Sign in to follow this  
Followers 0
frejaena

Hvad koster en brudebuket hos blomsterhandleren

9 posts in this topic

Hej....

Jeg er lidt nysgerrig her, hvad koster en brudebuket egentlig hos en blomsterhandler. Ved godt at priserne jo afhænger en del af, hvilken type buket man vælger, men bare for at få en idé om, hvad prisen er.

Jeg har godt nok overladt blomster-delen helt til den kommende husbond, men begynder efterhånden at fortryde lidt, for faktisk så betyder den buket ikke helt så meget for mig, så derfor synes jeg egentlig at det er lidt tåbeligt at kaste den store formue ind i den.

Vil måske egentlig helst lave den selv - eller allerhest at gemalen bandt den, men det får jeg ham nok ikke til.

Mange hilsner

Lone

0

Annonce ♥

Min kommende var i torsdags nede hos blomsterhandleren og fik en pris på 1000 kr for brudebuket, to brudepigebuketter og 3 buketter til mændenes revers. ()() Jeg vil tro man kan få en ganske pæn buket for 300-500 kr. Men er vidst et spørgsmål om håndtag til at holde i og måden den er bundet så man kan gå med den og så den holder hele dagen.....

0

Da vi blev gift på rådhuset sidste år, mente min mor at jeg skulle have en brudebuket, tiltrods for at vi skulle kirkelig velsignes i år.

Men der fik jeg en lille rokoko buket til 300 kr.

I år fik jeg så den store brudebuket. Der var blandt andet calla´er, roser, brombær, og to andre slags blomster og grønt.

For brudebuketten og en brystbuket gav vi 975 kr. Og 100 kr for to brystbuketter.

Derudover skulle vi have pynt på bordene, og i kirken.

Borddekorationerne var meget enkelte. En calla og noget grønt i en høj slank vase.

Ialt kom vi af med 1725 kr, og de tog selv op og pyntede kirken.

Sætter lige et billede ind af borddekorationen.

Og et af buketten. Der er taget nogle billeder tæt på, men jeg har ikke fået dem endnu. Men dette er hvad jeg har lige nu. Ellers skriv i igen, så skal jeg se hvad ejg kan finde. ()()

post-17822-1152381583.jpg

post-17822-1152381600.jpg

0

Annonce ♥

Hej Tina....

Så fik jeg også lige set lidt af din håropsætning - det er mig, der har sendt dig en pm ang. frisørerne i Danmarksgade: Og du ser jo utrolig smuk ud ()()

Ang. buketter, så er 300 kr da rimelig overkommelig...

Tak for inputtet ang. blomsterne ...og hvis du forresten har flere billeder af din håropsætning/make up, så vil jeg da gerne se dem (y)

Mange hilsner

Lone

Fandt lige et billede af min rådhusbuket.

0

Jeg vidst godt det var dig fra Fredericia. Men pinligt at jeg har glemt at sende billeder. ()()

Prøver lige at se om jeg kan finde nogen.

Men ellers ved jeg at min søster tog nogle af mig fra siden af. Men jeg har ikke fået dem endnu. Har lige rykket for dem. ;)

post-17822-1152394378.jpg

post-17822-1152394445.jpg

Edited by TinaA1
0

Annonce ♥

En brudebuket er som du selv siger meget afhængig af hvilke blomster og hvor stor den skal være mht prisen..

300 kr for en rådhusbuket må jeg så sige er en god pris. Vi tager normalt 400 for dem.. Men måske den bare var bundet som en alm buket og så samlet sammen i håndtaget.

brudebuketter vil typisk ligge mellem 500 og 1200 kr. Man skal nok lige tænke på hvor mange varer man egentlig bruger og at der så er en mand på buketten som ca bruger 3-4 timer i alt på forberedelser, vareindkøb osv på buketten.

jeg tror når først du står der på din store dag, så er det en ting man mange gange alligevel kommer til at sætte pris på, når først alle ting er samlet.. Ikke at jeg skal blande mig, men jeg ville nu få en buket. Om ikke andet så sig til blomsterhandleren at det bare er en lille buket med evt kun roser.. Så er den ikke så dr i forhold til hvad der bliver lagt i af timer.. Den skal jo afkortes i rigtig længde, trådes, tapes, vandmættes, samels, konstrueres rigtigt, skaft på, bånd om.. Ja - det er en lang, men rigtig sjov proces ()()

0