Milleja

Camilla & Thomas, 17. maj 2008

684 posts in this topic

Nu vil jeg også være med herinde! Jeg har læst med på sidelinien herinde læææænge, men da der jo stadig er næsten 2 år til den store dag (17. maj 2008), så har jeg ikke villet starte en tråd endnu – det har ændret sig i dag!

Til formiddag var vi til pinsebrunch på Munkebo Kro, hvor vi har talt om at holde brylluppet, og da jeg forhørte mig i receptionen fik vi at vide, at der skam var booket både et bryllup og konfirmationer i maj 2008 allerede (17. maj var dog stadig ledig). Hvis vi vil være sikre på at kunne holde brylluppet der på vores specielle dag, så skulle vi nok ikke vente for længe med at reservere… Jeg var godt klar over, at man skal være tidligt ude, men at det betød 2 år før dagen, var jeg alligevel overrasket over – og det var Thomas mildest talt også! Han synes jo, at jeg er lidt småtosset, fordi jeg vil planlægge i så god tid, men i dag viste der sig jo rent faktisk at være mening med galskaben :balloons:

For et par timer siden har vi sendt en mail af sted til Munkebo Kro, hvor vi beder dem reservere lørdag d. 17. maj 2008 til vores bryllup – og så selvfølgelig brudesuiten. Nu venter vi bare på en bekræftelse fra kroen… Puha, det kilder helt i maven…

Men dette blev altså påskuddet for at starte min planlægning allerede – ih, det er så spændende!

Knus,

Camilla.

Edited by Milleja
0

Annonce ♥

JAmen velkomme til med din egen tråd... Og hils kæresten fra mig og sig at han kommer til at se MEGET til din ryg *GG*

JA det er vildt engang imellem hvor hurtig man skal være... den gang vi begyndte at planlægge og skulle bestille kirke, startede hun med at sige at vi da var ude i god tid og da det så kom til stykket, jaaaaaaa... så var der allerede to bryllupper samme dag.... Så nogle gange selv om man synes man er tidelig ude, så er der en masse andre der er mindste lige så tidligt igang *SS*

Knuz Trine

0

Jamen velkommen til BK Camilla - glæder mig til at følge din planlægning - som ALDRIG er for tideligt at starte på ;)

:balloons:

0

Tja, det er også noget jeg har måttet sande - damn, man skal være tidlig ude med næsten alt, dog ikke vielseserklæringen, da den kun holder 4 mdr. (så man ikke kan fortryde ?!? :balloons: ) Men velkommen i din egen tråd, glæder mig til at se mere.

0

Annonce ♥

Tak for jeres hilsner :bearhug:

Måske skulle jeg fortælle lidt om, hvem vi er og hvordan vi mødtes?

Jeg hedder som sagt Camilla, er 22 år og læser til finansøkonom. Min bedre halvdel hedder Thomas, han er 29 år og arbejder som souschef i en butik. Vi bor sammen i et lille rækkehus i Odense, som vi købte i februar sidste år.

Thomas og jeg mødtes første gang Skt. Hans aften 2002. Jeg var lige blevet student, og den aften var hele klassen samlet til middag og efterfølgende Skt. Hans bål på stranden ved Marielyst på Falster. Det var egentlig meningen, at arrangementet kun skulle omfatte klassen, så derfor var vi nogle stykker, der fandt det meget irriterende, at 2 af pigerne fra klassen insisterede på, at deres kærester altså også skulle med – det var jo vores sidste aften sammen som klasse! Men de to insisterede altså, og derfor fik de lov til at komme med. Men ikke nok med det – pludselig havde en af kæresterne, som boede i Odense og ikke kendte nogen fra klassen, også taget to venner med (heriblandt Thomas)!! Nøj, hvor var jeg gal… Jeg kastede ét blik på både kæresterne og vennerne, og så besluttede jeg mig for, at dem gad jeg overhovedet ikke at beskæftige mig med, og det har vi grinet af mange gange siden. :lol2: Det var jo faktisk Thomas’ og mit første møde! Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle sidde her 4 år senere og planlægge bryllup med én af dem, som jeg bandede langt væk dengang…

Nå, men min veninde, Trine, flyttede over til ham kæresten i Odense en uge efter den famøse Skt. Hans aften. Jeg flyttede til København for at tage den 1årige hhx på Niels Brock. I oktober 2002 var det så meningen at en tredje veninde og jeg skulle besøge Trine i Odense for første gang, så vi tog toget og havde den bedste weekend. Lørdag aften havde Trines kæreste inviteret nogle venner til fest (heriblandt Thomas). Hen på aftenen satte Thomas sig hen ved siden af mig, og der blev han faktisk siddende! Selvom jeg ikke mente, at han var noget for mig, så måtte jeg dog indrømme, at han faktisk var meget sød…

I løbet af det næste halve års tid besøgte jeg Trine i Odense flere gange, og fik her mødt Thomas igen og igen. Til sidst var jeg så forelsket, at jeg ikke kunne holde det ud mere - jeg måtte bare have ham! :yllove: Trine, der længe havde været klar over det, vidste jo også, at Thomas vist var ret vild med mig, for han kom jo tit på besøg hos Trine og kæresten, og han spurgte til mig og kom med små hints. Tør man kalde hende Trine Giftekniv?

I maj lykkedes det Trine at få arrangeret, at jeg skulle komme på weekend hos hende, og at Thomas skulle komme lørdag aftenen – nu skulle vi altså være kærester… Og det blev vi! De andre må have kedet sig, for vi sad bare og talte kun med hinanden og var helt fjollede. Nu bagefter kan jeg sidde og tænke, at hvor var vi dog bare 14 år igen og helt forelskede for første gang – sådan må vi virkelig have set ud! Men sådan føltes det faktisk også… Vi tog en taxa ind til byen, og det var her, vi kyssede hinanden første gang. :balloons: Sådan blev vi kærester…

Knus,

Camilla.

Edited by Milleja
0

Jubii... Så kom e-mailen med bekræftelsen på, at Munkebo Kro er vores d. 17. maj 2008. :carrot:

Hvis I vil se billeder, så er adressen http://www.munkebo-kro.dk/

Edited by Milleja
0

Hejsa Camilla.

Velkommen til! :bearhug:

Og STORT TILLYKKE med det kommende bryllup! :bearhug:

Dejlig I fik reserveret kroen - det ser godt ud!

:balloons: Hej fra Mie.

0

Hej Hej :balloons::bearhug:

Jeg er også helt ny herinde, første dag idag.

Men jeg tror man bliver meget afhænig, meget hurtigt,.

Velkommen i flokken.

Og fedt med lokalerne, så er det "bare kirke og præst"

Sådan havde vi det. Da det først var på plads, var vi mere rolige.

Held og lykke fra August bruden :bearhug:

0

Annonce ♥

Hej Hej :):)

Jeg er også helt ny herinde, første dag idag.

Men jeg tror man bliver meget afhænig, meget hurtigt,.

Velkommen i flokken.

Og fedt med lokalerne, så er det "bare kirke og præst"

Sådan havde vi det. Da det først var på plads, var vi mere rolige.

Held og lykke fra August bruden :balloon:

Jamen velkommen til dig også :balloon: Rart, at man ikke er den eneste helt nye - jeg har godt nok læst med herinde i 1½ år, men det er første gang jeg vover mig ud i min egen tråd...

Jeg har overvejet, om jeg skulle kontakte kirken nu, så den også er på plads, men jeg ved bare ikke, om det ikke er lidt for tidligt? Hvad har I andre af erfaringer på den front?

Knus, Camilla.

Edited by Milleja
0

Hej igen :):)

Jeg ville helt sikkert resevere kirke og præst, efter egne erfaringer, der skal være 4 vielser. d. 19. August hvor vi skal giftes. Så der er rift om kirken. lige som der er rift om spisestedet.

Og det var ikke før vi havde det på plads, jeg havde ro.

Alt det andet skal man nok, få styr på der er jo mange valg muligheder, det er der jo som regl ikke med kirken.

Held og lykke fra August bruden Lene :balloon:

0

Kære Camilla :)

Rigtigt hjerteligt velkommen til denne skønne side!

Hvor er det dog dejligt, at 2008-brudene efterhånen er ved at dukke op! :)

Jeg har også luret med herinde igennem de sidste 4 år (under et andet navn), men synes først at jeg kunne "tillade" mig at lave en planlægningstråd, da der var omkring 2½ år til brylluppet :balloon:

Da vi reserverede kirken, sagde præsten: "Hold da op! Nogle af dem, der skal giftes i 2008 har jo ikke engang mødt hinanden endnu!" :balloon: Der var der også over 2½år til brylluppet :bearhug:

Jeg glæder mig rigtigt meget til at følge din planlægning de næste to år :blink:

Kærligst :)

Edited by FynboBredahl
0

Jamen tak for velkomsten!

Det er nok en reaktion, som den I fik hos præsten, jeg har været lidt "bange" for - der ER jo længe til. Men med feststedet var det jo bestemt ikke for sent, vi fik reserveret, så jeg tror nu nok hellere, jeg må forhøre mig om kirken.

Vi vil gerne giftes i Bellinge Kirke, hvor Thomas er døbt, men den tilhører vi vist egentlig ikke (jeg kan ikke helt finde ud af, om det er kirkerne i hele sognet man tilhører, eller om det kun er den nærmeste kirke??). Hvem henvender man sig egentlig til for at reservere kirken - præsten, eller?

Knus, Camilla.

Edited by Milleja
0

Annonce ♥

Kom til at tænke på, at jeg da også lige kunne fortælle, hvordan vi blev forlovet, og hvorfor vi lige har valgt d. 17. maj 2008 som bryllupsdag...

Julen 2003 holdt vi hver for sig, da vi kun havde været sammen i 7 måneder på det tidspunkt. D. 22. december havde Thomas fri og tog derfor ned i byen for at købe en julegave til sin far. Han ville ikke have mig med, for det mente han ville tage for lang tid (jeg kan ikke kun nøjes med at gå ind i én forretning og så køre hjem igen). Da han kom tilbage opførte han sig meget mærkeligt… Hmm, tænkte jeg! Måske han også havde købt min julegave på sin lille udflugt – måske var det derfor, jeg ikke måtte komme med? Efter at have vandret hvileløst rundt i lejligheden en times tid eller to, satte hans sig ned og sagde til mig, at han altså ikke havde købt nogen julegave til mig endnu… Nu havde han været nede hos guldsmeden hver dag de sidste 14. dage, og han syntes altså bare ikke, at der var lige dét, han skulle bruge. Han ville gerne have købt forlovelsesringe til os, men han syntes for det første ikke, at de havde nogle pæne hjemme, og så mente han også, at vi måske hellere skulle vælge dem sammen. Han stillede ikke rigtigt spørgsmålet om, hvorvidt jeg ville forloves eller ej – han sagde det nærmest lidt mere konstaterende (men han vidste også godt, at jeg ville sige JA!). :) Vi blev enige om at vælge ringene sammen i Paris, da vi skulle af sted i marts. I Paris fandt vi dog ikke nogen ringe, som vi begge kunne lide, så det endte med at de blev købt en weekend, hvor vi var hjemme og besøge mine forældre i Nykøbing F.

Vi fik ringe på d. 17. maj 2004, dvs. præcis på vores 1 års kærestedag. Som det er tradition, når man forlover sig, så aftale vi en foreløbig bryllupsdato – hvis ikke før, så i hvert fald d. 17. maj 2008, når vores kærestedag næste gang falder på en lørdag… Og helt ubevist har vi holdt fast ved den dato. Både fordi den dato nu er helt speciel for os, men også fordi det er lidt sjovt, at næste gang vores kærestedag er en lørdag, rent faktisk er på 5 årsdagen…

Edited by Milleja
0

Så kom den skriftlige bekræftelse fra kroen! Pludselig bliver det hele en tand mere virkeligt... Har skyndt mig at få betalt depositum, og så skal vi bare returnere en underskrevet kopi af "kontrakten". Det må dog vente til Thomas kommer hjem, for jeg kan jo ikke så godt skrive under for ham.

Har forsøgt at vedhæfte et par billeder af kroen udefra, men nu må vi se, om jeg har gjort det rigtigt?

Camilla.

post-17497-1149933612.jpg

post-17497-1149933633.jpg

Edited by Milleja
0

Er der mon nogen, som kan hjælpe mig?

Jeg mener bestemt, at jeg har læst et sted herinde om nogen, der skulle have lavet specielle bolcher med monogram til at give som gæstegaver. Men jeg kan ikke finde det sted, hvor jeg har læst det! Er der ikke en, som kan fortælle mig, hvor man kan få lavet de bolcher? Og om stedet har en hjemmeside?

Knus, Camilla.

Edited by Milleja
0

Så har jeg fået købt lidt til brylluppet... En gæstebog, bordkort samt takkekort fra myb.dk. Uh, hvor er der mange søde ting på den hjemmeside! Sætter lige et par billeder ind, så I kan se, hvad det drejer sig om :thumbsupsmileyanim:

post-17497-1154434595.jpg

post-17497-1154434616.jpg

post-17497-1154434635.jpg

Edited by Milleja
0

Annonce ♥

Og søreme om jeg ikke også har været kreativ! Nu har jeg efterhånden forsøgt mig med rigtig rigtig mange forskellige designs til invitationer, men de fleste har taget temmelig lang tid at lave, og det er måske lige voldsomt nok, hvis jeg skal lave 40-45 stykker. Så dem vi indtil videre har besluttet os for at bruge, er de vedhæftede, som egentlig er ganske enkle både i design og at lave. Er lidt i tvivl om, hvorvidt de er FOR kedelige, men Thomas synes, at de er fine, så indtil videre satser vi på dem.

Det cremefarvede papir med "Wedding" er foldet hele vejen rundt om invitationen og kan tages af og sættes på igen, når invitationen er læst. Vi overvejer, om vi skal sætte et lille billede af os bag det stykke, som kan tages af, så der er lidt overraskelse over kortet. Vi fik taget nogle billeder, da vi have kærestedag d. 17. maj, og et af dem kunne jo sagtens sættes på invitationen.

Jeg har også lavet matchende svarkort - både for nemmere at kunne holde styr på, hvem der kommer, og hvem der ikke gør, men også for at have lidt minder at sætte i en evt. scrapbog...

- Nu har jeg forsøgt at lægge et par billeder ind af de ting, jeg har lavet, men de er for store. Hvad gør jeg??

Edited by Milleja
0

Så tror jeg, at jeg fandt ud af det... Prøver at lægge billederne ind igen...

post-17497-1154442877.jpg

post-17497-1154442955.jpg

Edited by Milleja
0

Om end der er lang tid til dit bryllup, så må jeg sige.. der er da en del ting du har styr på. Jeg/ vi går stadig og fundere over hvilken kirke vi vil giftes i og hvor vi skal holde festen. intet er bestilt endnu.. Så ja, når man så ser en tråd som din.. så giver det mig jo stress.. Så :thumbsupsmileyanim: at du er så godt med.

Og hey.. når i skal giftes har jeg været gift i næsten 1 år.. ret vildt at tænke på. Men ja.. vil allerede nu håbe I får en dejlig dag.

0

Hej Bodil85!

Ja, jeg er i god tid - der er også mange af mine veninder, som slet ikke forstår, hvorfor jeg dog ikke venter lidt. :bearhug: Nu har jeg altid godt kunne lide at planlægge osv., så jeg synes bare, at det er super, at have lang tid til at pusle om hver en detalje. Og så er der jo liiige den lille detalje, at jeg skal igang med sidste år af min uddannelse d. 14/8, og fra den dag og indtil 1/7 næste år, så har jeg stort set ikke tid til andet. Studiet er meget komprimeret og tager rigtig meget af fritiden, så jeg må hellere lave noget, når jeg kan :whistle:

Hvis du skal giftes til maj næste år, så har du da stadig også lidt tid at løbe på - tror ikke du skal være nervøs for, om du kan nå det, ingen grund til stress. Glæder mig også til at følge din planlægning!

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

Edited by Milleja
0

Annonce ♥

Som tidligere nævnt vil vi gerne giftes i Bellinge Kirke, som ligger 3 km fra, hvor vi bor. Det er ikke den kirke, vi tilhører (bor lige ved siden af en "moderne" kirke, som ikke ligner en kirke), men Thomas er døbt i Bellinge, og derfor vil vi helst også giftes der. Jeg skrev til præsten igår og forhørte mig, om det var muligt at blive gift i Bellinge Kirke og om vi kunne reservere datoen allerede. Her til formiddag har han så svaret tilbage, at vi selvfølgelig sagtens kan blive gift der :thumbsupsmileyanim: , men at de har vedtaget, at man kun kan reservere datoer 1 år fremme i tiden. Det lyder jo fornuftigt nok! Jeg havde bare læst flere steder, at man skulle være i god tid (ligesom med feststedet), så jeg tog chancen og skrev. Men altså - kirken skal først bookes et år før, hvilket jo egentlig også er i rigeligt god tid, så jeg vender tilbage til dem næste år.

Et par billeder af Bellinge Kirke...

post-17497-1154510538.jpg

post-17497-1154510553.jpg

post-17497-1154510566.jpg

Edited by Milleja
0

Så ombestemte præsten sig - han skrev lige en mail om, at han gjorde en undtagelse og reserverede datoen til os med det samme, fordi det var så speciel en dato for os. Jubiii :carrot:

Vi kunne vælge mellem kl. 13.00, 14.30 og 16.00 - vi valgte kl. 13.00, da der fra kirke til feststedet er ca. 40 min. kørsel, og hvis vi skal nå det hele uden at få stress, så passer det bedst kl. 13.00.

Edited by Milleja
0

Kære Camilla :hug:

Jeg lagde lige mærke til, at indtil videre skal (måske) alle 2008-brude giftes på deres års-dag :balloons:

Er det ikke hyggeligt og romantisk?! :bearhug:

:loveboard:

0

Kære Camilla :kiss:

Jeg lagde lige mærke til, at indtil videre skal (måske) alle 2008-brude giftes på deres års-dag :bearhug:

Er det ikke hyggeligt og romantisk?! :hug:

:loveboard:

Jo, det synes jeg også!!! Men jeg tror måske, at hvis ikke folk har en meget speciel dato, så vælger de nok en dato, der ligger knap så langt ude i fremtiden (for ikke at skulle vente for længe).

Men ellers skal vi nok ikke mere end forbi jul og nytår, før der begynder at dukke mange 2008'ere frem... Det bliver spændende med flere at følges med, og flere at få inspiration fra...

:balloons: Camilla.

Edited by Milleja
0

Så sker der lidt her igen - kampen mod kiloene er startet!

Jeg har meldt mig ind hos SlankeDoktor.dk for at få den mentale støtte og gode råd til vægttabet, og så har jeg været til min første træningstime hos min fysioterapeut idag. Jeg skal primært træne min dårlige ryg, men fyssen vil også gerne hjælpe mig med at komme igang med noget motions-/konditionstræning, så jeg kan tabe mig lidt (læs: meget). Det er jo 2 fluer med 1 smæk.

Mit mål er at tabe mig ca. 30 kg. inden min fødselsdag næste år (dvs. 13 mdr. fra nu). Så passer det med, at jeg skal til at prøve/købe kjole og den må gerne være adskillige str. mindre, end hvad der er aktuelt idag...

Så kryds fingre for mig :biggrin:

:blush: Camilla.

Edited by Milleja
0