Louiseh79

Louise og Williams bryllup 7/7-07

2,558 indlæg i dette emne

Hold da op, det er lige ved at være en "god historie" med præsten og de 2000 kroner - især, hvis han stopper dem i sin egen lille private og snuskede lomme i præstebuksen under den sorte kjole.

Måske også interessant på andre måder, for gad vide, om man sådan generelt kan leje kirken for 2000 kroner. Eller var det for præsten?

Inden vi gik i gang med at bestille telt til festen i haven, foreslog Christian lidt for sjov, at vi da kunne undersøge, om vi ikke kunne bruge domkirken til festen - der er jo god plads og dejligt højt til loftet. ()()

- Laila

En god histori - det var også min første tanke, men en af mine kolleger fortalte mig, at det ikke var unormalt. Jeg har bare ikke hørt om det før... Har overvejet at ringe til .... ministeriet eller et eller andet for at høre, om det kan være rigtigt...

De 2000 kroner går til at åbne kirken for os, el og varme samt løn til en kirketjener, da de jo skal arbejde eksrta for vores skyld. Men jeg synes stadig, det er for meget! Da en af kærestens forældres venner er præst, spurgte jeg, om han måtte komme og foretage vielsen. Det måtte han godt, men prisen var den samme... Jeg fatter det bare ikke! Jeg havde mest lyst til at sige, at de kunne trække det af min kirkeskat, som jeg praktisk talt ikke har fået meget ud af de sidste mange år. Jeg går vel kun i kirke et par gange om året... Men nå, vi må jo prøve andre alternativer. Synes heller ikke lige, jeg har 2000 kroner ekstra i budgettet til den slags...

Derudover er jeg blevet syg, formentlig efter min alt for stressede arbejdsuge. På arbejdet plejer vi at lave to aviser om ugen, men på onsdagudkommer vi med to tillæg, så jeg har ene kvinde knoklet rundt med 24 siders efterårstillæg hele ugen. Det indebærer at lave aftaler, tage ud til folk, samle materiale, disponere og layoute avisen. Jeg har nok en god lang mandag foran mig med det sidste layout, så jeg må hellere slappe lidt af i weekenden... Selvom jeg utrolig gerne ville have kirken på plads inden længe...

Heldigvis har jeg taget to afspadseringsdage torsdag og fredag i næste uge, hvor mine forældre kommer på besøg. Så skal vi på brudekjoleudsalg og se, hvad der frister :bearhug:

En af mine bdste veninders kæreste har slået op med hende, så jeg overvejer lidt, om jeg skal invitere hende med på brudekjoleshopping. Jeg ved, hun ville elske det, men det er ikke sikkert tidspunktet er velvalgt... På den anden side trænger hun måske til at komme lidt ud... Tror bare jeg spørger hende med et glimt i øjet, så hun selv kan vælge...

Jeg bliver nok ikke så aktiv herinde i weekenden. Trænger bare til at ligge i min seng og flade ud 110%... Men jeg holder mig nok ikke helt væk, så det ville være dejligt, om der var noget at læse i min tråd :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor er det skønt at høre at I endelig har fundet et sted. Det glæder mig rigtig meget, har været lidt bekymret på jeres vegne. :balloon:

Jeg har før hørt at kirker tager penge for at holde bryllup. I Dronninglund Slotskirke er det vist meget almindeligt at det koster et eller andet beløb, hvis ikke man hører til sognet. Men tror det er for at begrænse brylluperne lidt, det er vist meget populær at blive gift der.

Men s....godt i fandt et sted. ()()

0

Del dette indlæg

Jeg har ligget under dynen i to dage med en grov forkølelse. Orker ikke meget andet end at pudse næse og sove... Men jeg har det noget bedre i dag end i går... Så jeg har lige været inde forbi BK for at kigge lidt...

Ih hvor jeg glæder mig til at have fri torsdag og fredag til brudekjoleshopping med min mor!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii!!! Avisen er sendt i trykken - what a load of my shoulders...

Desværre har jeg lige fundet ud af, at vi skal til generalforsamling i boligforeningen her kl. 19, så min plan om at blive opdateret på BK hele aftenen er gået i vasken...

Så jeg må vente til i morgen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

2000 for at få lov til at blive gift i en kirke man ikke har tilhørsforhold til.... av min arm!

Jeg synes der på et tidspunkt var et par, der tog til gudstjeneste i den kirke de ikke hørte til og fik efter en snak med præsten lov til at blive gift der, uden beregning. Det var måske en mulighed at tage en tur på landet en søndag morgen?!

Omzig

0

Del dette indlæg

2000 for at få lov til at blive gift i en kirke man ikke har tilhørsforhold til.... av min arm!

Jeg synes der på et tidspunkt var et par, der tog til gudstjeneste i den kirke de ikke hørte til og fik efter en snak med præsten lov til at blive gift der, uden beregning. Det var måske en mulighed at tage en tur på landet en søndag morgen?!

Omzig

Det er da en mulighed. Desværre har vi ikke bil, så vi skal ud og låne af en kammerat, hvis det skal kunne lade sig gøre... Jeg har et par kirker, som ligger 6-7 km væk fra stedet, som jeg lige skal prøve. Ellers må vi overveje at blive viet i København og derefter køre til Vig...

Det er ikke det største problem, da de fleste gæster alligevel kommer fra København. Vi kan jo blive viet tidligt, og så køre til Vig i tid til at folk kan tjekke ind på værelserne, evt. skifte tøj, hygge lidt, spise lidt og ikke mindst drikke lidt inden middagen. Det ville måske endda være mere praktisk taget i betragtning at jeg regner med at sove herhjemme og tage til frisør og alt det der i København... Men nu må vi se.

Der er vel ikke noget i vejen for at køre fem kvarter fra kirke til feststed, hvis man bare har god tid, er der?

0

Del dette indlæg

Det er da en mulighed. Desværre har vi ikke bil, så vi skal ud og låne af en kammerat, hvis det skal kunne lade sig gøre... Jeg har et par kirker, som ligger 6-7 km væk fra stedet, som jeg lige skal prøve. Ellers må vi overveje at blive viet i København og derefter køre til Vig...

Det er ikke det største problem, da de fleste gæster alligevel kommer fra København. Vi kan jo blive viet tidligt, og så køre til Vig i tid til at folk kan tjekke ind på værelserne, evt. skifte tøj, hygge lidt, spise lidt og ikke mindst drikke lidt inden middagen. Det ville måske endda være mere praktisk taget i betragtning at jeg regner med at sove herhjemme og tage til frisør og alt det der i København... Men nu må vi se.

Der er vel ikke noget i vejen for at køre fem kvarter fra kirke til feststed, hvis man bare har god tid, er der?

Nej, det syntes jeg ikke der er noget galt i at gøre....! ;) - så kan I også NYDE turen som mand og kone...lidt i fred :cheerleader3:

Håber du finder på noget ! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej kære tøser...

Så har jeg endnu engang været på kjoleshopping... Og med det samme må jeg sige, at der ikke er billeder af mig i kjoler - det må man nemlig ikke (y)

Vi startede hos Casa Lezar, hvor jeg prøvede lidt forskelligt, men der var ikke rigtigt noget, som bare sagde pow. Prøvede en underdel og en top, som var ok fint, men absolutikke POW...

Så smuttede vi forbi Lilly, hvor jeg ikke engang prøved enoget, fordi alt var helt forkert... Men det skulle jo prøves... Til sidst endte vi hos House of Brides, hvor jeg kun nåede at prøve én kjole - nemlig den, som jeg også prøvede sidste gang. Og tøser, hvis jeg kan lokke kæresten med på at hæve budgettet 3-4000 kroner - eller noget i den stil, så er det bare KJOLEN... Den er bare så smuk, den sidder super (eller kommer i hvert fald til det, når størrelsen passer) og slør og det hele WOW!

I kan se den på modellos tidligere i min tråd.

Jeg elsker den kjole, men den er altså for dyr. knap 13.000 kroner. Men i denne uge under udsalget får man et tilgodebevis på 30 % af kjolens pris oveni hatten - altså omkring 4000 kroner til slør, sko, smykker...

Min mor var helt fortabt, min veninde var ved at tude, og jeg var bare glad.. Det er sgu nok kjolen, hvis jeg kan finde pengene....

Ikke desto mindre tror jeg, vi smutter forbi Virum i morgen - bare for at prøve det. Har trods alt ikke prøvet vanvittig mange kjoler endnu, og det kan jo være at jeg finder noget der - selvom jeg tvivler....

- Tror lige jeg løber budgettet igennem - må er der nogle gæster vi kan undvære :boohoo: Nej, der må jo være steder, hvor vi kan spare...

0

Del dette indlæg

Åh - nu er det jo heller ikke hver dag, man forelsker sig i en kjole til 13.000 kroner vel :boohoo:

Kan du ikke finde dig en sponsor?

Alternativt kunne du jo surfe rundt efter kjoler, der ligner den på en prik - bare til en mere overkommelig pris.

Hvad hedder modellen og designeren?

- Laila

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Den er af et mærke, som hedder MaryLise - eller noget i den retning, og jeg har ikke set mærket andre steder end hos House of Brides.

Jeg har heller ikke rigtigt set noget, der ligner den. Den er syet i det smukkeste silketaft, så den falder så smukt, så smukt - og det er også derfor, den koster så meget...

Kæresten er meget elt at overtale, men jeg tager alligevel lige chancen i morgen. Det kunne jo være, jeg fandt noget lignende.. Ellers er kæresten vist overtalt allerede...

Man kunne jo også tage sin far med ind, så han kan se sin lille pige i brudekjole og slør... Mon så ikke, der falder et par kroner af?!?!... (lidt lusket måske...)

- Louise - som ikke kan tænkte på andet end smuk, smuk, smuk - men dyr - kjole :boohoo:

0

Del dette indlæg

[Der er vel ikke noget i vejen for at køre fem kvarter fra kirke til feststed, hvis man bare har god tid, er der?

Hvis nu det havde været et almindeligt 7 timers aftenarrangement ville nogle måske mene at det var lidt meget at køre i 2 1/2 time men i realiteten er det I/gæsterne får en forlænget weekend hvor I ikke skal nå noget som sådan, udover brudevalsen inden 24.

Nu ved jeg ikke lige hvad tid I skal giftes og det gør I nok heller ikke selv hvis ikke I har fundet en kirke endnu :boohoo: men det vil nok være en god ide at lægge vielsen forholdsvis tidligt - kl. 13 - eller lignende så det ikke bliver for presset op til middagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[Der er vel ikke noget i vejen for at køre fem kvarter fra kirke til feststed, hvis man bare har god tid, er der?

Hvis nu det havde været et almindeligt 7 timers aftenarrangement ville nogle måske mene at det var lidt meget at køre i 2 1/2 time men i realiteten er det I/gæsterne får en forlænget weekend hvor I ikke skal nå noget som sådan, udover brudevalsen inden 24.

Nu ved jeg ikke lige hvad tid I skal giftes og det gør I nok heller ikke selv hvis ikke I har fundet en kirke endnu :boohoo: men det vil nok være en god ide at lægge vielsen forholdsvis tidligt - kl. 13 - eller lignende så det ikke bliver for presset op til middagen.

Det var lige præcis, hvad vi havde i tankerne. En hurtig hovedregning ville hedde noget i retning af:

kl.13-14 vielse, ud af kirke, hilse på, transport til Solborgen ankomst ca kl 15.30-16, check-in på værelser, evt. omlækning for gæster, reception, hygge mv. og middag kl 18-18.30.

- Så kan vi få taget billeder i KBH plus på et par uvalgte locations på vej til stedet.

0

Del dette indlæg

[Det var lige præcis, hvad vi havde i tankerne. En hurtig hovedregning ville hedde noget i retning af:

kl.13-14 vielse, ud af kirke, hilse på, transport til Solborgen ankomst ca kl 15.30-16, check-in på værelser, evt. omlækning for gæster, reception, hygge mv. og middag kl 18-18.30.

- Så kan vi få taget billeder i KBH plus på et par uvalgte locations på vej til stedet.

Nemmerlig. Det er det der er fedt ved Solborgen. Folk kan gå en tur slappe af, klæde om, slikke solskin eller hvad de nu vil, forud for festen. Det kan de sådan set også efter. Sidst jeg spillede deroppe og var ved at lukke ned kl. 6.30 - troede jeg - kom der lige en flok tilbage. De havde været ude og bade. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Louise, du må bare ha' den kjole... det er jo KJOLEN, face it! ;) Tvivler på du finder noget, der ka' hamle op med den, men det er self ok at forsøge, om ikke andet så bare fordi det er sjovt (y)

Er rigtig glad for, at din veninde var med, da du prøvede den... Håber at hun havde en go' dag!... Og DIG self osse! :(

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Hej Louise... (y)

Jeg synes det er ret flabet at i skal betale 2000 kr for at blive gift i den kirke nare fordi i ikke bor i det sogn... Meen for at blive gift i min lille kirke er kravet nu også at en af parret er medlem deroppe.. Hvilket er okay fordi det er en frikirke...

Knuz Mia :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså der er jo ingenting andet for end at du må have den kjole! Altså hvis du skærer en 10 personer fra bryllupppet og bare inviterer mig (jeg er jo lige så sjov og skøn som 10 (y) ) så sparer du ni kuverter! :(

Hvis det er kjolen så skal du nok finde en måde at få den på! Har du set om den er nogen steder brugt? :boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg synes nu først det vil være rigtig lusket, hvis du tager din far med, stolt viser ham dig i kjolen og derefter lader tårene trille ned af dine yndige kinder indtil han bøjer sig og hiver den store tegnebog frem. :whistle:

- Laila

0

Del dette indlæg

Hmmm... Endnu en omgang kjoleprøvning - denne gang hos Bridefashion i Virum. Fandt en smuk, anderledes kjole, som sad rigtig godt.... Jeg linker lige... Men, men men.... Selvom jeg kan spare måske 3000 kroner, kan jeg bare ikke får tankerne fra den anden...

Kæresten har sagt ok, vi finde nok ud af det med pengene. Og ideen med min far var vist ikke i top, for han blev ved med at spørge 'om man ikke kan leje sådan én...'

Det ender nok med at jeg køber den dyre - men jeg har da heldigvis til på søndag til at beslutte mig...

Hvad ville i gøre? Og nej, kjolen findes ikke brugt. den er helt ny...

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Det ender nok med at jeg køber den dyre - men jeg har da heldigvis til på søndag til at beslutte mig...

Hvad ville i gøre? Og nej, kjolen findes ikke brugt. den er helt ny...

Nu kan jeg jo ikke diktere hva' du skal... men havde det været mig, ville jeg købe kjolen og ikke tænke mere over det! :( Du kan jo altså osse sælge den efter brylluppet og derved få nogle af pengene hjem igen... :boohoo:

Dit link virker iøvrigt ikke....

Kæmpe (y)

Redigeret af Rikke F
0

Del dette indlæg

Jeg ville købe kjolen. Ingen tvivl - for hvis jeg forelsker mig i noget, så...

Også selv om jeg har lovet min svigermor, at det bliver et billigt bryllup, for hun kan ski nok ikke se forskel uanset, hvad jeg kommer anstigende i.

Om så vores bankmand skulle få nervøse trækninger - og hvad så, man bliver vel ikke gift hver lørdag, vel.

Vh. Laila

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer