Sign in to follow this  
Followers 0
Guest mplind

Dagen efter

20 posts in this topic

Hej...

Jeg blev gift i lørdags....Hurra - det var skønt og smukt.

Men jeg havde ikke forberedt mig på dagen efter, hvor det hele ligesom er slut.

Jeg vågnede efter at have sovet i to timer og min hjerne bombarderede mig med minder (skønne og lykkelige) fra dagen før. Det var ret voldsomt. Det endte med at jeg tud-brølede i et stort kaos af minder, lykke, frygt for at glemme detaljer m.m.

Som en af mine kolleger sagde, dagen før kan du ikke forstå at det er i morgen - MEN dagen efter kan du ikke forstå at det er slut! Man har jo forberedt sig på dette i månedsvis - bare ikke dagen derpå.

Det var bare mit lille råd til kommende brude.

Det er lidt ligesom når man får et barn og alle følelser kommer væltende og man har sin tudedag. Jeg tudede det meste af søndagen. I dag er jeg i balance igen. Men det var ret chokerende.

Smil fra

Marianne

0

Annonce ♥

Hej...

Jeg blev gift i lørdags....Hurra - det var skønt og smukt.

Men jeg havde ikke forberedt mig på dagen efter, hvor det hele ligesom er slut.

Jeg vågnede efter at have sovet i to timer og min hjerne bombarderede mig med minder (skønne og lykkelige) fra dagen før. Det var ret voldsomt. Det endte med at jeg tud-brølede i et stort kaos af minder, lykke, frygt for at glemme detaljer m.m.

Som en af mine kolleger sagde, dagen før kan du ikke forstå at det er i morgen - MEN dagen efter kan du ikke forstå at det er slut! Man har jo forberedt sig på dette i månedsvis - bare ikke dagen derpå.

Det var bare mit lille råd til kommende brude.

Det er lidt ligesom når man får et barn og alle følelser kommer væltende og man har sin tudedag. Jeg tudede det meste af søndagen. I dag er jeg i balance igen. Men det var ret chokerende.

Smil fra

Marianne

Nøj, hvor kan jeg genkende det!

Jeg sprang bare en dag over - mandag var store tudedag...

0

Hej

Også STOR forståelse herfra - har selv haft det helt på samme måde! Nu er det over 14 dage siden jeg blev gift - og først nu, sys jeg at jeg er "ved at komme over det!".

Jeg var forberedt på at ryge ned i et sort hul lige efter - og det gjorde jeg også! Jeg har tudet mange tårer - MEN jeg har den mest fantastiske bryllupsdag at se tilbage på - og som alle har sagt til mig - GLÆD DIG over at alt gik så godt, at du fik den dag du altid har drømt om. Og det prøver jeg at holde fast i, når det er allersværest!....

Det er jo trods alt en drøm som de fleste af os har haft hele vores liv - og pludselig er drømmen udlevet og kommer aldrig mere tilbage! Det må man da godt have lov til at tude lidt over, ik?!!...

Knus

Heidi

0

Annonce ♥

Det er også min store frygt, derfor har vi arrangeret brunch med alle gæsterne dagen efter og så rejser vi på bryllupsrejse om tirsdagen :bearhug: simpelthen for at forlænge glæden og undgå tudeturen

Vi gør lige det samme. Brunch dagen efter og så ellers afsted på bryllupsrejse mandag eller tirsdag..

:biggrin:

Jeg kan ik vente til det bliver vores dag, men jeg vil heller ik have at den slutter, for hvad skal jeg så tage mig til??

Jeanne

0

Jeg har hørt om flere der oplevede dagen derpå sådan, tror det er meget almindeligt efter alt den forberedelse og spænding.

Selv fik jeg dog ikke denne følelse. Jeg var bare så glad for at alt var gået godt og at dagen blev lige som vi havde håbet. Da vi holdte festen i et forsamlingshus, var der også en del at rydde op og gaver der skulle køres hjem om søndagen. Bagefter spiste vi frokost med min mands bror og hans kæreste, så søndagen gik lyn hurtigt. Om mandagen havde vi taget fri og byttede gaver og hyggede. Vi var bare helt "høje" og den følelse varede ugen ud :bearhug:

Så til Jer kommende brude, så behøver man altså ikke at få en "nedtur" men det er jo super godt at være forberedt på at det kan ske :biggrin:

Edited by spl09twh
0

Jeg kan ik vente til det bliver vores dag, men jeg vil heller ik have at den slutter, for hvad skal jeg så tage mig til??

Det samme som du gjorde inden din kæreste friede... ;)

Aj - det er ikke henvendt til dig personligt - men jeg har nok en lille-bitte smule svært ved at følge den store skræk for, at dagen pludselig er forbi. Selvom jeg da også bruger meget energi på at tænke på, planlægge og forberede vores store dag, regner jeg altså ikke med at gå helt ned over at det er overstået bagefter. Det ér jo bare en dag - som netop er overstået på... en dag :boohoo: Forhåbentligt har man kunnet få sin tid til at gå inden dagene pludselig stod på bryllups-arrangeren - så mon ikke man også kan det bagefter?

Knus, Lena (der har været igennem hele hurlumhejet før - uden depression efterfølgende ;) )

:biggrin::bearhug:

0

Annonce ♥

Hej Piger

Dejligt at høre at andre også har haft deres følelsesudbrud. Men jeg kan også genkende følelsen af at være høj - det var jeg også hele søndagen, dog afbrudt af mine tudeture. Men jeg tudede over mange ting: at det var slut, at det var smukt, alle minderne, at det var gået godt, at jeg er blevet gift.

Og jeg glææææder mig til om 12 ½ år, hvor vi kan arrangere bryllupsfest igen. :-))

Smil fra

Marianne

0

Mit bedste råd mod "braget" når man falder ned i den kedelige hverdag igen:

TAG PÅ BRYLLYPSREJSE :bearhug:

Vi tog af sted søndag morgen, og vi "forlængede" brylluppet i en hel uge og kom lige så stille ned på jorden. Vi fik snakket og snakket om dagen, og da vi kom hjem, skulle vi først til at kigge på gaver og snakke med venner og familie. Vi har endda stadig billeder og video tilgode, så det er bare skønt!!

Jeg kan godt sætte mig ind i at det må føles tomt, når det bare er overstået, og det eneste der venter er hverdagen.........det er lidt nedtur.

Brylluprejsen redder alt :boohoo:

Knus Jeanne

0

Kan godt forstå følelsen af tomhed dagen efter "den store dag". :bearhug: Vi havde heldigvis sørget for at alle gæster kunne blive og sove. Dagen efter lavede vi så brunch sammen og hyggede og en del af gæsterne blev og hjalp til med at rydde op og få bragt alle vores dejlige gaver hjem. Om aften hyggede vi så med at se videoen med alle talerne.. Det var super fedt, da der var mere ro til at nyde dem! :td:

Om mandag tog vi så på bryllupsrejse, så vi kogte al den suppe på det bryllup, som vi overhovedet kunne!! Og i lang tid efter har vi haft det som at være nyforelskede, men blot uden den usikkerhed man ofter føler i starten af et forhold. Det er faktisk først nu (vi blev gift i maj!!), at jeg kan blive helt trist over ikke at skulle holde bryllup hver weekend. :blush: Kan blive helt misundelig på alle dem der skal giftes nu!! :blush: Det er simpelthen en fed fed dag! Heldigvis har vi jo giftet os med de mænd vi elsker, så vi har mange dejlige stunder tilgode!! Held og lykke til alle jer der kan se frem til jeres "store dag"! :biggrin:

:boohoo: Anja

0

Jeg kan også sagtens forstille mig den tomhed der må være bagefter man har holdt festen, som man har planlagt igennem længere tid...bliver helt nervøs for det også skal ske for mig :blush:

Men jeg kunne nu godt forstille mig, at vi har nogle venner der vil crashe efter festen også er jeg også ret sikker på, at svigermekanikken vil invitere på mad eller bare hygge om aften - hvis altzå vi ikke hellere vil sove vores brandert ud. :boohoo:

Jeg er optimistisk - tror på det bedste og at det forhåbenligt ikke sker for mig :biggrin:

:bearhug: herfra

0

Annonce ♥

Jeg havde de også helt tudeagtigt dagen efter..... vi tog på en mindre rejse om tirsdagen, og som andre skriver er det virkelig en god ting.... Man falder ikke tilbage i den normale hverdag og man får oplevet noget nyt og talt begivenhederne igennem.......

Så også forslag fra min side....... bryllupsrejse....

0

Jeg havde det ikke tudeagtig - synes dte er skønt at det er overstået og vi er gift. Dagen var helt fantastisk og jeg ville ikke gøre den om eller undevære den. Men vi afsluttede festen søndag sammen med gæsterne med morgenmad og gaveåbning (så der også var noget positivt dagen efter) før gæsterne kørte kl. 12.

Derefter kunne Peter og mig slappe lidt af og snakke om dagen mens vi ryttede op og transporterede gaver hjem og afleverede ting tilbage.

Søndag aften så vi videon med det sammen og at se hvor meget af dagen både min onkel og en god ven havde filmet gjorde at jeg ikke fald i hullet. Minderne er de rjo både i over 1200 billeder og i en fantastisk video.

Jeg ville råde jer alle at fåe en video - i kirken og under festen (speciel talerne) - så kan man huske dem og rækkefølgen og kan se dem igen og igen hver gang man vil.

:biggrin: Sandra

0

Hej Piger

Dejligt at høre at andre også har haft deres følelsesudbrud. Men jeg kan også genkende følelsen af at være høj - det var jeg også hele søndagen, dog afbrudt af mine tudeture. Men jeg tudede over mange ting: at det var slut, at det var smukt, alle minderne, at det var gået godt, at jeg er blevet gift.

Og jeg glææææder mig til om 12 ½ år, hvor vi kan arrangere bryllupsfest igen. :-))

Smil fra

Marianne

Helt enig. Det er dejligt at høre, man ikke er den eneste som har prøvet at gå lidt i sort bagefter. Ikke fordi det på nogen måde var en dårlig dag - tror bare det er svært at undgå, når man har været oppe og ringe på toppen...før eller siden må det gå nedad igen og blive hverdag.

Og er med på at glæde mig til fest igen om (for mit vedkomne) 11 1/4 år ..

Edited by fenris
0

Jeg har heller ikke oplevet den der øv dag tvært imod må jeg nok tilstå at jeg er glad for at dagen er overstået,forstået på den måde at der har været så meget planlægning op til og nu kan vi så slappe af og nyde at vi ikke skal have 100 bolde i luften på en gang, nu kan vi bare være os selv. jeg synes at det var en så fantastisk dag og alle indtrykkene og minderne er så dejlige at have med. Tonny og mig har lige haft 1 uges ferie sammen bare herhjemme, hvor vi har hygget og snakket og fået ordnet lidt praktiske ting såsom gavebytning, sætte den nye emhætte op m.m. Det har været en helt utrolig uge og ja vi er sgu nyforelskede :rolleyes: Sjovt at skulle sige det efter lidt over 8 år, men det passer. Vi har set videoen fra brylluppet og venter spændt på billederne fra vores ven som var fotograf fra start til slut. alt ialt må man sige at det er noget nær perfekt og vi er så glade og lykkelige.

:) Birthe

0

Annonce ♥

Jeg har også haft følelsen af: :balloon: altså og været lidt trist, men det er når jeg tænker på, at vores dejlige smukke dag bare gik så hurtigt....som alle andre så var det bare sådan en speciel dag, og hvor ville jeg ønske, at man kunne forlænge dagen :blink: .....Det var helt fantastisk :rolleyes:

Som mange af jer andre har jeg haft travlt op til med alt det kreative og de mange andre forberedelser, og ja dem mangler jeg et eller andet sted nu. Man kan ikke undgå at opleve det tomrum, synes jeg, når man tænker på hvor lang tid alle forberedelserne har taget og hvor meget krudt jeg har brugt her inde....

Jeg er dog ikke faldet helt til jorden endnu, for nu knokler jeg på med takkekortene fra bryllupet, skal have lavet en mappe færdig fra min venindes poller og ja så har jeg min hjemmeside at tage mig til også, såe...

Nu en god måneds tid efter - ja der sidder jeg for det meste og smiler af dagen og tænker tilbage på alle de dejlige minder :balloons: og både Søren og jeg er stadig ind imellem lidt høje af alt bryllupshalløjet - det er altså super dejligt!!!

Svale :)

0

vi havde også en brunch dagen efter så vi kunne snakke om alle detaljerne og opplevelsen af selve vielsen med andre, sådan får at mærke efter at det vi følte var super også var det for andre!!

men, det er lidt svært at slippe BK, selv efter vielsen...lidt fordi det var så stor en del af det at planlægge og så bliver der jo et hul når det nu er overstået! så nu glæder jeg mig over at se andre trylle frem deres helt speciele bryllup! så er det jo ikke slut :lol2:

0

jeg fik den føølelse da festen sluttede kl. 2.45 om natten min bedre halvdel og jeg gik rundt i vores brude tøj til kl. ca . 4.00 om morgenen og følte os tomme og forladte alt den fest og glæde der havde været var bare så hurtig overstået...nu sidder jeg en måned efter og fstter ikke hvor den måned blev af....

tillykke med dagen i lørdags ønsker jer aalt held og lykke og bare rolig det bliver værdag igen, det tager bare lidt tid at falde ned på jorden igen

kærligts camilla

0

Det er meget normalt at føle tomhed og sådan noget dagen efter. Det er noget der sker ofte, når man står med så stort et projekt, som et bryllup er.

Det samme sker for nogle skuespillere og sådan, når en forestilling slutter. Det er for nogle også en intens proces, der lige pludselig er slut.

Og det er ok at begynde at stortude. Det er bagefter følelserne får lov at få frit løb, fordi man ikke lige har tusind ting man lige skal nå inden det og det tidspunkt.

Det er der man virkelig har tiden til at tænke på at man er lykkelig for alvor.

Jo man har da vel altid været lykkelig med den man er blevet gift med, men følelsen af lykke er kun blevet forstærket af de minder man har fra den store dag og det at man nu er blevet gift.

Men det kan da uden tvivl også lade sig gøre at kommer gennem det på en høj bølge af lykke og så glide ned ad den bølge stille og roligt. Også uden nødvendigvis at tage på bryllupsrejse dagen efter eller sådan noget.

Det handler lige så meget om at give sig selv og sin partner plads og tid til at nyde hinandens selskab som mand og kone de første par dage.

Bare min mening om det

0

Annonce ♥