Sign in to follow this  
Followers 0
Nikita25

Vielsesring på højre eller venstre hånd?

14 posts in this topic

Hejsa alle sammen.

Nu sad jeg og læste indlægget mht om i beholder forlovelsesringene på eller tager dem af og så synes jeg det kunne være lidt sjovt at høre om jeres vielsesringe skal sidde på højre eller venstre hånd?

Min farmor fortalte at man sætter den på venstre hånd fordi der er en en lige linie til hjertet - eller noget i den stil...

Hvad gør I ???

:bearhug:

0

Annonce ♥

Nu om dage, er det meget individuelt hvad man gør, men de fleste jeg kender, har nu forlovelsesringen på venstre, og vielselsringen på højre!

Det gælder oz for mig, jeg beholder min forlovelsesring på venstre og pryder dermed min højre med en smuk ny!!! Og jeg kan ikke vente!!!

Håber det hjælper lidt... jo forresten, mange håndværkere og andre som bruger hænderne rigtig meget, mener jeg, har vielsesringen på venstre, da man oftest bruger højre hånd mest... Det er hvertfald noget jeg har hørt... :bearhug:

0

Forlovelsesringe sidder på venstre, fordi man forlover sig med hjertet

Vielsesringe sidder på højre, fordi det er den hånd, man lovformeligt siger ja til hinanden (så giv hinanden hånd derpå), den hånd man skriver under med og den hånd man bruger til at love noget med - sværge..

Derfor havde vi oz vores forlovelsesring på venstre hånd og vores vielsesringe sidder på højre hånd..

0

Annonce ♥

:biggrin:

Vi gav i kirken hånd derpå, med min højre og min mands venstre... Så den holder ikke hos os.... Vi startede med at bære vores på højre, men er skiftet til venstre...... alene af den grund at vores ringe er så store at det gør hammernas at gi hånd til folk.....

Skidt med hvilken hånd....... Vi er gift og har vielsesringe.....

:sm:

0

Annonce ♥

Hej :)

Ja, total forvirring: Vi havde besluttet os for at vielsesringene skulle sidde på højre hånd, og havde for 6 mdr. siden købt dem til den hånd.

Men da vi så prøvede dem igen syntes vi de var meget stramme på højre hånd (det var 35 grader, da vi blev viet).

Men nu hvor det er blevet koldere er de pludselig for store :sm::huh: . Derfor satte vi dem over på højre hånd da vi kom hjem fra bryllupsrejse.

Vi er enige om, at det er helt ok at skifte hånd - vi må bare aldrig selv sætte ringen på - det skal den anden gøre :) - det skal være et lille højtideligt ritual :blush:

Vi har ingen forlovelsesringe.

:biggrin:

Ulla

0

Vi gør det så lige omvendt, da det er normalt i de engelsktalende lande at have vielsesringen på venstre hånd.

Faktisk er normen, at man har både vielses og forlovelsesring på samme finger, men det vil jeg nu ikke. Så kommer ingen af dem til sin ret.

Så jeg flytter forlovelsesringen over på højre hånd. Så har jeg da lidt af den danske tradition også :biggrin:

0

Annonce ♥

Vi har vores vielsesring på venstre hånd.

Vi spurgte vores præst hvad hun mente var rigtigt og hun fortalte at i meget gamle dage hed det sig at det var venstre da det er lige linie til hjertet.

Senere hen er mange så begyndt at komme den på højre hånd.

Vi valgte derfor at følge den meget ældgamle tradition og tage den på venstre hånd.

0