Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Katrinus

HVA SÅÅÅÅÅ 29.juli brude - hvor langt er I?

107 posts in this topic

Hejsa

Ja jeg var lige en tur i panduro i kolding storcenter i Torsdags og det kan nok være jeg fik lidt sved på panden...

Jeg var løbet tør for det katon jeg skulle bruge til gaveæsker/ Menu kort og de havde ikke mere.

Spurgte så om de ikke kunne bestille noget hjem, jo det kunne de men hun regnte med at det først blev om 3 uger.

3 UGER så længe ku jeg ikke vente, når jeg skal giftes om 4 uger :blush:

Spurgte så om de ikke kunne sende det til mig da jeg havde kørt en time bare for at få det papir og jeg havde jo ringet dagen før for at tjække om de havde det hjemme...

Men hun var så sød at hun sagde, jeg bestiller det med det samme og hun skulle til Toftlund på onsdag også ville hun da lige komme forbi med det... :balloons:

Det er sku service må man sige... hehe

Så min dag blev redet afligevel...

Edited by Gitte81
0

Annonce ♥

Så fik jeg lige taget et billedet af mine negle lavede dem i går, det var nogen som jeg havde købt i Matas for 109 kr.

Billedet er taget her i dag og de er stadig flotte synes jeg og tænk på at i går legede jeg med ungerne i haven hele dagen og i dag har jeg vasket op og støvet af uden at de er gået af eller blevet løse.

Så tror nu også at de kan holde på min bryllupsdag... :balloons:

post-15700-1151835438.jpg

post-15700-1151835446.jpg

post-15700-1151835458.jpg

0

Så er det i dag jeg endelig skal se min smukke kjole igen. Sidder faktisk med lidt sommerfugle i maven lige nu. Min mor kommer og henter mig (er kørt helt fra Århus, for at kunne være med til min store tilretningsdag) om et par timer. Vi skal være der kl 11 - så senere i dag skulle der meget gerne komme billeder inde under planlægningen.

Så er der billeder

Edited by xenobia
0

Hej Hej...

Af en eller anden grund havde jeg ik set denne tråd, med denne dejlige dato!!! Det jo os' mig!

Vi har da nogenlunde styr på det tror jeg , men mangler nu også en del:

- At tale med præsten

- lave menukort

- lave kirkehæfter (hvis jeg gider....)

- Få bestilt blomster (jeg skal ikke gøre det, hurra)

- gå mine sko til....problem, for hvor? Det nytter jo ik at gå rundt i lejligheden. Men de må heller ik blive beskidte...

- sy slør, har købt fiiint rosa tyl...men skal lige i gang.

- sy en taske til min brudepige (min søster) og min mor....Hvorfor lovede jeg dette??? Nu har jeg ikke tid.

- vælge salmer...De danske er ok, bare "det er så yndigt" og "Op al den ting", men engelske? Håber præsten har en god ide.

- lave cd'er til festen, og skaffe den dumme brudevals....Hor mon, på biblioteket?? Hvad gør i???? Altså uden band?

Det var vist det som manglede....Men nu er min eksamen også overstået og så er der altså noget mere tid til at gøre alle de ting.

MEN JEG GLÆÆÆÆÆÆDER MIG!!!!

og skal prøve kjole igen på onsdag....Hurra!

Knus Vinca

0

Annonce ♥

Hejsa

Ja jeg var lige en tur i panduro i kolding storcenter i Torsdags og det kan nok være jeg fik lidt sved på panden...

Jeg var løbet tør for det katon jeg skulle bruge til gaveæsker/ Menu kort og de havde ikke mere.

Spurgte så om de ikke kunne bestille noget hjem, jo det kunne de men hun regnte med at det først blev om 3 uger.

3 UGER så længe ku jeg ikke vente, når jeg skal giftes om 4 uger :super:

Spurgte så om de ikke kunne sende det til mig da jeg havde kørt en time bare for at få det papir og jeg havde jo ringet dagen før for at tjække om de havde det hjemme...

Men hun var så sød at hun sagde, jeg bestiller det med det samme og hun skulle til Toftlund på onsdag også ville hun da lige komme forbi med det... :)

Det er sku service må man sige... hehe

Så min dag blev redet afligevel...

Ja hold da op det er service man kan mærke - Bravo Panduro :bearhug:

Og super flotte negle du har lavet dig!! Fedt når man selv kan hitte ud af den slags :cowsleep:

:)

0

Ja i morgen er der jo kun 3 uger til!¨

Jeg melder mig hermed også under fanerne som 29. juli brud, og vi glæder os!!!!

Mangler listen er hurtigere end klar listen, så her kommer den:

Bordkort

Menukort

Hæfte til kirken (venter på bog og ide skaffer papiret hjem, da det egentlig var udgået, men det skulle komme i næste uge)

Buket - går jeg stærkt ud fra min kommende har styr på, han har i hvert fald fået opgaven, så spekulere mere på det ()()

kørsel, står den kommende ligeledes for, går også ud fra at der er styr på dette (y)

pynt i kirken, købes og laves fredag inden bryllup, får min mor og svigermor til at sætte det op, da den ene brudpige skred fra det hele (laaang historie)

afhente kjole

renes den kommendes uniformer

sy tøj til stumpen

afhente ringe når de kommer hjem

det er vist det hele... kan ikke se nogen grund til at jeg skal få stress :thanks:

hvad med Jer andre hvordan ser jeres forbederelser ud???

og er der nogen der er blevet poltet????

0

Er ikke blevet poltet endnu, men jeg ved at jeg skal på polterabend i morgen på Plænen i Tivoli - har nemlig fået en invitation til det ()() Er ikke vild med overraskelder. Så i aften kommer min lillesøster og bliver til søndag for at deltage. Tror vi bliver 12 eller 13 - var vist en der ikke kunne alligevel.

0

Annonce ♥

puuha synes godt nok jeg har mange ting der ikke er færdige inu...

Har endelig fået parpiret hjem så er nu i fuld gang med de sidste gaveæsker/ bordkort alt imens jeg render frem og tilbage til køkkenet, for er igang med en test kage af vores bryllupskage.

Denb skulle være færdig i morgen også skal der smages ( glæder mig til at se hvad kim siger til den )

Havde nu ellers regnet med at skulle lave gaveæsker/bordkort færdig her i weekenden.

Men Kim skal arbejde og med 3 børn bliver det begrænset hvad jeg når...

Men er jeg den eneste der er ved at have lidt stress ???

0

Jeg må tilstå at stresset er på nulpunktet.

Sidder og er noget flad, blev poltet igår, og det var bare kanonhyggeligt og fedt og lige i min ånd - der havde de sg ramt plet tøserne!!!!!

Det var med rappeling og hot tup, spisning pub crawl og det hele, så det var en RIGTIG RIGTIG god dag!!!!

Kan sige til Jer der ikke er blevet udsat for det endnu, og hvis Jeres dag, kommer til at minde bare en lille smule om min så bliver det fantastisk!!!

0

Bare vi får så fint vejr d. 29. som vi har haft den sidste uges tid...

Er lige kommet hjem fra sommerhus og er blevet ok brun - har passet vældig meget på og smurt meget solcreme på for ikke at blive forbrændt, har næsten undgået mærker fra bikini-stropperne og regner med at myggestikkene når at forvinde -HAHA-

Fik ordnet en del forberedende ting mens vi var afsted

mangler nu 'kun':

menu-kort (som først lavet lige op til dagen da kokken ikke ed sikkerhed kunne vide præcis hvilke råvare han kunne få hjem)

Bordplan + beskrivelse af gæster (altså bare navn og en kort beskrivelse f.eks. 'brudens far')

At lave ca 20 servietringe (burde ku klares på en aften)

bestille blomter til bordpynt

købe billigt afdækningsstof

det blå, det lånte

kjolen, som skrædderen er i fuld gang med - håber ikke baby og maven vokser alt for meget de næste 20 dage - føler mig allerede ret stor og bliver hurtigt oppustet når jeg har spist, men sådan er det jo bare.

Og så skal min kæreste og jeg handle nogle ting ind (bla. drikkevare)

Men alt i alt ser det ok ud - resten har vi uddellegeret - kan anbefales...

Så de næste 14 dage står i speciale-skrivningens tegn -HAHA- håber jeg kan koncentrere mig!

Håber I andre er ok? - flot test-kage Gitte81

Knus katrinus

0

Hej -HAHA-

Tja - der er nu 19 dage igen!!!!!

Desværre er jeg typen, der laver alt i sidste øjeblik, og har det fint med det. SÅE....jeg mener der er oceaner af tid til de sidste ting. Hmmmm.

Har også fået styr på smykker (laver min søster efter mine ønsker), menuhæfter, "kirke"hæfter og vores tøj til rådhuset dagen før.

Men en tale eller et indslag til manden er jeg IKKE ret langt med endnu. Det skal gerne være noget specielt - synes jeg. OG der er både tyske og danske gæster (manden er jo tysk), så jeg er også i tvivl om hvilket sprog jeg skal tale på - måske engelsk, så alle forstår lige meget. IKKE så let at finde ud af!!!! :iloveyou:

Skal prøve kjole igen på torsdag. DET glæder jeg mig til - er noget spændt!!

Vi er blevet poltet - se min tråd.

Ville også gerne have tabt mig de 1,5 kg., som jeg havde sat mig for (har den åndsvage idé, at jeg på min bryllupsdag vil veje 57 kg. :blink::bearhug: ) Men jeg må jo altså ikke være utilfreds nok!!! (- maven når jo alligevel ikke at blive flad som et bræt på 3 uger.....Skammer mig også over at gå op i sådanne småting!!!).

Skoene går jeg flittigt til, men de gør ondt efter ca. 30 min. Hmmmm. Skal have købt nogle helt flade til dansen efter kl. 2.00.

Ellers går det godt. Vi småskændes over detaljer mht. brylluppet, men det er sikkert normalt :blink::balloons: Jeg er designer, og synes altså, at detaljerne er VIGTIGE. Man kan da ikke bare bestille en bryllupskage uden at farver og stil passer til resten, vel?? :carrot:

-HAHA-

Ulla

Edited by ulla
0

Annonce ♥

Tja lige nu er jeg faktis gået helt i stå...

Måtte i går en tur på skadestuen med den mindste, han er er 21 månder.

Vi tog afsted kl. 20 og var hjemme igen kl 01.

Han var faldet da de løb om kap og det endte så med et brækket skindeben... ØVØV

Synes bare det er så synd for ham, han er jo så lille og kan ikke forstå hvorfor der skal være gips på han´s ben og det skal han have i 4 uger... -HAHA-

0

Hej -HAHA-

Tja - der er nu 19 dage igen!!!!!

Desværre er jeg typen, der laver alt i sidste øjeblik, og har det fint med det. SÅE....jeg mener der er oceaner af tid til de sidste ting. Hmmmm.

Uha, synes da eller godt nok mit bryllup er lige om lidt, og det er først 9/9!!!

Skal prøve kjole igen på torsdag. DET glæder jeg mig til - er noget spændt!!

det gør vi andre også.....BILLEDER

Ville også gerne have tabt mig de 1,5 kg., som jeg havde sat mig for (har den åndsvage idé, at jeg på min bryllupsdag vil veje 57 kg. :blink::bearhug: ) Men jeg må jo altså ikke være utilfreds nok!!! (- maven når jo alligevel ikke at blive flad som et bræt på 3 uger.....Skammer mig også over at gå op i sådanne småting!!!).

uha - det kender jeg godt......skal også lige smide få kilo.....så jeg kan være i to af mine nederdele!!!!

Skoene går jeg flittigt til, men de gør ondt efter ca. 30 min. Hmmmm. Skal have købt nogle helt flade til dansen efter kl. 2.00.

Ellers går det godt. Vi småskændes over detaljer mht. brylluppet, men det er sikkert normalt :blink::iloveyou: Jeg er designer, og synes altså, at detaljerne er VIGTIGE. Man kan da ikke bare bestille en bryllupskage uden at farver og stil passer til resten, vel?? :carrot:

-HAHA-

Ulla

Lyder rigtig godt det hele

knus SIGNE

0

Uha - et brækket skinneben på en knap to-årig... Ikke godt. Stakkels lille dreng. Heldigvis skulle de jo komme sig ret hurtigt sådan nogle små nogen, men kan levende forestille mig at han har svært ved at forstå hvad det stive gips laver på hans ben. ØV - godbedring med ham.

Og til Ulla - jeg kan levende sætte mig ind i det der med detaljernes betydning. Det ER sgu da livsnødvendigt at kagens farver matcher resten!!!!!! -HAHA- Det er der da ingen tvivl om...

Jeg går også meget op i detaljerne- til stor morskab for min svigerfamilie, som er af en helt anden støbning. Min svigerfar er ekstremt pragmatisk... ex: Vi skal have buffet i et rum ved siden af selve festlokalet - dette rum har 'gennemsigtigt' tag og derfor har der værest nogle bekymringer om hvordan vi får kølet rummet ned, hvis nu det bliver en varm dag (og det gørdet jo!!!!). Svigerfar foreslår så, at vi da bare smider en masse is og vand ud på gulvet, så det kan køle lokalet ned.... OK! Regner han med at vi piger/damer har gummistøvler på under vores lange kjoler?????? :bearhug: Så det fik jeg let og elegant talt ham fra... Og så synes han også det ku være sjovt hvis vi pyntede buffetbordet med en haj, en blæksprutte, en ål eller en kæmpekrabbe nu hvor menuen står på fisk... Men det ville jo lugte frygteligt og er en anelse voldsomt synes jeg - så jeg fik ham til at skaffe en masse konkylier og søstjerner som vi har ordnet i stedet.... Og fiskenettet som han syntes vi skulle pynte op med overalt har jeg også talt ham fra...

Udenfor i klitterne skal vi have nogle træ-borde og bænke op, som han skaffer..ok tænker jeg og drømmer også om hvide parasoler med lyshurricanes/lyskæder i, omgivende fakler og folk med champagneglas... Jo, parasoler! det havde han da lige en ven der kunne skaffe - de var i alle regnbuens farver, hvilket jo bare var helt kanon syntes han... Øh... neeeej, det er vist ligemeget - det skulle jo nødigt ligne en cirkusplads.

Og svigermor hun ville da også gerne hjælpe med dugene og servietterne til bordene - hun havde en masse grønne og røde duge og da vist også en masse stofservietter hun en gang for 20 år siden havde farvet lilla -de er bare flotte! Hmmmmm - neeeej, jeg tror vi lejer nogle hvide i stedet.....

Tja, hvad kan man gøre med en svigerfar der er gammel Vesterhavsfisker OG meget engageret og en svigermor der er til mange farver på en gang

Lille københavner-mig med alle mine holdninger om bordpynt, farvekoordinering og romantisk Martha Steward - scenarie skal kæmpe hårdt... Særlgt når kæresten synes jeg går liiiiidt for meget op i detaljerne.

Hm - men jeg står på diplomatisk vis fast ved mine holdninger: sørger for at alle bliver hørt og ingen såret, men at mine idéer gennemføres -HAHA- - det er noget af en kunst kan jeg godt fortælle.

0

Hej Ulla - øvrigt, hvordan kommer dine smukker til at se ud?

Jeg har også lavet mine øreringe selv: stor guld-lås med en perle og et guldhjerte. Mangler en halskæde som jeg vil lave i næste uge. Den bliver magen til øreringene: en enkel guld-kæde med perle/guldhjerte vedhæng.

Vedhæftede billede er mit inspirationsbillede...

post-15912-1152539408.jpg

0

Annonce ♥

Hej Ulla - øvrigt, hvordan kommer dine smukker til at se ud?

Jeg har også lavet mine øreringe selv: stor guld-lås med en perle og et guldhjerte. Mangler en halskæde som jeg vil lave i næste uge. Den bliver magen til øreringene: en enkel guld-kæde med perle/guldhjerte vedhæng.

Vedhæftede billede er mit inspirationsbillede...

Hej igen -HAHA-

Mine smykker - sølv/perler (vores ringe er i platin):

Halskæde: Tynd sølvkæde - for hver 7 cm. kommer der en (ægte) perle. Den bliver lang - til navlen ca, og en gang rundt om halsen - helt tæt. Forstår du denne lidt underlige forklaring?

Armbånd: 5 rækker perler - helt enkelt. Samme perler som halskæde.

Øreringe: Helt klassiske perler, der bare sidder på øret - en gave fra mine forældre. Har det også lidt svært med øreringe, der hænger - kan mærke dem "gynge" hele tiden. Synes ellers det er vildt flot, og dine er MEGET smukke!!

-HAHA-

Ulla

0

Uha - et brækket skinneben på en knap to-årig... Ikke godt. Stakkels lille dreng. Heldigvis skulle de jo komme sig ret hurtigt sådan nogle små nogen, men kan levende forestille mig at han har svært ved at forstå hvad det stive gips laver på hans ben. ØV - godbedring med ham.

Og til Ulla - jeg kan levende sætte mig ind i det der med detaljernes betydning. Det ER sgu da livsnødvendigt at kagens farver matcher resten!!!!!! -HAHA- Det er der da ingen tvivl om...

Jeg går også meget op i detaljerne- til stor morskab for min svigerfamilie, som er af en helt anden støbning. Min svigerfar er ekstremt pragmatisk... ex: Vi skal have buffet i et rum ved siden af selve festlokalet - dette rum har 'gennemsigtigt' tag og derfor har der værest nogle bekymringer om hvordan vi får kølet rummet ned, hvis nu det bliver en varm dag (og det gørdet jo!!!!). Svigerfar foreslår så, at vi da bare smider en masse is og vand ud på gulvet, så det kan køle lokalet ned.... OK! Regner han med at vi piger/damer har gummistøvler på under vores lange kjoler?????? :huh: Så det fik jeg let og elegant talt ham fra... Og så synes han også det ku være sjovt hvis vi pyntede buffetbordet med en haj, en blæksprutte, en ål eller en kæmpekrabbe nu hvor menuen står på fisk... Men det ville jo lugte frygteligt og er en anelse voldsomt synes jeg - så jeg fik ham til at skaffe en masse konkylier og søstjerner som vi har ordnet i stedet.... Og fiskenettet som han syntes vi skulle pynte op med overalt har jeg også talt ham fra...

Udenfor i klitterne skal vi have nogle træ-borde og bænke op, som han skaffer..ok tænker jeg og drømmer også om hvide parasoler med lyshurricanes/lyskæder i, omgivende fakler og folk med champagneglas... Jo, parasoler! det havde han da lige en ven der kunne skaffe - de var i alle regnbuens farver, hvilket jo bare var helt kanon syntes han... Øh... neeeej, det er vist ligemeget - det skulle jo nødigt ligne en cirkusplads.

Og svigermor hun ville da også gerne hjælpe med dugene og servietterne til bordene - hun havde en masse grønne og røde duge og da vist også en masse stofservietter hun en gang for 20 år siden havde farvet lilla -de er bare flotte! Hmmmmm - neeeej, jeg tror vi lejer nogle hvide i stedet.....

Tja, hvad kan man gøre med en svigerfar der er gammel Vesterhavsfisker OG meget engageret og en svigermor der er til mange farver på en gang

Lille københavner-mig med alle mine holdninger om bordpynt, farvekoordinering og romantisk Martha Steward - scenarie skal kæmpe hårdt... Særlgt når kæresten synes jeg går liiiiidt for meget op i detaljerne.

Hm - men jeg står på diplomatisk vis fast ved mine holdninger: sørger for at alle bliver hørt og ingen såret, men at mine idéer gennemføres :bearhug: - det er noget af en kunst kan jeg godt fortælle.

:blink::blink::iloveyou::balloons::balloon:

Nej hvor jeg kan føle med dig!!!!! Når man ikke har heeeeelt samme smag som de velmenende svigerforældre!! - Eller som gommen, for den sags skyld!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif Tyskere er bare anderledes!!!

Min søde svigermor har tilbudt at stå for gæstegaverne, der skal stå på hvert hotelværelse. Jeg har taget en dyb indånding, og ladet hende klare det HELT selv. Ved ikke engang hvad hun finder på.

Hun har en supersikker smag, men det er med guld og krummelurer og den slags. Jeg har bestemt, at det for mig er en øvelse i at slippe kontrollen lidt. Tror det er sundt ind imellem. Men jeg er da spændt på hvad hun laver.....ved dog at det ikke bliver lilla-batik-stilen. Ellers havde jeg helt sikkert slået bremserne i!!

:bearhug::heart: kan lige se det for mig - hos jer i klitterne - med multifarvede parasoller, døde fisk på buffeten og is på gulvet ()():biggrin::biggrin:

-HAHA-

Ulla

0

Ja, det er en kunst at slippe kontrollen - puha en svigermor med hang til guld og krumelurer... kan lige forestille mig gæsterne når de får deres gave... Det er bare med at give hende al æren for gaverne. Det bliver hun sikkert super glad for og stolt over og dine venner/familie ånder lettet op når de finder ud af at det altså ikke er Ulla, der er gået basærk i tysk klunkestil... -HAHA-

Held og lykke med det og husk at trække vejret dybt og tælle til 10 ind i mellem

PS: dine smykker lyder meget flotte - kan lige se den lange perlekæde for mig til din Jacky Kenedy kjole (var det ikke sådan, eller var den til rådhuset?)

Edited by Katrinus
0

Ja, det er en kunst at slippe kontrollen - puha en svigermor med hang til guld og krumelurer... kan lige forestille mig gæsterne når de får deres gave... Det er bare med at give hende al æren for gaverne. Det bliver hun sikkert super glad for og stolt over og dine venner/familie ånder lettet op når de finder ud af at det altså ikke er Ulla, der er gået basærk i tysk klunkestil... :bearhug:

Held og lykke med det og husk at trække vejret dybt og tælle til 10 ind i mellem

PS: dine smykker lyder meget flotte - kan lige se den lange perlekæde for mig til din Jacky Kenedy kjole (var det ikke sådan, eller var den til rådhuset?)

Smykkerne er til min Jackie-kjole. Wow - du husker godt!! Håber det blive godt og ikke for moderne i stilen. Men man skal også passe på at man ikke kommer til at se udklædt ud, så derfor et smykke i "stilbrud".

Sig mig engang - har du ingen tråd selv?? Kan ikke finde nogen......ville ellers liiiige have luret hvordan hele dit bryllup kommer til at se ud, se fisker-sønnen og klitterne med parasollerne osv osv......øv. :blink::blink:

På rådhuset skal jeg have "dirndl" på - har jeg lige besluttet. Du ved - de traditionelle bayriske dragter - sådan lidt folkedragtsagtige :iloveyou:

Har fundet den flotteste man kan tænke sig - i sandfarvet ruskind med rosa broderier, gammelrosa hørnederdel og silke"forklæde" i de samme farver. Ja, det lyder kitchet, og det er det også i vores øjne, men sydtyskerne ELSKER det, og går i det til enhver lejlighed.

OG min kære kommende mand får helt sikkert tårer i øjnene når han ser det. Har ikke fortalt ham noget - det bliver min lille overraskelse!! -HAHA-

Jeg har nemlig fået lov at bestemme den ellers MEGET urtaditionelle og moderne stil, som resten af vores bryllup bliver holdt i. Derfor denne gestus, der viser, at jeg også accepterer hans verden...... :balloons:

-HAHA-

Ulla

0

Annonce ♥

Du bliver yndig i en syd-tysk folkedragt... Og din mand bliver lykkelig. Den lyder også tilpas afdæmpet og yndig i farverne til at den måske ligefrem er klædelig? Glæder mig til at se billeder...

Kan sagtens følge idéen med at bryde stilen med et mere moderne smykke. Tror det bliver super cool og anderledes...

Nej, jeg har ingen planlægningstråd - så tjekket er jeg desværre ikke, og mit speciale ville nok lide endnu mere under mit bryllups-flip hvis jeg ligefrem havde min egen tråd at gå amok i...

-HAHA-

Så jeg nøjes med denne tråd. Men billeder af hele scenariet skal jeg nok ligge ind i en tråd, når dagen er veloverstået...

0

En liste over hvad vi mangler pt.

Bryllupskage, får en smagsprøve imorgen

Topfigur til kagen

Risposer, ved ikke rigtig om vi laver nogen

Lære at danse brudevals

Hente brudekjole

Gommens tøj: tilretning og afhentning

Strømper og boxershorts til Brian

Strømpebånd, ved ikke rigtig

Gå sko til, er igang

Prøveopsætning

Prøvemakeup

Detaljer med vores chauffør, herunder blomster, rute osv.

Gennemgå aftenens forløb med toastmasteren endnu engang, tror han vil sætte pris på det

Bordplan til festlokalet

Morgengaver

Gave til toastmaster og 2 venner som tak for hjælpen

Finde en som vil tage billeder til festen

Taske

Drikkevarer til evt. kollegaer som står espalier

Bryllupsannonce, bestilt i Horsens Folkeblad, skal lige have bestilt hos Hedensted Avisen også

Udfærdige et skema med opgaver og fordeling før, under og efter brylluppet

Menuhæfter, mangler 1, da jeg ikke var tilfreds med de misfarvninger som var kommet på forsiden, bridezilla

Bordkort

Ramme til bordplan

Rengøring af hus og have

Hm, listen er en smule lang, men skal nu nok nå det hele. Bliver nok nødt til at uddelegere lidt. Kontrolfreak.

Charlotte

0

Åh ja åh ja, bare det dejlige vejr holder (eller kommer igen)....

Kender godt det der med at der skal være styr på alle detaljerne, und alles!! Er selv kontrolfreak, men på nogle punkter har det lykkedes mig at give slip, såsom brudebuket (er kommet med inspiration), kørsel (der endte manden med at spørge hvad jeg helst ville have, og det bliver en FED sort Audi A6 limousine, med cognac farvet læderkabine, aircondition og det hele, fra 2006!!!!) :carrot: :carrot: :carrot:

Hmm, bryllupskagen, laver svigermor, har givet hende inspiration, og her til sidst er det hendes naboer der har prøvesmagt de sidste omgange, så vi stoler på deres smag, og tror på det bliver godt :blush:

Borddekorationer står svigermor også for, hun er engelsk roser kæmpefan, og har haven propfyldt af dem, og det styrer hun, dog i sarte farver, og ikke gult lød reprimanden, men det bliver også spændende :bearhug:

Receptionen har min onkel givet i bryllupsgave, holdes i hans villa, og han sørger for ja det hele, på nær bryllupskage.. så det bliver også spændende :bearhug:

bom bom bom, ja egentlig er der meget jeg/vi ikke ved noget om, meeen vi er også kun gået med til det, fordi vi/jeg ved at alle disse menneskers smag/atil falder i hak med vores egen :biggrin:

Derudiver har jeg heldigvis en kommende, der går lige så meget op i detaljer, som mig selv, og at det hele skal matche, det er ret fedt, men nogle gange næsten også irreterende, for det betyder at man ikke bare kan træffe en beslutning, uden at inddrage ham i det. Eks. skal teksten på forsiden af kirkehæftene være mørkegrøn, så det er i tråd med forsiden på de invitationer vi sendte ud, eller skal det være sort fordi det ser bedre ud, når der er mere tekst??? Ja det er dagens spørgsmål, et eksemplar af hver er printet ud og venter på, at gemalen vender hjem fra færøerne i morgen, så vi kan se på det sammen, selvom jeg allerede nu, synes den sorte er pænest, men jeg ved han gerne ¨vil være med til at træffe beslutningen.. så det venter :baa:

Men jeg skal jo ikke klage over en engageret mand.. han går kun over på beep-mode når jeg prøver at forklare ham, at der findes mange mange forskellige snit på en kjole, og der er mere end tre farver hvid :biggrin:

Nå vi kan nu hente vores ringe, så det der mangler nu er:

Tøj til stumpen

hente ringe

hente kjole

rense uniformer

lægge bukser ud den ene uniform

lave bordkort (er igang)

menukort

kirkehæfter (er igang)

lave "giftbag" til bordet (indhold: en pakke tyggegummi og to panodiler) Der er fri bar hele natten :biggrin:

gå sko til

brudebuket

Kirkepynt

Ja det var vist det :griner:-

0

Hej tøser - du godeste hvor tiden går.

Havde lige brug for at lave en lille up-date på min to-do, og det ser ok ud

Vi har tjeck på:

Fest sted + menu

serveringsfolk og køkkenhjælpere

kirke

pyntning af kirke ok

samtale med præst veloverstået

Salmerne er bestemt

prøvelsesatest er afleveret til præsten

Pyntning af feststedet er bestemt men ikke handlet ind til

toastmaster

forlover/vidne

brudepige (min søster)

indbydelser ( su : 17. juni - kun ét afbud ind til videre)

bryllupskagen laver min storesøster og hendes kæreste

kørsel til og fra kirke - guld-folkevogn (boble)

Der er bestil tid til at ordne negle på fødder og hænder om fredagen

Overnatning: værelse på gammel klitgård

gæsterne overnatter på feststedet

Musik: måske min far og hans band men ellers bare cd'er/computer

Fotograf: det klarer de kreative venner

Sko er købt

hvidvin købt

svigerfarmor bager kager til kaffen og laver syltetøj til morgenmad om søndagen

duge og servietter bestilt

ekstra service + fade + borde bestilt

ringe

Mit undertøj

gommens tøj + sko

Smykker

det gamle + det blå

Risposer til kirken

Servietringe

Indkøb af pynt til bordene

champagne

karafler til vinen

Flasker til blomster på bordene

Vi mangler :

Brudekjole (bliver så fiiiiiin)

Menukort og bordplan + beskrivelse af gæster

Fordeling af soverum + 'Hvem sover hvor' sedler til værelses dørene

Brudebuket - det står min kæreste 100 % for

bordkort (men ved hvordan de skal se ud)

Morgengave - skal skal ikke?

Det lånte

Min tale til gommen (ved ikke hvor langt han er med sin del)

Gæstebog

Købe rødvin, dessertvin, øl - og lidt spiritus måske

Musik - skal ligges over på computeren

lys til dansegulv

Stoflagner til buffetrum

Glas med grødris og fyrfadslys

Forklæder til serveringen

Gave til hjælpere

Det er efterhånden ok ud

:bearhug:

Katrinus

0

Hej tøser - du godeste hvor tiden går.

Havde lige brug for at lave en lille up-date på min to-do, og det ser ok ud

Vi har tjeck på:

Fest sted + menu

serveringsfolk og køkkenhjælpere

kirke

pyntning af kirke ok

samtale med præst veloverstået

Salmerne er bestemt

prøvelsesatest er afleveret til præsten

Pyntning af feststedet er bestemt men ikke handlet ind til

toastmaster

forlover/vidne

brudepige (min søster)

indbydelser ( su : 17. juni - kun ét afbud ind til videre)

bryllupskagen laver min storesøster og hendes kæreste

kørsel til og fra kirke - guld-folkevogn (boble)

Der er bestil tid til at ordne negle på fødder og hænder om fredagen

Overnatning: værelse på gammel klitgård

gæsterne overnatter på feststedet

Musik: måske min far og hans band men ellers bare cd'er/computer

Fotograf: det klarer de kreative venner

Sko er købt

hvidvin købt

svigerfarmor bager kager til kaffen og laver syltetøj til morgenmad om søndagen

duge og servietter bestilt

ekstra service + fade + borde bestilt

ringe

Mit undertøj

gommens tøj + sko

Smykker

det gamle + det blå

Risposer til kirken

Servietringe

Indkøb af pynt til bordene

champagne

karafler til vinen

Flasker til blomster på bordene

Vi mangler :

Brudekjole (bliver så fiiiiiin)

Menukort og bordplan + beskrivelse af gæster

Fordeling af soverum + 'Hvem sover hvor' sedler til værelses dørene

Brudebuket - det står min kæreste 100 % for

bordkort (men ved hvordan de skal se ud)

[/color]Morgengave - skal skal ikke?

Jeg har valgt at give min kommende morgengave, ved han vil bruge lang tid og mange kræfter på, at finde noget, som jeg vil kunne holde af og bruge i laaang tid, uden at jeg ved havd det er. SÅ jeg har gjort det samme. Jeg fandt en akvarelmaler på nettet, og hun har malet tre billeder, der er 20x20, med paspartout og ramme 30x30, det er motiver af hans to første både (nogle rigtig gode billeder), og det tredie er egentlig også af en hans første både, men det skal skiftes ud med et billede af hans nuværende båd, den er abre først lige blevet søsat, så jeg havde ikke noget billede, og hun ville ikke aflevere en tom ramme, så hun lavede et ekstra, som vi så afleverer, når vi har et godt bilelde af den nye båd. Jeg håber virkelig han bliver glad for gaven!!!!!! Havde tænkt meget over, hvad man skulle give manden der har alt :)

Det lånte

Min tale til gommen (ved ikke hvor langt han er med sin del)

Jeg ved ikke endnu om jeg holder tale for ham. Jeg kan sagtens holde dem og det hele er heller ikke bange for det (det er overstået når først man har holdt velkomsttale for 600 mennesker), men jeg er ikke særlig god til at lavew sjove taler, du ved sådan nogle hvor folk også sidder og griner... Sådan noget skal jo helst komme fra hjertet, og jeg synes tit, hvis jeg prøver at lave sådan noget, så bliver det for opstyltet.

Gæstebog

Min kommende har en gæstebog, som han har arvet efter sin far, hvor der er plads i, den bruger vi

Købe rødvin, dessertvin, øl - og lidt spiritus måske

Musik - skal ligges over på computeren

lys til dansegulv

Stoflagner til buffetrum

Glas med grødris og fyrfadslys

Forklæder til serveringen

Gave til hjælpere

Det er efterhånden ok ud

:biggrin:

Katrinus

0