junibrud06

bu huu - skoldet i solariet

16 indlæg i dette emne

:bearhug:

Der er egentlig ikke noget indhold i denne tråd, andet end jeg hermed piver over at jeg blev skoldet i det lokale solarium i går.

Jeg kender jo godt alle forholdsreglerne, når et nyt solarium prøves for første gang, men...

- Det så ud til at være en gammel sol, I ved 20 kroner 10 minutter. Og jeg har slet ikke fået taget al den sol jeg gerne ville inden brylluppet pga for meget arbejde. Så min farve var/er slet ikke så flot som jeg gerne ville have.

Jeg tænkte, ok, 15 minutter kan jeg vel tåle?

Hertil vil den observante læser allerede nu kunne svare nej!

Men her sidder jeg med to ømme baller, for der er jeg mega skoldet. En øm ryg, der er så rød, at det i nat har føltes som om vores lagen var lavet af sandpapir. Og værst men alt, den gang bikinilinie jeg har fået vokset for første gang - ja I kan vist selv tænke jer til resten...

Som ekstra bonus har jeg nu de to hvide mærker på ryggen lige ved skulderbladene. De pletter havde jeg ikke før - og min kjole er en halterneck, så mærkerne er synlige.

Desuden er det vist nu fuldstændig udelukket at tage sol igen i morgen, som ellers var min plan. (ja, jeg ved godt man ikke bør tage sol så ofte).

Så nu har jeg to løsninger:

enten kommer jeg fin rød, som jeg ser ud nu. Risikoen er dog blot, at jeg kommer til at ligne Dannebrog med min fine hvide kjole på.

Eller jeg kan prøve igen med noget selvbruner. Har jeg ligeså meget succes med det som sidst jeg prøvede, vil jeg se ud som en giraf i brudekjole.

Så til alle de andre brides-to-be derude.

Lær moralen af min historie; aldrig helt hvide kjoler - eller? :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder godt nok træls :blink:

Med mindre du er meget sart overfor sol, vil jeg dog tro, at den røde farve er væk i løbet af idag eller i morgen. Brug godt med After Sun - gerne med E-vitamin. Huden skal have tilført fugt. De to pletter på ryggen, kan de ikke dækkes med lidt makeup? Jeg ville i alt fald prøve, hvis jeg var i situationen.

Held og lykke med det!

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Kold vand kold vand og masser af kold vand.

Din hud bliver ved med at arbejde (rødme) indtil du har fået temperaturen ned.

Du har sikkert lagt og kogt hele natten og det er kun blevet værre. Start dagen med et koldt bad. Ikke for meget tøj på, og MASSER af fugtighedscreme. Gerne med A-vitaminer.

Synes du skal springe selvbruneren over... :carrot:

Det kan let blive noget farligt noget.

Håber du finder ud af det.

:blink:

0

Del dette indlæg

Jeg har jo været igennem samme tur for nyligt... Det gør bare AV aV...

Nå men jeg købte noget aloe vea og smurgte på det lindrede.... Men hvis jeg var dig ville jeg nok købe nogte af det er lokalbedøvende lidokain og smøre det med.....

Og i morgen kan du smøre selvbruner på.....

Jeg tror også at det er godt at drikke en masse vand.... Bare en ide....

:blink: til dig din stakkel

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil tilslutte mig de andres råd - kølende bad og masser af fugtighedscreme. Jeg synes da ikke at du skal kaste dig over selvbruner så tæt på brylluppet - slet ikke når det ikke gik så godt sidst :bearhug:

Håber du "køler" lidt af på din stakkels hud og at der har sneget sig lidt brun farve ind til på lørdag :blink:

Redigeret af Julibrud
0

Del dette indlæg

A-38 er en rigtig god ting at smøre sig med når man er forbrændt.. ikke så lækkert, men det virker :bearhug:

Jeg ville om morgenen på dagen lige spraye mig lidt med selvbruner "tan in a can" Gjorde jeg nemlig selv på min bryllupsdag da jeg oxo havde fået taget lidt for meget sol op til dagen og oveni havde jeg striber fra min top(havde selv halterneck)....

:blink: Lone

0

Del dette indlæg

Ja, massere af cremé - det er det eneste der kan forhindre dig i at din ryg begynder at skalle - og det ville vel være værre end en rød ryg på bryllupsdagen.

Man kan også få noget mild hormoncreme på apoteket - er ikke helt sikker på om det alt sammen er receptpligtigt - det er super godt mod forbrændinger, får det til at gå hurtigere væk, men tager godt nok også lidt at farven (altså ikke noget man kan se, men man bliver bare ikke lige så brun som hvis man havde ladet forbrændigen være)...

/lene

0

Del dette indlæg

Hop en tur ind i Matas og klag din nød - de kan uden tvivl hjælpe dig med både noget afkølende - og så ved jeg fra en gammel skolekamerat at de kan hjælpe dig med en omgang selvbruner!

Hun have fået sådan en omgang selvbruner der løb ned i skjolder på selve dagen for vores galla - hun skyndte sig tudende ind i matas og bad om hjælp - og ikke nok med at de fandt en god selvbruner der kunne hjælpe hende - de smurte hende også ind i det så det blev lagt perfekt!

Prøv eventuelt at gå ind og snak med dem!

Kærlig hilsen - og god bedring

Katharina :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Juni-brud...

Det skal nok nå at falde til ro inden lørdag. Jeg må tilslutte mig rådene med masser af koldt vand og MATAS. De har mange steder sådan noget spøjte-selvbruner som DE sprøjter på for dig. Det bliver rigtig flot og fuldstændig ensartet - så du kan blive rigtig lækker brun :carrot:

Bortset fra det, vil jeg sige at jeg er SÅ glad for, at I 24.juni-brude tilsyneladende får skønt vejr på dagen. Det er jo lidt modig at holde bryllup SÅ tæt på Sankt Hans ... Jeg har i hvert fald krydset fingre for jer.

Hav en fantastisk dag på lørdag :blink:

Mange hilsner fra Rikke

0

Del dette indlæg

søde,søde...

stakkels dig...gør som de andre sige aftersun...

du kan få nogle selvbruner servietter trt de koster 10 kr i matas...

få en til at smøre det på hvor du har de vide pletter og lad det så være bare husk at smøre dig så du ikke skaller...

keep of the solarim....when vi got the sun out side...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal altså ikke være bange for at smøre selvbruner på selvom du har været i solarie... det har intet med hinanden at gøre....

Selvbruner er IKKE farligt... Det farver bare det øverste døde hudlag...... Hvis du bruger de omtalte servietter skal du nok få at godt resultat... Jeg synes de er super nemme... Køb 2 hvis du skal bruge til hele kroppen. Få evt. kæresten til at hjælpe med ryggen.... Eller også bare koncentrer dig lidt..... Jeg har brugt selvbruner i mange mange år.... Er ALDRIG plettet, hvis jeg bare lige gør mig lidt umage når jeg smører det ud....

Hvordan går det med dig???

:balloons:

0

Del dette indlæg

:balloons:

ØV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Du kan købe "hydrokortison" som creme i håndkøb på apoteket, til omkring 30 kr. for en tube. Det er meget effektivt.. Det både stilner smerten og opheler huden...Det skal smøres på i et tyndt lag, og du skal huske at vaske hænderne efter, så de ikke også bliver behandlet.. Det er ikke noget man skal bruge mange dage i træk, men i en snæver vending som bryllup er det helt fint.. Så iøvrigt at de promoverede det på apoteket idag- mod skoldning

Håber du får blusset lidt ned, inden den store dag

Kram fra Tassebasse

0

Del dette indlæg

Sikke en træls sol-omgang....Kender det alt for godt. Lavede det samme nummer dagen før jeg blev student og var rød som en krebs...ÆV. Mht selvbruner har jeg lige et lille tip. Hvis det bliver lidt ujævnt kan man fjerne det med matas' Alt-i-en ansigtsrensemiddel. Der er et eller andet i det rensetonic, som tager selvbruneren.

Så behøver du ihvertfald ik være bange for striber.

Knus Vinca

0

Del dette indlæg

Tilslutter mig hydrokortison cremen som er den enste deciderede behandling af solskoldning. Det er dog en hormon creme, så som der allerede er skrevet er det ikke noget man bare skal gå rundt og smørre med i lang tid, men du er vist rigeligt kvalificeret til det!!!!!!!! - rød-bryllup-ondt-dårlig nattesøvn :biggrin:

Helt personligt ville jeg bare droppe alt det med selvbruner - hvorfor risikere mere når det er gået galt før. I sidste ende betyder det intet på selve dagen!! Det ville fylde mere for dig hvis det nu gik galt og du lignede en giraf - end hvis du lige manglede bare lidt farve.... hvilken hudfarve har din mand.... du skulle jo helst ikke ligne en neger i forhold til ham :yay:

Held og lykke med det hele! HÅber I får en super dag på lørdag!

Knus Karen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer