Guest BetteMusser

Sang fra bruden til gommen.

11 posts in this topic

Hej alle sammen. :biggrin:

Er der nogen der ligger inde med nogle sange fra bruden til gommen.

Jeg skal selv til at igang med at skrive sang til min kommende mand,

men kunne godt bruge lidt inspiration.

Jeg vil ikke holde en tale, da jeg bliver alt for nervøs og det skal ikke

ødelægge min dag. :)

Håber at der er nogen der kan hjælpe. :biggrin:

:biggrin: Bettina :loveshower:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hænger på her - jeg har nemlig set en rigtig sjov herinde om enhver kones ret til rigtig mange sko og tasker - og mandens til at punge op ag tage opvasken.

Jeg kan bare ikke lige huske hvor jeg så den......

Beatles

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musen havde denne i sin tråd

Mel: Moar jeg skal tisse

Hør nu lille....... , du er i min magt.

Du i ægteskabets tunge lænker nu er lagt.

Og nu vil jeg kaste bort mit fromme ham -

teksten skal jeg læse dig, mit lille lam.

Mangt og meget må du vide før,

du en rigtig ægtemand af rang dig kalde tør.

Lyt nu til - og mærk dig mine ord,

så vil lykkens roser blomstre, hvor vi bor.

Hver en morgen førend, du på jobbet går,

må du op - på sengen give mig en kaffetår.

Derpå gør du hele stuen pæn i stand,

pudser sko og vasker op - min lille mand.

Ønsker i dit hjem du fred og ro,

vil det ikke gå, hvis vi skal råde begge to.

Jeg om alting nok skal gi' besked,

og hvad du så mener kommer ingen ved!

Lige hjem fra jobbet, må du altid gå,

kommer du for tidligt, må du i entreen stå.

Vente pænt til jeg har fået maden klar,

og så spiser uden vrøvl du, hvad jeg har.

Når du så har fyldt din slanke krop,

må du bære ud og vaske alt servicet op.

Derpå kan du læse din avis,

men i sengen er du klokken 10 PRÆCIS!

Hver den første må du - købe mig en hat,

sko og strømper og en yndig kjole lille skat.

Det der klæ'r mig bedst vi ta'r naturligvis,

- ikke før ved kassen spørger vi om pris.

Fred og lykke - kan du nok forstå,

får vi ret, når du kun under min kommando stå.

Enighed vil hos os fæste bo,

når jeg blot må råde for os begge to!!!!!!

Beatles

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt lige denne i outlook som jeg har fundet på et tidspunkt et eller andet sted på nettet....

Melodi: I skoven skulle være gilde

Min kære søde mand er det bedste som jeg har,

fordi han er så hensynsfuld, så hjælpsom og så rar

så nuttet og så kælen

fra issen og til hælen,

jeg elsker ham fra top til tå, ja hvert et kilogram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans hår er blødt og lækkert at sætte hånden i,

hans øjne er som stjerner små, dem kan jeg også li',

hans næse nærmest ligner,

en kugle med rubiner,

det siges, at det kommer af, han ta'r en lille dram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans mund har stærke tænder, en enkelt kun et hul,

så den skal han ha' ordnet nu - naturligvis med guld.

Hans hage fint er formet,

hans kind en smule ormædt,

i dag at være skægget er jo heller ingen skam,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Han har lidt hår på brystet, det hører sig jo til,

hans arme er så stærke med et vældigt 'muskelspil',

hans mave er lidt pumpet,

og han er hængerumpet,

men på hans arbejd' er han én af dem, der kan sit kram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans ben er måske skæve, med overlagte tæ'r,

men trods de mindre fejl han har, så er han nuttekær,

ta'r mig i sine arme,

og fylder mig med varme,

han finder elstikken, hvor den ellers sidder stram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Jeg elsker jo det hele, og derfor er jeg glad,

fordi I alle kom i dag til al den gode mad.

Lad os i fryd og gammen

et leve råbe sammen

for min den gode ægtemand - og det med brask og bram,

et leve for det allerbedste, jeg kan li' ved ham.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musen havde denne i sin tråd

Mel: Moar jeg skal tisse

Hør nu lille....... , du er i min magt.

Du i ægteskabets tunge lænker nu er lagt.

Og nu vil jeg kaste bort mit fromme ham -

teksten skal jeg læse dig, mit lille lam.

Mangt og meget må du vide før,

du en rigtig ægtemand af rang dig kalde tør.

Lyt nu til - og mærk dig mine ord,

så vil lykkens roser blomstre, hvor vi bor.

Hver en morgen førend, du på jobbet går,

må du op - på sengen give mig en kaffetår.

Derpå gør du hele stuen pæn i stand,

pudser sko og vasker op - min lille mand.

Ønsker i dit hjem du fred og ro,

vil det ikke gå, hvis vi skal råde begge to.

Jeg om alting nok skal gi' besked,

og hvad du så mener kommer ingen ved!

Lige hjem fra jobbet, må du altid gå,

kommer du for tidligt, må du i entreen stå.

Vente pænt til jeg har fået maden klar,

og så spiser uden vrøvl du, hvad jeg har.

Når du så har fyldt din slanke krop,

må du bære ud og vaske alt servicet op.

Derpå kan du læse din avis,

men i sengen er du klokken 10 PRÆCIS!

Hver den første må du - købe mig en hat,

sko og strømper og en yndig kjole lille skat.

Det der klæ'r mig bedst vi ta'r naturligvis,

- ikke før ved kassen spørger vi om pris.

Fred og lykke - kan du nok forstå,

får vi ret, når du kun under min kommando stå.

Enighed vil hos os fæste bo,

når jeg blot må råde for os begge to!!!!!!

Beatles

Hold da op..... -HAHA- lige er jo lige sådan som vi er :huh::huh:

Den er hermed snuppet selvom vi godt nok holder et meget uformelt bryllup :biggrin: men tænk hvis han nu alligevel har lavet en tale til mig :butterfly: så vil jeg da ikke være alene om at blive taget :huh::biggrin:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt lige denne i outlook som jeg har fundet på et tidspunkt et eller andet sted på nettet....

Melodi: I skoven skulle være gilde

Min kære søde mand er det bedste som jeg har,

fordi han er så hensynsfuld, så hjælpsom og så rar

så nuttet og så kælen

fra issen og til hælen,

jeg elsker ham fra top til tå, ja hvert et kilogram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans hår er blødt og lækkert at sætte hånden i,

hans øjne er som stjerner små, dem kan jeg også li',

hans næse nærmest ligner,

en kugle med rubiner,

det siges, at det kommer af, han ta'r en lille dram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans mund har stærke tænder, en enkelt kun et hul,

så den skal han ha' ordnet nu - naturligvis med guld.

Hans hage fint er formet,

hans kind en smule ormædt,

i dag at være skægget er jo heller ingen skam,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Han har lidt hår på brystet, det hører sig jo til,

hans arme er så stærke med et vældigt 'muskelspil',

hans mave er lidt pumpet,

og han er hængerumpet,

men på hans arbejd' er han én af dem, der kan sit kram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Hans ben er måske skæve, med overlagte tæ'r,

men trods de mindre fejl han har, så er han nuttekær,

ta'r mig i sine arme,

og fylder mig med varme,

han finder elstikken, hvor den ellers sidder stram,

men jeg vil ikke sige, hvad det bedste er ved ham.

Jeg elsker jo det hele, og derfor er jeg glad,

fordi I alle kom i dag til al den gode mad.

Lad os i fryd og gammen

et leve råbe sammen

for min den gode ægtemand - og det med brask og bram,

et leve for det allerbedste, jeg kan li' ved ham.

Hvor er den god. :) Den har jeg netop omskrevet, så den passer til min kommende mand. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo en gammel tråd du tager op (det er godt nok mange år siden jeg spillede til Beatles bryllup) :) Selvfølgelig er det også et spørgsmål om hvilken form for sang man ønsker at lave og om det er en man vil synge selv eller som selskabet skal synge. Men jeg syntes måske disse melodier egner sig mere som festsange fra gæster til brudeparret end som en sang (alternativ til tale) til ham (også en af pigerne er én jeg tidligere har spillet bryllup for). Der ville jeg nok pege på en melodi som Jeg vil male dagen blå eller andre lignende men smag og behag. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer