Guest Liljerose

Hvad gav I for jeres kjole, og hvor købte I den?

122 indlæg i dette emne

Jeg har købt min kjole i House of Brides på Rådhuspladsen. For kjole, skørt og tilretning er den løbet op i ca. 11.000 kroner. Til tilretningen skulle den både syes ind og op - da jeg ikke ligefrem er en særlig høj pige. Og så skulle stroppen forkortes.

Her er jeg i min kjole på dagen:

Hej Dorthe

Jeg synes jeg har set dig til tilretning i House of brides i Tåstrup. Omkring 12-13 juni kan det passe?

Synes din kjole er rigtig flot...

:bearhug: daisy

Hej Daisy...

Jo, det skal nok passe. Var i hvert fald deromkring jeg var til tilretning derinde, mener jeg. Kan faktisk ikke huske det.. Der var sindsygt varmt da jeg var derinde første gang - hvor jeg havde min mor med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min kjole kostede 10900,- men fik så 15% rabat, det giver ca. 9065,- :rolleyes:

Det er uden skørt og slør. Sløret har min mor lovet at sy, tyl er købt i STOF 2000 til næsten ingen penge...

Min kommende svigerinde er uddannet beklædningsdesigner, så hun har lovet, at hun gerne vil stå for tilretningen :)

Jeg (eller min mor :balloons: ) har købt kjolen i House of brides i Taastrup - og vi var super tilfredse med servicen - helt klart et besøg værd... Modellen er forresten en La Sposa.

Så lige et par billeder af kjolen

post-20319-1158427778.jpg post-20319-1158427820.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syr min kjole selv, da jeg ikke har kunnet finde noget der matchede mine ønsker.

Til gengæld fandt jeg et snitmønster, der er præcist det jeg ønsker.

Stoffet er købt på ebay, hvor jeg har gjort et par rigtigt gode handler: 5m elfenbensfarvet silke og 5m blondestof med flot kant i samme farve - samlet pris 600,- alt incl.

Hertil kommer rhinstene, der skal stryges på blondestoffet, foer, lynlås m.v.

Kjolen bliver den på det store billede, men med de lange ærmer (i blondestof) fra det lille billede.

:) fra Marianne

post-20634-1158432761.jpg

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal da vist også revidere brudekjolebudgettet :) Det er nogle helt fantastisk kjoler I allesammen har købt, men må indrømme at jeg i min naivitet måske ikke regnede med de høje priser.....men vi må jo bare punge ud. Har altid drømt om den perfekte brudekjole, så jeg kommer nok ikke til at spare der alligevel :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har du evt. overvejet at leje din kjole?

Jeg lejede min hos Amor og alt var perfekt. :loveboard: De er meget proffe. Og skørt og tilretning var med i prisen. Så skulle jeg selvfølgelig købe mit slør.

Jeg mener kjolen kostede omkring 3800 kr, jeg er ikke helt sikker.

:cheerleader3:

Redigeret af Fru Parte
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe - så kan jeg også være med her! Min er en Pronovias - fundet hos Bride Fahion i Virum, men købt i Polen for at spaaaare :loveboard:

Jeg har ikke fået den hjem endnu, men den kommer til at koste mig 7.200 med forsendelse.

post-20582-1158784391.jpg

Hvor er du smuk, sikken en figur! :rolleyes:

:cheerleader3: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver lige nu at danne mig et overblik over, HVAD en brudekjole egentlig koster - og hvad man får får de penge...

Jeg leder selv efter en kjole med lange/halvlange ærmer - helst uden for meget blonde- og perleværk. Jeg er 160 cm høj og vejer 55 kg - jeg plejer at være en størrelse 38. Jeg satser på at have nogle meget høje sko på, men jeg skal lige konferere med kæresten, der ikke kan lide dem :blush:

Hej "liljerose" jeg er kun 4cm højere end dig og vejer det samme, men skulle helt ned i en 36.. kan ikke lige finde ud af at få min kjole lagt herind, har ellers billede af mig i den.. men skal nok se om jeg kan finde ud af det... :angry:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver lige nu at danne mig et overblik over, HVAD en brudekjole egentlig koster - og hvad man får får de penge...

Jeg leder selv efter en kjole med lange/halvlange ærmer - helst uden for meget blonde- og perleværk. Jeg er 160 cm høj og vejer 55 kg - jeg plejer at være en størrelse 38. Jeg satser på at have nogle meget høje sko på, men jeg skal lige konferere med kæresten, der ikke kan lide dem :bearhug:

Hej "liljerose" jeg er kun 4cm højere end dig og vejer det samme, men skulle helt ned i en 36.. kan ikke lige finde ud af at få min kjole lagt herind, har ellers billede af mig i den.. men skal nok se om jeg kan finde ud af det... :iloveyou:

Ihh - det ville være lækkert - alle forslag modtages med kyshånd. :biggrin:

Jeg vejer nu 54 kg, og jeg regner med, at jeg vil se pænest ud i min brudekjole og på billederne, hvis jeg vejer 52 kg, så det regner jeg med at gøre.

Jeg er gennem bryllupsplanlægningen blevet mere og mere klar over, at jeg får svært ved at leve med en kjole, der har stropper, korte ærmer eller ingen ærmer. Og at jeg ikke ikke vil have slæb - eller blonder, tyl, broderi, sløjfer eller perler.

Jeg har også fundet ud af, at jeg ikke vil leje min kjole eller købe den brugt - med mindre kjolen dukker op i brugt udgave.

Lidt skægt, hvordan man langsomt danner sig nogle bestemte håndfaste meninger i denne her proces :hug:

Redigeret af Liljerose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle virkelige fine kjoler. Jeg har dog ikke så mange penge til en bryllupskjole og synes det er vildt at skulle betale så mange penge for en tilretning. Vil nok også finde en skrædder andet sted en hos selve brudebutikken.

Ideen med at købe selve stoffet på ebay er ret genialt :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja lidt sjovt, kan da bidrage med mit kjole køb.

Min kjole er fra Lucca Bride (model simone) var så hedig at få 25% (pga. ny åbnet afd.) Så kjolen endte i 8850kr. slør 900kr. Skørt låner jeg af forretningen. Kjolen skal ikke rettes til men det skal sløret tilgengæld, men det kan vel ikke koste alverden at klippe de 2 m af :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer