Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Katrinus

HVA SÅÅÅÅÅ 29.juli brude - hvor langt er I?

107 posts in this topic

Hej alle jer der skal giftes 29. juli. :biggrin:

Jeg vil bare høre hvor langt I er og om I nyder planlægningen (eller er ved at omkomme af stress)????

Vi skal selv stå for alt selv - med stor hjælp, både praktisk og økonomisk, af de respektive familier. Særligt min kommende svigerfamilie er totalt seje... Det skal holdes i nærheden af dem ved Vetserhavet i en fin hytte i sidste klitrække (ahhhh) med stor dejlig festsal og sovepladser til næsten alle - den har de hjulpet til med at skaffe. Og så har de hjulpet med at skaffe kokken, serveringspiger (og -drenge), hjælpere både dagen før og på dagen til at lave mad, hente borde og bænke til området lige uden for festlokalerne, ekstra borde, service mv. (noget vi næsten ikke skal betale for da det er vennetjenester) Og så har de betalt al maden og skaffer den enda også. Menuen består udelukkende af fisk - og svigerfar er tidligere fisker så han kan skaffe alt! :blink:

Min familie bidrager også økonomisk og så er søstrene hevet ind som brudepiger med alle de forpligtelser det indebærer - den ene er min højre hånd i forhold til oppyntning (det tør jeg ikke overlade til svigerfamilien, da de har en liiiiidt anderledes smag end jeg) og den anden søster står for bryllupskagen.... Og så kommer de med over (min familie bor hovedsageligt i Kbh) sammen med mig så de kan hjælpe, støtte, pusle og pleje mig inden - lidt egocentreret må man godt være som kommende brud... :blink:

Kjolen er overladt til skrædderen, men da jeg er gravid bliver den først færdig lige i sidste øjeblik... Uha, det skræmmer mig lidt - vil hellere at den hang i skabet allerede nu... Men man ved jo aldrig hvor stor jeg bliver om 2½ mdr. (vil være ca. 6 mdr. henne d. 29.juli)

Vi har en laaaang to-do liste, men med hjælp fra andre skal det nok gå...

Må jeg høre om jer andre og jeres planlægning?????

Mange :biggrin: Katrinus

Edited by Katrinus
0

Annonce ♥

Tja vi er nu også ret godt med ( har da ikke fået stress i nu... )

Ting der er tjæk på....

Kirke

Festsalen/servise

Kogekonen/ servering

Musikken

Menuen

Indbydelser er sendt ud

Øl, hvidvin er købt

Risposer til kirken er lavet

Tændstikker/ risposer til bordpyndt er lavet

lysene+skåle dertil er købt

servietter er købt

due låner vi ( af hende der var min dagplejemor, hun skal også med til festen )

Bryllupskage laver min mor og dagplejemor

Vores 3 drenges tøj er købt

Gommens tøj er købt

Kjolen er betalt skal til den første tilretning d.16/06-06

Mit undertøj og sko er købt

Halskæde låner jeg af min mor

Kørertøj til og fra kirke, står min far for

Toastmaster er bestemt

Forlover er bestemt

Ting der mangler...

Rødvin/Velkomstdrik er bestem, skal bare have det købt.

Menu kort ( er igang )

Bordkort

Blomster til bordet

Kirke pyndten

Brudebuketten ( det står Kim selv for )

Bordplan

Noget hårpyndt og strømpebånd

Tror at det var det hele....

0

Hejsa :biggrin:

Ja jeg har nu heller ikke stress - men måske er det fordi jeg endnu ikke helt har forstået at der er UNDER 11 UGER til at brylluppet skal stå :hug: Det er jo helt vildt som tiden går.... :blink:

Min svigerforældre er bare super søde til at hjælpe både økonomisk og rent praktisk, så jeg føler, at der nok skal blive styr på det hele.

Det vi mangler er:

Samtalen med Præsten: men vi har aftalt en tid i pinsen

Lave vielsesprogram

Prøveopsætning: men der er bestilt tid til d. 7 juli sammen med et par veninder - bliver super sjovt!

Ringene til gavør: Skal gøre et par uger inden

Brudebuket og knaphulsblomster: Gommens opgave.

Kjoletilretning:Har bestilt tid hos House of brides d. 7 juni.

Undertøj: Der søges med lys og lygte

Smykker: halskæde - overvejer om jeg skal låne en (dermed få "det lånte" på plads)

Det lånte

Strømper

Gommens tøj: Han har lige været ude og kigge lidt.... er kommet så langt så at han ved hvilken butik han nok vil købe det i

Finde ud af, hvordan bordene skal pyntes: men det falder nok på plads når vi får snakket med dem på Tyrstrup kro ang. menu.

Topfigur til kagen

Bryllupskage: Min søster har aflyst at lave den, så vi tænker på alternativer for øjeblikket, men mine svigerforældres nabo skulle efter sigende være super god til den slags...

Menu

Velkomsttale: Mangler

Tale til bruden: Det har jeg vist ikke noget at gøre med..... måske er den på plads :blink:

Toastmaster: Vi vil spørge en af vores venner.

Album til billeder og gæstebogssedler

Bordplan: Vi skal lige have tilbagemeldning fra alle inden vi rigtigt kan gå i gang.

Lave hæfte om gæsterne til at ligge ved alle pladser.

Engangskameraer

Gæstebog

Give det endelige antal gæster til Tyrstrupkro

Gavebord inde i lokalet: Tal med Tyrstrupkro

Sikre at alle gæster har et sted at sove

Til dagen efter:

Morgengaver: Der tænkes voldsomt...

Og så naturligvis alle de ting der skal ordnes efter brylluppet, som pas, takkekort osv. men det har jeg nu ikke tænkt mig at planlægge før den tid kommer....

Men iiiiihhh hvor jeg dog glæder mig :carrot: Det gør I helt sikkert også, vi får jo alle sammen en helt fantastisk dag - det er jeg helt sikker på.... Og vi får et fantastisk vejr :biggrin:

:blink:

0

Hej :blink:

Vi skal giftes i Muenchen, Tyskland d. 29.07.

Jeg er totalt eksamenstresset - skal op på onsdag. Derfor er der ikke blevet tid til så meget bryllupsplanlægning de sidste måneder, men det vi har på plads er:

Invitationer sendt ud: 106 har sagt ja indtil videre - 12 afbud - mangler, ca. 20

Hotel / feststed booket

Overnatning til familie og os booket

Musik (liveband) booket (og "prøve-oplevet")

Musik under vielsen (Gospelkor) booket

Theolog booket (istedet for en præst i en kirke)

Menuen er næsten bestemt - skal lige prøvesmage i juni

Gommens tøj og sko er købt

Alle officielle papirer er ENDELIG i orden (der er meget, når man skal giftes i Tyskland med en udlænding og har været gift før)

Bryllupsrejse er bestilt

Ringene købt og indgraveret

Fotograf booket - "locations" aftalt

Tid på rådhuset er bekræftet (man skal i tyskland ALTID først vies på rådhuset)

Tøj til rådhusvielsen (skal dog lige rettes til)

Toastmaster og "vidner" valgt

Mangler :blink: (uhhh - godt jeg har is i maven)

Brudekjole (har ikke engang købt stof endnu, og er i tvivl om det endelige design - men skrædderen er fundet, og hun begynder midt i juni. Jeg lader den sy til mig fordi jeg vil have en enkelt KORT brudekjole i 50'er-stil a'la Audrey Heptburn, og sådan nogle findes der ikke så mange af i butikkerne) :hug:

Brudesko - vigtige!! de skal jo også passe i stilen til kjolen - især fordi den bliver kort

Undertøj (må vente til kjolen er syet - skal jo passe i faconen)

Smykker

Brudebuket(er)

Bestille tid til frisør - OG prøveopsætning

Bordkort, bordplan, menuhæfter (ved ikke om vi laver dem - man ser vel hvad man får serveret :blink: , evt. hæfter til under vielsen - men det kunne også være overraskende at lade være...så sidder man ikke og læser istedet for at lytte efter..)

Alt hvad der omhandler oppyntning (skal snakke med en blomsterdekoratør i juni - har ideer, men er ikke helt sikker...)

Evt. tale eller andet fra min side....hmmmm.

Samtale og fastlæggelse af "præstens" tale - ja hele ceremonien (tid bestilt i juni)

Måske små gaver - enten på værelserne eller på bordene.....

Oppyntning og andre "effekter" i vores "kirke" (en del af festssalen på hotellet)

Morgengave (er ikke tradition i Tyskland, så måske lader jeg bare være...)

Tandblegning (ja, man er vel forfængelig :blink: )

...måske lidt "fyld" til de værste rynker http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif - hvis jeg tør...

Hmmmm....kan ikke lige se hvad der ellers mangler. Jeg har jo egentlig kun 2 måneder tilbage, men det når vi sikkert. Jeg er ikke så nervøs for det - vi er så heldige (økonomisk priviligerede) at vi ikke selv skal lave så meget praktisk omkring arrangementet.

Og så har jeg også været det hele igennem før, og stiller ikke SÅ store krav til tradtitioner eller hvad "man skal" til et bryllup :hug:

Men...kjolen ville jeg nu godt have haft på plads lidt før....den skal jo altså gerne være lige i øjet, og når man ikke kan prøve nogle forskellige kan det godt give et sug i maven....

:biggrin::biggrin:

Ulla

Edited by ulla
0

Annonce ♥

Ja, kun 2 måneder UHAUHAUHAUHA :blush:

jeg både glæder mig og er død spændt og lidt nervøs for der er simpelthen så meget der skal ordnes!

-Jeg skal til skrædder næste uge til afprøvning af indledende stoutmodel (lærredsmodel), har fundet stoffet idag (silkecrepe, chiffon og blonde med perler og pallietter)

-Brudeskoene er købt i Bianco for kun 300 kr. (er så glad for dem at jeg har lyst til at have dem på hver dag)

-Vi skal tale med præsten på lørdag d. 3/6 og få alt på plads omkring vielsen - var til bryllup for 14 dage siden hvor organisten spillede MEGA falskt - det vil vi gerne undgå da det virkede super distraherende at være ved at dø af grin under hele vielsen. Måske en sanger i kirken ku være fint - som en overraskelse til min kommende mand - min mor har lige foresæået sig selv, hvilket ku være så fint, da hun synger vidunderligt (har sunget opera og kor i mange mange år)

-min far vil prøve at samle hans band og få dem til at spille ud på aftenen (blues/rock'n'roll)

-Min kærestes fætter og kæreste har sagt ja til at pynte kirken - det måtte vi godt for præsten (HURRAAAA)

-jeg ved hvordan bordpynten skal se ud og min søster vil hjælpe

-Og så har min søde kæreste bestilt værelse til os på en gammel klitgård 700 m fra festlokalerne - der kan jeg få lov at gøre mig klar om morgenen sammen med alle søstrene og veninderne... ah. og så slipper jeg for at sove i telt på selve bryllupsnatten, hvilket min friluftselskende kæreste ellers syntes var en god idé :bunny_4:

Mangler stadig meget:

-særligt tænker jeg meget over menu-kort, lille folder med salmer (skal skal ikke?), og bordplanen (GYS- det bliver svært)

-morgengaven - skal skal ikke? og hvad skulle det i så fald være? Jeg tror ikke jeg får noget selv men ku godt tænke mig at give ham noget aligevel.

Og AAAAAALLLLT det andet - arbejder på en seriøs to-do liste. Håber vi 29/7 bude kan støtte og hjælpe hinanden frem til den store fantastiske dag?

:)

Katrinus

0

Så vil jeg da også lige melde mig på banen. Vi er har da styr på en del, men mangler også meget.

Kirke: Løsning kirke kl. 14.00.

Feststed: Munkebjerg Hotel

Overnatning: Brudesuiten på Munkebjeg

Musik: Noget af Brian´s familie

Toastmaster: Brian´s onkel

Indbydelser: Sendt, su d. 16 juni

Ønskeliste: Skrevet i indbydelsen

Ægteskabserklæring: Er lige blevet bestilt

Kørsel: Veteranbil

Menu: Er bestilt, mangler at sende bekræftelsen retur med underskrift

Menuhæfte: Kan ikke komme igang før efter 16 juni

Fotograf: Jørgen Krogager, skal snakke med ham om 14 dage

Skal til tilretning imorgen kl. 15.00, uuuh, glæder mig til gensynet med kjolen.

Undertøj: Købt

Sko: Har vist fundet

Hårpynt: Uha, leder efter nogle hårskruer

Det lånte: Ved ikke

Kærestens tøj mangler at blive lagt op.

Frisør: Bestilt tid til prøveopsætning og makeup, samt til dagen

Barber: Mener Brian skal forbi en sådan på dagen

Ringe: Vores forlovelsesringe holder flyttedag efter en makeover hos guldsmeden

Bryllupsrejse: Turen går til Egypten

Morgengave: Pyha

Pasning af hund og kat: Hundepension er bestilt, mangler en løsning til katten

Dette er ikke en fuldstændig liste

Charlotte

0

Hejsa

jeg skal til den sidste eksamen imorgen og jeg glæder mig vildt til at det er overstået så kan jeg endelig koncentrere mig om at flytte og planlægge bryllup :bearhug:

jeg synes at vi mangler så meget, men der er da også meget vi har gjort.

Jeg har hele tiden tænkt at vi var i god tid men nu er det alså ved at være snart.Der er slet ikke så lang tid til d 29 juli :balloons: jubiiiiiiiiiii jeg glæder mig.

Vi har :

Fest sted + menu

kirke

receptions lokaler

prøvelsesatest er afleveret

toastmaster

forlover

ringe

brudepige+ brudepigekjole

brudekjole

indbydelser ( su : 25 juni)

bryllupskagen laver min mor

kørsel til og fra kirken

frisør+ samtale d 26 juli

Vi mangler :

bestemme pyntning af feststedet og kirken

afhæntning af brudekjole

menukort

program til kirken+ bestemme sangene

gommens tøj

bordkort

bordplan

brudevalsen ( hjælppppppppp)

Ja sådan ser det hvist ud idag. Det er dejligt at jer andres huskesedler så kan jeg lige blive mindet om hvad jeg selv skal huske :bearhug:

0

Annonce ♥

Så fik vi talt med præsten i lørdags. Han var sød og ret sjov - en ung fyr med små børn og humor - og samtidig var han super god til at forklare os traditionerne omkring selve vielsen og hvad der blev læst op fra biblen og hvorfor. Det var rart, for jeg frygtede lidt at få en gammel, dogmatisk præst med løftet pegefinger.

Og så er menuen fuldstændig klar - mangler bare at kokken sender os en oversigt med navne på de forskellige retter så vi kan lave en menu.

Tror jeg laver et hæfte med menu og oversigt over bordplan inkl. en KORT beskrivelse af dem, der sidder ved bordene.

Derudover fik vi lavet pynten til buffetbordet - konkylier, som vi selv rensede. Føj for pokker det var ulækkert. De er totalt slimede og sidder fast helt oppe i konylien, så det var noget med at grave og skrabe dem ud - lidt ligesom at pille store bussemænd... sorry. Men de blev flotte og sammen med blomster skal det nok pynte!

Ellers er vores liste således:

Vi har tjeck på:

Fest sted + menu

serveringsfolk og køkkenhjælpere

kirke

pyntning af kirke ok

samtale med præst veloverstået

Salmerne er bestemt

prøvelsesatest er afleveret til præsten

Pyntning af feststedet er bestemt men ikke handlet ind til

toastmaster

forlover/vidne

brudepige (min søster)

indbydelser ( su : 17. juni - kun ét afbud ind til videre)

bryllupskagen laver min storesøster og hendes kæreste

kørsel til og fra kirke - guld-folkevogn (boble)

Der er bestil tid til at ordne negle på fødder og hænder om fredagen

Overnatning: værelse på gammel klitgård

gæsterne overnatter på feststedet

Musik: måske min far og hans band men ellers bare cd'er/computer

Fotograf: det klarer de kreative venner

Sko er købt

hvidvin købt

svigerfarmor bager kager til kaffen og laver syltetøj til morgenmad om søndagen

duge og servietter bestilt

ekstra service + fade + borde bestilt

Vi mangler :

ringe (er ved at blive lavet)

Brudekjole +Undertøj

menukort og bordplan + beskrivelse af gæster

gommens tøj + sko

Brudebuket - det står min kæreste 100 % for

bordkort (men ved hvordan de skal se ud)

Morgengave - skal skal ikke?

Smykker

Det lånte + det gamle + det blå

Min tale til gommen (ved ikke hvor langt han er med sin del)

Gæstebog

Engangskameraer

Risposer til kirken - måske ordner svigermor det

Indkøb af pynt til bordene

Købe rødvin, champagne, dessertvin, øl - og lidt spiritus måske

karafler til vinen

lys til dansegulv

Der kommer nok mere til

:balloons:

Katrinus

0

Hejsa - jeg skal da helt klart også være med i denne tråd!

Det vi mangler:

- Blomster, men det står Boris for, da de skal passe til brudebuketten

- Bordkort, men vi har styr på bordplanen

- Menukort, menuen er dog bestemt

- Hæfter til kirken

- Aftale tid med præsten, kan vi gøre 4 uger før

- Sende ægteskabserklæring til kordegnen, gør vi en af dagene

- Tøj til Boris, det styrer han selv, jeg må ikke være med

- Min kjole, venter bare på den kommer til Danmark så jeg kan få den til tilretning

- Fotograf, vi har en, men mangler stadig et endeligt svar fra ham

- Booke frisør, det skal jeg have gjort i løbet af et par dage

- Brudevals

Kan ikke lige komme på mere, men der er sikkert en masse småting som jeg ikke lige går og tænker over.

Edited by xenobia
0

Hej med jer...

Jamen, jeg må da også hellere melde mig under fanerne.

Pyha, jeg synes godtnok det er snart nu! Og vi skal endda lige en uge til Grækenland her om 3 uger. Så det kunne da godt være jeg skulle tage mig sammen snart, og få nogle af alle små-tingene gjort færdig!

Synes simpelthen der er SÅ mange løse ender. Det er som om jeg er startet på en hel masse, og mangler at gøre det færdigt....

Vi har tjeck på :

(Katrinus, har lige kopieret din liste og lavet den om så den passer på os :) Håber det er iorden.....)

Fest sted + menu

Serveringsfolk

Kirke

Toastmaster

Forlovere (Claus's 2 brødre)

Brudepige (min søde veninde)

Indbydelser ( su : 20. juni)

Bryllupskagen laver mine forældres genbo, som er konditor

Kørsel til og fra kirke - låner en gammel Jaguar af en bekendt

Overnatning: værelser på feststedet - både gæster og os

Musik: band - mangler et anlæg af en art, til når bandet holder pause osv.

Fotograf: Claus's ven

Svigermor bager kransekager til kaffen

Brudekjole (mangler dog tilretning, men dato osv. til det er på plads)

Frisør (incl. make-up)

Vi mangler :

Menukort og bordplan + beskrivelse af gæster

Gommens tøj + sko

Brudebuket - den laver min mor

Smykker

Min tale til gommen (hvis jeg skal holde en)

Gæstebog

Engangskameraer (er næsten færdige)

Købe rødvin, hvidvin, champagne, dessertvin, øl - og spiritus (incl. det til kaffen)

Pyntning af kirke??

Samtale med præst

Salmer

Ægteskabserklæring/Prøvelsesattest

Pyntning af feststedet er (næsten) bestemt men ikke handlet ind til

Duge og servietter

...og så er der sikkert en masse jeg har glemt at skrive på listen. PYHA hvor jeg synes der mangler meget, men ok - der ER jo trods alt også stadig noget tid :balloon:

:) fra Mette

0

Hej piger,

jeg må også lige være med her :balloon:

Har kopieret fra jeres lister og her er så hvad der og styr på og hvad der ikke er:

Tjek på:

Fest sted (egen have)

menu

Serveringsfolk

Kok

Kirke

Toastmaster og forlover (en og samme person)

Indbydelser (alle kommer)

Kørsel til og fra kirke

Overnatning: værelser på nærliggende hotel til gæsterne

Transport til gæsterne (til/fra hotel)

Musik: bryllups jukebox lejes

Fotograf

Ting til kaffen – både vådt og tørt

Brudekjole (mangler dog tilretning, men dato osv. til det er på plads)

Frisør

Bordplan

Gommens tøj

Smykker

Min tale til gommen

Gæstebog

Engangskameraer

Al drikkelse (øl, vin, vand, dessertvin, spiritus)

Pyntning af kirken (står familien for)

Samtale med præsten (dato er aftalt)

Prøvelsesattest

Duge

Lysestager

Bordkort

Velkomst og vebekommetale

Undertøj

Sko til bruden

Vi mangler :

Gommens sko

Brudebuket – heldigvis ikke min opgave

Salmer

Servietter

Bryllupskage

Det virker som så lidt der er tilbage..... noget må være glemt!! Hvis ikke - hvorfor føler jeg mig så forvirret :)

Der kommer styr på lidt hver dag synes jeg og mange ting bliver vendt (for/imod).

Men en ting er sikkert.... jo tættere vi kommer dagen, jo mere glæder jeg mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Knuz

0

Annonce ♥

Hejsa

Din beskrivelse "omkomme af stress" kunnu passe bedre. For det er lige hvad jeg er. Nu har jeg også sat deadline for alle opgaver en måned inden brylluppet.

I min "tæt på kortslutning" her de sidste dage, har jeg uddelegeret en del opgaver til kæresten og ellers meldt ud, at jeg fra nu af lukker projekterne, som jeg har, uden hensynstagen til, om de lever op til hans forestilling. Så hvis han ønsker at give input, så må han selv melde sig på banen. Desuden, skal han vende de tinge der måtte være at vende, inden 1. juli. Efter denne dato er jeg ikke til at snakke emd bryllupsmæssigt.

Ná, men det bliver hårdt de næste tre uger. men jeg glæder mig tilat kunne sætte punktum for alle opgaver, og bare kunne glæde mig og nyde tiden op til dagen.

Knus Xzenia

0

jeg synes jo at den spalte med alt det vi mangler bliver større og større og det vi har nået vokser ikke.

Men efter en forhåbentlig veloverstået skriftlig eksamen i samfundsøkonomi, er fokus sat på bryllup.

Vi mangler:

Kattens placering (ikke ved bordet.......)

Bordplan

Bordplakat

Bordkort

Bordpynt

Bryllupskage

Velkomstdrik

strømpebånd

riv i stykker slør

Gommens tøj

noget blåt

gaveoppakningstid

frisør

negle

brudevals

morgengave

bryllupsrejse hvis der bliver sådan en

pynt i kirken

risposer

samtale med præsten

prøvelsesattest

salmer

kirkehæfter

halssmykke

tale til gommen (for eget vedkommende)

osv

0

Så er der 32 dage tilbage tøser :bearhug:

Kan se mange har mange ting på huskelisten, og et par ting jeg ikke selv havde tænkt på :biggrin:

Jeg kan slet ikke overskue hvad det er vi mangler (sikkert vildt meget), men jeg skal til sidste eksamen i denne omgang d. 29 juni (torsdag) - og så kan jeg få noget for hånden :biggrin:

Men vi har ihvertfald ikke lavet noget som helst til bordet (bordkort, bordplan, gæstehæfte osv.) og vi har heller ikke snakket menu eller borddækning med feststedet - så det alene fylder meget i mit hovede..... :biggrin:

Håber I andre har lidt mere styr på det :angry:

:biggrin:

0

Hej hej

Jaa det nærmer sig...! Alt det til bordet har vi heller ikke styr på...det venter så småt..men det skal vi nok nå!!

Er der andre end mig der hammer nervøse for hvordan ens gæster opfører sig? Altså hvad siger de til maden, feststedet musikken osv.?? Jeg er så mega nervøs for min svigerfamilie at der giver mig dårlige nerver! De har endnu ikke sagt én positiv ting om brylluppet...og mærkeligt nok tror de at mine forældre betaler...HALLLOOO vi har sparet og spinket selv..men det tror de vist ikke på!!

Sorry..lige lidt galde...undskyld tøser! :biggrin:

Men ellers jaa..såå skal vi nok nå det hele...dejligt at prøvelsesattesten kom i weekenden..det var rart nok!! Nu skal vi bare snart have fundet nogle salmer..andre end mig der også har problemer med dette??

KH M :bearhug:

0

Annonce ♥

KUN 1 MÅNED TIL :)

Hold da op hvor tiden går. Jeg synes godt nok ikke der er megen tid tilbage.

Jeg har været ude og prøve brudekjole idag - stadig kun staut-modellen, men skrædderen viste mig hvordan stoffet og blonden kommer til at se ud og det bliver bare hammer flot! Glæder mig rigtigt meget til næste prøvning i 1½ uge, hvor kjolen er syet op i det rigtige stof... Det bliver close call mht. at få den færdig, men jeg har ingen nerver på lige nu. Hun virker simpelthen super kompetent og er vant til at sy til gravide, så det skal nok lykkes - det gør det jo altid sådan noget... Ikk?

Ellers har vi en uge i sommerhus næste uge, hvor al planlægning gerne skulle falde på plads og borddekorationer samt beskrivelser af gæster gerne skulle laves færdigt. Tror egentligt det bliver ret hyggeligt.

Hvad med jer andre...

Hvordan står det til i de små hjem rundt omkring?

:biggrin:

Katrinus

0

Hejsa

Ja nu går det stærkt...

Vi har lige været i Tyskland for at købe de sidste drikkevare....

Så nu ser listen sådan ud.

Ting der er tjæk på Blå

Det der mangler Rød

Kirke

Festsalen/servise

Kogekonen/ servering

Musikken

Menuen

Indbydelser er sendt ud

Øl, hvidvin er købt

Risposer til kirken er lavet

Tændstikker/ risposer til bordpyndt er lavet

lysene+skåle dertil er købt

servietter er købt

due låner vi ( af hende der var min dagplejemor, hun skal også med til festen )

Vores 3 drenges tøj er købt

Gommens tøj er købt

Mit undertøj og sko er købt

Halskæde låner jeg af min mor

Kirke pyndten står min mor og far for

Kørertøj til og fra kirke, står min mor og far for

Toastmaster er bestemt

Forlover er bestemt

Hårpyndt er købt

Rødvin/Velkomstdrik er købt

Kjolen er betalt Har været til den første tilretning d.16/06-06

Skal prøve den igen d.13/07-06

Bryllupskage ( har bestemt mig for selv at prøcve at lave den )

Menu kort ( er igang )

Bordkort/gaveæsker ( er igang )

Gæstebog ( er i gang )

Blomster til bordet er bestemt

Brudebuketten ( det står Kim selv for )

Bordplan

strømpebånd

Så lige nu synes jeg der er nok at se til... :)

0

Hej igen

Skal bare lige høre: Julibrud, hvordan gik din eksamen. Håber det gik fint og at du nu har lidt ferie.

Og gitte81, synes din 'mangler' liste er imponerende kort - bare det var mig! :)

Og til Olivia_dk, det lyder ikke særligt fedt at du er nødt til at bekymre dig om din families/svigerfamilies opførsel - hvad sker der for folk? Håber ikke du kommer til at få ret i dine bange antagelser. Er det noget du kan snakke med din kæreste om? Måske kunne I bruge 10 min. på et 'realitets-tjek': altså hvad er det værste der kan ske, hvordan takler vi det, hvad kan vi gøre for at undgå det, hvem kan vi alliere os med som hjælpere osv osv. Det kan nogle gange hjælpe hvis man bliver bekymret over noget, som man ikke har herredømmet over, simpelthen at ligge en slagplan - just in case. Og som brud ville det sgu være dejligt ikke at skulle være brandslukker på din bryllupsdag, så find nogle du stoler på, til at hjælpe jer på dagen, hvis nogen ikke opfører sig ordentligt. Var det en mulighed?

Knus Katrinus

0

Hej igen

Skal bare lige høre: Julibrud, hvordan gik din eksamen. Håber det gik fint og at du nu har lidt ferie.

Knus Katrinus

Hej,

Jo tak jeg overlevede da - gik desværre ikke så godt som det kunne have gjort :hug: Men det var en skriftlig / praktisk eksamen - så jeg får ikke min karakter før om 3 uger -HAHA-

Jeg kan ikke gøre andet end at krydse fingre for at den er kommet igennem nåleøjet....

Men nu har jeg sommerferie :) Det er skønt - selvom jeg nok ikke helt har opdaget det endnu... :biggrin:

0

Annonce ♥

Hej igen

Og gitte81, synes din 'mangler' liste er imponerende kort - bare det var mig! :)

Og til Olivia_dk, det lyder ikke særligt fedt at du er nødt til at bekymre dig om din families/svigerfamilies opførsel - hvad sker der for folk? Håber ikke du kommer til at få ret i dine bange antagelser. Er det noget du kan snakke med din kæreste om? Måske kunne I bruge 10 min. på et 'realitets-tjek': altså hvad er det værste der kan ske, hvordan takler vi det, hvad kan vi gøre for at undgå det, hvem kan vi alliere os med som hjælpere osv osv. Det kan nogle gange hjælpe hvis man bliver bekymret over noget, som man ikke har herredømmet over, simpelthen at ligge en slagplan - just in case. Og som brud ville det sgu være dejligt ikke at skulle være brandslukker på din bryllupsdag, så find nogle du stoler på, til at hjælpe jer på dagen, hvis nogen ikke opfører sig ordentligt. Var det en mulighed?

Knus Katrinus

Hejsa

Tak for svaret...vi har vist allieret os -således at det ikke bliver vores problem...men man sidder jo lige ved siden af dem...så helt undgå dem kan jeg nok desværre ikk!! Og min kæreste har desværre et mærkeligt forhold til dem..han har altid fået af vide hvor lidt han er værd..og ja så er det sørme svært at sige imod når man ikke tror på sig selv! Men jeg krydser fingre hvor at de opfører sig ordentlig!

KH M :biggrin:

0

Hej igen

Knus Katrinus

Hejsa

Tak for svaret...vi har vist allieret os -således at det ikke bliver vores problem...men man sidder jo lige ved siden af dem...så helt undgå dem kan jeg nok desværre ikk!! Og min kæreste har desværre et mærkeligt forhold til dem..han har altid fået af vide hvor lidt han er værd..og ja så er det sørme svært at sige imod når man ikke tror på sig selv! Men jeg krydser fingre hvor at de opfører sig ordentlig!

KH M -HAHA-

Øv hvor er det bare en dum situation at stå i.... ()() Din kæreste skal sidde ved siden af hans forældre formoder jeg - øv! Jeg vil da virkeligt ikke håbe at hans mor har tænkt sig og sidde og fortælle ham hvor lidt han er værd den dag :hug:

Men det må jo give ham et kæmpe skub opaf i selvtilliden når han skal sidde ved siden af sin smukke brud den dag :biggrin:

Jeg håber virkeligt for jer at det kommer til at gå godt :blush:

0

Vi er nu kommet så langt, at vi i går fik placeret folk ved bordene og fik tegnet bordplanen op og skrevet menuen. Vi har også bestilt vores lækre kage (der er et billede af den under min planlægning).

Præstens navn har vi også fået, så nu skal vi bare have lavet en aftale med ham, hvornår vi skal have vores lille møde om salmer mm. :balloons:

0

Uh, lad mig se hvad vi mangler:

Menuhæfter og bordkort, skal egentlig bare produceres.

Bordplan

Hepatitis A vaccine, sker på onsdag

Brudevals

Bordpynt, kirkepynt er bestilt af min dejlige kæreste

Brudebuket og brystbuketter er bestilt og jeg har fuld tillid til kæresten

Risposer, tror ikke, men måske

Morgengave

Strømpebånd skal, skal ikke...

Gæstebog

Prøvemakeup

Prøveopsætning

Sol sol og atter sol, tror jeg flytter op i solariet

Blev nødt til at låne vores nøgle ud i lørdags, håber ikke at der er nogen, som har lavet en kopi :blush:

Gave til toastmaster

Rengøring af hus og have, vigtigt

Pakke kufferter

Aflevere hund i pension

Få købt tøj, solcreme m.m. til bryllupsrejsen

Sende papirer om navneændring

Takkekort, venter til vi kommer hjem fra ferie

Brian mangler strømper og boxershorts, ellers er der vist ved at være styr på tøjet

Kan ikke lige komme i tanker om mere :balloons:

Charlotte

0

Hej :blush:

Så er der nøjagtigt 4 uger igen - uhhhhha!!! Det nærmer sig!

Opdateret checkliste:

Invitationer sendt ud: 131 har sagt ja tak. Vi har fået svar fra alle.

Hotel / feststed booket

Overnatning til familie og os booket

Musik (liveband) booket (og "prøve-oplevet")

Musik under vielsen (Gospelkor) booket

Theolog booket (istedet for en præst i en kirke)

Menuen er næsten bestemt - er prøvesmagt - rettelser foretaget - det er LÆKKERT!!!

Gommens tøj og sko er købt

Alle officielle papirer er ENDELIG i orden (der er meget, når man skal giftes i Tyskland med en udlænding og har været gift før)

Bryllupsrejse er bestilt

Ringene købt og indgraveret

Fotograf booket - "locations" aftalt

Tid på rådhuset er bekræftet (man skal i tyskland ALTID først vies på rådhuset)

Tøj til rådhusvielsen (skal dog lige rettes til)

Kage og champagnereception i den Engelske Have i Muenchen efter rådhusvielsen er bestilt

Bus til at transportere gæster til/fra Rådhusvielsen er bestilt

Bord til 40 pers. er reserveret i "Bier-keller" fredag aften til de gæster, der allerede er i byen på det tidspunkt

Toastmaster og "vidner" valgt

Brudekjole er igang. Prøvet første gang i går. Tror den bliver lige i øjet, men stoffet krøller en del. Tænker på en løsning.........har desværre ingen billeder endnu

Brudesko købt - går dem til - men de er HØJE og ikke så behagelige - skal have et par reserve

Undertøj købt

Bestilt tider til frisør - OG prøveopsætning foretaget

Brudebuket(er) bestilt - (det har jeg selv gjort - så ved man hvad man får) :)

Deko og bordpynt aftalt med dekoratør - skal se en prøveopdækning d. 13 juli

Oppyntning og andre "effekter" i vores "kirke" vedtaget - en del af festssalen på hotellet)

Samtale og fastlæggelse af "præstens" tale - ja hele ceremonien er ok - vedtaget

Små gæstegaver samt velkomstbreve - på hotelværelserne (det står min dejlige svigermor for!!)

Alle detaljer er aftalt med hotellet

Mangler:

Bryllupskage bestilles - har bedt om forslag fra hotellet

Smykker - laver min søster - men vi ved ikke helt hvordan de skal se ud endnu

Bordkort, bordplan, menuhæfter

Evt. tale eller andet fra min side....hmmmm.

Morgengave (er ikke tradition i Tyskland, så måske lader jeg bare være...)

Tandblegning (ja, man er vel forfængelig :blush: )

Pakke kufferter til bryllupsrejse

Bestille til til at få ordnet negle - hænder og fødder

Nøjagtig tidsplan skal udarbejdes

Jeg føler egentlig at vi har nogenlunde styr på det, men der er 1000 småting endnu. GLÆDER mig, men er også ved at være lidt nervøs.

:balloons:

Ulla

Edited by ulla
0