Sygeplejersken

Sandheder fra børn og fulde folk

42 posts in this topic

Jeg bliver nødt til at bidrage med en også.. I 1998/99 var jeg au-pair i Berlin for en dejlig pige, hun var 2½ år og temmelig fremmelig for hendes alder, hun fik hurtigt lært at binde sko og kende forskel på højre og venstre når nu skulle ud af U-Bahnen.. En dag er vi på vej hende til hendes dagplejemor og ved siden af os sidder en afrikaner som Paulina er meget fasineret af, hun kigger meget på ham og han kigger på hende og smiler.. Så skal han af U-Bahnen så han rejser sig og går hen mo døren, hvilket får Pauli til at udbryde.. " Mia, wo geht die shokolade hin".. Jeg var ved at blive kvalt af grin indvendigt.. men måtte jo pænt forklare hende at manden ikke var chokolade og at han nok skulle hjem... Alt imens barnet sidder og kigger meget alvorligt på mig...

Og jeg kunne komme med mange flere sjove ting hun har sagt.. Nu glæder jeg mig bare til min niece bliver så stor at hun også begynder at komme med alle guldkornene

Knuz Mia ()()

0

Annonce ♥

En dag da min nabo havde to af sine børnebørn på besøg, et søskende par med et par års mellemrum, blev morfar rigtignok sat på plads af den mindste pige på 4 år.

Det var kommet til et mindre slagsmål mellem de søstre, hvorefter Morfar for 120. gang beder om ro. Dertil vender den 4 årige pige sig om og siger: "tag lige og luk røven, morfar"

Morfar bliver jo helt paf - og ja gør som der bliver sagt!

(y) Den har jeg grinet rigtig meget af....

()()

0

Problemet med børn er at de suger alt til sig overalt. Jeg syntes nemlig ikke det er så sjovt når en af mine unger siger eks. Luk røven og jeg tør slet ikke tænke på reaktionen hvis de sagde det til min mor en dag.

Men et meget godt eksempel, hvis vi skal ud af døren, hjem fra børnehaven o.l.:

"Så rykker vi far !!!

0

Det var kommet til et mindre slagsmål mellem de søstre, hvorefter Morfar for 120. gang beder om ro. Dertil vender den 4 årige pige sig om og siger: "tag lige og luk røven, morfar"

()()(y)

Altså - hvis det var mit eget barn, var jeg nok blevet lidt stram i masken - men jeg kunne nu ikke lade være med at grine, da jeg læste det!!!

0

Annonce ♥

Problemet med børn er at de suger alt til sig overalt. Jeg syntes nemlig ikke det er så sjovt når en af mine unger siger eks. Luk røven og jeg tør slet ikke tænke på reaktionen hvis de sagde det til min mor en dag.

Men et meget godt eksempel, hvis vi skal ud af døren, hjem fra børnehaven o.l.:

"Så rykker vi far !!!

(y):thanks:

Altså - hvis det var mit eget barn, var jeg nok blevet lidt stram i masken - men jeg kunne nu ikke lade være med at grine, da jeg læste det!!!

Ja - jeg var blevet mega rasende og der er selvfølgelig en sandhed i, at det ikke er fedt, at ens børn bruger "sådanne udtryk"! Men det, at hun kun var 4 år, er altså bare for meget! Storesøsteren tabte simpelthen også underkæben - nok fordi hun vidste, hvad det betød og hvilke konsekvenser, det normalt ville have. Men den lille har dog aldrig siden ytret sig på den måde (og er i øvrigt en meget sød og høflig pige - så det er med til, at det kom så meget bag på alle sammen!)

()()

Linda, der vil høre flere historier!!

Edited by linchen
0

Okey - Vi liver lige op i denne igen.

Vi har jo mus og fandt her i dag ud af hvor de kom ind. Via et køkkenskab. Jeg beder DJ Lillemand om at hente sin lommelygte og lyse så jeg kan se ind i skabet og konstaterer så at der er skåret ud til et vandrør lidt upræcist så der er et hul hvor musen kan komme ind. Kevins forslag er herefter at vi skærer en plade til, banker den fast og sætter hængelås på så den ikke kan komme ind :thumbsupsmileyanim:

Løsningen blev dog godt med gaffatape da køkkenet alligevel skal udskiftes meget snart inden det falder helt fra hinanden.

Edited by diskobil
0

Ja jeg har så også en.

Da min datter var omkring 4 år, har hendes far lige været i bad. Og han går så derefter ind i soveværelset, nøgen.

Det ser vores datter, og løber ind til ham, hvorpå hun siger:

Lisa: " Far du har en tissemand "

Far svarer. " ja, det har jeg. Det er fordi jeg er en mand"

Lisa: Jamen jeg vil også ha sådan en,

Far: Det ka du ikke få.

Lisa: Efter lidt betænkningstid siger hun: " jamen far, kan vi ikke bare gå op i Brugsen og købe en til mig ??"

Hmm, kunne sku godt nok ikke lige holde masken. Hvad forklarer man så lige tilbage???

- godt nok har de mange ting i Brugsen.....meen der er noget de IKKE har.

0

Aaaaaaaaarhahahahahaaaaa :cheerleader3:

Mere-mere-mere!

0

Annonce ♥

Jeg har også en.

Har arbejddet i en vuggestue og vi sidder den ene dag og spiser frokost, da lille Kasper kigger op på pædagogen og siger:

Helle..... Har du baby i maven eller spiser du bare god mad hjemme hos din mor og far?

Tja på tidspunkt var der ca 1½ mdr. til Helle skulle være mormor og det var LANG tid siden hun flyttede hjemmefra..

0

Ak ja, de store unger kan også skulle jeg hilse at sige....

Min knægt på 15 har det med altid at gå i "baglås" foran vinduet til en rollespilsbutik på Kultorvet i København. Han spiller War Hammer for fulde gardiner og det er denne forretnings speciale. For at vi overhovedet kommer videre ender det næsten altid med at gemalen tager fat i ørerne på knægten og slæ'wer ham med videre....

Da vi stadig boede i Nørre Farimagsgade opdagede de to på en af deres gåture for gakkede galninge at der ligger et tegneserie-antikvariat et stykke nede af gaden og her var det gemalens tur til at gå i baglås foran vinduet og følgende udspiller sig midt på gaden en lørdag lige over middag:

"Kooooom nuuuuu!!!" - knægten er ved at være træt af at vente.

"Ja ja ja.... klap nu lige hesten, det er lige som når du står og kigger War Hammer inde på Kultorvet"

"NÅ SÅ DÉT ER DET!!!!!!" råwer knægten og tager et solidt tag i gemalens øre og slæ'wer ham ned af Nørre Farimagsgade i expresfart!

SUKKKK....... :toot:

Nå ja, og så lige en mere fra sidst ungerne var her.

Morten og gemalen har som sædvanligt gang i et eller andet gak, denne gang over i køkkenet...

På et tidspunkt siger Jørgen til Morten:

"Hva' fa'en er du for en bandit???"

Svaret kommer knastørt over fra lillesøster der ligger på sofaen dybt opslugt af en sudoku:

"Den værste af slagsen!!!!!"

Det er sgu hårdt at være enlig mor til 3..... :toot:

:cheerleader3: fra Marianne

Edited by mus01
0

:cheerleader3: HU hu tårene triller ned af kinderne på mig :toot:

Nå men jeg vil da også lige være med for en dag da jeg stod ude i badet kommer mindste manden på 3år ind lige i det samme som jeg kommer ud af bruseren også kigger han på mig :toot: med store øjne også siger han dybt chokket "Guuud mor du har tabt din tisser" :toot: så er det lige med at beherske sig lidt og gi sønnike en lille leksion i forskellen på mand og dame hæ hæ

0

Dj Lillemand er helt vild med Queen nummeret "We will rock you". Dels har han tit hørt det når han har været med ude og spille (på byfest m.v.) hvor vi som regel altid starter op med den. Herudover blev den brugt i en "ridderfilm" som vi så i påsken (han er helt vild med riddere og sabler). Han går rundt og synger den af og til. En dag lyttede jeg så efter og siger: Prøv lige at syng den igen: Knægten rendte gud hjælpe mig rundt og sang "We will we will f*** you. :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Dj Lillemand er helt vild med Queen nummeret "We will rock you". Dels har han tit hørt det når han har været med ude og spille (på byfest m.v.) hvor vi som regel altid starter op med den. Herudover blev den brugt i en "ridderfilm" som vi så i påsken (han er helt vild med riddere og sabler). Han går rundt og synger den af og til. En dag lyttede jeg så efter og siger: Prøv lige at syng den igen: Knægten rendte gud hjælpe mig rundt og sang "We will we will f*** you. :denmarkflag:

Hæ hæ måske noget han har lært i børnehaven

0

Jeg har en lidt sjov en også..

Jeg render og gør rent og min datter på 2 leger på storesøsters værelse.. Så går jeg ind for at kigge hvad hun laver og synes der lugter fælt.. Jeg spørger om hun har pruttet og hun nikker.. Så skal du lige skiftes siger jeg..

Vi går ud til puslebordet..

Da vi kommer derud siger hun.. "ikk endnu mor, skal lige tisse"

Jeg venter..

Hun siger så "har du også pruttet mor?"

Nej siger jeg..

"nåeh siger hun så.. Det kommer nok lige om lidt så"

Jeg griner af hende og siger det kan godt være.. :denmarkflag:

0

Godmorgen med alle jer skønne folk!

Tænkte det kunne være hyggeligt med lidt sjovt som børn kan fortælle...

Her i går da Oliver vores 3½ årige søn og jeg havde været i bad stod jeg foran spejlet i næsten Eva kostume...Oliver stod og kiggede på mig og pludselig fik jeg et ordentligt klap bag i...og så sagde han " Mor.....du har altså en dejlig numse....den er rigtig sej"

HA HA HA HA HA HA :denmarkflag::denmarkflag:

Det med at den var sej...ja det vælger jeg at tolke som noget positivt og ikke fordi han synes den er lige så bred som vingeomfanget på en jetjager!! :toot:

:bestwishes::bearhug:

Uha den slags historie kan jeg nogen stykker af...

Min datter er en rigtig "guldkorns"maskine.. :mellow:

Eksempel et: Aflastningfamilien sidder bænket omkring aftensbordet. Min datter starter en samtale omkring mødre, da vi når til den ældste af hankønsvæsnerne i aflastningsfamilien, fortæller han at hans mor er død, hvor på min datter ser på og lidt efter kommer det: "Du må godt få min mor" Takker mange gange, manden er altså dobbelt så gammel som mig..

Eksempel nr. 2. Vi er kommet ind på julegaveønsker, hendes første er ønsker er meget fromme, men pludselig kommer det: "Jeg ønsker mig en ny far, jeg kender jo ikke min "rigtige" far" Jeg foreslår straks min kæreste igennem tre år(min tilkommende mand), som den "nye" far, men nej han skal hedde Peter og så får jeg lige en masse forklaringer på hvordan man skal finde sig en kæreste over nettet og så fortæller hun mig at aflastningens yngste datter har mødt sin kæreste og så kommer der en meter sladder, eller mere om aflastningens familiens yngste datter..

Men kæresten vil altså ikke skifte navn pga hende, men vil stadigvæk gerne være hendes far..

Og så får jeg lige at vide, at de har fået samme historie i Rema1000, hvor min datter også har sagt at hendes nye far skal hedde Peter..

Eksempel nr 3. Min datter sidder ved aftensbordet og pludselig siger hun: Jeg har kendt kong Frederik..

Nej det har du ikke bliver der så sagt til hende.

Da jeg bagefter kommer til at tænke på det, så går hun allerede i en alder af fire år ind for renkarnation eller også er hun synsk...

Jeg vil slet ikke overveje hvad for en delene hun er...

Tanker

fra

Nethe*Der elsker sin lille "guldkorn"smaskine*

Ha ha - ja den er sjov...

Jeg selv var også noget af en historie fortæller, dog var nogle af dem sande...

SOm da jeg fortalte min dagplejemor at min tante var i Kina med dronningen! - nej, nu er du for sjov, sagde hun. Men jeg påstod hårdnakket hele dagen at det var rigtigt. Og jeg husker stadig hendes ansigt da jeg skadefro spurgte min mor da hun kom - passer det ikke også at tante Inger er i Kina med dronningen?! - jo det gør det da... Jeg kunne jo ikke lige huske som 4 årig at hun var med som journalist...

Min egen søn er kun 1 år, så det er begrænset, hvor meget sjov man kan lave med, bøh, far, hej og ojjj!!! hi hi hi

Hanne

0

Måske - Jeg ved det ikke, men nu går han jo ikke i børnehave mere. Lige i øjeblikket går han også rundt og synger Patience (Take-that). Det lyder også ret sjovt.

0

Annonce ♥

Måske - Jeg ved det ikke, men nu går han jo ikke i børnehave mere. Lige i øjeblikket går han også rundt og synger Patience (Take-that). Det lyder også ret sjovt.

Nå ja men de lære også en del i skolen :denmarkflag: har jeg erfaret hæ hæ.... Sidste år da boden Anna hærgede landet troede vores den lille at de sang sønderborg istedet for "jeanna bord"(stavet forkert sorry)

0