Muzen©

En af mit livs bedste dage....5 august 2006

114 posts in this topic

den bliver nok lang og bliver ikke færdig idag....mangler mange billeder endnu...

Bryllups-stressen startede onsdag - vi gjorde rent fra a til å og det samme torsdag formiddag/eftermiddag. Ved 16 tiden kunne vi hente nøglen til forsamlingshuset. Og vi fik kørt en masse derover. Svigermor som var en stor hjælp om torsdagen bød på aftensmad på grillen på havnen i Nyborg - rart med et pusterum.

Dernæst gik turen i forsamlingshuset hvor bordet skulle dækkes og pyntes. Desværre var bordene bare noget større end hvor vi ellers plejer at holde fest, så jeg havde ikke nok dug med....så det var kun noget af bordet der kunne dækkes og pyntes.

PÅ dette tidspunkt var vi bare alle godt brugt og nu kaldte vores senge vist ret meget.

Fredag morgen stod vi op og satte hurtigt næsen mod Odense - vi skulle her have købt blomster til bordet og til pyntning af kirken. Dernæst skulle jeg ind og prøve kjolen og imens hentede Johnny og Emil diskoteket. Kjolen sad perfekt - heldigvis - og min "hævede" mave var heldigvis blevet mindre siden jeg sidst havde det på da Corsagen sad perfekt denne dag....

dernæst gik turen forbi J's arbejde hvor vi skulle hente Helium til hjerteballonerne (som desværre ikke blev brugt da ballonerne ikke kunne holde til det helium )

Salen vi skulle være i inden pyntningen

Postet billede

den lille sal hvor gæsterne først kom imens vi fik taget billeder.... :balloons:

Postet billede

Edited by Muzen©
0

Annonce ♥

Hjemme igen og nu stod den på de ting vi manglede at få lavet i Forsamlingshuset - der var en smule stress på i løbet af eftermiddagen for vi vidste jo at vi ikke havde aftenen til rådighed.

Men vi nåede det hele....

KL. 19.00 dukkede en stor del af familien op og et par af vores venner. Dejligt at se at så mange ville hjælpe med at lave æresporten. Vi var ligesom låst lidt inde så J bagte boller og jeg fik lavet forretten til festen........

Et par timer senere - tror jeg...blev vi endelig inviteret udenfor...og hold op hvor var den bare flot - den kommer slet ikke til sin ret på billedet.

Postet billede

Postet billede

0

J havde bagt boller og inden vi så os om var huset invaderet af omkring 25-30 mennesker....godt vi har en stor stue.......og at vejret var godt for nogle sad på terassen....

Vi havde sat øl/sodavand og slik udenfor - hvis nu nogle skulle kigge forbi - men slikket havde de helt glemt, så det serverede vi også for dem indenfor.......

J skulle med sine forældre hjem og sove sammen med Emil også - og da vi stod og skulle tage afsked kom vi i tanke om BRUDEVALS - den havde vi slet ikke fået øvet....*gisp*.... Men det var der intet at gøre ved....

Vi fik kysset farvel og jeg fik sagt farvel til min lille trold også inden de kørte afsted.

Min søster som skulle sove hos os (mads og jeg) og jeg fik lige ryddet lidt og snakket en del inden vi endelig gik til køjs. Mads skulle sove ved siden af mig og jeg nåede dårligt at få sagt godnat til ham inden han sov. Og jeg var lysvågen. Fjernbetjeningen til fjernsynet kunne ikke findes, og jeg ville ikke lade det køre hele natten, så jeg kunne ikke falde i søvn til det.

Lyset blev slukket og tændt igen - for alle de ting jeg skulle huske lørdag kørte rundt i mit hoved - så jeg besluttede at skrive en liste over dem så jeg kunne slappe af og det hjalp for inden længe sov jeg...

Og jeg sov rigtig godt da min telefon ringede for at vække mig kl. 7....Og jeg tænkte på hvor mange timer der gik inden jeg kunne ligge mig i sengen igen...

men op kom jeg og fik langt om længe vækket Mads....og vi kørte til frisøren hvor jeg skulle være klokken 8.

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

0

Annonce ♥

Efter 3 timer ved frisøren var vi hjemme igen og vi fik vækket min søster og niece som var dukket op ved 9 tiden og var faldet i søvn igen

Vi kørte i forsamlingshuset med forretten og de sidste ting inden vi kørte til Ringe da min søster lige skulle et par ting...spørg lige om folk gloede efter mig - slør, diadem osv og så joggingtrøje på...

Vi købte lidt morgenmad med hjem som nærmest var frokost i stedet for...derefter fik vi lige et kort besøg af en skøn pige fra Sjælland som kom med en gave og en buket blomster...hun skulle videre til bryllup på Tåsinge.

og pludselig var den så mange at det var tiden at vi alle kom i bad. Emil blev kørt hjem af Johnny og jeg gemte mig på kontoret imens. og han fik nøglen til forsamlingshuset da den skulle afleveres til køkkenpersonalet.

At få kjolen på gik uden problemer overhovedet og kl. 14.30 stod vi klar udenfor til at blive hentet af limosinen...da vi havde smækket døren efter os og jeg ingen nøgle havde, fandt jeg ud af at vi havde glemt min tale til Johnny - så min søster måtte lige køre den vej forbi fra kirken af.

Desværre har jeg ikke billeder fra dette da det var min søster som tog billeder og dem får jeg først senere....

0

Jeg havde ingen sommerfugle haft - ingen nævneværdige - men da jeg trådte ind i våbenhuset og døren stod åben ind til kirken og jeg kunne se 3 veninder sidde derinde, må jeg nok erkende at der kom tårerne pressende frem. Turen op af kirkegulvet husker jeg ikke som andet end forsøg på at holde tårerne tilbage - jeg kigger vist mest ned i gulvet - tror jeg nok....Men det var så overvældende en følelse.

Emil gik foran sammen med min søster - han bar ringene på en pude - Jeg håber at fotografen som vi får billeder af sidst på ugen, har nogle billeder af os på vej ind i kirken......

Jeg får et lille kys på kinden af Johnny inden vi sætter os over for hinanden. Den måde Johnny strålede på, kiggede på mig på....*SUK*....Han synes at jeg var SÅ smuk og han hviskede det også til mig da vi sad over for hinanden. Et smukt øjeblik....som slet slet ikke kan beskrives med ord. Jeg følte mig selv så smuk den dag - så smuk som jeg ikke troede kunne lade sig gøre....

Præsten holdt en SMUK tale for os - som tog meget udgangspunkt i det vi havde snakket med ham om - om tillid, om op og nedture i vores forhold, om de kampe vi har kæmpet og som har gjort os stærkere....Den rørte mig dybt...

Og så skulle vi op til alteret. det var lige så smukt som jeg havde forestillet mig og endelig var vi mand og kone....

Emil klarede kirken nogenlunde - men det var en svær dag for Emil at forstå....da J afleverede ham hos os ved middagstid græd han for han ville med far, han ville ikke køre i limo...han vidste jo ikke hvad det var der skulle ske og det var svært for ham....

0

Åha, Lissi. hvor har jeg virkelig glædet mig til at læse din/jeres beretning og se billeder fra dagen. :balloons:

Jeg vil følge denne tråd tæt!

Tusinde gange tillykke med dagen, det glæder mig meget, at du fik den dejligste dag.

Knuz

Miss U- Helle

0

Annonce ♥

Billeder inde fra kirken har jeg desværre ikke endnu, men det vennepar som også tog af kirken, tog disse billeder af os da vi kom ud og da de desværre ikke kunne komme med til festen om aftenen på grund af problemer med pasningen af deres 3 børn, så sendte de os disse billeder - skønt at vågne op til....

At sige Ja til den skønneste mand i verden, var så vidunderligt - dette klarede jeg uden tårer :balloons::cheerleader3:

Og at gå ned af kirkegulvet som ægtefolk :bearhug::loveshower::super:

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

0

Åha, Lissi. hvor har jeg virkelig glædet mig til at læse din/jeres beretning og se billeder fra dagen. :bearhug:

Jeg vil følge denne tråd tæt!

Tusinde gange tillykke med dagen, det glæder mig meget, at du fik den dejligste dag.

Knuz

Miss U- Helle

Tusind tak Helle - Og nu er det snart din tur - jeg er misundelig - for jeg kunne sagtens gøre det igen....Så glæd dig... :balloons::cheerleader3::super:

0

Borddækningen som slet ikke kommer til sin ret på billedet - havde ellers besluttet at vi skulle have røde roser på, men de var ikke ret kønne dem de havde der hvor jeg ville købe blomster, og så faldt jeg for de lyserøde...og de var bare perfekte og smukke

Postet billede

Jeg fik utallige roser omkring alle de ting jeg havde lavet til brylluppet - de var så imponerede... :balloons:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Da vi havde lukket døren efter os herhjemme da vi stod og ventede på limoen...og jeg ingen nøgle havde - kom jeg i tanke om at jeg havde glemt talen til J - Panik panik...Men blev så enig med min søster om at de bare hentede den på vej til forsamlingshuset....

Havde jeg mon lige tænkt på at det måske ikke var så smart at udlevere nøglen hjem til os til nogen....Nej det gjorde jeg ikke.....så gad vide hvad der ventede os da vi kom hjem fra festen.... :griner:-

0

Efter kirken kørte vi til Ringe sø hvor vi skulle have taget billeder af fotografen - de billeder får vi sidst på ugen.... :griner:-:super: Dem glæder jeg mig vildt til at få.... :bearhug:

Emil blev på dette tidspunkt ret umedgørlig - Først ville han ikke med på billederne - og vi fik med møje og besvær et familiebillede - men da vi så opgav, ja så var det også galt....så ham og storebror blev lige lidt uvenner - og Emil kogte lige over et øjeblik.

men så blev de placeret i limoen indtil de sidste billeder blev taget...disse billeder skal I også nok få at se.

Derefter gik turen til Gislev kirkegård hvor vi lige skulle op og ligge nogle blomster på min mormors grav - hun havde fødselsdag - men da det var lidt besværligt at komme ud og ind af limoen med kjolen, så løb Johnny bare lige ned og satte dem.

Og igår var jeg så lige forbi for at sige ordentligt tillykke og fik lige taget billede - og det varmede mit hjerte at se at der var nogen som havde taget noget af kirkepynten med fra mit bryllup og havde lagt på hendes grav....det gjorde mig så glad. :loveshower:

Min far fik den ene alterbuket ned på sin grav og min farmor og farfar den anden - de ligger alle på Ringe kirkegård. Min far havde jeg været ved om fredagen og "snakke" med ham...og havde sat en masse roser.

Postet billede

0

Annonce ♥

På vejen til Gislev kom vi til at tænke på "hvor er kameraet".....og fandt hurtigt ud af at vi havde glemt det i kirken...Panik da alle vores penge lå i kameratasken også da jeg ikke ville have dem i min lille taske...

Johnny havde sin mobiltelefon med og forsøgte at få fat i de forskellige gæster, og endelig fik han fat i min søster - de kørte straks op til kirken, men der var låst af...altså intet kamera til os :griner:- Heldigvis var der så mange som tog billeder....

Og igår fik jeg hentet det igen så der kunne jeg ånde lettet op... :super:

0