513305.jpg

Badutski

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er virkelig en god ide, det har jeg slet ikke tænkt på. Øv nu bliver jeg helt ked af, at jeg valgte at smide mine roser fra frieriet ud. Vi overvejede om vi skulle gemme dem og tørre dem, men har allerede en stak tørrede roser til at ligge, og de ligger bare gemt væk, så det gik vi væk fra igen. Syns aldrig at tørrede roser bliver særligt flotte, og er så skrøbelige, går alt for nemt i stykker.

Men vil da stærkt overveje at gemme en blomst fra brudebuketten istedet for. Det må jeg lige ha overtalt min bedre halvdel til! Det er bare super smukt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nogle rigtig flotte roser I har dér!!

Jeg har selv fået forgyldt en rose fra min brudebuket, og den står og stråler inde i vores stue - det kan KLART anbefales at få forgyldt/forsølvet en rose.

Det er et flot minde, og er ikke så voldsomt dyrt, når man tænker på hvad man egentlig får for pengene. Jeg gav 1000kr for at få min rose forgyldt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej hej

Nu vil jeg lige blande mig lidt her :)

Jeg har fra starten af bryllupsplanlægningen virkelig ønsket at få forsølvet en blomst fra brudebuketten da selve buketten skal op og ligge på kirkegården hos vores 2 drenge.

Jeg spurgte hos vores faste guldsmed som fortalte at man var gået væk fra at lave de forgyldte/forsølvede blomster fordi det simpelthen er for omstændigt.... så nu er mit spørgsmål:

HVOR HAR I FUNDET NOGEN DER KAN HJÆLPE MED AT FÅ DET LAVET??

Håber i vil være søde at hjælpe mig :)

:bearhug: Fra Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med at spørge en anden guldsmed i omegnen - for det er altså noget pjat med at de er holdt helt op - vores guldsmed i Køge tog gerne imod rosen (det forgylder/forsølver dog ikke selv - men sender den videre til Flora Danica), og sendte den videre til Flora Danica. Det tog ca. 3 uger og så kom den smuk tilbage.

Men det er jo selvfølgelig den enkelte guldsmeds eget valg om det er en service de ønsker at yde kunderne...

Badutski

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sagt det før, men gentager gerne mig selv.

Den rose, den er bare imponerende smuk.

Så smuk så jeg bare må eje noget magen til.

Har derfor fået overbevist Jesper om, at vi skal ha gjort sådan med en af blomsterne fra brudebuketten, mindre kan ikke gøre det, når man nu ikke er blevet friet til :bearhug:

:balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at der kommer gerbera i min brudebuket og den vil jeg også få ordnet. Regner dog med at få den lavet til en Broche så den ikke bare er hjemme i skuffen..

Kan man ikke det????

Hilsen Tina :smilie_oster02:

Jo det kan man sagtens - men så vil jeg anbefale dig at tage en af de mindste blomster i din buket - daden altså vokser en del ved forsølvningen.... :balloon:

Min skal også laves til broche - den bliver dog ret stor, og det er jo ikke ale der kan lide så store brocher....

Badutski

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har fået forsølvet en blomst fra buketten har i nogle gode tricks til at holde den pæn efterfølgende? Jeg fik forsølvet en lilje fra min buket og den er desværre blevet meget mørk nu og synes det er ret svært at pudse den ordentligt :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har fået forsølvet en blomst fra buketten har i nogle gode tricks til at holde den pæn efterfølgende? Jeg fik forsølvet en lilje fra min buket og den er desværre blevet meget mørk nu og synes det er ret svært at pudse den ordentligt :help:

Prøv med en ultralydsrenser. Den er super god til at rense smykker (og andre ting) med små kringel kroge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har fået forsølvet en blomst fra buketten har i nogle gode tricks til at holde den pæn efterfølgende? Jeg fik forsølvet en lilje fra min buket og den er desværre blevet meget mørk nu og synes det er ret svært at pudse den ordentligt :help:

Prøv med en ultralydsrenser. Den er super god til at rense smykker (og andre ting) med små kringel kroge.

Det lyder som en god idé selvom det er lidt dyrt :)

Måske skulle jeg overveje at ønske mig en i fødselsdagsgave :)

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer