sannebj

12. August brude:)

330 posts in this topic

Hej Majse.

Vi bor på fyn (Midtfyn).

Jeg skal snakke med ham i næste uge, og jeg håber at han kender en som vil gøre det.

Det er "kun" forret og hovedretten, resten har vi bestilt udefra, fordi at han jo så skulle ind og være med til festen og ikke skulle stå i køkkenet hele aftenen.

Hvor er han/hende fra som du kender?

Knus Lotte

Han kører desværre kun ud i storkøbenhavn :bearhug:

Sorry

Knus Majse

0

Annonce ♥

Jeg har fået lavet en to do liste.

Bryllups to do liste.

Grønt: Er klaret eller reserveret

Rødt: Mangler

Praktiske ting.

Lokale

Mad bestilt

Bryllupskag

Topfigur

Invitationer sendt

Salmehæfter laver mor

Bordkort

Bordplan

Toastmaster brudens mor

Kirke Nr. galten

Musik: Michael

Fotograf: Pernille Bering, album købt, aftalt tid til en snak d. 29.6.

Ringe: Købt

Hjemtransport af brudepar

Hjemtransport af gaver

Kasser til gaver

Hjælp til rengøring

Hjælp til borddækning

Hvem uddeler salmehæfter

Pasning til Freja -Gitte

Bestille buketter

Pynte kirke gør mor

Servering, mors veninder

Bilpynt klarer johnny

Takkekort

Prøvelsesattest skal bestilles

Navneændring skal bestilles

Samtale med præst

Lokalet:

Tjekke køkken

Opvasker

Hvad skal vi selv medbringe

Købe pavillioner

Bordet

Bordpynt

Duge

Stager

Lys

Servietter

Bruden

Bestille frisør, prøveopsætning i Juli

Kjole er tilrettet

Skørt

Slør

Sko

Taske

Paraply

Makeup

Hårpynt

Smykker

Undertøj, mangler trusser og strømpebånd

Buket klarer Johnny

Bestille tid til negle

Bestille tid til fodbehandling

Bestille tid til ansigtsbehandling

Nyt, gammelt, lånt, blåt

Brudgom

Tøj

Sko

Frisør

Forlovere, Brian og Martin

Freja:

Kjole

Sko

Hårbøjle

Ringpude

Trøje

Indkøb:

Rødvin købt

Hvidvin købt

Øl købt

Champange

Frugt, bestilles i Taastrup

Sodavand købt

Bailey købt

Islagkage til dessert, bestilt, mangler bekræftelse

Chokolader

Natmad ( hottere)

Gæstebog laves færdig

Sy hank i tasken

Kom endelig med tilføjelser hvis der er noget jeg mangler.

Jeg syntes stadig der er mange røde punkter

0

Du har godt nok styr på det :D

Jeg har en liste med hvad der mangler, men ved ikke helt hvornår vi skal få tid til at få det gjort...

Det vigtigste vi mangler er nok foftgrafen og ringene...

Og så lige alle de andre ting på listen :blush:

Hvor holder i alle sammen jeres bryllup?? Hjemme eller i lejede lokaler??

:bearhug:

Majse

0

Så fik vi styr på en ting mere. Vi var til min farmors fødselsdag i går og spurgte min onkel, om han ville tage parbilleder af gæsterne, imens vi bliver fotograferet efter vielsen. Det ville han heldigvis godt :biggrin:

Jeg har helt glemt at fortælle, at ringene har vi også styr på - skal hentes d. 20/7 og så er der sikkert også en masse andre ting, som vi har styr på, jeg bare har glemt.... og sikkert også det modsatte. En masse ting, som vi skulle have styr på, men bare har glemt :super:

Vores største problem for tiden er hvordan vi skal komme fra feststedet til hotellet, hvor vi skal overnatte. Der er mindre end en kilometer imellem dem, så vi har snakket om at gå langs stranden....så bliver vi også fri for at få en masse ris ind i en bil, vi skal til at rengøre. Jeg er bare lidt nervøs for, at mine fødder efter en lang dag og forhåbenlig mange timer på dansegulvet ikke er til den store gåtur, men så har min kæreste sagt, at han kan løfte mig derhen....eller kører mig i en trillebør http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

0

Annonce ♥

Jeg har bare verdens bedste forældre. Her i weekenden fortalte de, at de havde en overraskelse til os. De har nemlig sørget for transport til os på vores bryllupsdag.

Her er bilen vi skal køre i på dagen:

post-14027-1150641252.jpeg

Edited by spl09twh
0

FED bil. :biggrin:

Vi skal køre i hestevogn, I kan se den på Hestevogn http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif

Jeg vil helst ikke sætte min kjole ind, da jeg er bange for der er nogen af dem der skal med til vores bryllup der ser den, og jeg vil meget gerne bevare den som en hemmelighed. :butterfly:

Men smukke smukke kjoler jeg har set ind til videre.

:super:

Charlotte

0

Update fra Mårup city

Papir, papir og atter papir :bearhug:

Så er prøvelsesattesten sendt ind, særeje-tingen er udfyldt og Jan har fået strøjet sit Nielsen i enden af navnet, så skal vi bare lige til at slås om vi skal hedde Dalmose Ceesay, eller Ceesay Dalmose :bearhug: det er ikke så helt nemt at blive enige.

Trompetisten som jeg har tænkt mig at lokke til at spille What a wonderful world, i kirken nægter hårdnakket at tage sin telefon, men før eller siden vil det vel lykkes mig at komme igennem.

Manden har de sidste 3 formiddage skulle ringe og aftale maden, men har haft hovedet fuld af at købe ny motorcykel (ja så kan et bryllup jo IKKE måle sig) :blush: men hvis jeg sparker længe nok til ham skal det vel nok lykkes en dag :bearhug:

Jeg har fundet den skønneste corsage i *størrelse stor og bredrøvet* og det var rigtig rigtig flot, og gæt så hvad..... de sender ikke til DK :bearhug: sådan nogle amerikanske madammer :loveflag: så jagten er stadig på et sødt corsage i ovennævnte størrelse :whistle:

Og så har jeg puslet....

post-14282-1150811841.jpg

Jeg er lige ved at være klar med kirkehæfter, men det må så blive i næste udgave ;)

Over and out

Lena

0

Annonce ♥

Så er det i eftermiddag Kim og jeg skal ud og snakke med præsten, det bliver lidt spændende synes jeg:)

Og så har jeg været nede i byen og købe mig fattig i materialer til at lave bordkort og sårn, men glæder mig til at lave dem, ELSKER jo krea ting:)

OG så modtog vi idag et fint kort fra vores potentielle afbud om at de gerne ville komme og fejre os, så det var lidt en lettelse:)

0

Jeg var i går ude og finde diadem til det hele :bearhug: (nr. 185)

Og da jeg kom hjem måtte jeg jo lige prøve hele dresset :bearhug::griner:-

Nu mangler jeg kun undertøj (BH/Corsage og trusser)

Hvad har I andre der er nyt, gammelt, lånt og blåt??

Nyt: Kjolen, skoene osv

Gammelt: Smykkerne

Blåt: Strømpebåndet

Lånt: ??? Det vides ikke helt endnu...

:blink:

Majse

post-18904-1150892281.jpeg

Edited by macmajse
0

Sanne - det var da tidligt at I skal snakke med præsten, vi skal ikke tale med hende før i starten af august....

måske hun er bange for at glemme det vi fortæller hvis vi kommere før :griner:- Det er jo ikke vores "almindelige" præst, da han desværre har ferie i den weekend.....

i det hele taget har vi vist temmelig dårlig timing.... vi har fået 3 afbud pga folk skal arbejde på Skanderborg-festivalen -HAHA- og den fotograf som vi så frygtelig gerne ville hyre (Lambadabamses fotograf) skal også på Skanderborgfestivalen :blink:

Nå, jeg skrev så tíl to andre fotografer for ca 2 uger siden, og har hørt NADA fra dem :bearhug: det mindste de kunne gøre var dælme da at svare :bearhug:

Nå men jeg har så fået et link af en anden herinde, og der har jeg henvendt mig igår, så må vi håbe han kan/vil.

Lena

0

Ja Skanderborg festivalen er også skyld i tre personers afbud til vores bryllup :balloons: Vi havde slet ikke tænkt på, at de to ´ting faldt sammen. Det er heldigvis ikke nogen af vores nærmeste venner. Det er en ven, som vi ikke ser så tit, hans kæreste, som vi kun har set en gang til et andet vennepars bryllup og til sidst en af mine veninders kæreste....Det har vist skabt stor diskussion hjemme hos min veninde for hun er skuffet over, at hendes kærste ikke vil komme med hende til vores bryllup.

Jeg har også en anden veninde, som kun tager med torsdag og fredag til festivalen for som hun siger, hun vil da prioritere vores bryllup højere :carrot:

0

Annonce ♥

Sanne - det var da tidligt at I skal snakke med præsten, vi skal ikke tale med hende før i starten af august....

måske hun er bange for at glemme det vi fortæller hvis vi kommere før :huh: Det er jo ikke vores "almindelige" præst, da han desværre har ferie i den weekend.....

i det hele taget har vi vist temmelig dårlig timing.... vi har fået 3 afbud pga folk skal arbejde på Skanderborg-festivalen (y) og den fotograf som vi så frygtelig gerne ville hyre (Lambadabamses fotograf) skal også på Skanderborgfestivalen :balloons:

Nå, jeg skrev så tíl to andre fotografer for ca 2 uger siden, og har hørt NADA fra dem :lol: det mindste de kunne gøre var dælme da at svare :)

Nå men jeg har så fået et link af en anden herinde, og der har jeg henvendt mig igår, så må vi håbe han kan/vil.

Lena

hehe ja det er tidligt, men det er fordi Hun tager 4 uger på ferie og kommer hjem 2 dage før vores bryllup, og det er nok lige SENT nok hehehehe

VI har også et enkelt afbud pga. skanderborg festival, men det er ok. Og vores fotograf smutter også henved 20 tiden da han skal derned og fotografere:)

Det er vist bare straffen man må tage, nå¨r man vælger at holde bryllup samtidig med danmarks smukkeste festival:)

0

Hvordan kan jeg først have opdaget denne tråd nu???

JEG VIL OGSÅ VÆRE MED, skal jo også giftes 12. august :)

Hmm, har ikke helt styr på hvor meget vi mangler eller har nået, men har meget stærkt på fornemmelsen at jeg IKKE kommer til at nå det hele :balloons: ...

... eller jeg håber at vi når det. Jeg må lave en "har nået / mangler"-liste snartest

:butterfly: Brosid

0

Argh, jeg panikker når jeg læser hvor langt i andre er nået!!! :)

Vi skal også giftes den 12. august, og jeg glæder mig helt vildt, men sidder i øjeblikket i eksamensprojekthelvede og sveder... jeg skulle egentlig være færdig den 3. juli, men er ikke sikker på jeg når det...

Mht. til brylluppet så mangler der meget - jeg har ikke lavet nogle lister endnu, så har ikke overblik over det... håber jeg kan nå det hele efter jeg har afleveret, men hjælp fra et par af min veninder hvis det skulle blive nødvendigt

Hvor er det dejligt at se at det kører for jer!! glæder mig til jeg kan sige det samme - :balloons:

0

Hej tøser.

Hvis der er nogen der kan huske det, så kunne vores kok ikke lave mad til brylluppet alligevel. MEN nu har jeg endelig fået fat i en anden kok, det er godt nok i sidste øjeblik, det har fuldt temmelig meget i mit hovedet de sidste dage.

Nu har jeg lige snakket med hende, og hun tager på ferie i en måned på lørdag, så jeg skal først snakke menu med hende den 31. juli.... Hun siger vi sagtens kan nå det, synes nu lige jeg får en smule mere stress end jeg har i forvejen.

Jeg er lige kommet i tanke om, at så har jeg godt nok ikke lang tid til at lave menukort :bearhug:

Nå, men vi har fået hentet mandens habit hjem, og han bliver bare super flot.. :biggrin:

Hvordan går det med i andre???

Knus Lotte

0

Annonce ♥

Jeg har en liste med hvad der mangler, men ved ikke helt hvornår vi skal få tid til at få det gjort...

Og så lige alle de andre ting på listen :biggrin:

:biggrin:

Majse

Vi skal holde det på en restaurant i Åbenrå, hvor vi også skal vies. Det er et meget smukt natursted, og vi glæder os.

Det er en rigtig sød kjole du har og også dit diadem. Du bliver en smuk

brud :bearhug:

Jeg har ikke gidet lave en liste over, hvad vi har nået, til gengæld laver jeg lister jævnligt med, hvad vi ikke har nået endnu. Men der er ved at være tjek på det. Sådan noget som at finde en blomsterhandler og aftale tid, det skal være i næste uge, hvor vi alligevel er i Jylland, men det er noget, min kæreste står for, så jeg håber bare, han snart kommer i gang... Og så blive færdige med bordplan og oversigt osv., men det er der tjek på:-)

Knus Cecilia

0

Majse

Vi skal holde det på en restaurant i Åbenrå, hvor vi også skal vies. Det er et meget smukt natursted, og vi glæder os.

Jeg har ikke gidet lave en liste over, hvad vi har nået, til gengæld laver jeg lister jævnligt med, hvad vi ikke har nået endnu. Men der er ved at være tjek på det. Sådan noget som at finde en blomsterhandler og aftale tid, det skal være i næste uge, hvor vi alligevel er i Jylland, men det er noget, min kæreste står for, så jeg håber bare, han snart kommer i gang... Og så blive færdige med bordplan og oversigt osv., men det er der tjek på:-)

Knus Cecilia

Jeg kommer selv fra Aabenraa og kan anbefale Juhls blomster på Forstalle - de har nr. 74622284 - hvis du er interesseret. Jeg har set deres brudebuketter på en bryllupsmesse og de var virkelig flotte. Hvis man ellers køber buketter i deres forretning, er det også bare i orden.

Hvilken kirke skal du vies i ??

0

Majse

Knus Cecilia

Jeg kommer selv fra Aabenraa og kan anbefale Juhls blomster på Forstalle - de har nr. 74622284 - hvis du er interesseret. Jeg har set deres brudebuketter på en bryllupsmesse og de var virkelig flotte. Hvis man ellers køber buketter i deres forretning, er det også bare i orden.

Hvilken kirke skal du vies i ??

Hvor er det sødt af dig, vi er nemlig helt på herrens mark med, hvilken butik vi skal vælge. Der er noget af min kærestes familie langt ude, som har haft en blomsterbutik i Åbenrå, men netop solgt den videre og jeg tror, det er den. Men jeg vidste ikke, om den var god, men nu har jeg da fået en ide. Tak for det :biggrin:

Vi skal vies på Restaurant Knapp, men den kender du vel? Og så holdes festen der bagefter.

Knus Cecilia

0

Jo, jeg kender godt Restaurant Knapp - der er bare så flot. Har kun hørt godt om stedet !

Tilbage til blomsterne. Der er en del blomsterforretninger i Aabenraa og jeg har snakket med flere af dem i min søgen efter den "rigtige" buket (ja, jeg ved godt at det normalt er mandens job :bearhug: ). Derfor ved jeg at Juhls blomster er rigtig gode. Jeg har selv valgt at bestille min hos Home and Garden der ligger mellem Aabenraa og Rødekro - de er også rigtig gode..

0

Annonce ♥

CHICAS!

Hvordan ser det ud med polter i jeres ende af verden`?

Nogen der ved hvornår, nogen der har mistanke ?

Jeg selv er helt på bar bund, tvivler faktisk på jeg får en :biggrin:

:)

Endnu ingen poller til mig øv øv øv -HAHA-

Er inviteret til en fødselsdag lørdag den 8. juli på et underligt tidspunkt om formiddagen, så det kunne godt blive den dag. Der er faktisk også kun 2 lørdage, ellers er vi på ferie. Så min fornemmelse siger at det bliver den 8. - ellers er der den 22. juli tilbage.. Håber bare at det bliver snart - det er ikke til at holde ud :blushsmiley:

0

Hvordan går det ellers med planlægningen ?? Jeg synes ikke rigtig at jeg kommer videre. Spekulerer efterhånden på, om det overhovedet lykkes mig at få lavet menukort.. Vi skal bare så meget fra nu af og ind til 12.8.. Men jeg når det vel nok :sleepy:

0

Jo, jeg kender godt Restaurant Knapp - der er bare så flot. Har kun hørt godt om stedet !

Tilbage til blomsterne. Der er en del blomsterforretninger i Aabenraa og jeg har snakket med flere af dem i min søgen efter den "rigtige" buket (ja, jeg ved godt at det normalt er mandens job :biggrin: ). Derfor ved jeg at Juhls blomster er rigtig gode. Jeg har selv valgt at bestille min hos Home and Garden der ligger mellem Aabenraa og Rødekro - de er også rigtig gode..

Faktisk, så er det helt sikkert, at hende fra min kærestes familie, som solgte sin butik, nu arbejder hos Home and Garden. Jeg kunne bare ikke huske, hvad stedet hed. Så hvis du synes, den også er god, er det meget nærliggende, at vi bestiller den der.

Det er på min kærestes fætters side af familien og vi talte på et tidspunkt med ham, hvor han bl.a. sagde, at hun havde været på en del kurser, netop med brudebuketter og også arbejdet i København, med det. Jeg har bare ikke vidst, om vi så skulle vælge den butik, da jeg gerne ville have en mening fra en, som egentlig vidste noget om, de kunne lave flotte buketter. Men hvis du har bestilt din der, så vil jeg også vælge at gøre det. Det er nok hans fætter, der skal have blomsterne med til os på dagen og han bor i Rødekro, så det passer jo også fint.

Du skal have rigtig mange tak for din hjælp :)

Mange hilsener fra Cecilia

0

CHICAS!

Hvordan ser det ud med polter i jeres ende af verden`?

Nogen der ved hvornår, nogen der har mistanke ?

Jeg selv er helt på bar bund, tvivler faktisk på jeg får en :biggrin:

:)

Vi har også kun 2 lørdage, hvor vi kan, ellers er alt booket op. Men det er den 15 juli eller den 5 august. Jeg tror, det bliver den 15. Jeg har så måttet blande mig en del, da min søde men også lidt distrete lillesøster sagde, at hun vill holde polterabend og jeg blev så glad, men eftersom tiden gik, uden der skete noget, har min veninde nu vist taget lidt over. Hun var i hvert fald meget frustreret over, at min søster ikke kontaktede hende tilbage. Og ingen andre mennesker havde vist hørt noget. Men nu vil jeg heller ikke blande mig mere, enten får jeg en, eller også gør jeg ikke. Jeg er så ret sikker på, min kæreste får en polterabend og det er det, jeg håber mest.

0