Sign in to follow this  
Followers 0
HeidiAndersen

Hvordan skal I sidde til Jeres bryllup - runde borde eller???

23 posts in this topic

IHH og ÅHH - hvor er der mange svære overvejelser og beslutninger der skal tages i forbindelse med sit bryllup - ikke at jeg klager, for det er jo super-spændende - og en fantastisk tid! Men så er det jo godt at man kan hente lidt hjælp og inspiration herinde fra engang imellem...

Jeg skal giftes den 26. august i år og er nu kommet til spørgsmålet omkring borddækningen. Vi bliver - højst sandsynligt 52 (der mangler to tilmeldinger) til brylluppet. Jeg og min kommende mand er lidt uenige omkring borddækningen. Festen skal holdes på et hotel - og min kommende mand er nok mest stemt for runde borde - mens jeg er MEGET i tvivl. Har egentlig altid syntes at man som brud/brudgom mister lidt af "rollen" som hovedperson, når man sidder ved runde borde. Men ved det jo ikke - da jeg aldrig har prøvet det! Jeg har været med som gæst - hvor vi var over 80 personer - og jeg sys at der var langt fra hovedpersonerne og ud til gæsterne ved de yderste borde.

Men men men - jeg ville bare lige høre her hos alle Jer kommende brude - hvordan har I valgt at sidde - og hvorfor har I valgt som I har?

Og I gifte kvinder - hvis I har lyst til at bidrage med lidt erfaringer -hvordan sad I til bords - og kan I give eventuelle gode og dårlige erfaringer omkring valget??

På forhånd mange, mange tak for hjælpen......

0

Annonce ♥

Vi skal sidde ved runde 8-mands borde. Hovedbordet bliver nok lidt ovalt og stillet lidt i "centrum" netop for at undgå at vi kommer for langt væk. Vi har mange borde (ca. 15) og derfor ville nogle borde komme langt væk hvis ikke vi blev placeret lidt centralt. Vedhæftningen er en hurtig skitse.

knus SIGNE

bordplan.doc

0

Vi skal sidde tilbords ved det klassiske "Højbord" altså en E - bord.

Vi snakkede også meget om det med runde borde, men vi blev enige om at det ødelagde lidt den fælles stemning. Og der er for mange der kommer til at sidde med ryggen til os - også selvom vi vælger at placerer vores bord i midten. Desuden så ville det betyde at vi kun kunne snakke med vores forældre og nære familie hele aftenen - da de jo skulle have ærespladsen ved vores bord...... Og ved et E bord kan vi placerer vores nærmeste venner lige foran os ved det midterste bord, og derved få snakket med dem også!

Det er en lidt svær beslutning - det syntes vi også, men vi kan lave den med de runde borde til alle andre fester der måtte komme, hvor et E bord ikke vil være passende -HAHA-

-HAHA-

0

Vi skal sidde ved runde borde. Der bliver 9 borde med 9 ved hver. Sådan har vi siddet til tre andre fester og det har fungeret rigtig godt. Det kommer til at se nogenlunde sådan ud (det er fra forældrenes sølvbryllup):

post-16360-1152620272.jpg

Edited by Andersine
0

Annonce ♥

Hej Heidi

Som vi har snakket om, så er det utrolig svært at finde ud af, hvad der er bedst.

Jeg har tænkt meget over det, og tror at jeg ville foretrække E-bordet, da man som gæst ellers kan risikere at komme til at sidde ved for store runde borde, hvor man kun kan snakke med sidemanden. Han kan selvfølgelig også være god nok :bearhug:

Få en skabelon af feststedet, og prøv at lave en bordplan til både runde borde og E-bordet, og se, hvordan det kommer til at gå med placeringen af gæsterne.

Knus Lene

0

Vi har ikke helt besluttet os endnu (det afhænger også af feststedet), men jeg foretrækker runde borde til max. 8 personer. Så har man nemlig mulighed for at tale sammen allesammen på tværs af bordet. Hvis man sidder ved lange borde kan man næsten kun tale med de 2 ved siden af.

Vores feststed har vist ikke runde borde men de har firkantede borde hvor der kan sidde 2 på hver side og det er ligeså godt.

:bearhug: Lone

0

Annonce ♥

Hej Heidi.

Jeg er ikke gift og skal heller ikke lige foreløbig, men synes lige at jeg ville svare alligevel da jeg arbejder som tjener, og har serveret til rigtig mange bryllupper :bearhug:

Ved at vælge at sidde ved et e-bord, er der ikke mange muligheder for at snakke med andre end dem der sidder lige ved siden af. Vælges runde borde er mulighederne for at snakke med flere større. Derudover oplever jeg også at mange vælger at sidde ved firkantede 8-mands borde, hvor man faktisk kan snakke med alle. Hvis bare i vælger at sidde midt i lokalet og så i kan se alle gæster, er der slet ingen problem :biggrin: I kommer slet ikke til at miste rollen som hovedpersoner, da der hele tiden vil blive fokuseret på jer, mht til maden, sange, taler og andre mulige indslag, og hvem kan få øjnene fra et smukt brudepar :bearhug: Så personligt synes jeg at der er mange gode fordele ved at vælge de runde borde som din kæreste er mest stemt for. Og så ser det jo vildt godt ud :griner:-

Håber at jeg kunne hjælpe :biggrin:

Knus Gittepigen

0

Vi skal sidde i E-form. Min kæreste spurgte ude på feststedet, om man ikke kunne vælge runde borde? Det anbefalede de ikke, for som ejeren sagde: så kommer man som brudeparret til at sidde sammen med sin nærmeste familie og kun den hele aftenen, og får ikke set noget videre til ens gæster....og det må jeg jo give ham ret i.

Der var faktisk også lavet et forslag her inde på et tidspunkt om at man laver et par lange borde og sætter brudeparret på et særskilt 2-mands bord, som man så kan sætte til bordenderne på skift!! Det er lidt utraditionelt, men sikkert rigtig hyggeligt!! Jeg tror, at man på den måde kommer til at have med endnu flere af gæsterne at gøre!!

Svale :biggrin:

0

Vi har valgt at sidde i et E. Vi drøftede dog runde borde, men kun ganske kort, da vi endte med at få vores drømmelokale.

Fordelen er, at vi kan få nogle venner lidt tættere på, fremfor kun at sidde sammen med vores familie under hele middagen. Ville nok blive en tand for kedeligt. Ikke fordi der er noget i vejen med familien, men vores venner er dog lidt mere festlige :biggrin:

Charlotte

0

Annonce ♥

Vi skal sidde ved firkantede borde med seks personer ved hver. Dog skal vi sammen med forældre sidde ved et langt bord 'øverst' i lokalet. Da vi skal have buffet til hovedret og desserten er fritgående er jeg sikker på vi nok skal få talt med alle.

Jeg har selv været til et bryllup hvor vi sad ved runde borde, og selvom vi kom lidt langt væk fra brudeparret så syntes jeg vi kunne se dem bedre end ved et E-bord. Jeg syntes tit man ved E-borde bliver så fastlåst, og kun kan se/høre dem der sidder nærmest. Ved et rundt er der mere lagt op til bevægelse af hovedet....Syntes jeg.

0

Annonce ♥

Vi har valge E-bord, da vi synes det ser best ud, og vi har mulighed for at placere vores bedste vender øverst på det midterste ben slik at vi også kan tale med dem. Jeg synes man som brudepar får en bedre oversigt over hvad som foregår, og jeg synes det er mere sjarmerende at vi alle sidder samlet. Min erfaring med runde bord, er at de bliver svært langt over til dem som sidder på modsat side af bordet, slik at man kun kan tale med dem som sidder ved siden af. Et E bord er ofte ikke så bredt, og dermed kan man bedere tale med dem man sidder overfor.

Håber I kan finde ud af det!

:biggrin: Trudelutt

0

Hej.

Vi skal sidde ved runde borde til vores bryllup. Ca. 9 borde med 8-10 personer ved hver. Jeg har tidligere været til bryllupper - både med E-borde og runde borde - og jeg synes klart at de runde er det bedste. Både for brudeparret og gæsterne..... :loveshower:

0

Vi skal sidde ved E bord. Ingen af os var i tvivl da det bare var det rigtige for os! Ved højbordet bliver vi 8 (med os i midten selvfølgelig!) Og så er der 3 grene ud, hvor vi har delt op i et bord med fætre/kusiner, et bord med onkler/tanter/mostre og et bord med venner. Det kunne lige gå op med de 56 personer vi bliver i det hele. På den måde får vi overblik over alle gæster og får lov at føle os som det store midt punkt for en dag :biggrin:

0

jeg synes da lige, vi skal have denne tråd frem i lyset igen...

Vi skal sidde ved runde borde. Ved hovedebordet skal vi sidde 10 ved bordet, og ellers 8 og 9 ved de andre borde, for at få det hele til at gå op

0

Annonce ♥

Vi sad ved runde borde, der sad 9 ved hvert bord. Og ved vores bord som var en lille smule ovalt, så vi kunne se alle gæsterne var vi 8.

Bordplanen er super vigtig. Jeg brugte to aftener og en halv nat og pludselig var den helt perfekt...

Alle sad godt til vores bryllup :-) Hvilket gjorde at der var god stemning og fest.

0

Vi sad ved et "klassisk" E-bord, dog m. 4 "ben"... Og det var perfekt for os! Der var super god stemning - og jeg tror også, stemningen afhænger mere af, hvem man sidder sammen med, end af hvilken type borde, man sidder ved...

Ved hovedbordet sad vi selv (selvfølgelig), vores forældre, min mands bror og svigerinde, og vores bedsteforældre... Min lillesøster sad så ved "benet" lige over for mig, så vi stadig sad tæt på hinanden, og hun sad sammen med vores kusiner og fætre (gør vi oftest, når vi er til fester)...

Ved de 4 ben var gæsterne delt op sådan: Min fars familie, mine fætre og kusiner på min fars side (og min lillesøs), min mors familie og vores venner, og endelig min mands familie. Det passede helt perfekt antalsmæssigt at gøre sådan - og alle borde så ud til at hygge sig!

0