Guest TinaA1

Pis - har ondt i halsen

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :bearhug:

Åh nej - det er også min store skræk.

Gå på apoteket og hør om de har nogle dråber, der hedder "Umckaloabo". Det er et vidundermiddel - ved ikke om det fåes i DK.

Du skal tage 30 dråber, 3 gange om dagen.

Og så masser af varme - det skal svedes væk.

Men normalt varer ondt i halsen ikke så længe - du er helt sikkert frisk på lørdag.

God bedring!!

:loveflag:

Ulla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ultimative middel mod ondt i halsen er et ingefærafkog! Det virker desinficerende og er smadderfyldt af vitaminer. Du skal skære frisk ingefær i stykker, koge det og lade det stå og køle af og trække i en flaske eller kande. Drik så meget du kan!!

Det smager ikke ligefrem godt, men det virker!!

håber sådan at du bliver frisk til den store dag!! :loveflag:

Katharina

0

Del dette indlæg

det kunne jo også være allergi der giver den dejlige kløe i halsen....prøv at gå på apoteket og køb noget mod allergi i håndkøb ( er også god mod myggestik)

Jeg synes altså ikke man skal tage allergi medicin, hvis man ikke har allergi....hvis man har mistanke om allergi skal man gå til sin læge og få foretaget et priktest eller blodprøve, hvorefter man medicinere efter hvilken allergi man evt. har - jeg er selv allegisk over for græs og går og snøfter nu.

Men ved mistanke om allergi skal man altså gå til lægen og ikke bare købe noget tilfældigt allergimedicin.....

0

Del dette indlæg

Hej ja nu er det ikke fordi jeg er alkoholiker, men hvis man tager en kop the, og putter en bundsjat struerrom i (det er en rom der er på 80%). Så er du også rask til lørdag. Det bliver jeg tvunget til at drikke når jeg har ondt i halsen, og det er væk inden to dage så.

Håber du snart er frisk igen.

:loveflag: Anitta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

struerrom i (det er en rom der er på 80%)

Hej Anitta... tror du er lidt for "påvirket" af det område du bor i - mener du ikke stroh rom?? :bearhug: undskyld jeg griner lidt af dig, søde :blush: .

:bearhug:

-Lisbeth

TINA

... jeg håber du bliver frisk igen til på lørdag :loveflag:

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Som en af tøserne nævnte, så er Hexocain (sugetabletter) en løsning ligesom Strepsils (suttetabletter - smager som og ligner bolcher). Begge kan fås i håndkøbsudsalg.

Jeg mindes desuden at der er nogle tabletter eller lignende, der hedder noget i stil med "væk i morgen". Jeg ved ikke hvor effektive de er, men det er da et forsøg. Ellers, så hold dig varm og tildækket, sved godt igennem, drik / spis noget honning og undgå for alt i verden at få træk.

Hvis bare det er almindeligt hals-onde eller lignende, så bør det kunne klares uden problemer til lørdag.

0

Del dette indlæg

Åh din stakkel! :loveflag:

Du har fået et par klassiske råd - så jeg vil da lige supplere med nogle lidt mere videnskabligt dokumenterede.

I din mund og på din tunge er milliarder af bakterier der gror godt i plaklaget på den ru tunge og har du en infektion i halsen er det bakterier (eller virus), der får din hals til at hæve og blive rød. Børst tænder og især tunge/de forreste mandler omhyggeligt 3-4 gange i døgnet med en ny, blød tandbørste + tandpasta (og hold i øvrigt god hygiejne med din tandbørste generelt - skift den ofte, lad den tørre mellem brug og lad den ikke stå fremme i badeværelset hvor luften bliver fugtig og fyldt med sporer og bakterier flere gange om dagen).

Undlad at spise sødt og sukker som er næring for bakterierne og børst tænder og tunge efter hvert måltid.

Spis masser af grøntsager og frugt (fx. 250 g grøntsager til frokost og aftens-måltidet og spis begrænset stivelse/sukker, fx. kartofler, pasta, ris m.m.) og drik meget vand.

Sørg for at at få din nattesøvn - mindst 8 timer hver nat - gerne mere. Pas på din krop og giv den de bedste betingelser for at nedkæmpe infektionen - dvs. drop gerne rygning og alkohol.

Luft ud nogle gange om dagen og hold en god hygiejne. Dvs. brug kun dit eget håndklæde, rør dig ikke i øjne, næse, mund eller andre slimhinder uden at vaske hænder bagefter og hold dig for munden når du hoster/nyser. Vask sengelinned ofte og sov evt. i hver sit rum de næste dage og undlad at kysse hinanden de næste dage. Så har din kæreste de bedste betingelser for ikke at bliver smittet af dig ;-)

Hexocain tabletter virker lokalbedøvende og har en antiseptisk effekt i halsen. Hvis du har meget ondt i halsen kan de være en god hjælp.

Har du det så skidt, at du ikke kan sove, kan du bede din læge om en eller to sovepiller, som du kan tage de næste aftener, så du kan få en hel nats søvn. Vær opmærksom på, at undlade at tage sovepiller 1-2 nætter før brylluppet, da de er i kroppen meget længe og vil gøre dig en smule mere sløv og træt 1-2 dage efter - især vil du mærke det, hvis du ikke er vant til at tage sovepiller.

C-vitamin i store doser har været meget omdiskuteret og har vist sig at være effektløse når de bruges forebyggende. Der er dog en lille dokumenteret effekt, der viser at de kan afkorte sygdomsforløbet en smule ved enkelte infektioner. 1000 mg (svarer typisk til 2 tabletter) 2-3 gange dagligt i nogle dage, kan måske få dig på benene en smule hurtigere...

God bedring!

Med venlig hilsen

Louise

P.S. I nogle lande kan man få "væk-i-morgen" præparater som typisk virker udsættende mere end helbredende og som man kan have i "baghånden" på selve dagen, hvis det er helt slemt på dagen. Jeg er dog ikke klar over hvilke der kan fåes som håndkøb i Danmark og hvor effektive disse er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer