Guest ulla

Så blev det vores tur!!

148 posts in this topic

Ja, så blev det min tur!!!

Vores bryllup var en drøm!!! Intet mindre.

Smukt, rørende, sjovt, overvældende, kærligt, varmt, hjerteligt, storslået, festligt, forrygende...... :biggrin::sm:

Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte, men jeg må vel bare begynde med begyndelsen. Altså torsdag, hvor vi pakkede vores bil med 4 store kufferter, kasser, poser, bøjler....og satte kursen mod Muenchen, hvor vores store fest(er) skulle holdes.

Nervøsiteten havde allerede sat sig fast i maven – især fordi min kjole ikke var færdig endnu, og jeg var virkelig ved at gå i panik ved tanken om at den skulle være helt forkert når jeg hentede den torsdag eftermiddag!! Hvem sagde ”god tid”??!! :huh:

Vi nåede Muenchen, og fik alle pakkenellikerne båret op i vores suite. Stor stue, soveværelse, badeværelse, påklædningsværelse, 2 toiletter, entre. Champagne på køl, frugtfad og chokoladeanretninger. Dejlig velkomst til vores ”hjem” de næste 4 dage!!

post-16745-1156345951.jpg

0

Annonce ♥

Mine søstre og forældre var også ankommet fra Danmark, og den ene af dem og jeg, kørte i 35 graders hede ud til min skrædder for at hente kjolen.

Fordi det var så varmt droppede jeg at prøve den – den hang så fin og glat på sin bøjle, og jeg ville ikke risikere at krølle den. Jeg jeg tog en dyb indånding og regnede med at den sad perfekt. Uhhha. :biggrin:

Tilbage på hotellet kunne jeg dog ikke styre nerverne, og prøvede den med rystende hænder og hjertebanken. Den var flot, men.....jeg synes simpelthen den var blevet for stor. Jeg havde også i min stresstilstand tabt mig et par kg. den sidste uge, og det kunne ses – synes jeg selv. Og så havde skrædderen glemt at sy de der dimser indeni stropperne, så bh’en ikke glider udenfor! SHIT! Heldigvis fik jeg den ide, at prøve den igen med stropløs bh, og så sad den. Pyhhhh. Kunne ikke overskue at skulle tænke mere på den kjole. Jeg var dog ikke 100% tilfreds, men regnede med at det nok skulle gå. Jeg er MEGET selvkritisk, og normalt er det helt uden grund.

Om aftenen gik vi i Biergarten (en slags udendørs værtshus, med masser af sydtysk stemning) med hele min og J’s familie, samt de venner, der allerede var ankommet. En rigtig hyggelig og sjov aften, hvor man kunne mærke spændingen omkring de kommende dage. Vi glædede os alle meget!

post-16745-1156347689.jpg

Edited by ulla
0

Fredag. Den borgerlige vielse på rådhuset (som man skal igennem i Tyskland).

Vågnede med uro i maven - kunne ikke spise ret meget. Var virkelig spændt.

På hotellet var de også gået igang med forberedelserne. Vi holdt et kort møde med vores kontaktperson, og aftalte de sidste detaljer. Borde blev kørt ind i den store sal, stole stillet op og blomsterdekoratøren var i fuld gang med dekorationerne. Jeg gik ned til hende for at hente roser til min frisure, og tror I ikke, at hun havde lavet hele 2 fine brudebuketter til mig - så jeg kunne vælge!!! Det kalder jeg service!.

Vi aftalte, at jeg skulle hente den og bestemme mig når jeg var i min Dirndl (en slags nationaldragt - se fotos).

Kl. 11 tog jeg til frisøren, og jeg var meget tilfreds med det lidt romantiske look, jeg fik. Synes det passede fint til min kjole, og var glad for at kontrasten til lørdagen ville blive stor.

Med rigtig meget rystende hænder fik jeg selv lagt makeup, og det kneb, at jeg kunne lukke J's manchetknapper, så meget rystede jeg. Vi grinede lidt over at man kunne være så nervøs over noget så dejligt. Jeg fik den idé, at J. skulle hente min buket og bestemme hvilken han syntes var flottest. En god løsning, syntes jeg, når jeg nu selv havde bestilt mine brudebuketter stik imod traditionen! Lidt kontrolfreak er jeg altså......!!

Jeg gik ned til min ene søster på deres værelse for at klæde om.

J. vidste ikke hvad jeg skulle have på - det var også en overraskelse. Og jeg havde altså valgt Dirndl, som jeg ved at han ELSKER, men ikke regnede med at jeg ville vies i. Det er jo ikke rigtigt mine traditioner, og som voksen dansk kvinde er det lidt svært at iklæde sig pufærmer og forklæde. Men hvad gør man ikke for sin kæreste? Jeg synes også jeg havde fundet en rigtig smuk kjole, så jeg glædede mig faktisk til at få den på og glæde og overraske ham.

Min søster og jeg gik ned i foyeren, hvor familie og venner spændt ventede med champagne.

Vi var ca. 25 og havde bestilt en bus, der skulle køre os ud til rådhuset.

Stor jubel og mange beundrende udbrud over min kjole. Især J. fik tårer i øjnene og var helt målløs over hvor smuk han syntes jeg var. DEJLIGT!

Mine forældre var også meget begejstrede og rørte - syntes bare jeg var SÅ flot. Jeg fik min buket af J. - præcist den jeg også selv ville have valgt!

post-16745-1156346251.jpg

Edited by ulla
0

Annonce ♥

Min romantiske frisure...

post-16745-1156347180.jpg

Edited by ulla
0

Til min store glæde (og overraskelse) var vielsen på rådhuset meget festlig og rørende. J. sagde ”JA” så overbevisende og højt, at alle grinede og klappede, og stemningen var fantastisk! Lige inden vi sagde ja gik dørene op bag i salen, og mine bedste veninder fra DK kom forpustede stormende ind. De kom direkte fra lufthavnen, og nåede det altså lige!! Jubiiii.

Vi skrev under, og så var vi gift!!. J. stak armene i vejret – som når man har vundet en stor sejr. Jeg så det ikke, men billederne er vildt sjove. Det tog ca. 10 min., men var altså en rigtig dejlig oplevelse.

post-16745-1156346393.jpg

0

....en lille snak inden vielsen med min svigerinde

post-16745-1156346705.jpg

0

Annonce ♥

...han måtte også liiiige vise at ringen nu sad....

post-16745-1156347093.jpg

0

Annonce ♥

....og endelig svigermor...

post-16745-1156347496.jpg

Edited by ulla
0

Med bussen kørte hele selskabet – nu ca. 30 pers. ud til en restaurant i en flot park i Muenchen, hvor vi skulle holde champagne- og kagereception.

Vi var der i ca. 2 timer, og det var rigtig hyggeligt og afslappet. J. havde bestilt en fantastisk jordbærkage, formet som et hjerte, som overraskelse til mig.

Af mine svigerforældre fik jeg en lille pakke......blev noget overrasket, for vi havde frabedt os gaver i det hele taget. (Istedet stillede vi en stor sparegris op i salen lørdag aften, og de, der havde lyst gav et bidrag. Pengene – næsten 17.000 kr. har vi givet til børnekræft-forskning. Vi synes vi har så meget, og de fleste gæster skulle i forvejen betale dyre flybilletter, hotelovernatning mv.)

Men....tilbage til pakken - jeg åbnede den, og indeni lå det smukkeste armbånd jeg har set. Hvidguld med 12 ret store diamanter. MEGET MEGET smukt!! Jeg var totalt overvældet og rørt. En helt ufattelig flot gave!

Min gode ven, der har en fantastisk humor sagde, da jeg viste det til vennerne: ”Pyhhha – godt vi ikke købte det......det var vi lige ved!” – hahahahaha

Der blev taget de obligatoriske familiefotos, og ved 17.00-tiden kørte vi alle tilbage til hotellet, hvor vi klædte om.

post-16745-1156348022.jpg

0

...og der skåles med mine svigerforældre...

post-16745-1156348162.jpg

0

Annonce ♥

....bryllupskagen...

post-16745-1156349076.jpg

Edited by ulla
0

Annonce ♥

Om aftenen var der middag i en traditionel tysk Bierkeller, med hvælvinger i loftet, og en rigtig god stemning.

På dette tidspunk var vi vel omkring 40 mennesker. De fleste af mine venner fra DK var kommet, og vi festede og hyggede og snakkede, og gik trætte, men også glade og spændte i seng ved 1.00-tiden.

post-16745-1156349378.jpg

0

Lørdag. Vielse og fest på hotel i Muenchen

Vågnede med endnu flere sommerfugle i maven. J. var også tidligt vågen, og smuttede ned i poolen.

Jeg sneg mig i morgenkåbe ind i elevatoren og ned til mine forældres værelse. Hyggeligt at sidde lidt der hos dem og snakke om dagen forinden, og dagen, der skulle til at begynde.

Det var vigtigt for mig med det lille pust, hvor vi bare var alene og snakkede dansk og var afslappede. Det er jo lidt anstrengende for dem at snakke tysk eller engelsk hele tiden.

Morgenmad, og derefter skulle jeg ordne et par småting i byen. Hente min morgengave til J. som jeg havde bestilt. Et nyt digitalkamera. Købte desuden en bog: "1000 ting at opleve/se før du dør". Synes min gave var lidt symbolsk - glæder mig til et liv fyldt med gode oplevelser sammen.

Var også lige nede hos vores gode ven, der skulle være toastmaster for at aflevere en del af min tale - en Powerpoint med fotos og en melodi, der skulle spilles dertil.

Jeg var totalt hektisk, og kunne slet ikke få ro på, eller bevare overblikket. :biggrin:

Jeg mødte vores kontaktperson i hotelfoyeren, og hun tilbød mig nøglen til vores naboværelse - til at klæde om i - hun havde tænkt på om ikke jeg havde lyst til at gøre det i fred og ro. Jubiiiii!!! Det var bare lige hvad jeg havde brug for, og en meget flot gestus fra hotellet.

Kl. 13.00 var det tid til frisøren. Jeg og mine 2 søstre drønede afsted i taxa, og det var bare sådan en hyggelig oplevelse.

Vi sad alene på 3-salen i frisørsalonen, og kunne grine og tage billeder af hinanden med touperet hår og vilde udtryk i øjnene. Vi havde hver en ung smækker frisør (mand)...hmmm. men de syntes vist bedre om hinanden ;-)

Min frisør var selv meget begejstret for min frisure, og tog mange billeder af resultatet.

Så var der tid til makeup, og det var altså en katastrofe. Set i bakspejlet var det rigtig dumt, at jeg ikke havde prøvet det inden.

Fik alt for meget makeup-creme på (gned det af bagefter) og en del af de kunstige øjenvipper faldt af kort inden vielsen, hvilket gjorde mig vildt nervøs. Eyelineren klumpede og var ujævn, så jeg stort set selv måtte lave det om.

post-16745-1156349817.jpg

Edited by ulla
0

skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig - hvad har de dog gjort ved den smukke svane :biggrin::sm:

Hvor er du smuk og tillykke

0

Tilbage på hotellet havde vi et kort møde i festsalen for at indstille belysningen 100% korrekt.

Godt at jeg var med, for de havde sat forkert farvet lys under bordene. Vi havde fået syet specielle duge, der i farven passede til gulvtæppet, og så var der sat neonpink lys under.

Det var i forvejen et kæmpepjorekt - de underbelyste borde - men de var så fantastiske om aftenen, at det var det hele værd. Jeg var ellers lige ved at panikke, da jeg med fast stemme, krøllet skjorte og fint højt hår måtte beordre alle lamper skiftet ud under bordene. "I har 3 timer - det må være nok til det" hørte jeg mig selv sige.!!! :bask:

De kiggede noget skræmte, men det lykkedes at få det i orden på den korte tid.

Gospelkoret var også ankommet, og vi fik lige koordineret med dem.

Jeg fik min brudebuket, og var bare SÅ glad for den. SMUK og enkel - lige som jeg havde forestillet mig. (Hmmmm havde også selv bestilt den!!)

Så var det afsted i let løb op på værelset. Jeg fik mine ting slæbt ind på naboværelset, og gik igang med forvandlingsprojektet: Fra alm. "mig" i jeans og skjorte til "stjerne for en aften".

Ny korrigeret makeup, og så ellers i kjolen. Var endnu ikke 1000% tilfreds, men det var ligesom lidt sent at finde en ny :biggrin::sm:

0