Guest Miss U

Vores noget utraditionelle bryllup d. 19 august 2006

285 posts in this topic

Annonce ♥

D. 25 juli var jeg hos frisøren, det trængte jeg også alvorligt til. Jeg har vist ikke været ved frisøren siden før min ulykke for knap 4 år siden :blush:

Det er heller ikke ret nemt, da nakken ikke bare bøjes i alle retninger mere. Og mon nogen kan tænke sig, hvor træls det kan være altid at skal sige til folk, at man har den møgnakke? (For at passe på sig selv)

Men det gik nu godt, frisøren var sød og forstående.

Jeg fik taget en del af længden, da håret var slidt og spaltet. Mit ønske var at få det permanentet for at få det til at fylde lidt. Jeg har meget tyndt og fint hår, som ikke fylder noget. Og så synes jeg altid, at jeg kommer til at ligne en frø, der har slugt en elefant i ansigtet, når der tages billeder -men døm selv!

Først et par førbilleder.

post-21323-1154082056.jpg

0

Annonce ♥

Hold da op for en tålmodighedstest det her er, hvis det heller ikke lykkes denne gang med det her billede, så springer jeg på nakken af min jernhest og cykler 20 km!

Og det ville så ikke lykkes, og nu er min tålmodighed brugt op for nu. :blush:

Hilsen

Miss U - Helle

Edited by Miss U
0

SÅ, efter 16 km er jeg dampet lidt af igen. Jeg prøver igen igen at samarbejde med siden om at få billeder på.

Hmm, det kan åbenbart slet ikke lade sig gøre. Det er da mildest talt møgtræls!

Prøver med andre billeder i stedet så, og lykkes det ikke, så opgiver jeg totalt denne tråd -det har jeg ikke tålmodigheden til ;-(

Hilsen

Miss U - Helle

Edited by Miss U
0

Annonce ♥

Nu kom der lidt billeder på -efter møje og besvær :kiss:

Så er det vist tid til lidt "fortælling". ( og det ER rodet, jeg ved det godt, men jeg har som sagt ingen korttidshukommelse, så det bliver skrevet, som jeg kommer i tanke om det til.

Først lidt om besværet med limousinen.

Vi havde skrevet lidt med et firma, inden vi var helt sikre på, at det kunne blive den dato, vi gerne ville have. Da datoen og tidspunktet var helt sikkert, skrev jeg igen til limousinefirmaet. Dvs jeg udfyldte deres standardformular på deres hjemmeside. Der skulle jeg angive starttidspunkt osv. Men da jeg er NORDJYDE er det skisme ikke den letteste opgave i verden at vide, hvornår jeg skal hentes for at være i kirken til tiden. Ligeledes var det heller ikke nemt at skrive, hvornår det skulle slutte.

Da der var gået nogle dage, og jeg stadig ikke havde hørt det mindste fra firmaet, tillod jeg mig at sende dem en mail, hvori jeg skrev, at jeg ikke havde forudsætningerne for at komme med korrekte tidspunkter osv. Jeg hørte stadig ikke noget. Blev faktisk lidt skuffet over sådan en behandling.

Nå, men så blev vi enige om, at det blev en anden limo, og så kunne ham der ikke gad at svare rende og hoppe :hug:

Veninden der har syet puden og ordnet risposerne fandt et firma, som vi lejede limoen hos. Det var hurtig og behagelig behandling :blush:

Jeg tror, at jeg bliver hentet lidt tidligt i forhold til den tid, det måske tager at køre turen - men hellere det, end at sidde fast i en trafikprop et eller andet sted, å kunne jeg blive rigtig arrig.

Vi har limousinen fra kl 09.00 til kl 11.00, og den bliver pyntet med bånd, flag og blomster.

Hilsen

Miss U - Helle

0

Invitationerne havde jeg spurgt en anden veninde om - hurra for alle de dejlige mennesker, man kan lære at kende på nettet.

Hun måtte desværre meddele, at hun var SÅ ophængt pga firma og butik, at hun ikke kunne nå det. Hun var frygtelig ked af det og bange for, at jeg ville blive sur. Det kunne aldrig falde mig ind at blive sur! Eller... det er yderst sjældent og ikke over småting.

Jagten på invitationer gik ind, og vi er jo ret sent ude, må man sige. Sådan er det, når det er et hurtig planlagt bryllup, som skal stables på benene på ca 2 mdr.

Mange steder var der ferie, det besværliggjorde det hele lidt. Men på et andet forum, spurgte jeg, om de evt kendte et sted med invitationskort. Fik en masse links og endte med at forelske mig i et kort fra et svensk firma.

Vi fik lavet takkekort magen til. Der var også hurtig ekspedition, og kortene kom i går.

Da jeg havde slikket på den første kuvert, skulle jeg ikke nyde mere - føj for katten, det smagte grimt. Martin mente ikke det kunne være så slemt, jamen værsgod skat: slik. :blush: Han opgav også og så blev enden på det hele, at han satte tape på i stedet.

Hilsen

Miss U - Helle

post-21323-1154091191.jpg

0

Vi havde ikke tænkt på gæstebog overhovedet.... ikke da før Muzen sendte mig en mail, hvori der var billeder af alle de dejlige ting, hun har fået kreeret til sit bryllup :kiss:

Det kan aldeles ikke lade sig gøre at blive gift ikke have en gæstebog - no way!

Martin påpegede, at jeg allerede havde overskredet budgettet, og at der så vidt han kunne regne ud, hvar et totalt overskud på 40,00 kr! Så hvis jeg kunne holde det indenfor det, så var det ok.

:hug:

Hvem har bukserne på? :kiss:

Jeg bestilte en fin gæstebog så sent som d. 22-7 , og den er lige kommet i dag -det er godt nok superhurtig service, vil jeg påstå!

Nu har jeg lige taget et par billeder af den, men kan ikke finde ud af, hvor på bogen, vi skal placerede skiltet med graveringen i? Gode ideer tak :blush:

post-21323-1154091587.jpg

0

Annonce ♥

3 uger til brylluppet :blush:

Jeg vågner hver morgen med kriller i maven. Er overbevist om at jeg kommer til at ligge klistret op ad kirkegulvet som et andet klistermærke... eller også er det bare en frygt.

.....

Vi har besluttet os for at give hinanden en lidt speciel bryllupsgave. Det er blevet til en anpart i et fadderbarn.

Ja, barn er han faktisk ikke, han hedder John Bosco, er fra Uganda, 20 år og lægestuderende. Ham har vi fundet gennem www.ugandachildcare.dk

Det er helt i vores ånd, og da vi ikke kan få fællesbørn, så er det nærliggende at blive faddere.

Martin lå på sofaen i går og konstaterede, at nu måtte han hellere tage og vise, hvem der har bukserne på. Jeg havde nemlig lige talt om boudoirbilleder, som jeg ikke vil have taget, da mit korpus ikke er til det.

Men men..... så kom han lige i tanke om, at han da egentlig godt kunne tænke sig en fodboldrejse til Amsterdam ....

Se, hvem har nu bukserne på? :kiss::hug:

Hilsen

Miss U - Helle

0

20 dage -HAHA- Håber sandelig temperaturen falder lidt d. 19 august, ellers går jeg til af hedeslag http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Jeg har lige fået mail fra UCC vedr vores fadderskab -det skla læses igennem senere.

De sidste mange dage er gået med at sidde her på Bryllupsklar.dk og læse mange mange planlægningstråde og se billeder. Det er imponerende at få lov til at være med på sidelinjen.

Hvis min familie havde haft lyst til at deltage i mit bryllup, så ville jeg gerne have haft at min lille niece ( som snart bliver 5 år) var brudepige. Men sådan er det ikke.

Min lille brudepige hedder Camilla -også kaldet Rosinen. Hende får I lige et billede af. På billedet har hun faktisk den kjole på, som hun skal bære til brylluppet. Camilla skal bære vores ringepude. Hun er en rigtig sød lille dame, med det dejligste glimt i øjet.

Hmm, det kan jeg ikke, selvom billedet faktisk har været igennem Thumbnailer. Jeg er vist ikke helt venner med systemet herinde.

Hilsen

Miss U- Helle

Edited by Miss U
0

Glemte helt at skrive at Camilla er datter af en meget meget god veninde, Pia, som jeg har lært at kende på nettet ( hurra for nettet!)

Det er også Pia, der har sørget for hjælp til hår og make up på dagen. Hendes svigerdatter, Rikke, kommer og ordner det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Jeg havde ellers mine kvaler med at finde en med SÅ kort varsel og så i København, hvor jeg ikke kender ret mange.

..........

Pga min skade går jeg lynhurtigt i sort og taber orienteringen, så derfor har jeg også allieret mig med en anden veninde, hun er fra Nordjylland. Hun er praktisk gris og sørger for at alle ender samles, så jeg ikke går i sort.

Hun har været med i Aalborg og få hentet undertøj, make up og en hel masse andet. I morgen tager vi en tur derind igen og får os en omgang brunch på Cafeministeriet og handler nogle småting, som jeg mangler.

Min ældste søn Thomas og hans kæreste kommer ind og møder os på John Bull ( trænger nok til en enkelt kold øl efter en lang dag i Aalborg) Jeg drikker ellers aldrig øl ( kun til koncerter), men det kan da være hyggeligt -specielt i godt selskab.

Det er første gang, at jeg skal se Thomas` kæreste, Line. Det glæder jeg mig til -HAHA-

Jeg har lovet Thomas et par nye sko og en orange Hugo Boss deo. Den yngste, Lau, skal også have nye sko og en bluse, men han vil hellere derind sammen med sin far og dennes kæreste.

Det er lidt underligt at det meste er på plads, og når jeg kigger i andres tråde kan jeg godt se, at det ville være ALT for sent med planlægning, hvis det skulle have været et traditionelt bryllup.

Hilsen

Miss U- Helle

0

Annonce ♥

Hej Helle

jamen så er du jo herinde også - jeg troede helt at du havde opgivet og anede ikke at det var dig som havde skrevet i min planlægning før jeg fik kigget lidt nærmere ;)

Jeg håber virkelig at I får en skøn dag - det har I fortjent SÅ meget. Vi har jo fulgt hinandens liv fra sidelinien af i en del år snart - i nogle perioder mere end andre og I fortjener virkelig at dagen bliver som I ønsker den.

Og jeg synes at det er så fedt at I trodser din familie og gør det som I vil....de skal ikke bestemme hvordan jeres bryllup skal formes så stor respekt herfra Helle.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif -HAHA-

0

hej helle... jeg kan ikke læse mig fremtil hvad det er for en skade men tænker at det nok er et piskesmæld du har fået.. og sådan noget er ikke så skønt at leve med... jeg har et selv.... har fået 12% i men grad.. så kan høre på det hele ar du har det en hel del værre end jeg....

hvor er det nogle vildt fotte ting du har fundet til dit bryllup.. og hvor er det fedt at i har fået styr på så meget på så kort tid... i må godt nok ha haft travlt....

min kæreste og jeg bor i kbh på amager.... men da begge vores familier bor i vestjylland (ihvertfald 80% af dem) så har vi valgt at festen skal holdes der....

så jeg kan snildt følge med i problemerne med at planlægge bryllup på lang afstand af der hvor det skal holdes.... man kan ihvertfald ikke bare lige køre forbi og lave en aftale.... -HAHA-

hvor har du købt dit diadem....????

jeg kan os godt forstå at det er surt at din egen familie ikke vil deltag... men husk på at det er dem der går glip af en fantastisk dag og oplevelse... og med de ting du har beskrevet.. så er jeg sikker på at dagen bliver så fantastisk.......

Der er forresten slet ikke for mange billeder... dem kan man aldrig få for mange af.....

vi ææææææææælsker billeder.....

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif og tanker fra louise

0

Hejsa

Lissi, jeg havde faktisk også opgivet, men forsøgte så igen ( og igen og igen)

Det er hyggeligt at følge med i de forskellige tråde. Og når man har fulgt lidt med i hinandens liv, så er det rart at se, at DAGEN bliver som man ønsker sig.

Mit diadem er købt hos www.ypdress.dk det koster 350 kr ( og 65 kr i porto)

Dejligt at vi ikke er de eneste der har familie langt væk fra bopælen, det kan godt give problemer ( men behøver ikke at gøre det)

Min skade fik jeg for 4 år siden i hjemmeplejen. Kort fortalt så skulle jeg hjælpe en beboer ud af sengen, havde omkring skulder/nakken af hende, da hun blev svimmel og faldt bagover. Så knak det i nakken og lænden.

Jeg har en forvridnings/forflytningsskade ( distorsion ) min mengrad er sat til 15 % og EET til 65 %.

I lænden giver det rodtryk.

Det er ikke ret tit, at jeg tænker over det -det er blevet en del af min nye hverdag. Jeg tænker mest over det, når jeg skal forklare, hvorfor nogle ting er som de nu er for mig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Og til sidst tak for velkomsten :-)

Hilsen

Miss U - Helle

0

Annonce ♥

I går skulle jeg have været i Aalborg med en veninde, men hun måtte desværre melde afbud pga rygproblemer- det var rigtig synd for hende. Ved du læser med, så du får lige en kæmpe :thumbsupsmileyanim: ( Hjalp det V?) Vi må i øvrigt få den brunch på Cafeministeriet ved lejlighed, ikk`?

Kæresten blev slæbt med, selvom han som udgangspunkt altid siger: det skal ikke vare flere timer. Først var vi i Kvickly, hvor jeg fik købt nogle småting. Jeg skulle lige prøve en Eternity deo - jeg købte den ikke, hvilket ærgrer mig nu. Så jeg køber den i morgen :bearhug:

Martin har altid talt meget om Eternity til mænd, så sådan en skulle han have! Og så kunne jeg jo lige så godt se, om den til kvinder var lige så god.

Jeg købte også det sødeste sæt undertøj i Kvickly ( og der skal nok komme billeder af alt det skrammel, jeg fik købt på et senere tidspunkt)

Derefter gik turen til Aalborg, hvor vi var i Føtex efter en orange Hugo Boss deo til Thomas ( min ældste knægt, som jeg havde lovet den)

I Sallings parfumeafdeling fik vi lettet tegnebogen, men Eternity er nu superdejlig.

Planen var at vi skulle mødes med Thomas og se hans kæreste, Line, for første gang ( han har vist snart kendt hende i 5-6 mdr) Hun var smaddersød at se på - tror også hun er et sødt væsen. :blush:

Tænk de unge mennesker havde sørme ikke engang lyst til en menu på Burger King - snøft :bearhug:

jeg havde også lovet Thomas et par sko. Hjemmefra havde jeg sagt til Martin, at jeg ville give 300-400 kr til formålet. Da vi mødtes med dem, sagde jeg 400 - 500. Og han endte med et par til 699,00 kr, men så er de også fede! Han fik også en flaske imprægnering til skoene.

Vi gik alle i Venini for at se på ekstra sko til mig til brylluppet. Det blev et par i sølvfarve. Det passer ikke til kjolen, men til min fod! Det er vigtigst.

Så skiltes vore veje, og Martin og jeg gik til den guldsmed, hvor vi engang i sin tid købte vores forlovelsesringe. Jeg vil så gerne have smeltet vores forlovelsesringe sammen efter vielsen. Så jeg skulle høre, hvad det kunne koste bare for at få den alvet ganske almindelig rund. Det kommer til at koste ca 1000,00 kr.

Vi var også i en butik, der hedder Bøjlen, hvor jeg købte en lækker sommerkjole og en hvid bluse. ( skal have lidt sommertøj, når vi skal til Kreta på bryllupsrejse)

Det blev også til en fin kuglepen, som skal bruges i gæstebogen samt to fotoalbummer til bryllupsbilleder.

På vejen hjem kørte vi indenom Kirkens Korshærs genbrugsbutik i Vodskov. Her fandt jeg en lækker lang kjole, en brun nederdel og en lys slå-om-bluse for den famøse pris af 80,00 kr.

Når engang alt tøjet er tørt, så skal jeg nok ligge billeder ind af det.

I morgen skal vi til Nørresundby og fejre Laus 14 års fødselsdag hos hans far og dennes kæreste ( hvor bliver de dog hurtigt store, de dejlige unger). Han bliver først 14 d. 6 august, men der er han med sin far og Jette til barnedåb i Norge.

Hilsen

Miss U- Helle

0

Hov, vil da også lige vise jer at vores ringepude nu er helt færdig, tak Anne-Lise :thumbsupsmileyanim:

Og jeg har bestilt 125 stk mintbolcher fra www.somethingblue.dk Det er fordi vores gæster ikke får en gavepose, da det kun er en brunch, de skal til.

Hilsen

Miss U- Helle

post-21323-1154444447.jpg

0

Først en kæmpe stor ros til www.somethingblue.dk

Dagen efter jeg havde bestilt bolcherne, kom de med posten -det kalder jeg superservice! :kiss:

I går var vi inde at spise boller og lagkage hos min søns far og hans kæreste. Lau er på ferie derinde, og da de skal til barnedåg i Norge på hans 14 års fødselsdag ( d. 6-8) så valgte vi at holde det lidt før.

Han fik til en ny mus.

Det var smadderhyggeligt :balloons:

Martin og jeg skal til færgejazz i aften med spisning. Vi er ikke vilde med jazz, men det er faktisk ret hyggeligt.

Vi sejler ud fra Hals med en gammel færge kl 19.00 og sejler ind mod Aalborg og retur. Mens vi sejler, spiser vi (buffet) og der spilles livemusik og danses og synges. Vi har prøvet det en gang før, så vi ved, hvad det er.

Martin har arbejdet ekstremt meget i juli måned, så vi har ikke set meget til hinanden, og når vi endelig har været sammen, så har vi skulle ordne praktiske ting i forhold til brylluppet. Nu trænger vi til at være SAMMEN uden alt muligt praktisk :loveboard:

I morgen må jeg hellere diske op med rundstykker, en lille blomst og en omgang juice til ham - han bliver 31 år.

Vi har aldrig brugt at give hinanden noget, men i dag kom den endelige afgørelse fra ASK, så nu SKAL han have en gave!

............

Springer lige lidt i beretningen :bearhug:

Inspireret af tråden om, hvem man vil have eller har haft med til at kigge på brudekjoler, så blev jeg bragt tilbage til den dag ( d. 3-7-06) hvor jeg var i Vejle at prøve kjole)

Jeg havde en rigtig god veninde og to af hendes små børnebørn med. Der var drønvarmt den dag, men de bitte to små poder på hhv 4 og 6 år brokkede sig overhovedet ikke!

Og der er nogle km fra Aalborg til Vejle - og så i den hede.

Vi kom for tidligt til Vejle, så vi gik en tur og kiggede butikker og fik lidt at spise.

Vel inde hos Panayotis skiftedes Emma og Andreas til at bruge en sjov stol, de har.

Da jeg kom i den kjole, som jeg endte med at vælge, sagde Andreas, at jeg lignede en hel prinsesse :loveshower:

Det med prinsessetitlen forsvandt som der skulle prøves kjoler til. Ved den 4 kjole, sagde Andreas: det her er da et mareridt :hug: Jeg kunne næsten ikke holde masken.

Andreas var vist glad for, at jeg valgte prinsessekjolen og sagde til Else fra Panayotis, at hun ikek skulle hjælpe mig i flrer kjoler, jeg var sikker i mit valg.

Det var en superhyggelig tur.

Nu vil jeg sætte lidt billeder ind af de ting jeg har fået shoppet.

Hilsen

Miss U- Helle

0