Posted August 22, 2006 · Report post Da vi ankom til Halvandet, skulle der lige tages lidt billeder af os ved limoen, inden han skulle køre igen. Det blev bla til dette med os og Rosinen, camilla, i sin dejlige fine kjole designet af mor, som ejer www.milla-petit.dk 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post På det næste billede, ser det ud til, at jeg bare tager en mundfuld frisk luft, mens Daniella ser til. Daniella er 12 år, super royalist, og hun har ventet spændt på brylluppet og talt ned til det. Hun tog rigtig rigtig mange billeder med engangskameraer -dem glæder vi os meget til at se. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Vi gik ind på selve området og så straks, at der var reserveret 3 borde til os udendørs. Det var lige præcis så alternativt, som vi kan lide og som billederne fra deres hjemmeside giver indetryk af. Der blev bestilt brunch til os alle, og det var virkelig hurtig service fra Halvandets side. Gæsterne skulle selv rejse sig og gå og tage deres tallerkner, mens Martin og jeg fik det bragt Det var en lækker brunch, men hvepsene var et lidt trælst indslag i programmet. Dem kunne vi godt have været foruden. Thomas har faktisk skrevet følgende i vores gæstebog: Tak for en varm og hvepsefyldt bryllupsdag. Jeg ønsker jer al held og lykke fremover. Rosinen kom over og sagde til mig: ved du hvad min far gør ved hvepsene? Nej... han brænder dem i rumpen. Det var ikke det hun sagde, men måden hvorpå den lille lækre sild fik det sagt på. Her kommer lidt billeder fra Halvandet uden tekst -bare stemningsbilleder. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ....... Bukke Bruse...... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ........... Fin lille rød bus...... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post .........Fasterens datter, Iben, Martins onkel Helge og hans far Asger. Helge og Asger er tvilingebrødre og svære at se forskel på. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ... stemningsbilleder.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ....... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ...snak mellem Thomas, Martin, Mette ( Martins fars kone) og mig... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post ....... her pakker vi gaver ud... Vi fik bla: 2700 kr gavekort til Gad gavekort til Matas en pose med chokolade, små Goodluck ting og en fin bog: I stedet for en blomst Kurv med to lækre krus i fed stil Kurv med salt og peber sæt i samme stil som ovenfor med viskestykker og grydelapper Tatoveringer til os begge, når vi får tid Og så får vi to sæt sengetøj med vores monogram broderet på. Jeg har måske glemt noget, men det er ikke med vilje! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Der blev ikke spist meget af kagen, som ellers var smaddergod. Den var i 3 lag og købt hos La Glace. Der blev kun spist den mellemste del og ca halvdelen af den midterste. Resten tog Martins far og Mette med hjem i fryseren ( eller måske kun toppen -ved det ikke) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Det sidste billede for i dag. Billedet er også taget af Martins faster. Hun har døbt billedet: når enden er god. Min kjole var hægtet op på dette billede. Jeg synes, billedet er godt, fordi det er lidt bagvendt. Der tages billede af os set bagfra med fotografen balancerende på sin medbragte klapstol -flippet billed. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Vi har lige modtaget præstens tale til os. Den kommer her: Kære Helle og Martin Der var en gang en sang. Det var Kim Larsen, der skrev den. Og refrænet lyder: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” Den skiller sig ud fra det mest vi ellers hører: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” Ikke: Du ved, hvad du har – hold på det” – Eller Lykken er sart, livet er kort, det er farligt – det med at give det bort Eller: Menneskets, hjertets ubodelige ensomhed – det er det eneste, vi er sikre på. Men lige netop: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” jeg har en ven, der blev så glad ved at høre det rim, at han måtte gøre et bryllupsdigt eller en salme over det. Det er blevet til nogle ord, som jeg synes I skal have del i på jeres bryllupsdag: Midt i et koldt og mørkt univers svæver en smilende klode på tværs, venlig og varm med sit grønne og blå, lige et sted at forelske sig på. Der trasker ensomme mennesker rundt sukker og stønner hvert andet sekund, indtil et lysende smil går forbi, lige et smil at forelske sig i. Verden er så vidunderlig og fuld af glæde og farver, men dagligdagen og kampen for at få tilværelsen til at gå i hak, har det med at sløve vore øjne for den dejlighed. Som vi på den anden side slet ikke kan undvære, hvis vort sind og krop skal folde sig ud som det er meningen – så vi kan være til for hinanden. Da kan et under åbne vore sløvede øjne igen. Forelskelsens under. Det at to mennesker gensidigt kan erfare, at netop dette andet menneske kan bringe ens egen verden i svingninger, og at bølgelængderne ligger så tæt på ad hinanden, at nye bølgelængder kan fremkomme, hvis de kommer til at svinge sammen. Kærligheden er det under at finde det punkt i det andet menneske, der får det til at vokse. Og sådan er det gået for jer to, som har været en lang proces igennem – en proces, som nu har givet jer så megen fodfæste, at I breder den proces ud til jeres omgivelser og gør den synlig – ved at holde bryllup. Midt i et koldt og mørkt univers danser de frie og varme på tværs, vælger de åbenlyst ansvarets bånd, gir de hinanden ja-ord og hånd. Skaber af jordklode, sollys og vand, frihed, forelskelse, krop og forstand, levende, lysende, leende Gud, vær nu med denne brudgom og brud. Men skal underet ikke forsvinde ud af dagligdagen, da har I brug for mere end hvad I i jer selv formår, da har I brug for at være i pagt med nogle kræfter, der kan skabe igen og igen. Det er nogle kræfter, som I indgår i forbindelse med ved at gå ind i dette store rum: Det er et stort og stærkt øjeblik! Det vil vi fejre med sang og musik! Du, som har fremelsket kvinde og mand, giv dem at elske, mer end de kan. Det store rum af mennesker og liv, der slår kreds om jer og beder med: giv dem at elske, mer end de kan, så I kan : Elske det bedste og frodigste frem, åbne et fredens og frihedens hjem, altid at kæmpe for sandhed og ret, aldrig at køre uhjælpeligt træt. Lykken er lang, livet er kort. Salig er den, der tør give det bort! Skaber af liv i et koldt univers, giv dem i dag, og når de er halvfjerds, sammen at leve for mere end to, altid hinanden og jordkloden tro. I to lever allerede for mere end jer selv – I har jeres to børn, som hører med i jeres fællesskab, I er interesserede i samfundets udvikling og omsætter solidariteten i praksis til et barn langt herfra, I har åbnet jer mod venner og I skal til at vende jer mod nye dele af verden. Alt det er med til at skabe et rum, større end jer selv. det er at tage parti for livet. tage parti for livet ved at give det bort: Giv du os alle, til alt er forbi, lykken at leve på livets parti. Levende, lysende, leende Gud, vær du vor sol, når solen går ud! Lykken er lang, livet er kort. salig er den, der tør give det bort. Det er der grund til at sige til lykke med. Amen 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Vi har lige modtaget præstens tale til os. Den kommer her: Kære Helle og Martin Der var en gang en sang. Det var Kim Larsen, der skrev den. Og refrænet lyder: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” Den skiller sig ud fra det mest vi ellers hører: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” Ikke: Du ved, hvad du har – hold på det” – Eller Lykken er sart, livet er kort, det er farligt – det med at give det bort Eller: Menneskets, hjertets ubodelige ensomhed – det er det eneste, vi er sikre på. Men lige netop: ”Lykken er lang, livet er kort salig er den, der tør give det bort.” jeg har en ven, der blev så glad ved at høre det rim, at han måtte gøre et bryllupsdigt eller en salme over det. Det er blevet til nogle ord, som jeg synes I skal have del i på jeres bryllupsdag: Midt i et koldt og mørkt univers svæver en smilende klode på tværs, venlig og varm med sit grønne og blå, lige et sted at forelske sig på. Der trasker ensomme mennesker rundt sukker og stønner hvert andet sekund, indtil et lysende smil går forbi, lige et smil at forelske sig i. Verden er så vidunderlig og fuld af glæde og farver, men dagligdagen og kampen for at få tilværelsen til at gå i hak, har det med at sløve vore øjne for den dejlighed. Som vi på den anden side slet ikke kan undvære, hvis vort sind og krop skal folde sig ud som det er meningen – så vi kan være til for hinanden. Da kan et under åbne vore sløvede øjne igen. Forelskelsens under. Det at to mennesker gensidigt kan erfare, at netop dette andet menneske kan bringe ens egen verden i svingninger, og at bølgelængderne ligger så tæt på ad hinanden, at nye bølgelængder kan fremkomme, hvis de kommer til at svinge sammen. Kærligheden er det under at finde det punkt i det andet menneske, der får det til at vokse. Og sådan er det gået for jer to, som har været en lang proces igennem – en proces, som nu har givet jer så megen fodfæste, at I breder den proces ud til jeres omgivelser og gør den synlig – ved at holde bryllup. Midt i et koldt og mørkt univers danser de frie og varme på tværs, vælger de åbenlyst ansvarets bånd, gir de hinanden ja-ord og hånd. Skaber af jordklode, sollys og vand, frihed, forelskelse, krop og forstand, levende, lysende, leende Gud, vær nu med denne brudgom og brud. Men skal underet ikke forsvinde ud af dagligdagen, da har I brug for mere end hvad I i jer selv formår, da har I brug for at være i pagt med nogle kræfter, der kan skabe igen og igen. Det er nogle kræfter, som I indgår i forbindelse med ved at gå ind i dette store rum: Det er et stort og stærkt øjeblik! Det vil vi fejre med sang og musik! Du, som har fremelsket kvinde og mand, giv dem at elske, mer end de kan. Det store rum af mennesker og liv, der slår kreds om jer og beder med: giv dem at elske, mer end de kan, så I kan : Elske det bedste og frodigste frem, åbne et fredens og frihedens hjem, altid at kæmpe for sandhed og ret, aldrig at køre uhjælpeligt træt. Lykken er lang, livet er kort. Salig er den, der tør give det bort! Skaber af liv i et koldt univers, giv dem i dag, og når de er halvfjerds, sammen at leve for mere end to, altid hinanden og jordkloden tro. I to lever allerede for mere end jer selv – I har jeres to børn, som hører med i jeres fællesskab, I er interesserede i samfundets udvikling og omsætter solidariteten i praksis til et barn langt herfra, I har åbnet jer mod venner og I skal til at vende jer mod nye dele af verden. Alt det er med til at skabe et rum, større end jer selv. det er at tage parti for livet. tage parti for livet ved at give det bort: Giv du os alle, til alt er forbi, lykken at leve på livets parti. Levende, lysende, leende Gud, vær du vor sol, når solen går ud! Lykken er lang, livet er kort. salig er den, der tør give det bort. Det er der grund til at sige til lykke med. Amen Ej hvor sjægt... For hvis hans ven hedder Hans Anker Jørgensen... Så er det min barndomspræst, som jeg faktisk mener skrev det dig... HAn er så skønt et menenske og en fantastisk vidunderlig digter og sangskriver *SS* Tillykke med Brylluppet... HVor ser det bare fantastisk ud *SS* knuz Trine 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Hejsa Trine Vores præst var Birte Andersen i Lundehus kirken. Vi ved ikke, hvem der har skrevet digtet, men det står i talen, at det er en ven, hun har det fra. Pudsigt...... :-) Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Hej Helle... Stort tillykke med dagen... Sikke en smuk brud du er/var... Er total vild med din brudebuket og kjole. Knus Heidi (VU) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2006 · Report post Hejsa Heidi Tusinde tak for rosen Nu vil jeg springe på nakken af min seng. Hilsen Miss U- Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2006 · Report post Så er det vist tid til at komme videre i beretningen. Jeg har været træt, træt, lykkelig og træt -derfor har jeg ikke kunne få mig taget sammen til at komme videre. Vi var på et tidspunkt rundt at få taget billeder i og omkring Halvandets område. Det er et flippet område ( passer godt til os to, der er totalt udenfor Emma Gads rækkevidde ) Bl.a fik vi taget nogle billeder ved en mur med grafitti. Hvor vi bare glæder os til at se fotografens billeder. Mens vi gik rundt, gik et par af mine veninder i gang med at finde ud af, hvor vi kunne danse brudevals ( selvom vi håbede på at slippe) Da vi kom retur fra fotograferingen, fik vi besked på at følge med en veninde ind i en hal. Pludselig skulle vi bare stå helt stille, og så faldt ti-øren. PLING! Så blev der nynnet brudevals, og vi fik danset - og det gik da ret godt, selvom jeg ikke var helt sikker på, hvilken hånd jeg skulle have stroppen i. .... Billeder...... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2006 · Report post ......et til..... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2006 · Report post .... sidste..... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2006 · Report post Omkring kl 14.45 sejlede Martin, Kim, Ole, Vivi, Carina, Daniella, Nicolai og jeg fra Halvandet med havnerundfarten. Vores gæster stod og vinkede farvel til os, det var SÅ hyggeligt. Mit slør røg lige af i vinden, så jeg måtte holde godt ved det. Vi sejlede forbi den lille havfrue, som Daniella fik fotograferet. Vi stod af ved Amaliehaven, hvor vi blev fotograferet ved springvandet. Ole og Vivi siger, at der er mange smukke billeder, så dem glæder vi os til at se. Vi gik på Amalienborg og så stod de andre og talte om, hvor søren Dronningen egentlig var. Pludselig udbrød den ene garder: FORTSÆT! meget højt. Vores hjerter sad helt oppe i halsen, men det var vist henvendt til nogle andre på pladsen - i hvert fald var der nogle, som løb i rask trav. Mens vi stod der, kom en kvinde hen og sagde: undskyld, men din kjole slæber henad jorden, og det er så synd for den smukke kjole. Det var lidt svært helt at undgår at den slæbte, men på vores tur rundt i København lykkedes det ret godt at holde den oppe i hånden. Holder lige pause, skal i banken - vi skal sørge for, at der er kontanter nok til af følge FCK`s kampe Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 26, 2006 · Report post Det blev en lidt lang pause Vi fik købt bil og fik spist på Jensens i pausen Mens vi spiste vores mad, sagde Martin: nu kan jeg vist godt sige det. Sige hvad?? Han fortalte så at han og Kim om fredagen ( d. 18-8) havde kørt fra Danhostel på Amager og til Bagsværd. De var gået på Pingvinen og havde fået nogle øl og skarpe. Da de forlod værtshuset, havde de sørme delt en helflaske ( kan ikke engang huske, hvad det var de drak) Så de havde kun sovet fra kl 05.00 til 07.30. Der var INTET at mærke på nogen af dem på dagen. Hilsen Miss U-Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 26, 2006 · Report post Sikke en masse gode billeder, og det lyder til i havde en dejlig dag Tillykke!!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 26, 2006 · Report post Vi gik fra Amalienborg gennem Nyhavn, hvor folk sagde tillykke. Jeg var så ked af, at jeg ikke engang kunne vende mig pænt om og sige tak, for jeg kunne bare ikke dreje hovedet pga nakken. Jeg fik ikke set meget af Nyhavn, da jeg var travlt optaget af at holde øje med brosten og holde fast i kjolen. Ved et af de sidste borde kom der en klapsalve af de store På vores tur rundt fik vi mange tillykker, fleste fra turiste og danskere med anden etnisk baggrund. Men det var rart med alle de tillykker fra vildt fremmede -specielt når min familie glimrede ved deres fravær Det luner meget at få hilsner fra fremmede på så dejlig en dag. Vi skulle finde et toilet, så vi pejlede mod Magasin. Lige før Magasin kom en lille kineser futtende hen foran os: Say cheese please Og det gjorde vi selvfølgelig. Han havde garanteret tænkt sit -som så mange andre turister. ( Gad vide om det er sådan, man gør i Danmark?!) ...... Det var hårdt tiltrængt med et toilet - og det er ikke særlig nemt med en kjole og så offentlige toiletter. Det kræver sin mand at være kvinde i en kjole og sørge for, at den ikke rammer gulvet! Strøget var næste punkt på dagsordenen. Vores venner fortalte, at det så smaddersjovt ud som folk pænt spredte sig, når de fik øje på os. Og sjovt for vennerne at se, hvordan folk vendte sig om og tiden gik i stå for en stund. Der var drønvarmt, og det var som om ALLE var på Strøget. Vejret var også så lækkert, at det var indbydende at være ude. På Rådhuspladsen stod vi i skarp kontrast til Gayparade Det var virkelig svært at passere pga mennesker - huha der var mange. Uden mad og drikke duer helten ikke, så vi traskede ind på Mc Donalds. Den eneste der kunne spise en smule var Nicolai, vi andre nøjedes med sodavand. Nogle stoppede op udenfor og kiggede ind og smilede til os. Daniella og Nicolai ville så gerne ind i Build A Bear, så vi satte os pænt udenfor og ventede. Jeg tror, det varede en time at få lavet de to bamser. Heldigvis var vejret stadig pragtfuldt, så det gjorde ikke det mindste at sidde der og hvile fødderne, som efterhånden havde hevet sig lidt vabler. Det var sjovt at sidde der og studere folk. Vi fik også mange hilsner her! Vivi, Ole, Carina, Daniella og Nicolai havde hjemmefra ( Nordjylland) talt om at blive i København og gå rundt, mens vi tog til koncert, men de kom på andre tanker. De var trætte og fulde af oplevelser, så vi fulgte dem til toget på Hovedbanen. Jeg frygtede rulletrapperne -tænk hvis kjolen røg i Kim, Martin og jeg tog en taxa til 5-Øren. Der skal jeg love for, at vi mødte mange mennesker, som krammede, ønskede tillykke og som slet ikke ville slippe os igen. En fyr kom og sagde til mig, at jeg stillede standarden for hans bryllup ( at tage til koncert med DAD) Andre havde diskuteret hvorvidt det var Martin eller jeg, der havde besluttet, at dagen skulle ende med DAD. Det var mig, men det var der nu ikke mange, som havde troet. Webtender Azda fra DAD`s side kom også og ønskede os tillykke. Vi fik ikke ris eller fuglefrø derude men en stak popocorn Nogle nynnede brudevalsen, men vi skyndte os pænt at sige nej - vores fødder kunne ikke mere. Det var en perfekt måde at slutte af på. Vi tog en taxa til Bagsværd, hvor jeg var så tissetrængende, at jeg nærmest løb ud af taxaen - så jeg blev ikke båret over noget dørtrin og forårsagede så til gengæld heller ikke flere smerter til Martins i forvejen ømme ryg. Efter ca 15 min kom jeg ud og satte mig på stuegulvet, af med skoene og en dyb indånding. Nicolai var gået kold men alle andre sad på Anne-Lise og Steens lækre terasse. Der var levende og elektriske lys, øl på bordet og råhygge. Vivi fandt en fin seddel frem, som Anne-Lise og Steen havde lagt, før de rejste. Til sedlen hørte der en lille lyserød hjerteformet æske. Den fortsætter jeg lige med senere. Hilsen Miss U- Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 26, 2006 · Report post Tak Frk Himmelblå, det var den dejligste dag. Den gik præcist, som vi havde ønsket det - på vores måde. Hilsen Miss U - Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites