Posted July 26, 2006 (edited) · Report post Hejsa Jeg er ny her. Jeg har dog forsøgt at ligge et indlæg ind, men kun overskriften kom frem - lidt kedeligt. Først kommer en lille præsentation og resten kommer løbende, da jeg er belastet af en arbejdsskade i nakken og lænden, der forhindrer mig i at sidde og skrive ret lang tid ad gangen. Jeg hedder Helle, er 39 år, har to sønner på hhv 14 og 20 år og er førtidspensionist. Min samlever hedder Martin, er 30 ( han når lige at blive 31 inden brylluppet) læser til lærer og er politisk aktiv. Vi bor langt ude på landet med hund, katte og kanin. Det er kun den yngste af mine drenge, Lau, der stadig bor hjemme.Thomas bor i kollegielejlighed. Vi har kendt hinanden i 7 år og har altid ønsket os at blive gift, men økonomien har ikke lige været til det. Da jeg fik besked på at min arbejdsskadesag i ASK var tæt på afgørelse, besluttede vi, at det SKULLE være i år. D. 14 juni friede han officielt med en fin langstilket rose - lige på dørtrinnet foran køleskabet..... SÅÅÅÅÅÅÅÅ romantisk. Det kan ikke siges at være lang tid til at planlægge i, men det er gået godt. Jeg vælger at ligge ALT ind i denne tråd for selv at have styr på det ( har svært ved at koncentrere, huske osv pga skaden -derfor!) Hilsen Miss U - Helle Edited August 28, 2006 by Miss U 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Jamen jeg siger velkommen til. Jeg glæder mig til at følge dig/jer på vej til brylluppet. Hvornår skal I giftes ? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Hejsa og tak for velkomsten Vi skal faktisk allerede giftes d. 19 august Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Ja, vi måtte jo gøre andet end bare at folde hænderne i skødet, når det nu skal være i år. Først gik turen i banken, da de skal ligge pengene ud, indtil erstatningen kommer. Det var heller ikke noget problem - heldigvis. Der var nogle ganske få, som var "advaret" om et evt bryllup, hvis alt gik glat. Vi var enige om, at det skulle være i København, da kæresten oprindeligt er fra Amager og har sin familie på Øen. Hans mormor og morfar er begge meget syge, og hele hans familie havde taget turen til nordjylland i forbindelse med Laus konfirmation i april, så de ville nok få det for hårdt, hvis de skulle herover en gang til. Alle fik lige en kort sms om vores planer - der stod også i den, at der ville komme indbydelser senere. Vi vidste godt på forhånd, at det kunne give lidt problemer, men ikke hvor slemt det faktisk blev. For at gøre det meget kort, så ønsker familien på min side ikke at deltage i brylluppet. Og jeg respekterer deres valg. Men det er nu nemmere sagt end gjort at blive viet udenfor eget sogn. Først skrev vi til en præst ved en bestemt kirke og gav ham også begrundelsen med den syge mormor og morfar ( en svulst på hjernen og en ny pacemaker) Men det var ikke begrundelse nok, så vi skrev til Biskoppen - og fik samme svar. I mellemtiden kontaktede Martin præsten ved Lundehus Kirken, som han har haft sin gang i i mange år. De sagde ja til at vie os :-) Det bliver d. 19 august kl 09.30. Så skulle det ellers gå stærkt med at få fat i papirerne fra kommunen, fremskaffe en ny dåbsattest og få papirerne sendt til København. Det kunne heller ikke lade sig gøre at blive borgerligt viet i Københavns kommune. .................. Det bliver måske en anelse rodet, da jeg som tidligere skrevet ikke har nogen korttidshukommelse- bær over med mig. Det sidste år har jeg haft kig på en bestemt kjole fra Panaotis, så selvfølgelig skulle det være den. Desværre var den udgået af produktion, men de kunne godt sy den for mig, men så skulle vi også til at i gang, så ingen fik stress. Jeg fik en aftale d. 3-7 i Vejle. En veninde og to af hendes børnebørn kørte mig. Og føj hvor var det varmt den dag. Else stod for betjeningen, og hun var super super behagelig. Der blev fundet 4-5 kjoler frem, men ikke lige nogle, hvor jeg synes, det gav et sus i maven. Da jeg havde prøvet 2 kjoler, fandt hun en helt anden frem fra gemmerne. Det var bare DEN. Jeg prøvede godt nok en til -til ære for min veninde, som gerne ville se mig i den. Det blev en Sabor ( den kan ses i kjoletråden) Skoene købte jeg også dernede. Modellen hedder Tara, og jeg fik dem 100 kr billigere, da de havde været brugt lidt til kjoleprøvning, så det blev 1099,00 kr. Da vi skal have venner med fra nordjylland til Sjælland fredag d. 18 august og skal benytte bustransport, har vi ikke lyst til at miste kjolen under transporten, så jeg fik en aftale med Panayotis om, at de sender kjolen til deres afdeling i København. Den skal jeg hente derovre om fredagen. Pause. Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Hej Helle Velkommen til, håber du bliver glad for at være på denne stærkt vanedannende side Tillykke med det dejlige frieri... glæder mig til at følge din planlægning. Jeg er da ked af at høre, din familie ikke vil deltage i brylluppet. Det er da fantastisk flot, du kan respektere deres valg... Held og lykke med den videre planlægning. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Hejsa Og velkommen til Hvor bliver det spændende at følge med i jeres hurtige planlægning. Dejligt at høre, at I fik styr på kirken selvom I skal herover til København. Rart at I have venner der vil deltage i festen når din familie ikke vil. Knus Daisy 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Tak igen jeg sad lige og tænkte på, om jeg om det er okay, at jeg ligger billeder ind i tråden sådan løbende? ( kjole, sko og aaaaaalt det andet) Synes nemlig det har været så hyggeligt at sidde og kigge i andres tråde og se billeder. Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post jeg sad lige og tænkte på, om jeg om det er okay, at jeg ligger billeder ind i tråden sådan løbende? ( kjole, sko og aaaaaalt det andet) SELVFØLGELIG er det mere end okay at ligge billeder ind løbende. Vi (taler vist for alle) ÆLSKER billeder 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Okay, så ligger jeg billeder ind af det hele. Hilsen Miss U -Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 (edited) · Report post Prøver lige igen igen at ligge et billede ind af kjolen. Det er en lidt langsommelig proces pga spamkontrollen Hmm, det vil den åbenbart ikke. Nå, men så kan kjolen ses i tråden om kjoler. Billedet viser kun kjolen uden den lille overdel/jakke der er med. Der følger en lille blondejakke-ting med. Den er uden ærmer, med lidt krave op i halsen og knappes bagpå. Hvis nogen kan give mig en forklaring på, hvorfor det går galt med billederne, så vil jeg gerne høre det. De er gjort mindre. Hilsen Miss U - Helle Edited July 26, 2006 by Miss U 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Hej og velkommen til Jeg ved ikke hvad som går galt med bilderne, men jeg tillader mig at lægge et bilde ind af din kjole, er det ikke denne? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Jo, det er den og tak for hjælpen. Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Videre i beretningen.... Vores bryllup skal være præcis, som vi har lyst til - og ikke som andre ønsker det. Så programmet er som følger ( indtil de bliver ændret igen igen) Jeg hentes sammen med egne børn og venners børn i limo på Danhostel på Amager kl 09.00. Vielsen er kl 09.30 i Lundehus Kirken. Martin overnatter sammen med en kammerat i et hus i Bagsværd. Huset er venligst udlånt af en meget meget god veninde, som jeg har lært at kende på nettet. :carrot: Martins papmor sørger for buketten ( som bliver magen til den på billedet -eller næsten) Vores fotograf er Martin Rieck fra www.stjernestudiet.dk Han kommer kl 09.00 i kirken og forlader os igen ca kl 14.00. Efter vielsen kører vi til brunch på Halvandet. Vi orker ikke suppe-steg og is-brylluppet, så det er et godt alternativ. Martin har bestilt bryllupskage hos La Glace. Den skal vi have mellem kl 13.30 og 13.45 ( så håber jeg folk er færdige med deres brunch, ellers kan de blive det i en fart:-)) Lau bliver hentet kl 14.00. Han har lært en dreng at kende på nettet fra Dragør. Så det var jo en oplagt ide at besøge ham, når vi er i København. Thomas og en af mine veninder flyver til Aalborg kl 16.10. Festlighederne er slut for alle gæsterne pånær 3 venner og 3 børn. Vi sejler fra Halvandet og til Amaliehaven, ser Amalienborg, går en tur på Strøget, Nyhavn og Christiania. Og så skal vi finde et eller andet at spise. Bagefter er der kun Martin, jeg og hans kammerat tilbage. Vi skal til koncert på 5-Øren - ca kl 19.00 - 20.00 stykker. Når det er slut, så tror jeg også, vi er færdige som gårdsangere Jeg vil sætte lidt billeder ind, og opdatere eller komme med fortællinger til billederne, da mange detaljer ikke er med i den her beretning. Her et billede af mine sko, hvis de ellers vil hænge ved Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Så prøver jeg at sætte et billede ind af halskæden, som er ferskvandsperler. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post og øreringene, som jeg prøved en dag og fandt ud af, at jeg stadig døjer med at have ringe i. Mine ører bliver betændte i løbet af no time - øvbøv. Diademet har jeg lige modtaget med posten i dag, og jeg er rigtig glad for det. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post D. 18 juli var jeg i Aalborg med en veninde for at kigge på taske og andet. Vi fik købt taske og strømpebånd hos Lilly. Jeg skal ikke have strømper på på dagen, da jeg er overbevist om, at jeg kommer til at svede. Samme dag fik jeg købt corsage og trusser i Salling. I Salling blev det også til noget make up -dog undtaget foundation og rouge, da jeg er midt i at tage sol, og så ændrer kuløren sig. Make uppen blev i mærket Clinique, da min hud er ekstremt sart. Jeg bruger normalt aldrig makeup, så jeg aner faktisk ikke, hvad det forskellige er Min makeup skal for øvrigt ligges af en anden venindes svigerdatter. Hun sætter også håret. Herligt med alle disse onlinevenner. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Vores ringe har vi bestilt gennem Chanti. Det er 14 karat hvidguld -ganske enkle ringe. I min er der en mikroskopisk brilliant, men den er der. Martin har studiejob i den lokale Brugs, og der lå ringene til afhentning, da posten havde forsøgt at aflevere dem i går, mens jeg var ved frisøren. I dag kom de så i Brugsen kl 10.00. Martin viste dem til sine kollegaer, som ikke kunne lade være med at sige, at hans ring var så stor, at vi andre kan bruge den til armbånd Da Chanti sendte prøvesættet, skulle han helt op i den næststørste ring -74 - for at kunne få den på fingeren. ( Nogen der sagde pølsefingre? ) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Nu tager jeg lige en pause til i morgen med billeder af risposer, som ikke er risposer, ringepude, kort etc. Min tråd bliver vist ikke så lang, da der ikke har været den helt store og lange planlægning for os. Men vi tror på, at vi får et dejligt og uforglemmeligt bryllup alligevel. Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2006 · Report post Wauw en kjole og tilbehør. Jeg tror i får et rigtig dejligt bryllup og du tager din kommende mand med storm. Det er et bryllup i jeres ånd, sådan skal det være. Jeg er selv skadet - piskesmæld efter en trafikulykke og bækkenløsning efter en voldsom fødsel - jeg er dog bevilliget fleksjob 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 27, 2006 · Report post Hej Helle Tillykke med forlovelsen! Der skal sørme rykkes igennem med så kort tid til planlægning, og jeg skal love for, at I har fået nogle ting fra hånden. Virkelig flot arbejde og virkelig flotte ting! Jeg skal også giftes den 19/8, og det er altid sjovt at følge med hos andre med samme bryllupsdag, så nu kigger jeg med hos dig også Held og lykke med det hele! Kh Bettina 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 28, 2006 · Report post Hejsa Først til Brudenfie: tak for tillykke med forlovelsen, selvom det efterhånden er mange år siden, vi fik ring på - 9-1-2000. Nu er det vist på tide at skrive lidt mere, så jeg ikke ryger helt bagud af dansen sammen med min ekstremt dårlige korttidshukommelse. En rigtig sød veninde, hende som også låner os sit hus, har kreeret en ringepude og to kurve med risposer, som ikke indeholder ris men fuglefrø. Puden er ikke helt færdig endnu, da hun ikke kunne blive enige med sig selv om, om der skulle 2 eller 4 bånd på. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 28, 2006 · Report post og så lige et par stykker mere: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 28, 2006 · Report post Det kræver en stor tålmodighed at ligge billeder ind her ( og det har jeg ikke ret meget af efter ulykken) Billederne kommer enten ikke med, eller også er serveren nede - øv bøv. Prøver til det lykkes! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 28, 2006 · Report post Jubii, så lykkedes det Puden er som sagt ikke helt færdig, men jeg skal nok ligge et nyt billed ind af den, når den er færdig. Her er, hvad veninden skrev, da hun sendte billeder af puden - og det fik mig til at fælde en tåre.. "Perlerne rundt om puden er syet på i hånden for, at sætte rigtig mange søde tanker på fra mig til Jer. Der er en hyggelig tanke bag hver enkelt perle. I det ene hjørne sidder der et hjerte...... Håber at den vil vække lykke og glæde. Det har der været ved at få æren af at lave den." 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 28, 2006 · Report post Det inderste har jeg vist ikke vist billeder af , så her kommer det. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites