frejaena

Takkekort....hvornår og hvordan

7 indlæg i dette emne

Hej...

Den dårlige samvittighed kommer efterhånden snigende....vi har ikke fået begyndt på takkekort endnu og vi blev trods alt gift den 26.august....der har simpelthen været så meget at se til - og er der stadigt! Hvornår vil I mene er absolut sidste frist for at sende takkekort, hvor lang tid er det acceptabelt at der går inden de kommer ud - vi er nemlig ikke helt enig herhjemme...

Og så er der udformningen af takkekortene....Vi vil meget gerne have mulighed for at sende mere end ét billed med hvert takkekort, faktisk gerne 3-4 stykker, men kan ikke rigtig finden nogen smart måde at gøre det på....har forgæves søgt på nettet efter færdigekort, hvor man kunne sætte mere end et billed ind. Alternativt har vi overvejet at få det lavet hos et trykkeri, men igen så tager det nok lige lidt tid plus at det garenteret er p... dyrt....

Forslag og inspiration modtages med kyshånd

Mange hilsner

Lone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Den dårlige samvittighed kommer efterhånden snigende....vi har ikke fået begyndt på takkekort endnu og vi blev trods alt gift den 26.august....der har simpelthen været så meget at se til - og er der stadigt! Hvornår vil I mene er absolut sidste frist for at sende takkekort, hvor lang tid er det acceptabelt at der går inden de kommer ud - vi er nemlig ikke helt enig herhjemme...

Og så er der udformningen af takkekortene....Vi vil meget gerne have mulighed for at sende mere end ét billed med hvert takkekort, faktisk gerne 3-4 stykker, men kan ikke rigtig finden nogen smart måde at gøre det på....har forgæves søgt på nettet efter færdigekort, hvor man kunne sætte mere end et billed ind. Alternativt har vi overvejet at få det lavet hos et trykkeri, men igen så tager det nok lige lidt tid plus at det garenteret er p... dyrt....

Forslag og inspiration modtages med kyshånd

Mange hilsner

Lone

Ja, der er jo ingen lov der bestemmer hvornår takkekortene skal ud, så I bliver jo ikke retsforfulgt for at være sent ude, men almindelig god tone siger aller senest 14 dage efter brylluppet.

Idag er der nok en tendens til, at folk er senere og senere ude, især hvor man har været på en meget lang bryllupsrejse eller er der andre særlige omstændigheder der gør sig gældende. Jeg kender til tilfælde hvor folk har trukket det både 3 uger og knap en måned efter brylluppet, men længere end det, har jeg godt nok aldrig hørt om, så jeg vil mene at I er ved at være på den tidsmæssigt. Hvis jeg var jer ville jeg måske bruge mindre tid på at filosofere over design og detaljer og så i stedet lave nogle enkle kort og se at få dem afsted ;-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

i min verden er det iorden at vente 1-2 mdr. måske kommer der en bryllupsrejse i vejen, der er gave der skal ha fundet sig en plads i hjemmet, og hverdagen går jo også videre selv om man kan skrive hvedebrødsdage på kalenderen ;)

Min svigerinde sendte først takkekort ud fra deres bryllup efter 2 mdr, og det var nu ikke sådan at vi gik og ventede på det :cheerleader3: Mine forældre fik først efter næsten 3 mdr.

Ifht at få flere billeder med, syntes jeg min svigerinde havde lavet dem rigtigt søde.

Det var ret simpelt, bare et stykke a4 karton foldet på midten, og indei var der limet et foldet alm kopipapir med teksten.

På forsiden var der billede af dem. 1. side et billede af os og vores børn ( de tog billeder af alle gæste-par ) og på bagsiden igen et billede af dem.

Til mine svigerforældre havde de så lavet en udviddet version med mange flere billeder i, men på den måde, med karton og papir indeni har man ihvertfald mulighed for at sætte 6-7 fotos.

Hun havde så godt det at hun havde "stemplet" et hul med firkløverr motiv, igennem hullet og så lukket kortet med et stykke silkebånd.

Hanne

Redigeret af baby-T
0

Del dette indlæg

Hej Hanne...

Puha, du fjernede lige temmelig meget af den dårlige samvittighed....vi har ikke været ude at rejse, men med to små børn og to studier, så har der altså bare ikke været tid og overskud til at skrive takkekort endnu (plus vi først lige har fået fotografens billeder!)...

Du har vel ikke et billed af din svigerinde takkekort...hvordan var billederne sat fast på siderne? Lyder som en nem men smart idé

Mange hilsner

Lone

i min verden er det iorden at vente 1-2 mdr. måske kommer der en bryllupsrejse i vejen, der er gave der skal ha fundet sig en plads i hjemmet, og hverdagen går jo også videre selv om man kan skrive hvedebrødsdage på kalenderen ;)

Min svigerinde sendte først takkekort ud fra deres bryllup efter 2 mdr, og det var nu ikke sådan at vi gik og ventede på det :cheerleader3: Mine forældre fik først efter næsten 3 mdr.

Ifht at få flere billeder med, syntes jeg min svigerinde havde lavet dem rigtigt søde.

Det var ret simpelt, bare et stykke a4 karton foldet på midten, og indei var der limet et foldet alm kopipapir med teksten.

På forsiden var der billede af dem. 1. side et billede af os og vores børn ( de tog billeder af alle gæste-par ) og på bagsiden igen et billede af dem.

Til mine svigerforældre havde de så lavet en udviddet version med mange flere billeder i, men på den måde, med karton og papir indeni har man ihvertfald mulighed for at sætte 6-7 fotos.

Hun havde så godt det at hun havde "stemplet" et hul med firkløverr motiv, igennem hullet og så lukket kortet med et stykke silkebånd.

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at kigge på denne hjemmeside. Her kan du få lavet et lille hæfte med optil 20 billeder.

Det er supernemt at sætte billeder ind. Jeg har prøvet at lave en bog med hard cover, fra min venindes polter, og den blev super flot.

Men jeg tror også at andre programmer har lignende muligheder, men jeg er sammen med en mac-freak så derfor kender jeg iPhoto bedst.

Omzig

http://www.apple.com/ilife/iphoto/features/books.html

Small (Double-sided, 3-pack only)

size 2.6 x 3.5

price $3.99* ea.

pages 20 (10 sheets)

max pages 100 (50 sheets)

additional pages $0.29 per page

0

Del dette indlæg

Vi blev også gift d. 26 august :loveboard:

Og jeg havde regnet med at takkekort skulle ud SENEST 14 dage efter brylluppet, men da vi først fik dem fra fotografen der og de så skulle skrives på osv så kom de ud 3 uger efter brylluppet. Jeg ville nok også sige max. en måned...

Men det bestemmer man jo helt selv! Sådan har vores venner rundt omkring bare gjort.

Men forstår det godt når i har så meget at se til!

Pøj pøj med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi blev gift d. 29 juli, men vores takkekort blev først postet i fredags. Der er tilsyneladende ikke nogen som har savnet dem, men var da ved at være lidt træt af, at de ikke var sendt. Vi var dog på 14 dages bryllupsrejse, meeeen: bedre sent end aldrig.

Tog også lidt tid, da jeg selv lavede dem. Samme princip som vores indbydelser. Og så fik alle en personlig hilsen, hvilket tog 3 aftener.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer