Milleja

Camilla & Thomas, 17. maj 2008

684 indlæg i dette emne

Jeg synes også det er nogle vildt lækre save the date kort! :) Jeg synes egentlig det er meget pænt med båndet rundt om, du skal selvfølgelig bare sørge for at det sidder godt fast.. :cheerleader3: Jeg synes ikke det ødelægger stilen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rosen tøser :thanks: . Vi er også ganske godt tilfredse selv, eller dvs. vi HÅBER, at vi bliver tilfredse med resultatet, når det foreligger sidst på ugen... Det er nemlig et billede, jeg har fundet herinde et sted, men vi får så A4 Boksen til at lave dem til os, så de bliver, lige som vi vil have dem. Ideen med save the date kortet som et postkort er min egen - det er meget nemmere og mere uformelt end et stort kort i kuvert und alles. Resten af serien forestiller jeg mig helt kvadratisk (ligesom på billedet), men det tager vi endelig stilling til, når vi har set STD-kortene... Uh, kan næsten ikke vente!

Og til dig Rikke: Jeg havde nu også regnet med at putte båndet på - det hører ligesom bare til. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan jeg gør rent praktisk, fordi der jo er tale om et postkort. Måske med lidt lim fra en limpistol... Hmm, det må der vist lige eksperimenteres med...

Jeg har været uartig og brugt en masse penge idag. Har endelig fået bestilt lækre små hvide æsker, der skal stå på gæsternes tallerkener med nylavede karameller fra Karamelkompagniet i. Vores måde at have gæstegaver på. Tror det bliver rigtig lækkert - jeg ville i hvert fald synes, at det var en fin lille gave at få som gæst. Jeg har bestilt æskerne med sort bånd, så vi holder det sort/hvide tema. Bliver det for dystert, så kan jeg jo altid nå at skifte båndet inden da :thumbsupsmileyanim: . Meningen er, at vi vil have lavet et ganske enkelt lille bordkort med samme mønster som resten af kortserien, som kan bindes på gaveæsken sammen med båndet. Ved ikke, om det giver mening, det jeg skriver, men I skal få et billede, når jeg har fået alle delene hjem. På den måde bliver det både en lille gave og bordkort samtidig.

Jeg har også bestilt 2 x 60 stk. hvide risposer, som bare skal fyldes med ris, når vi nærmer os, og så skal der et lille børnecitat om ægteskab ned i, så folk har lidt at more sig over. Ellers kommer der et par citater i kirkehæfterne, men nu må vi se - elsker i hvert fald den lille bog "Hvor skal ægteskabet stå?". Børn er så seje til det der med at forklare begreberne!

:bearhug: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Camilla...

Tak for din søde hilsen inde på min tråd... Og der er jo sket rigtig meget inde på din tråd må man nok sige! Den vokser og vokser... HI hi hi...

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke lige er blevet helt opdateret i den, men i aften skal kæresten til fodbold, så kan jeg med god samvittighed sidde og lure på BK i flere timer...

:thumbsupsmileyanim::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Camilla...

Tak for din søde hilsen inde på min tråd... Og der er jo sket rigtig meget inde på din tråd må man nok sige! Den vokser og vokser... HI hi hi...

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke lige er blevet helt opdateret i den, men i aften skal kæresten til fodbold, så kan jeg med god samvittighed sidde og lure på BK i flere timer...

:thumbsupsmileyanim::thanks:

Jeg kender det godt - har man været væk bare et par dage, så kan man bruge TIMER i hver tråd på at opdatere sig igen, fordi det går så stærkt herinde for tiden. Så ingen grund til panik. Men du er selvfølgelig velkommen til at pløje tråden igennem, når manden tager ud af huset i aften :bearhug: .

:cheerleader3: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin invitation du har fundet - den kan du bestemt godt være tilfreds med! Hæ hæ hæ! :bearhug:

Må jeg lige høre, hvad det er for en trykkeributik du har fundet?? Kunne jo bestemt godt være relevant for mig på et tidspunkt...

Ja, ik? Vi er vist flere herinde, som er lidt hooked på den invitation... Jeg synes bare, at det fede er, at jeg selv kan få trykt dem, som jeg - eller vi, naturligvis - vil have dem både mht. layout, størrelse osv. Det ville man jo ikke kunne, hvis man havde købt dem over nettet. Mit bestemme-gen elsker at være med hele vejen :thanks: .

Vi får dem lavet oppe i den nye trykkeributik på Mageløs. Den hedder A4 Boksen eller sådan noget lignende - hvis du går en tur fra Froggys og ned mod Jyske Bank, så kommer du lige forbi, og så kan du ikke undgå at se den (vil jeg mene).

Jeg læste et sted i din tråd, at du er genbo til Kvickly i Dalum... Min svigermor bor 2 huse fra Dalumcenteret, så mon ikke jeg er gået forbi dig og dit hus en gang eller to? Nu ved jeg selvfølgelig ikke præcis, hvor du bor (kan jo være flere forskellige veje omkring Kvickly), men det er da lidt sjovt alligevel.

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

Redigeret af Milleja
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jo det er da lidt pudsigt. Så må hun jo bo på enten Lykkeshåbs Allé eller Lindevænget?? Hvis det er på samme side som Kvickly? Min vej hedder Solvej.

Ikke helt samme side som Kvickly, men samme vej som Dalumcenteret - på Dalumvej. Hendes mand er tandtekniker med egen klinik hjemme, så der er et skilt i forhaven. Det er lige ved siden af kiropraktoren i det gule hus.

Jeg skal vinke til dig, næste gang jeg kommer forbi Solvej :thumbsupsmileyanim: .

:bearhug: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er da lidt pudsigt. Så må hun jo bo på enten Lykkeshåbs Allé eller Lindevænget?? Hvis det er på samme side som Kvickly? Min vej hedder Solvej.

Ikke helt samme side som Kvickly, men samme vej som Dalumcenteret - på Dalumvej. Hendes mand er tandtekniker med egen klinik hjemme, så der er et skilt i forhaven. Det er lige ved siden af kiropraktoren i det gule hus.

Jeg skal vinke til dig, næste gang jeg kommer forbi Solvej :bearhug: .

:thanks: Camilla.

Hvor sjovt. Gør endelig det!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jo det er da lidt pudsigt. Så må hun jo bo på enten Lykkeshåbs Allé eller Lindevænget?? Hvis det er på samme side som Kvickly? Min vej hedder Solvej.

Ikke helt samme side som Kvickly, men samme vej som Dalumcenteret - på Dalumvej. Hendes mand er tandtekniker med egen klinik hjemme, så der er et skilt i forhaven. Det er lige ved siden af kiropraktoren i det gule hus.

Jeg skal vinke til dig, næste gang jeg kommer forbi Solvej :thanks: .

:cheerleader3: Camilla.

Hvor sjovt. Gør endelig det!! :bearhug:

Det er en aftale :thumbsupsmileyanim: . Hvis du en dag ser en suspekt, mørkhåret kvinde i midten af tyverne, der lusker rundt i kvarteret og læser på postkasser, så er det bare mig, der undersøger, hvilke vinduer jeg skal sigte efter, når jeg vinker :) .

:boohoo: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se dine save-the-date-kort Camilla :thumbsupsmileyanim:

De skal nok være flotte...

Tine

Tak søde Tine :thanks: ... Vi glæder os også til at se det færdige resultat (argh, indrømmet så tror jeg faktisk at Thomas er lidt ligeglad, men JEG glæder mig!).

:bearhug: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nej, hvor er der sket meget herinde... Jeg må krybe til korset og indrømme, at jeg ikke har læst alle siderne igennem! Kun liiiige skimmet det lidt!

Hvordan går det forresten med vægttabet????

Skimmet er også helt fint! :thumbsupsmileyanim:

Mht. vægttabet, så må jeg indrømme, at det har været gået ret meget i stå de sidste par måneder. Men nu, hvor ferien er forbi, og nu da jeg har aftalt en kjoleprøvningsweekend med 2 veninder, så må jeg se at tage mig sammen igen. Indtil videre har jeg været igang i 14 dage, og der er røget 2,3 kg., så det er ret fedt :carrot: . Jeg tæller points med WW, som jeg jo har gode erfaringer med fra tidligere på året, så jeg er sikker på, at jeg nok skal få tabt mig, før jeg skal prøve kjoler. Derudover får jeg Bailine-behandlinger til at stramme kroppen lidt op, og for at opnå endnu større synlig effekt. Den tredje ting, der får mig til at tro på projektet nu er, at jeg har aftalt med Malene (FynboBredahl), at vi skal hjælpes ad og støtte hinanden i vægttabet, og det tror jeg bliver en god støtte at have. Så jeg er super motiveret, og glæder mig til at nå mit første delmål - forhåbentlig inden min fødselsdag d. 16. september :bearhug: .

:thanks: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nej, hvor er der sket meget herinde... Jeg må krybe til korset og indrømme, at jeg ikke har læst alle siderne igennem! Kun liiiige skimmet det lidt!

Hvordan går det forresten med vægttabet????

Skimmet er også helt fint! :thumbsupsmileyanim:

Mht. vægttabet, så må jeg indrømme, at det har været gået ret meget i stå de sidste par måneder. Men nu, hvor ferien er forbi, og nu da jeg har aftalt en kjoleprøvningsweekend med 2 veninder, så må jeg se at tage mig sammen igen. Indtil videre har jeg været igang i 14 dage, og der er røget 2,3 kg., så det er ret fedt :carrot: . Jeg tæller points med WW, som jeg jo har gode erfaringer med fra tidligere på året, så jeg er sikker på, at jeg nok skal få tabt mig, før jeg skal prøve kjoler. Derudover får jeg Bailine-behandlinger til at stramme kroppen lidt op, og for at opnå endnu større synlig effekt. Den tredje ting, der får mig til at tro på projektet nu er, at jeg har aftalt med Malene (FynboBredahl), at vi skal hjælpes ad og støtte hinanden i vægttabet, og det tror jeg bliver en god støtte at have. Så jeg er super motiveret, og glæder mig til at nå mit første delmål - forhåbentlig inden min fødselsdag d. 16. september :bearhug: .

:thanks: Camilla.

Åhhh det lyder da bare kanon! Jeg er oz selv gået igang med WW for tre uger siden, og har indtil videre tabt mig 3 kilo, så det er jo perfekt... Jeg håber virkelig det fortsætter på den måde, så bliver jeg jo næsten et helt sugerør til den store dag :cheerleader3::boohoo:

Det er altid rart med noget støtte, så det er da vildt fedt! Jeg har Michael som er virkelig god til at bakke mig op, og fortælle mig hvor dygtig jeg er... HI hi hi... det er nu dejligt!

Har oz prøvet at motivere mig til at dyrke noget motion, så jeg har simpelthen sat min veninde i stævne næste lørdag, så vi kan svømme sammen! Indtil videre er det Michael der må svømme med mig, dog noget brokkkende... :):blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til dig Rikke: Jeg havde nu også regnet med at putte båndet på - det hører ligesom bare til. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan jeg gør rent praktisk, fordi der jo er tale om et postkort. Måske med lidt lim fra en limpistol... Hmm, det må der vist lige eksperimenteres med...

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

Hej!

Jeg vil anbefale dig at bruge dobbeltklæbende tape.. Sådan noget meget tyndt noget man kan få i de fleste hobbyforretninger.. Jeg bruger det selv til stort set alt der har med kreativitet at gøre, og det virker bare :bearhug: Det gør ikke noget at det er noget meget smalt bånd, for tapen kan fås i flere forskellige bredder, og det er meget nemt at arbejde med...

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, det er aaaallllttttt for længe siden, jeg har været herinde. Jeg begyndte jo på arbejde d. 1. august, og det har godt nok været et par indholdsrige uger. Derfor har jeg ikke rigtig haft tid til bklar, men mon ikke weekenden er afsat til en opdatering i jeres tråde? Naturligvis :heart: .

Vi har fået prøver på save the date kortene, som I selvfølgelig nok skal få at se, men der er ikke valgt en endelig én endnu. Jeg ville jo egentlig have sendt kortene afsted imorgen, så folk fik dem d. 17. - altså præcis 9 mdr. før, men det når vi simpelthen ikke. Jeg vil hellere bruge lidt længere tid på at vælge den helt rigtige "model", og så må de bare blive sendt på en skæv dato.

Jeg kan næsten ikke vente med at komme hjem fra arbejde idag, for Thomas skulle meget gerne have været på posthuset efter en pakke fra Calligraphen med risposer og små lækre gaveæsker - på sedlen fra posthuset var beløbet for pakken dog et par 100 kroner lavere end forventet, så jeg er spændt på, om der mangler noget. Hmm, det må jeg vist hellere vente med at hidse mig op over, til jeg kommer hjem og åbner pakken. :bearhug:

Nå, arbejdet kalder... Jeg vender tilbage inden længe!

:bearhug: Camilla.

Redigeret af Milleja
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa!! :thumbsupsmileyanim:

Det er godt nok længe siden, ja.. Men jeg er også selv lige startet på nyt arbejde, så der er jo masser andet at bruge sin tid på de her dage!

Glæder mig meget til at se billeder af jeres kort m.m.!! :thumbsupsmileyanim:

Ja, man er helt bombet af alle de nye indtryk og ting, man skal lære. Jeg var i praktik samme sted i januar, februar og marts, så jeg kender de fleste ansigter i forvejen, men man kan godt mærke på arbejdsopgaverne, at man nu er fuldgyldigt medlem af "klubben". Og så pendler jeg jo 1½ time hver vej, så det er tidligt afsted om morgenen, og forholdsvis sent hjemme om aftenen. I hvert fald er jeg ret smadret, når jeg kommer hjem efter en mellem 10 og 12-timers dag hjemmefra.

Hvordan går det med dit nye job?

:blush: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er jo godt igang med diverse tryksager. Farvetemaet er endt med sort/hvid, og inspirationskilden var denne invitation fundet herinde et sted:

post-17497-1187414938.jpg

Jeg har flere gange talt med - og flere gange nævnt herinde - A4 Boksen i Odense, så gerne ville lave nogle prøver til os for 100 kr., og det er jo et af den slags tilbud, man ikke kan sige nej til. Som sagt, så gjort. Vi fik 4 prøver med forskellige, hver trykt i 2 eksemplarer på forskelligt papir/karton og med 2 forskellige skrifttyper (som jeg selv havde valgt). De første kort, vi har kastet os over er save the date kortene, og dem ville vi gerne have udformet som postkort. I skal næsten se de forskellige valgmuligheder:

Prøvekort 1

post-17497-1187415374.jpg

Prøvekort 2

post-17497-1187415619.jpg

Prøvekort 3

post-17497-1187415753.jpg

Prøvekort 4

post-17497-1187415866.jpg

Som I kan se, er der ikke nogen af mønstrene, der passer helt med udgangspunktet - de fleste ligger egentlig ret langt fra, selvom de også er pæne hver for sig. Der var dog ingen tvivl i mit sind, da jeg så dem. Nummer 3 og 4 var de klare favoritter. Nu har vi så gået og grublet lidt over det, og vi er endt med, at det med 99% sandsynlighed bliver det her:

post-17497-1187416706.jpg

Det synes jeg, kommer tættest på udgangspunktet, og er nok mere min smag, end de der lidt for moderne mønstre. Det er lidt svært at se på den scannede version, men der er en hvid kant både foroven og forneden, så IRL er kortet ikke helt så "sort", som det godt kan se ud på skærmen. Selve formatet på save the date kortet bliver postkortstørrelse, hvor ovenstående selvfølgelig er forsiden. Bagsiden kommer til at se nogenlunde således ud (beklager den dårlige billedkvalitet, og at den scanner det utrolig skævt ind):

post-17497-1187416560.jpg

Thomas foreslog, at vi fik trykt gæsternes navne og adresser direkte på postkortet, så vi kun skal sætte frimærke på selv. Dovenskab - ja tak! Men hvis det var hans måde at være med indover på, så er det fint med mig. Jeg skrev og spurgte A4 Boksen om, hvad det ville koste. I forvejen skal vi give 100,- for prøvekortene og 8,- pr. styk for hvert kort, vi skal bruge. Merprisen for at få trykt navn er 2,- pr. styk, så den hopper vi klart på. Jeg synes, det er rørende billigt for et kort, som man selv har været med til at bestemme fra ende til anden, så de penge giver jeg gerne. Så nu skal jeg bare have lavet listen med navne og adresser klar - så er vi parat til at gå i trykken :thumbsupsmileyanim: . - Og til at gå videre med resten af kortserien med invitationer, svarkort, kirkeprogrammer, bordkort, evt. menukort og så naturligvis takkekort. Nu er STD-kortet jo et postkort, men jeg regner med, at de øvrige kort, som skal være dobbeltkort bliver lidt mere kvadratisk ligesom "udgangspunktet". Vi skal stadig have det der trykte "bånd", hvor der står "Bryllup..." på - muligvis med en anden tekst - og så tror jeg, at jeg selv binder et lækkert bånd udover, så teksten er gemt under det. Når man så binder op kommer det trykte tekstbånd frem. Men, men, men... Jeg må lige tænke mig lidt om her, og nu skal STD-kortene jo også først lige være færdige.

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Diverse kort er ikke det eneste nye på bryllupsfronten - der er også kommet gaveæsker ind i huset, som skal bruges som en del af dekorationen ved middagen. Der skal stå en lille æske på hver tallerken, og den skal være fyldt med enten logobolcher eller lækre karameller fra karamelkompagniet (selvom jeg er lidt fornærmet over, at de aldrig har svaret på den mail jeg sendte dem for snart flere måneder siden!). Jeg er faktisk positivt overraset over kvaliteten og størrelsen på æskerne - ofte har jeg bestilt noget på nettet, som bare slet ikke har levet op til forventningerne, men de her æsker er bare LÆKRE! Og de har en god størrelse, så der kan altså være en del i dem, uden at de virker alt for voldsomme på bordet (håber jeg - det bliver nemmere at vurdere, når man har set dem på et veldækket bord).

Billedet fra Calligraphens hjemmeside:

post-17497-1187418706.jpg

Og så et par hjemmefotos af vores æsker, som selvfølgelig holder stilen med farverne sort og hvid:

post-17497-1187418776.jpg

post-17497-1187418878.jpg

...fortsættes...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må endnu engang beklage billedkvaliteten, men I skal lige have et close up af teksten, selvom det er svært at se, hvordan det i virkeligheden ser ud, når man ser de her små fedtede og mørke billeder:

post-17497-1187419208.jpg

Udover æskerne, har jeg også fået risposer hjem. I grunden er det vel lidt underligt, at man selv disker op med risposerne, men er man zilla eller er man ikke zilla??! Jeg havde egtl. bestilt 2 x Calligraphens tilbud med 6 x 10 poser for 325,- i hvid, men af en eller anden grund har jeg kun fået "sættet" 1 gang, så jeg mangler stadig halvdelen af poserne. Jeg har skrevet til dem og efterlyst resten af poserne, men de svarer ikke :thumbsupsmileyanim: . Men det er egentlig også lige meget, for så mange skal jeg ikke bruge - kunne måske finde på at købe 2 x 10 poser i sort for at holde farverne, så der ligger 60 hvide og 20 sorte poser blandt hinanden i kurven, men er det at gå for vidt? Jeg ved ikke, om det vil være for dystert med de sorte iblandt? Ellers køber jeg sgu bare lidt flere hvide, så der er nok til alle.

post-17497-1187419516.jpg post-17497-1187419543.jpg

Det var vist, hvad jeg sådan lige umiddelbart havde at byde på denne morgen - min mave rumler for vildt af sult, så måske man skulle smutte til bageren efter et par rundstykker, før jeg skal igang med alle jeres tråde... Hmm...

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh det er altså nogle flotte kort i har fået lavet. Kan godt forstå at i vælger at få trykt navnene på kortet når det ikke koster mere. Kan selv huske da jeg sad med 30 kuverter og skrev og skrev.... Hold op jeg havde ondt bagefter.

Også nogle rigtig flotte æsker, super søde. Med hensyn til risposerne, synes jeg godt du kan købe nogle sorte og smide i blandt de hvide. Tror det kunne se rigtig flot ud.

Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Uh det er altså nogle flotte kort i har fået lavet. Kan godt forstå at i vælger at få trykt navnene på kortet når det ikke koster mere. Kan selv huske da jeg sad med 30 kuverter og skrev og skrev.... Hold op jeg havde ondt bagefter.

Også nogle rigtig flotte æsker, super søde. Med hensyn til risposerne, synes jeg godt du kan købe nogle sorte og smide i blandt de hvide. Tror det kunne se rigtig flot ud.

Anne

Hej Anne!

Tak for din hilsen. Jeg tror også, jeg ender med at blande et par sorte poser imellem, for det ville lige runde farvetemaet helt af.

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer