Moldam

Brude 04-08-2007

155 indlæg i dette emne

Hejsa :cheerleader3:

Uha synes tiden løber helt vildt stærkt nu :)

Vi er også stadig rigtig godt med der er intet der halter, vi har lige udfyldt ægteskabserklæringen idag og navneændringsblanketter så de skal bare lige sendes imorgen :)

Ellers venter vi på at få taget os sammen til at komme en tur til fotografen til en nærmere snak om hvad vi kan tænke os....og til juni skal vi op til præsten :)

Ellers mangler vi kun tilretning af vores tøj, tror vi snart får ordnet gommens tøj og mit lader vi vente så længe jeg kan for taber mig stadig.

Jojojo...forresten da....vi har købt vielsesringene...de er bare SÅÅÅÅÅ smukke og alt hvad vi kunne tænke os :)

Hvor langt er i andre med ringe og de sidste ting?

Har alle fået kjoler efterhånden?

Seadancer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tiden flyver af sted!

Her går alt også planmæssigt. Vi har styr på langt det meste.

  • Kjolen er købt, men endnu ikke tilrettet - skal til første tilretning sidst i juni.
  • Martins tøj er købt - men jeg må ikke se det før på dagen.
  • Brudepigernes tøj er også på plads (bort set fra vores datters, men det er nødt til at vente til lige før, da hun ikke er så gammel og jo derfor vokser en del).
  • Smykker er der styr på - dvs. min søster har lovet at forsøge at lave et par øreringe af de perler, der blev taget af den kæde, jeg skal låne. Hun har også lovet at forsøge at finde på noget genialt til hende selv og mine to andre søstre (det er mine tre store brudepiger).
  • Feststedet står for alt det med oppyntning, så det er helt ude af vores hænder. Vi skal bare sige, hvilke blomster vi gerne vil have - og det bliver Martins opgave, det har han sagt god for.
  • Menuen er lagt fast - inkl. bryllupskage.
  • Barnepige er arrangeret til vores datter så vi ikke skal spekulere på hende til festen.
  • Ringene har vi haft længe (vi bruger vores forlovelsesringe og får indgraveret i dem).
  • Bryllupsrejse udskyder vi til lillepigen (og forhåbentlig en søster/bror) er gamle nok til at undvære os en uge eller to.
  • Receptionen har vi fået strenge ordrer på ikke at bekymre os om, så det er også på plads.
  • Fotograf bliver en fra den lokale fotoklub, som min kære er medlem af.
  • Video står Martins onkel for.
  • Musikken har et par af gæsterne insisteret på at stå for (de er knald dygtige, så jeg er ikke nervøs for kvaliteten).
  • Kirkehefter har min mor lovet at tage sig af - hun skal bare lige vide, hvilke salmer osv vi vælger.
Hvad der endnu mangler er
  • Ægteskabserklæring og navneændring skal sendes ind - det er udfyldt.
  • Jeg skal have købt undertøj. Jeg er ved at trappe ud af amningen af vores datter, så det har ikke været muligt at købe det endnu.
  • Jeg skal have fundet ud af, hvordan håret skal sidde.
  • Vi skal have lavet bordplan - når alle gæster har meldt tilbage.
  • Vi skal have en samtale med præsten
Det var det jeg lige kunne komme på nu - har sikkert glemt noget, men det dukker vel op på et tidspunkt, hvis det er vigtigt nok :cheerleader3:

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi er også ved at være klar... eller nærmest :)

  • kjolen er købt!!!
  • feststed, bryllupssuite, menu og kagen er på plads
  • frisør er bestilt
  • bryllupsrejse er booket
  • musikken er på plads
  • smykker er på plads bortset fra mine øreinge som jeg ikke kan finde...
  • undertøj er købt
  • ægteskabserklæring skal sendes
  • fotografen og bilen er booket
  • gommens tøj skal prøves
det var vist det... ellers mangler vi kirkehæfter, borddekoration, og andre 'små' ting :cheerleader3:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja for søren! Det går ikke at vi falder så langt bagud!

Vi har også fået styr på det meste nu...

Vi mangler

• Michaels tilretning af tøj,

• Lillemandens outfit (den klarer svigermor)

• Bestilling af brudebuket (Den klarer Michael)

• Smykker til mig

• Sko til Michael

• Vaccinationer til os begge til rejsen (den kan også klares efter brylluppet da vi først rejser i oktober)

• Bord-/menukort

• Bordplan (mangler stadig svar fra mange, så den kan vi af gode grunde ikke lave)

• Bestille tid til frisøren til os begge... (jeg skal have striber)

• Sende ægteskabs erklæringen (har udfyldt den samt navneændrings blanketten)

Det er efterhånden begyndt at gå op for mig, at jeg snart skal giftes... Det er altså en undelig tanke... God altså, men DET ER ALTSÅ MEGET STORT!! :cheerleader3:

Redigeret af LouiseSwee
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

vil bare lige melde mig os...

Blev friet til af kæresten på vores 9 års dag d. 30 april og brylluppet skal stå den 4-8-07. glæder mig helt vildt.

Vi har dog meget at se til vi har endnu ikke fundet stedet hvor det skal holdes, men kirken er da booket :-)

Skal prøve kjole på mandag glæææder mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Denne tråd måtte jeg lede længe efter!

Nå, piger, hvordan går det med forberedelserne? Nu er der ikke længe igen.

Her er der efterhånden styr på alt. På to do listen står følgende:

find en taske

skriv på bordkort

lav bordplan

find digt/tekst til gæstebog.

De sidste tre ting på listen bliver udskudt til ugen op til den store dag, da kæresten på det tidspunkt har ferie og meget gerne vil være med til det.

Kjolen skal jeg ned og prøve i dag efter tilretning - spændt på, om den så er, som den skal være... Vores ringe er indleveret til gravering, og hvor føles fingeren bare tom, hvor den har siddet. Men den har jo også siddet der i næsten to år, så det er der nok ikke så meget at sige til.

Kom frem af busken igen, tøser, og fortæl fortæl fortæl...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt der lige var en der fik taget fat i denne tråd, for det er da bare alt for længe siden!..

Jamen her går det også planmæssigt.

Vi mangler følgende:

- Møde med præst (sker i morgen)

- Sidste detaljer med feststed ang. bordpynt osv. (møde torsdag)

- Danseundervising i brudevalsen

- Smykker til mig (kan bare ikke bestemme mig!!! :loveflag: )

- Lave bogen færdig om vore gæster (vi laver en lille beskrivelse af alle gæster og lægger på bordene)

Ellers tror jeg faktisk vi er der. Kjolen er hentet sikkert hjem! :thumbsupsmileyanim: Min kæreste har bestilt brudebuketten. Og har lige i dag modtaget min rigtigt fine paraply (selvom det SELVFØLGELIG ikke kommer til at regne!). Jo, nu må den store dag gerne snart komme. Glæder mig bare helt vildt!!!

Hvad med jer andre? Hvordan går det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Puhha det er længe siden den her tråd har været fremme :P

Vi er vist også rimelig godt med indtil videre, vi skal til samtale med feststedet og bageren idag.

Ellers mangler vi tilretning af min kjole, bordkort, menukort, velkomst/velbekomme taler, samtale med fotograften, finde location to fotografering og en nødplan hvis der skulle regne.

Det var vist det. Det ser jo helt overskueligt ud nu hvor man ser det på skrift men føles som meget hehe

Brudebuketten er bestilt, vi søgte uden for aalborg ned hvor mine svigerforældre bor(lille by) deres blomsterhandler skulle kun ha 800 for buket og 3 brystbuketter. Det er ca det dobbelte de steder hvir jeg har spurgt her i byen:)

Hvem har valgt jeres buketter? Her er det min bedre halvdel der har stået for det så er super spændt på hvordan den ser ud :fløjt:

Seadancer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der lige en lille opdatering fra min side...

Vi mangler nu (11/7 - 2007)

• Lillemandens outfit (den klarer svigermor - det er bare RIGTIG svært at finde det vi vil have!)

• Bestilling af brudebuket (Den klarer Michael)

• Smykker til mig (det BURDE ikke være svært)

• Bord-/menukort (skal bare printes)

• Bordplan (den er LIGE ved at være der)

• Alverdens indkøb til pynt

• Vin, fadøl og sodavand

• Natmad og morgenmad

:)Nu er det altså om RIGTIG SNART!! :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt i finder tråden frem nu, sad netop igår og fik styr på vores to-do-liste. Og blev vældig overvældet over hvor meget vi faktisk havde styr på. Men det er nu også gået stærkt de sidste par dage :)

Det vi mangler er følgende:

Det ser umiddelbart lidt voldsomt ud, men det er en masse små ting, så er nu rimelig fortrøstningsfuld!

1 mdr. før:

Aflevere prøvelsesattest samt dåbsattester til præst - Har fået prøvelsesattesten, afleverer den i kirken på søndag når jeg alligevel skal snakke med organisten.

Tjekke pas, bestille visum m.m. til bryllupsrejsen - Kæresten er blevet vaccineret, jeg nøler stadig med det, er lidt bange for det :bearhug: Skal også have bestilt rejseforsikring i banken.

Bestille valuta m.m. til bryllupsrejsen - Er vi begyndt at tænke på.

Købe morgengaver - Den var værre. Måske et nyt ur, en kokkejakke med broderet navn, hvis jeg kan skaffe det. Han har også snakket om GPs eller pda, men det ryger vist lidt over mit budget. Har også overvejet noget lækkert undertøj, det er jo forkælelse til os begge :super:

Smykker - kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg vil have, overvejer mit dagmar-kors jeg fik i dåbsgave, tror det vil passe godt til kjolen. Så har jeg også mit gamle.

Noget gammelt, noget nyt, noget lånt og noget blåt - Aner det ikke endnu, det nye er der jo masser af, det gamle bliver måske mit dagmarkors fra min dåb. Men det lånte og det blå, det ved jeg godt nok ikke endnu...!

Skrive taler/lave indslag - Kæresten er begyndt på talen til mig. Jeg overvejer stadig forskellige muligheder, fotomontage, sang quiz, hm... skal vist snart igang med noget... :fløjt:

Trykke/bestille menukort - der hænges et menukort op på feststedet, og der bliver ingen bordhæfter ved kuverterne, synes det fylder for meget.

Lave nødhjælpskurv til toiletterne på feststedet - efter inspiration herindefra vil jeg lave kurve til toiletterne med alle de ting jeg ellers skulle have i tasken.

Lave risposer og andet bordpynt - endnu en ting der skal laves!

Begynd at øve brudevals - Skal snart i gang! Jeg har været lidt i gang, men skal lige have hevet ham op af sofaen.

Orientere banker og off. Myndigheder om nyt efternavn - Uha flere ting vi skal have styr over!

Tjek at alt brudeudstyr er i orden -

Gå skoene til -

Aftal detaljer med fotografen -

Aftal aftenens forløb med toastmaster -

Køb gaver til hjælpere -

Kontakt avisen angående bryllupsannonce -

Lav detaljeret skema over opgaver før, under og efter brylluppet, og hvem der skal lave hvad -

Arranger hjælp til gaveudpakning -

1-2 uger før

Kontrollere at alt er parat til bryllupsrejsen -

Pakke kufferter og købe det sidste til bryllupsrejsen -

En sidste kontrol af tøjet -

Gå skoene til -

Konsulter en skønhedsekspert så hud, hår, negle er i top til dagen -

Kontroller at alt er i orden -

Begynde at folde servietter -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg måtte helt ned på side 6 for at finde os!! Det er ikke godt!

Nu er der altså ikke længe til. Er jeg den eneste der er begyndt at få sommerfugle i maven?? :cheerleader3:

Jeg synes egentlig vi har været i god tid med det hele, men synes alligevel der er en del for tiden. Med nu er mødet med præsten og restauranten veloverstået. I denne uge står den på risposer til bordet, og så skal vi ned til bageren i morgen og bestemme os for bryllupskage.

Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvilke smykker jeg vil have på, men det vil jeg altså gerne snart have styr på!! Så det må også blive i denne uge.

Men iiihh, hvor jeg glæder mig. Glæder mig bare til at nyde hele dagen og ikke tænke på noget som helst praktisk. Bliver en stor dag.

Det er alt for nu.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu er det godt nok ved at være tæt på - 19 dage er der kun tilbage.... Jo jeg er også ved at blive nervøs, men egentlig er det måske fordi, jeg ikke rigtig har så meget at kaste mig over, da vi er ret godt med.

Er der nogle af jer, der har været på polterabend? Forventer vores bliver den 28., da fyrerne har ringet til mig for at høre, om min kæreste skal arbejde der....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej tøser

jeg er også en af de mange som skal giftes på den dejlige dag 4/8-07 glæder mig vildt til det. selv om det er anden gang med samme mand....

så er det snart vores tur. Er I spændte..... :thumbsupsmileyanim:

ja, som sagt er det anden gang vi er gift på rådhuset ( skulle være hemmeligt ) men det blev det ikke....lang historie

når men selv om det er anden gang, så er vi begge spændte og min mand har fået stress af tanke om at der er ikke lang tid til... :cheerleader3:

men vi har været i god tid så vi mangler KUN bordkort, klar gøring af hus og omgivelser, er igang med at finde sted til fotografering..( fundet to steder)

snak med vores hjælpe piger, og fotograf, hentet borde og stole, lave b kage, købe ind til maden til recep. skifte vores toilet ud (stopper hele tiden, har købt nyt)

finde blomster til deko, klippes ( gom og brud), tilrettet det sidste ved kjole ( 16/7-07), hentet den lørdag 28/7, brude bukket + knaphuls blomster, købe kop/glas

holder. Det er vist det så man er lidt stresset men det går når man er omgivet af en masse dejlige mennesker der meget gerne vel hjlæpe der hvor de kan.. :td:

vi glæder os og vi øver os på brudevalsen.... :bearhug: min mand taget for stor skridt :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja nu er det godt nok ved at være tæt på - 19 dage er der kun tilbage.... Jo jeg er også ved at blive nervøs, men egentlig er det måske fordi, jeg ikke rigtig har så meget at kaste mig over, da vi er ret godt med.

Er der nogle af jer, der har været på polterabend? Forventer vores bliver den 28., da fyrerne har ringet til mig for at høre, om min kæreste skal arbejde der....

Nej vi har heller ikke været på polterabend. Vi troede egentlig det blev i denne her weekend, men nej, der skete ingenting.

I kommende weekend skal min kæreste arbejde, så der er ikke så mange muligheder tilbage :cheerleader3: Hvis vi kunne vælge ville vi nok hellere have haft det en anden weekend end weekenden LIGE før brylluppet. Men det går jo nok alligevel. Men nu må vi se. Det kan jo også være de tager fusen på os, og at det er i denne her weekend (og så bare har arrangeret noget med min kærestes arbejde). Vi får at se :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :cheerleader3:

Puuuuuuuuuuuuuuha det er snart tæt på, 19 dage. Mon ikke vi de sidste par uger skal holde gang i vores tråd?

Vi har fået det sidste med feststedet og bageren på plads, så det er ikke fordi vi mangler så frygteligt meget mere :td:

Vi mangler:

* Jeg skal ha farvet hår og ha lagt prøve makeup (imorgen)

* Skal ha tilrettet kjole på fredag

* Bordkortene skal være færdige

* Samtale med fotografen

* Finde en location i skoven til fotografen

* Velkomst/velbekomme tale

* Samtale med DJ

Så er vi vist ved at være der....der er en masse forskellige småting men det er ikke noget at regne :bearhug:

Hvor mange af jer skal holde tale for jeres mænd?

Uha jeg synes godt nok tiden går stærkt synes der var 30 endnu for et par dage siden.....jeg tror at uden vi ved det sidder vi pludselig her torsdag den 2 august og skriger fordi vi ikke er færdige endnu :thumbsupsmileyanim:

Seadancer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg er også ved at gå i PANIK mode -

MIN KJOLE ER IKKE kommet - den kommer nok først i ugen op til - PANIK PANIK PANIK :thumbsupsmileyanim:

kunne kaste op af bare nervøsitet... den skal jo også rettes til osv. det kan godt være butikken syntes det er helt i orden, men jeg er bare ved at gå til af nerver.

Ellers har vi vist rimelig styr på det, i wknd. lavede vi risposer, organzaposer med chokolade og så mangler vi at lave nogle med salt og kringler (saltkringler er åbenbart udgået af produktion?!?!)

Vi mangler:

-at lime velbekommensange,

-købe vaser til borddeko.

-Bestille blomster til borddekorationer.

-kontakte aviser

-ordne alt til reception d. 28

-sidste samtale med fotograf og musik

-gom og isabel frisør

-2 af brudepigekjolerne skal syes (klarer svigermor)

-løse mit undertøj KRISE

-bestille valuta

Ellers tror jeg at jeg skal poltes i næste wknd. da vi jo holder reception d. 28, og da det ikke var denne wknd som jeg ellers troede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helle, jeg kan godt forstå hvis der er noget nervøs over det med kjolen. Men du må jo bare ringe til dem løbende og følge op på at den kommer til tiden. Det er jo ligesom RET vigtigt! DEt er bedre at de bliver irriteret over dig og at den så kommer til tiden. Hvor har du købt henne?

Her er der også sket lidt. Vi var i morges til møde med bageren som skal lave vores bryllupskage. Har desværre ikke lige et billede her, men den bliver 4 lag høj, med hvid glasur og friske blomster i lyserød og pinke farver. Rigtig flot :griner:-

Og så lavede vi prototypen til de risposer som skal stå på bordene. Dem laver jeg sammen med svigermor på søndag. Bliver med lyserød og pink bånd på. Skal nok komme billede senere :-)

Det var alt for nu. Bye bye...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå så var kjolen fundet alligevel så skal til 1. tilretning her i dag kl. 14, sidder som en indesnørret rullepølse i BÅDE korset og slimming tube. Dobble trouble. Håber det bliver godt i dag, er vildt nervøs for om alt nu går som det skal mht kjole.

I går aftes fik jeg skrevet bordkort, lavet bordplanen til ophæng, der mangler bare lige lidt... Ellers er vi vist så småt ved at være der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, om 20 minutter har jeg en aftale med frisøren til prøveopsætning. Troede faktisk ikke, at jeg ville komme til at glæde mig så meget til det - det er jo bare håret.... Men hold da op, jeg synes det er spændende. Også om den frisure jeg drømmer om egner sig til mit hår, og ikke mindst om den kan bære mit lange slør...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 dage tilbage!

Det er godt nok ikke særlig længe - py ha!

Jeg har lige lavet en liste over de store ting vi skal have styr inden brylluppet. Det er godt jeg har sommerferie! Vi skal nok nå det hele. Der er heldigvis styr på de vigtigste ting...

Men 17 dage! Hold da op... Det bliver bare så dejlig en dag!

:griner:- fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor mange er vi ??????

:biggrin: Ja, det skal vi - bare for anden gang, første gang bliv vi gift i Las Vegas uden familien eller venners deltagelse - jeg elsker bryllupper - dette bliver bare ikke bedre - alt er arrangeret og på plads - her er ingen stress..... Vi skal bare mødes i kirken til den aftalte tid... :griner:-

Jeg har et andet spm. til alle jer, som skal giftes for anden gang. Kan man regne med, at ens venner laver polterabenden for en eller er det ikke noget, vi får, fordi vi er allerede gifte?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer

Jeg vil da også lige melde mig - havde slet ikke set den her tråd (og jeg har ellers været inde på BK en hel del her på det sidste!). ;) D. 4/8 nærmer sig med hastige skridt, men jeg mener også at have styr på det meste. Jeg hentede min kjole fra systuen i torsdags, så alt tøj og udstyr er på plads. Vi mangler kun at købe det sidste drikkelse, lave en gæstebog, snakke med præst, fotograf og DJ. Så er vi ved at være der... Og bordplan må desværre vente til vi sætter bordene op torsdag aften før brylluppet, men jeg har forberedt lidt forskellige muligheder. Jeg synes dog at det er lidt stressende at have tråde ud så mange steder og bevare overblikket... Det føles lidt, som om der er mange ting, det kan gå galt! Men hva, vi klarer det nok.

Og så må vi jo håbe på, at det snart bliver sommer!!!!

Knus Majah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen hertil Majah! :boohoo:

Ja jeg er enig. Der er mange tråde der hele tiden skal holdes styr på. Men forhåbentlig når vi vågner om 15 dage(!!!!) så er der styr på DET HELE og vi skal bare nyde dagen i fulde drag. Ih hvor jeg glæder mig.

Og nu må det altså gerne begynde at blive bedre vejr til dagen! Håber sådan på solskin... Er der andre en mig der er begyndt at hjælpe kuløren lidt på vej? Det her vejr bliver man da ikke brun af! :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg vil godt melde mig til skal også giftes d. 4-8-07

Jeg har følges af der er et eller andet vi har glemt, da jeg synes at vi har styr på den hele..

Følge er klart:

- Booking af kirke

- Samtale med præst

- Stedt er booket

- Menukort er færdig

- Bordplan er lavet

- Ægteskabserklærling er sendt af sted og modtaget igen

- Fotograf er booket

- Bilen er booket ( smider lige et billedet ind) post-4051-1185044564.jpg

- Mit tøj er klar til afhenting d. 1-8-07

- Hans tøj er købt

- Skoene er købt til begge

- Har bestilt tid til ansigtsbehandling og makeup til dagen

- Tid ved frisøren er også ordnet

- Blomsterne er bestilt

- Smukkerne fik jeg af min brudepige

- Gæstebogen er afhentet post-4051-1185044532.jpg post-4051-1185044556.jpg

- Har hørt fra alle gæster ( alle kommer på nær 2 inviteret 89)

- Kager til kaffe er bestilt/ er lavet ( de skal have kanelkage mens vi er til fotograf, da det er min fars 50 års fødselsdag d. 4-8-07)

Redigeret af Crina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer