Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Katrinus

HVA SÅÅÅÅÅ 29.juli brude - hvor langt er I?

107 posts in this topic

En lille opdatering af hvad vi mangler:

Risposer - ikke sikker på at vi laver nogen

Hente brudekjole - fredag

Gå sko til

Prøveopsætning - imorgen

Prøvemakeup - imorgen

Transport - overvejer en back-up plan, da vi ikke kan få fat i chaufføren. Han ringede imens vi ikke var hjemme i lørdags, siden har vi ikke kunnet få fat i ham :biggrin:

Gennemgå aftenens forløb med toastmasteren

Liste over gæster/relation til toastmasteren - bare en kopi fra menuhæfterne

Bordplan til festlokalet

Morgengave til Brian

Muligvis gave til toastmaster og "brudepige"

Få et familiemedlem til at tage billeder under vielse, fest m.m.

Drikkevarer til evt. espalier

Skema med opgaver og fordeling før/under/efter brylluppet

1 menuhæfte

Strømpebånd

Gæstebog

Charlotte

0

Annonce ♥

ÅHH SUK, mine sko er ikke rare at gå i....De er ikke for små men nager bagpå.... Sætter lige et billede ind...

post-13496-1153392975.jpg

Jeg har været lidt for sløv til at gå dem til, men er nu startet...Men suk de gør ondt!

HVAD GØR MAN???

Knus Vinca (som har hentet morgengave idag... Bourdoir billeder, thi hi - de er blevet fine!)

0

Annonce ♥

ÅHH SUK, mine sko er ikke rare at gå i....De er ikke for små men nager bagpå.... Sætter lige et billede ind...

Jeg har været lidt for sløv til at gå dem til, men er nu startet...Men suk de gør ondt!

HVAD GØR MAN???

Knus Vinca (som har hentet morgengave idag... Bourdoir billeder, thi hi - de er blevet fine!)

Hvis du er lidt forsigtig kan du med en almindelig hammer tage og "daske" dem indvendig i hælen, så den del der gnaver får lidt "tæsk". Læg skoen på et bord el. lign når du "banker".

Alternativt har Compeed lavet en stift man kan smøre på foden for at undgå vabler (kan købes på apoteket) Den er god.

Håber det kan bruges

Knus og held og lykke

Lisa

0

Jeg er bare så ked af det

da jeg var nede for at prøvemin kjole i mandags, hade de lagt den op på en underlig måde så tyllet uden på nederdelen sad og posede meget, de ville lave den i orden til fredag, men jeg er så meget i tvivl om de nu gør det ordentligt. trænger til et knuz og afklaring....

Karina der synes brylluppet er for tæt på til kjoleproblemer

0

da jeg var nede for at prøvemin kjole i mandags, hade de lagt den op på en underlig måde så tyllet uden på nederdelen sad og posede meget, de ville lave den i orden til fredag, men jeg er så meget i tvivl om de nu gør det ordentligt. trænger til et knuz og afklaring....

:biggrin: og :biggrin: fra mig. Jeg er sikker på, at dersom du har indleveret kjolen til en sydame som normalt arbejder med brudekjoler, skal det helt sikkert bliver flot!!!! Håber du er ved bedre mod i morgen.

Trudelutt

0

HVAD GØR MAN???

Hvis ikke man kan se dine sko sådan rigtig rigtig (og dermed dine hæle), så kan man få noget der hedder tenzoplast. Det er nærmest hvidt gazebind, men med klister på bagsidne, og det bliver siddende. Det skal sættes på rene tørre fødder. Jeg har gået MANGE kilometer i min militærstøvler, med det på, og jeg har aldrig fået en eneste vabel.

0

Annonce ♥

fredag den 21. eller den 28.??

Hvis det er den 28., så synes jeg du skal få det ændret til mandag eller tirsdag i stedet, så du kan komme ned og prøve den igen igen, og stadig kan nå at få rettet, hvis den stadig er gal, du skal helst ikke stå med for meget stress dagen før :biggrin:

0

Årh for pokker - øv. Men er også sikker på at det nok skal blive flot til næste gang du skal prøve den.. Skræddere kan det der med at trylle med materialerne.... krydser fingre å dine vegne for at det hele går som det skal.

jeg skal selv prøve min kjole igen i morgen og håber den passer - den lille inden i er jo vokset lidt siden sidst, men skrædderen havde også lavet lidt ekstra plads + ekstra brede sømrum så den kan lægges lidt ud, hvis det er. Glæder mig helt vildt til at prøve den igen - hvis jeg har digitalkameraet hjemme vil jeg prøve at få taget nogle billeder.

Har øvet mig på min frisure de sidste par dage, og i dag blev den ret fin - håber det lykkes lige så godt på dagen :biggrin:

Og så begynder jeg at glæææææææde mig til dagen. det er en dejlig følelse. Har ellers tænkt lidt for meget på alle bekymringerne og har stresset over mit speciale, så jeg har ikke nydt det så meget. Men nu begynder sommerfuglene i maven at dukke op.

Tænk at så meget skal ske bare fordi jeg skal giftes - det er vildt. Håber jeg kan være til stede i nu'et på dagen og bare nyde det!!!!!

i Apropos at nyde dagen: Bianca - har de andres gode råd hjulpet på dit sko-problem?

0

Ja så er neglene på plads. det skal jeg godt nok vænne mig til, har ldrig før haft kunstige negle, nok meget godt at jeg har fået lavet dem , her næsten 1½ uge før, så jeg kan nå at vænne mig ti dem!!!! Mne jeg må sige, at jeg er virkelig glad for at jeg fik det gjort, jeg havede egentlig bare tænkt mig t droppe det, men så var der en herinde der havde lagt billeder ind, og jeg tænkte hvis ikke den dag, hvornår så???? Jeg synes de er intet mindre end fantastiske!!!!

Regner med at få menukort og bordkort færdige idag, hvis alt går efter planen måske også gaveposerne...

Kan stadig ikke finde ud af om jeg skal holde tale eller ej.. jeg er ikke så god til det med de sjove. Hvad gør i andre? ? Kunne også godt tænke mig, at der var et lille festligt indslag i talen, men ved ikke helt hvad det skulle være... Hvad gør i???

Uha i morgen om en uge piger!!!!

0

Hej -HAHA-

Ja - nu er der kun en uge, og jeg kan virkeligt mærke sommerfugle.

Drømmer også nogle underlige drømme, og kan blive lidt melankolsk og i smådårligt humør. Ved ikke hvad der går af mig!!??? Måske er det lidt "kort-før-fælden-klapper-panik" :biggrin:-HAHA-

Jeg har jo været gift før, og derfor flyver der bare 10000 tanker igennem mit hoved - fra dengang, fra alt hvad der ikke gik så godt, om det nu kan ske igen osv. osv. Synes de sidste uger KUN har handlet om planlægning og stress og praktiske gøremål. Vi når slet ikke at sætte os ned sammen og nyde at det er lige om lidt. Går og småvrisser ad hinanden, men jeg trøster mig med at det sikkert er varmen, der stiger os til hovedet. Det er jo nok klart, at man ikke har lyst til at holde i hånd når der er 36 grader, og man nærmest klistrer fast :huh:

Jeg har været i Muenchen igen i onsdags, og vi har fundet nyt stof, der ikke krøller så slemt, OG HUN SYR NU EN HELT NY KJOLE!!! Tja......der er jo også MASSER af tid :huh::sm: :bask:

Ellers synes jeg der er nogenlunde styr på tingene.

På mandag skal jeg igen prøve kjole. Det er altså bare LIDT uheldigt og dårligt planlagt, at jeg skal køre 400 km. hver gang -HAHA-

Mandag skal jeg også have ordnet negle igen - fyldt gele på.

Jeg kan ligesom ikke helt finde glæden frem - ved ikke hvad der er galt. Måske kommer den snigende i weekenden -HAHA- Jeg føler mig lidt overvundet af det hele, er lidt bange for ikke at kunne leve op til mine egne store forventninger. Tja - tænk at jeg skulle skrive sådan noget!!!! Har ellers hele tiden haft fint overblik og glædet mig.

Tror jeg må trække vejret dybt, prøve mine smukke sko igen, og ringe til min mor :huh:

:biggrin:

Ulla

0

Annonce ♥

Kan stadig ikke finde ud af om jeg skal holde tale eller ej.. jeg er ikke så god til det med de sjove. Hvad gør i andre? ? Kunne også godt tænke mig, at der var et lille festligt indslag i talen, men ved ikke helt hvad det skulle være... Hvad gør i???

Uha i morgen om en uge piger!!!!

Jeg skal holde tale - har lavet den for en måned siden, har læst den igennem et par gange siden og skal lige lave et par ændringer.

Jeg er ellers slet ikke god til det med at stille mig op foran mange mennesker - jeg er altid hammer nervøs Og når så nervøsiteten krydres med en masse følelser, frygter jeg at det bliver ret svært. Jeg har intet imod at komme til at græde - men det der med at stå og hakke og stamme i det og ikke kunne få vejret - puha! Det vil jeg helst undgå. Vejretrækningsøvelser (træk vejret ind mens du tæller til 4 og ud mens du tæller til 7) skulle hjælpe. :biggrin:

Jeg er heler ikke så god til det med de morsomme indslag - men jeg har skrevet lidt om hvordan vi mødtes og der var nogle sjove momenter der - håber det er nok.

"Jeg har været i Muenchen igen i onsdags, og vi har fundet nyt stof, der ikke krøller så slemt, OG HUN SYR NU EN HELT NY KJOLE!!! Tja......der er jo også MASSER af tid"

OK - Ulla. Det lyder godt - er sikker på hun nok skal nå det! Glæder mig til at se den.

Og mht. ikke helt at kunne nyde det, så er det også først kommet over mig nu. Har længe syntes det hele var uoverskueligt og stressende (samtidigt med at det jo også er sjovt), men glæder mig nu. Jeg har også kæmpet med det med mine egne forventninger - min kæreste har vist været lidt bekymret for om selve dagen nu kunne leve op til mine forestillinger. Men nu siger jeg til mig selv (og mener det faktisk også -HAHA- ) at skulle der gå noget galt, så er det højst sandsynligt kun min kæreste og jeg der ved det - gæsterne opdager ikke noget - og det kan jeg leve med. Og så vil jeg prøve at slappe fuldstændigt af på dagen (øhhhh) og stole på at alle omkring mig vil bidrage med godt humør og glæde.

Håber også du kan nå at få slappet lidt af inden dagen - ikke mindst mentalt - dine drømme er nok bare et udtryk for at der sker rigtigt meget og at det er en stor ting du skal igennem, og jeg tror det er helt naturligt at du både glæder dig men også frygter det lidt på baggrund af dine tidligere erfaringer. Og sådanne tanker er helt i orden synes jeg. Det er vel din måde at forberede dig.

Men generelt synes jeg det har hjulpet for mig, at give mig selv tid til at snakke med min kæreste (om noget andet end bryllup) og så slappe lidt af så roen kan nå at indtræffe - det hjælper lidt synes jeg!

:biggrin:

0

Hej I søde brude!!

Allerførst... ET KÆMPE :biggrin: til Karina...puhh ha søde...det er ikke sjovt..men er sikker på det nok skal løse sig!!

Nå hva så ...er der andre der har lige så gigantiske sommerfugle i maven som mig????

Jeg er godt nok ved at være nervøs!

I går fik jeg hentet min kjole hos syersken, og hun havde så fået den dampet...den var frygtelig krøllet da jeg fik den fra brudeforretningen! :huh: Nå men hun nævner så at mit slæb nok lige skal dampes på fredag eller lørdag ...aahhh jeg tør da ikke begynde med et strygejern...tænk hvis der kom en brun plet! :huh:

Nå men jeg mangler faktisk kun at hente mit slør - det er forhåbentlig færdigt i dag! Er lidt utålmodig...! -HAHA-

Og jaa..så mangler vi kun menuhæfterne...nu sagde jeg godt nok kun..men puhh ha...må hellere lige smide et par billeder ind i min tråd af det færdige..!

Men alt i alt...såå er jeg helt rolig...glæder mig dog til i morgen...for vi har jo ikke haft polterarbend endnu...sååå mon ikke de kommer i morgen..!! -HAHA- Er dog også lidt nervøs! :huh:

KH M :biggrin:

0

Hej Malou

Jeg vil ønske jer en rigtig god polterabend jeg er nu glad for min er overstået, men jeg glæder mig til at høre om jeres mange knus

Karina der skal prøve kjole i dag.................

0

Hej piger :biggrin:

Nu ved jeg godt at jeg er meget heldig, da vi har haft tid til at lave det meste ferdig og kun har nogle få hyggeting tilbage i nedste uge, men forsøg at slappe af og nyde den sidste uge optil bryllupet! Vi forsøger selv at nyde tiden frem mod selve dagen, det er jo også en stor del af glæden rundt bryllupet. :yay:

Dersom man bruger for meget energi på at bekymre sig for små ting på selve dagen kan man ikke rigtig nyde festen, og husk, det varer kun én dag!!!! Det gælder nok om at tage vare på den mens den er der, og da nytter det jo ikke at vi er fuldstendig udslit fordi vi har haft stress hele ugen optil.

Og som en anden klog kvinde skrev her inde, dersom noget går galt på selve dagen er det nok ingen af gæsterne som lægger mærke til det aligevel. Og dersom man ikke når at lave sine tændstikæsker ferdige, eller velkomstdrinken bliver serveret 15 minutter for tidlig, ødelegger det jo ikke på nogen måde vores store dag vel? Det vigtigste er at vi bliver gift med den vi elsker højest, og at vi får en dejlig dag med alle dem vi bryr os om.

:biggrin::huh:-HAHA-:huh: fra Trudelutt (som trods alt er lidt nervøs for regnvejr da vielsen skal holdes under åben himmel...)

0

Annonce ♥

For pokker hvor er vi tæt på nu...

Synes det er SÅ surrealistisk at jeg er en gift kvinde om mindre end en uge...

Jeg glæder mig rigtigt meget - men er begyndt at frygte hvordan jeg klarer mosten om aftenen. Jeg er jo gravid i 25. uge og er heldigvis ikke så stor, men derfor har jeg åbenbart ikke kunne undgå halsbrand, oppustethed, trætte fødder og problemer med at trække vejret dybt. Skal nok ikke regne med at kunne spise ret meget, hvis jeg skal kunne være i min krop (og kjole :biggrin: ) hele dagen/natten.

Jeg er også spændt på hvor længe jeg kan holde - nægter simpelthen at gå tidligere i seng end størstedelen af selskabet... Håber adrenalin-suset holder mig vågen!!!!

Og hvad med vejret??????

Vi er kun lidt afhængige af det (efter kirken er der udendørs reception med champagne osv), men selve middagen holdes indendørs. Men de par timer fra kirken til middagen der skal det bare holde tørt. Vi har fået lovning på et par store pavillioner, men de skal så køres fra Sjælland til Vesterhavet - men det må være løsningen.

På trods af disse bekymringer er jeg overraskende rolig. Nyder at være lidt kretiv med bordkort, bordplan osv. har lagt specialet på hylden denne uge og vil bruge denne uge på at få handlet de sidste ting ind til pynten - som er mit område (alt andet har min kæreste og diverse hjælpere). Og så hente kjolen selvfølgelig (som jeg stadig ikke har billeder af :bask: )

Hvordan går det med jer andre - har I heeeeelt styr på alt eller har I også nogle små-bekymringer?

post-15912-1153729964.jpg

Edited by Katrinus
0

uha uha uha!!

Glæder mig vildt! Har hentet kjolen i dag og den sidder stadig somen drøm! Så morgengaven til den kommende, og dener fantastisk!!!

Har set store grimme tordenbyger på vejrskemaet for lørdag... krydser fingre forgodt vejr, men skal dog lige i bahne, for at lede efter den flotte paraply der har været billederaf herinde...

Ellers er alt andet færsigt og vi går bare og venter spændt!!!

Hvad med Jer andre?

0

Ja uha hvor er vi tæt på nu...

Jeg er nu blevet færdig med vores menu kort og engangskameraene.

Mangler nu lige det sidste med gæstebogen og er godt i gang med pyndten til bryllupskagen...

Har lige været inde og tjække vejert i den by vi skal holde det og de lover da næsten 25 grader, men der er ingen sol, men hva bare det ikke regner...

post-15700-1153777716.png

0

Annonce ♥

Lige et tip til jer der er afhængige af vejret:

Harald Nyborg har tilbud på pavilloner: 99 kr. for 3x3 meter (2 sider koster 60 kr.) og et telt på 3x9 meter til 499 (igen 2 sider for 60 kr.)

Harald Nyborg

Min ellers så søøøøøde kæreste tager det meeeeeget roligt. Han siger ; 'vi tager det som det kommer, min far kan sikkert fikse noget, vi ser på dagen'....

Er han SINDSYG.... Jeg er ved at panikke over det.

Skrækscenarie: Jeg frygter at det bliver regnvejr lige når gæsterne kommer fra kirken og skal stå udenfor og få chamagne... Og så har min svigerfar skaffet en eller anden grøn pressening som de har bikset sammen omkring nogle pinde... Og alle havemøblerne er af grim grøn plastik (hvilket de desværre er) og dugene har serveringspigerne glemt at ligge på og blomsterne er blæst væk....

ARGH!!!! :bearhug:

0

Tak for godt tip. Men det hjælper ikke så meget for os. Vi skal vies udenfor (på græs ved en sø) og hvis det regner meget fredag og lørdag, bliver det hele en stor mudderpøl :bearhug: Jeg er ved at gå ud af mit gode skin nu... ()()

0

Tak for godt tip. Men det hjælper ikke så meget for os. Vi skal vies udenfor (på græs ved en sø) og hvis det regner meget fredag og lørdag, bliver det hele en stor mudderpøl :hug: Jeg er ved at gå ud af mit gode skin nu... :heart:

Du får lige et kæmpe :bearhug:

Det lyder godt nok ikke så rart. Hvad gør I - har I nogle alternativer? Jeg håber for jer at I finder en løsning. Måske kunne du spørge i 'bryllupsforberedeler' om nogle kender nogle smukke OVERDÆKKEDE steder at blive viet.

Keep us postet!

()():heart::kiss:

Katrinus

0

Tak for godt tip. Men det hjælper ikke så meget for os. Vi skal vies udenfor (på græs ved en sø) og hvis det regner meget fredag og lørdag, bliver det hele en stor mudderpøl :heart: Jeg er ved at gå ud af mit gode skin nu... :(

Du får lige et kæmpe :bearhug:

Det lyder godt nok ikke så rart. Hvad gør I - har I nogle alternativer? Jeg håber for jer at I finder en løsning. Måske kunne du spørge i 'bryllupsforberedeler' om nogle kender nogle smukke OVERDÆKKEDE steder at blive viet.

Keep us postet!

()():heart::kiss:

Katrinus

Tak for det. :hug:

Vi har reserveret rådhussalen i tilfelde af regnvejr, men det er jo ikke det som er mit drømmebryllup :):(:)

Når jeg tænker på bryllupsdagen, tænker jeg hele tiden på at gå ned langs den smukke sti ned til søen, og slet ikke på en trist rådhussal. Vi skal nok få en hyggelig dag uanset, men jeg bliver bare så enormt ked af det når jeg tænker på det...

0