Guest Sulle

afbud pga. børn

39 indlæg i dette emne

Det irreterer mig at folk melder afbud fordi deres børn ikke må komme med - fætteren har 2 søskende som kunne passe begge børn hvis de virkelig gerne ville med.

Er det bare mig der synes det er træls eller ville i også blive skuffet/irreteret?

Min kommende mand tager det heldigvis stille og roligt - som han siger "Det er jo deres problem at de ikke kommer, vi skal nok få et godt bryllup alligevel"

Jeg ville ikke blive hverken skuffet eller irriteret hvis jeg blev udsat for det samme.

Grund: Det er en invitation, og ikke en tvangsindlæggelse :hug:

Hvis ikke de/den inviterede har lyst til at deltage (af forskellige årsager, feks fordi de ikke vil afsted uden deres børn), så er de jo frit stillet til at melde fra. Det skulle ikke skille os ad -HAHA- Vi prioriterer jo allesammen forskelligt, og nogle prioriter altså at deres børn SKAL være med til alle fester, ellers deltager forældrene ikke.

Se sådan på det: Hvis et forældrepar som har holdningen at deres børn altid skal være med KOMMER til festen, så vil deres opmærksomhed ikke være på festen, men på hvordan børnene har det. Så er det da bedre at de er sammen med deres børn, ikk'? :biggrin:

Jeg har det som din kommende mand - men jeg vil nok lige "omskrive" lidt, og sige: "Det er jo deres valg at de ikke kommer". Jeg synes i hvert fald IKKE at man kan kalde dem for latterlige; de træffer jo bare et valg.

- - -

Personligt havde vi to ammende mødre, og INGEN børn, med til festen. Jeg havde en brudepige på dengang 4½ år, men hun deltog kun i kirken - og tog bagefter hjem og blev passet ved sin mormor og morfar. Der var også andre børn i kirken, men ikke andre end de to babyer til festen bagefter. Og vi havde et rum til dem, hvor de kunne sidde og amme + hvor babyerne kunne sove. Det virkede FINT!

Der var et enkelt par som var meget stødte over at deres to små børn ikke var inviteret med til festen. Manden beskyldte mig endda for at være "børne-hader". Alle der kender mig, ved hvor meget jeg elsker børn, så det var totalt latterligt (men et forsøg på at få listet deres unger med). Parret sagde, at de "i hvert fald ikke ville komme, når deres unger ikke var velkomne" - til det sagde jeg bare, at det jo så var deres valg. ...men de valgte at komme alligevel :angry: (UDEN børn!)

Det eneste som er vigtigt i denne problemstilling er, hvem det kommende brudepar har lyst til at dele dagen med. Om det er med eller uden børn - det er HELT op til det enkelte par. Vi inviterer stort set altid "med børn" til fødselsdage og lign, men til vores bryllup satte vi grænsen ved ammende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Susie

Det er jo helt grotesk. Det er Jer der bestemmer hvilken fest i vil have.

Vi har heller ikke inviteret børn. Lige med undtagelse af mine 2 niecer som er 11 og 14. Vores egen datter som vil være 10½ måned når vi skal giftes til august skal kun med i kirken, derefter tager naboen hende med hjem og så bliver hun der til næste dag.

For HUSK det er vores fest og ikke vores børns.

Venlig hilsen

Dorthe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

nu har jeg siddet og læst alle, jeres argumenter fo rikke at have børn med til festen.

jeg skal giftes 5. august og vi har valgt at det er en børnefri fest på nær mine to kusiner på 10 og 12 år, de er store nok til at underholde sig selv og da festen bliver holdt ude i vores have er der rig mulighed for dem at gå ind på et værelse og se tv eller spille spil eller hvad de nu lige lyster. vores små nevøer derimod skal ikke med til selve festen men skal da med i kirken og receptionen. da de er henholdsvis 2 og 4 år og kan ikke lege uden far og mor. og da vi ønske at det eren fest hvor alle parter hygger sig( de voksne) så bliver det sådan og da det er vores fest og os der bestemmer forløbet.( dermed ikke sagt at der ikke er plads til ammebørn, har nogle venner som er Sat til termin denne tid)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg synes egentlig, at det er fint, at man inviterer nogle børn og ikke andre. Nogel børn (kender det fra min egen familie) er simpelthen uopdragne og det kan være en stor omgang at holde ud at være sammen med en i en hel dag. (Im sorry to say). Det er jo ikke deres skyld. Det er forældrene, der ikke har opdraget i de eksempler jeg tænker på.

Ja undskyld mig, men jeg synes det kan være direkte ubehageligt med råben og skrigen, banden og svovlen mellem de pågældende børn og de vokse og jeg ønsker ikke at være under samme tag med disse i for lang tid ad gangen. Vi har ikke selv denne tone i vores hjem. Hvilket der jo er en god grund til.

Heldigvis er der mange andre børn i familien, som det er en stor fornøjelse at være sammen med, og hvorfor skal det gå ud over dem. Hvorfor skal de vælges fra pga. af de mere ustyrlige.

Det kræver selvfølgelig at brudeparret tør stå frem og forklare, hvorfor de inviterer som de gør og det kræver at brudeparret er med på, at denne måde at invitere på har en konsekvens fra de forældre som det "går ud over".

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg synes egentlig, at det er fint, at man inviterer nogle børn og ikke andre. Nogel børn (kender det fra min egen familie) er simpelthen uopdragne og det kan være en stor omgang at holde ud at være sammen med en i en hel dag. (Im sorry to say). Det er jo ikke deres skyld. Det er forældrene, der ikke har opdraget i de eksempler jeg tænker på.

Ja undskyld mig, men jeg synes det kan være direkte ubehageligt med råben og skrigen, banden og svovlen mellem de pågældende børn og de vokse og jeg ønsker ikke at være under samme tag med disse i for lang tid ad gangen. Vi har ikke selv denne tone i vores hjem. Hvilket der jo er en god grund til.

Heldigvis er der mange andre børn i familien, som det er en stor fornøjelse at være sammen med, og hvorfor skal det gå ud over dem. Hvorfor skal de vælges fra pga. af de mere ustyrlige.

Det kræver selvfølgelig at brudeparret tør stå frem og forklare, hvorfor de inviterer som de gør og det kræver at brudeparret er med på, at denne måde at invitere på har en konsekvens fra de forældre som det "går ud over".

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at invitere de børn der står os nærmest. Dvs at en af mine fætre og en kusine er inviteret. De skal også være brudebørn. Men alle mine omking 30 andre fætre og kusiner har vi ikke inviteret med fordi:

1. Det er vores dag og vi har ikke selv børn, og da jeg er lidt hønemor overfor alle unger, så ville min dag gå med at holde øje med at der ikke sker noget med ungerne, fordi ikke alle forældre er lige opmærksomme på deres unger.

2. Kuvertprisen for et barn over 2 år er ved vores bryllup 360.-, hvilket ville betyde at vi skal af med omkring 10 000 kr.- ekstra.. Det er altså en pæn slat. Ikke fordi jeg er nærrig meeeen....

3. Ikke alle børn er lige velopdraget.... og ved hvordan man opfører sig når man er i byen.

Alt ialt, så tror jeg at man har rigeligt at se til, og en masse ting i tankerne, så det er nok en ting man sagtens kan undvære at spekulere over.

Det er da trist hvis nogen af dem melder afbud, men nu er det jo engang hvores drømme bryllup og det er altså os der bestemmer.

Hvis vi til gengæld havde holdt et have bryllup med buffet og en legeplads og og og, så var de nok blevet inviteret alle sammen.

Hilsen Cindy

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personlig mener jeg I er i jeres fulle ret til at vælge hvem der skal inviteres til festen, uden at de inviterede bliver sure over hvem der står på listen. Det skal respekteres.

Samtidig mener jeg at de inviterede er i sin fulle ret til at vælge om de vil komme eller ej, uden at den der inviterer skal blive sur over et eventuelt afbud.

Man kan prioritere på ulig måde, og det skal man have gensidig respekt for. Så kan I fejre jeres bryllup med alle dem der kommer, og dem der takker nej kan nyde tiden med sine børn. Så skulle vel alle kunde være glade :heart:

Håber i får en strålende bryllupsdag - akkurat slik i ønsker den!

Selv skulle jeg ideelt set ha havet en børnefri fest, men så skulle det blive uden min søster og en rigtig god veninde. De har overhovedet ikke stilt nogle krav, men jeg ved at de ikke ville have et alternativ. Så betyder det meget mer at de er tilstede en at deres børn ikke er det. Så lægger vi forholdene bedst mulig til rette for både børn, forældre og øvrige fæstdeltagere :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm.... Med fare for at blive lynchet... :)

Uden at gå for meget i detaljer, går respekten så ikke begge veje??? Jeg mener, man vælger en aldersgrænse til sit bryllup og må så respektere at nogle vil vælge at takke nej til invitationen???????? Eller er det my way or the highway???

Jeg syntes der er for meget "det er vores bryllup så folk skal gøre som VI vil". Man skal lige huske at der er nogle der måske har svært ved at lade sine børn blive passet (læs: MIG) eller som ikke vil lade hvem som helst passe dem. (læs: MIG igen...) :(

jeg er klar over at vi betaler big bugs for det perfekte bryllup, men prøv lige at stoppe op engang og tænk på at andre tænker anderledes end en selv og det skal de da have lov til, ikke?? SÅ meget bridezilla må der ikke gå i det så man ikke kan acceptere et nej fordi det strider imod hvad man forventer at folk gør...

:heart: fra Fluff som ikke har været her læææænge og som måske bliver en smugle upopulær...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.... Med fare for at blive lynchet... :)

:heart: fra Fluff som ikke har været her læææænge og som måske bliver en smugle upopulær...

Det tror jeg såmænd ikke der er fare for. Iøvrigt er det meget sjovt men næppe tilfældigt at du kommer på banen lige her. Jeres bryllup var nemlig et glimrende eksempel på at det sagtens kan gå at have børn med til et bryllup. Fordi lokaliteterne var til det, og fordi der var aktiviteter for børnene, ikke mindst en playstation :(

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er ganske enkelt: dem, der inviterer bestemmer hvem, der skal med.

Og alle andre forsøg på at snyde, manipulere, afpresse eller brokke sig for at få nogle med, der ikke er inviteret, er simpelthen dårlige manerer.

Ligesom alle andre overvejelser man gør sig den dag, er der jo også en årsag til at man inviterer som man gør, fx til børnefrit bryllup. Og jeg synes efterhånden der er en meget kedelig tendens til at folk, når de har fået deres ønskebørn glemmer al god opførsel, for så er guldklumperne i centrum og skal konstant have det bedste af det bedste. Hvilket de også skal.

Men engang i mellem er ting/begivenheder ikke børneegnede og det skal respekteres ellers er det synd for alle parter.

Personligt synes jeg det er svært at finde aldersgrænsen for børn. Over 14, 15 eller 18?? Og skal disse teenagere med til hele festen eller hjem efter receptionen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:heart:

min kusine har også meldr afbud fordi hun ikke kunne få hendes datter med..... var også lidt fornærmet men det må hun jo om.... men selvfølgelig er det da træls men i skal nok få en god fest alligevel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pu-ha, det er ved at være et stort samtale emne.

Grunden til at jeg skrev første gang var jo nok at jeg blev så skuffet over deres afvisning.

Vi er altid kommet til deres fester, endnu har det været med børn - men blev det uden børn så havde vi også bare fundet pasning til Iben.

Det jeg nok blev mest skuffet over var at med det samme jeg sagde at aldersgrænsen var 7 år så blev der sagt nej tak til at komme.

Hvis det var mig selv ville jeg nok svare: "Så vil jeg lige se hvad jeg kan finde ud af med pasning og vende tilbage"

Efter afvisningen kom det jo først frem at det var fordi deres forældre ikke kunne passe dem.

De får stort set kun deres børn passet af deres forældre selvom at der er søskende til begge sider.

Hvis mine forældre ikke kunne passe Iben så ved jeg da at mine 2 søskende ville blive ellevilde for at passe Iben.

Min skuffelse er forsvundet og jeg er nu godt i gang med at få skrevet ned hvad jeg mangler endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine har også meldt afbud pga hun ike kunne få en barnepige men det er vist mere et spørgsmål om vilje!!!!

Men det må hun selv om det er hendes problem jeg skal nok få en god fest alligevel :heart:

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer