Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Glowin

Tidsplan..

20 posts in this topic

Vi har siddet og snakket lidt tidsplan her til aften, og kan ikke helt finde ud af hvordan det skal foregå.

Lige nu ser forløbet sådan ud:

post-6514-1153943260.gif

Men der er jo ikke tid til at pakke gaver op! :blush:

Så derfor har jeg lavet 2 nye alternativer.. Jeg kan dog ikke finde ud af om dagen så bliver for lang for vores gæster.

- Vi skal ikke ha' en reception, men i "anlægget" regner vi med at servere lidt godt til gæster (frugt + et glas af et eller andet)

Så piger... alternativ 1, 2 eller 3 - hvad er bedst??

post-6514-1153943475.gif

post-6514-1153943484.gif

:boohoo: Majken

Edited by Glowin
0

Annonce ♥

Vi har siddet og snakket lidt tidsplan her til aften, og kan ikke helt finde ud af hvordan det skal foregå.

Lige nu ser forløbet sådan ud:

post-6514-1153943260.gif

Men der er jo ikke tid til at pakke gaver op! :blush:

Så derfor har jeg lavet 2 nye alternativer.. Jeg kan dog ikke finde ud af om dagen så bliver for lang for vores gæster.

- Vi skal ikke ha' en reception, men i "anlægget" regner vi med at servere lidt godt til gæster (frugt + et glas af et eller andet)

Så piger... alternativ 1, 2 eller 3 - hvad er bedst??

post-6514-1153943475.gif

post-6514-1153943484.gif

Hej Majken.

Skal i ikke have kaffe efter maiddagen?

Så kunne i jo pakke gaverne op der?

Håber du for løst din tidsplan

Knus Christina

0

Hej Majken.

Skal i ikke have kaffe efter maiddagen?

Så kunne i jo pakke gaverne op der?

Håber du for løst din tidsplan

Knus Christina

Hejsa :blush:

Johh, det skal vi jo.. men det er også der bryllupskagen skal serveres og den vil vi jo gerne nyde med gæsterne.

Mit gæt er at middagen først er færdig 22:30-23.00, så skal gæsterne lige strække ben og inden kaffen bliver sat på, er kl. jo hurtigt 23:30, dvs. et kvarter før planlagt brudevals... - så er der ikke ret meget tid til gaver, desværre.

Men tak for dit forslag ;)

Edited by Glowin
0

Hej Maiken :boohoo:

Jeg stemmer på forslag to men nu skal vi også selv vies kl.13.45 af den egoistiske årsag at vi gerne vil have mest muligt ud af dagen.Jeg synes det tidspunkt er meget passende og man har jo netop tid til at pakke gaver op og slappe lidt af inden middagen hvilket er meget vigtigt for os. Vi vil sørge for en lille forfriskning i form af en lille trekantsandwich til gæsterne når de ankommer tror jeg og så må de altså finde sig i det bliver en halvlang dag :bunny_4:

:blush: Christine

0

Annonce ♥

Jeg stemmer for nr 3 når man ikke kan ligge imellem 2 og 3 :bunny_4:

Vi blev nemlig viet kl. 13.30. Vielsen tog 40 minutter og vi var ved udenfor kirken i ca. ½ time inden vi kørte afsted med fotografen.

Vi var rigtig glade for at ha' god tid til fotograferingen, så det tog vel ca 1½ time, så vi var først retur hos gæsterne klokken 16.25-16.30 hvor vi pakkede gaver ud (vi var jo kun et lille selskab så derfor var gaverne også til at overse :blush: ) Derefter fik vi kaffen og bryllupskagen og kl. 17.30 fik vi velkomstchampagne og kl. 18.00 bød vi til bords.

Nu jeg tænker over det, virker det lidt presset og underligt først at få kaffe og kage, for ½ time senere at byde velkommen!! Nå men sådan gik det altså for sig for os.

Måske hvis du vælger nr. 3 og undlader kaffe og kagen, så kan du åbne gaver der. Som du vist selv skrev så fik gæsterne en sandwich i løbet af dagen.

Vi havde også først valgt kringle og hjemmebag gæsterne kunne få når de ankom før os, men lavede så om på det, da vi kun var 12 personer og hvis stemningen var høj efter spisningen, ville det være svært at hive den op igen efter en omgang kaffe og kage.

Håber du kan bruge mit svar

:boohoo: UPS fordelen ved et tidligt bryllup er også lyset :lol2:

0

Jeg ville valgt nr. 2. Så har du/I også tid til at hygge inden vielsen, men frisør, make-up, frokost med nogle gode veninder osv. og ikke en stresset formiddag. Vi har valgt at spørge 3 gode veninder om de vil åbne gavene mellom vielse og middag, sådan at vi har tid til at tale med gæsterne.

0

Jeg ville valgt nr. 2. Så har du/I også tid til at hygge inden vielsen, men frisør, make-up, frokost med nogle gode veninder osv. og ikke en stresset formiddag. Vi har valgt at spørge 3 gode veninder om de vil åbne gavene mellom vielse og middag, sådan at vi har tid til at tale med gæsterne.

EJ ALTSÅ..... :blush: kan ikke lade være med at fare til tasterne :bask: med fare for mit eget liv og helbred :bunny_4:

En del af det af give gaver er også at se modtagerens reaktion. Har du aldrig brugt meget tid og omtanke på at pakke en gave pænt ind til en kær ven/veninde?

FY SKAM DIG HVIS DU FØRE DIN PLAN UD I LIVET :bask:

Så syntes jeg hellere i skulle sige til alle jeres gæster at i er utrolig glade for deres omtanke, men i vil meget geren vente til næste dag med at pakke gaverne ud, så i har tiden til at nyde deres selskab og næste dag tiden til at nyde deres gaver uden at det skal blive noget der bare skal overståes.

Ja det var bare mit forslag :boohoo:

0

Jeg ville vælge lige midt imellem plan 2 og 3 - nemlig kl. 13.30, der skal vi selv vies. Vi har haft mange gode snakke med Hotel Prindsen om det (der skal vi fejre vores bryllup) og de har anbefalet os et tidligt bryllup, så tingene ikke bliver så presset.

Og jeg VIL altså også selv pakke vores gaver op :blush: gæsterne har jo selv med omhu valgt vores gave, og mange vil jo gerne se vores reaktion når vi pakker dem op.

:boohoo: Lisen

0

Annonce ♥

Helt enig med Majken. Der er ikke rigtig noget tid til oppakning efter middagen hvis I også skal være sammen med jeres gæster inden brudevalsen. En løsning kunne være at begynde så småt under desserten men det er ikke optimalt. Har I ikke mulighed for at pakke gaverne op ude ved "anlægget" ?

Jeg eer helt enig med dem der siger at man ikke lader andre pakke dem op, men det er et holdningsspørgsmål.

Edited by diskobil
0

Øhh bare lige et spørgsmål :blush: kan i nå at vælge en ny tid til vielsen?? det er jo en ret popolær dato at blive gift på :boohoo:

Det har vi ikke undersøgt endnu, men det er en kirke, som ikke gennemfører flere vielser, end at det nok skulle kunne lade sig gøre. Men vi skal da ikke vente 3 måneder med at ændre det.

0

Hej...

Jeg synes at i skal vælge at starte tidligt. Det er kun den ene dag at i skal giftes - få så meget ud af den som muligt - dvs. også god tid til at pakke op og nyde det hele. Jeg skal selv giftes kl. 11.00 og ja det bliver en lang dag men vi har også oplyst om flere af tidspunkterne i invitationerne, så gæsterne er forberedte. Lad være med at bekymre dig om de kan holde. Jeg har endnu ikke oplevet et bryllup, hvor gæsterne ikke holdt ud. Tværtimod har jeg to gange oplevet at festen sluttede midt i dansen fordi man skulle køres hjem i bus...(det har været lidt øv synes jeg).

Et bryllup der varer 13 timer er ikke usædvanligt - det er sket at de har varet længere end 13 timer....:-)

Smil fra

Marianne

0

Annonce ♥

Jeg stemmer helt sikkert på nummer 3!!!

Alle de tidspunkter, du har skrevet på, kan du godt lægge mihndst 15-20 minutter til. Tidsplaner holder (næsten) aldrig! :blush:

Jeg må gentage, at vi i lørdags var til bryllup, hvor middagen allerede startede klokken 15 - og vi rejste os først klokken 23. Der var 4 taler og 3 sange og tiden fløj af sted! :bunny_4:

Håber I finder ud af en løsning I begge er tilfredse med :boohoo:

Kærligst http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/icon_hug.gif

0

Jeg ville tage nr. 3!

Vi skal selv vies kl. 13.30, og jeg har hele tiden tænkt, vi har god tid til at spise bryllupskage, som vi skal om eftermiddagen, fået taget billeder og pakke gaver op inden middagen, som er mellem 17.30 & 18 ....jeg har det også sådan, at dagen er vores, og derfor vil jeg have så meget som muligt ud af dagen!!

Jeg blev dog klar over, at vi måske ikke har helt så god tid som jeg hele tiden har troet. Da vi var ude på feststedet for at snakke menu, sagde ejeren, at var vi heldige, så kunne vi nå brudevalsen inden kl. 24.....men selvfølgelig alt efter hvor mange taler og sange der er...

Svale :boohoo:

0

Hmm ja, jeg må indrømme at i har nogle gode pointer ;)

Jeg (Vi) er IKKE villige til at lade andre pakke vores gaver op, vi har derimod udtrykt et ønske på vores hjemmeside om at gaverne, så vidt muligt, bedes pakket ind i gennemsigtig cellofan. (På den måde spare vi tid)

Derudover, så synes jeg at det at starte kl. 13:00, virker tidligt, fordi:

- Min gamle farmor under ingen omstændigheder kan holde til det, men hun er ikke særlig god til at sige fra.

Men det er også sådan at i min familie er taler og sange en stor del af en sådan fest.. dvs. jeg VED at der er i hvert fald 4 taler og 2 sange - dertil kommer så Jespers familie ..såå..

Og I har jo ret... det er VORES dag, og vi har kun den ene dag... Såå hmm... Ihh, Det er stadig svært !! :boohoo:

Edited by Glowin
0

Annonce ♥

Hej i to skønne mennesker.. :blush:

Jamen altså.. Vi startede ud med at skulle vies kl 14, men det er nu blevet ændret til kl 13 fordi vi ellers ville få et ret stramt program, jeg ved godt at det bliver en lang dag og det kan være hårdt for den lidt ældre del af familien.. Men mellem vielse og middag er der vel lidt tid hvor de lige kan få slappet af lidt...

Og så er det jo også jeres dag og i skal kun tage hensyn til jer (håber ikke det lyder alt for hårdt for det er ikke ment sådan).. Men altså i bund og grund synes jeg at kl 13 er det bedste tidspunkt..

Knuz Mia :boohoo:

0

Hej.

Ja - jeg har jo haft lidt samme problem og været lidt bekymret for, om dagen nu blev FOR lang - vi starter kl. 12 i kirken. Vi blev dog enige om at det bare vil være dejligt med al den tid sammen med familie og venner, og der er masser af tid til at slappe af ind imellem. Jeg kan godt forstå, I bekymrer jer lidt om farmor, men I kan jo ikke planlægge dagen af hensyn til hende. Måske kan I sørge for, at der er en god stol, hvor hun kan sidde og slappe lidt af - eller måske få fat i en taxa til hende, hvis hun ikke kan klare at være med helt til slut???!!!

Selv om man skal være god ved de ældre og tage hensyn til hinanden, synes jeg i hvert fald ikke, I skal lade dét bestemme, hvornår I starter dagen.

Knus fra Jeanne

0

Da vi var ude på feststedet for at snakke menu, sagde ejeren, at var vi heldige, så kunne vi nå brudevalsen inden kl. 24.....men selvfølgelig alt efter hvor mange taler og sange der er...

Svale :blush:

Nu ser han det formentlig også ud fra en "worst case betragtning". At man kan risikere at middagen trækker ud til kl. 24 og at folk derved har siddet 6 - 7 timer ved bordet. Normalt varer en bryllupsmiddag mellem 3 og 5 timer. Er der indlagt mange pauser eller lægger feststedet bevidst mange pauser ind kan det naturligvis sagtens trække ud, men i mine øjne bliver det så nemt dræbende.

Men at der er tid til gaveoppakning mellem middagen og brudevalsen skal man nok ikke kalkulere med. Et kompromis kunne være at tage oppakningen etapevist ind i mellem.

0

Da vi var ude på feststedet for at snakke menu, sagde ejeren, at var vi heldige, så kunne vi nå brudevalsen inden kl. 24.....men selvfølgelig alt efter hvor mange taler og sange der er...

Svale :blush:

Nu ser han det formentlig også ud fra en "worst case betragtning". At man kan risikere at middagen trækker ud til kl. 24 og at folk derved har siddet 6 - 7 timer ved bordet. Normalt varer en bryllupsmiddag mellem 3 og 5 timer. Er der indlagt mange pauser eller lægger feststedet bevidst mange pauser ind kan det naturligvis sagtens trække ud, men i mine øjne bliver det så nemt dræbende.

Men at der er tid til gaveoppakning mellem middagen og brudevalsen skal man nok ikke kalkulere med. Et kompromis kunne være at tage oppakningen etapevist ind i mellem.

Det håber jeg så sandelig heller ikke vi skal, at sidde så mange timer til bords....en af grundene til, jeg gerne vil igang der 17.30 så har vi lidt mere tid efter middagen!

Svale

0

Annonce ♥