Sign in to follow this  
Followers 0
Guest AnneD

Mandens ring

12 posts in this topic

Jeg er lidt i tvivl. For mig så er en forlovelsesring kun til den kommende brud, manden får først ring på i kirken når han er blevet gift. Er der andre der har det sådan?

Nu har vi været ude og kigge på ringe og fundet et par vi kan lide, men selvom de skal købes sammen, så synes jeg altså at hans ring skal gemmes væk indtil bryllupsdagen. Hvis han skal gå med den som forlovelsesring, hvordan skal det så foregå? Skal han, efter han har givet mig min ring på så finde sin egen frem og sætte den på sin finger, eller skal han give den til mig så jeg gør det for ham? For det har jeg altså mest lyst til først sker i kirken.

Er en forlovelsesring til manden ikke bare det man kalder produktudvikling, så guldsmedene kan sælge endnu flere ringe, for så er der (måske) to ringe der skal skiftes ud til brylluppet.

0

Annonce ♥

Jeg er også enige med dig bortset fra en lille detalje. Hvis det kun er pigen, der får en forlovelsesring, så er det ikke en traditionel guldring, men en sølvring med en sten i. Efterfølgende vil jeg mene man køber to nye vielsesringe, således at bruden har Bagefter har to ringe.

Anja

0

Umiddelbart tror jeg, det traditionelt set her i Danmark har været sådan at man bliver forlovet/trolovet med to ringe som symboliserer en form for samhørighed mellem mand og kvinde. Traditionen med en forlovelsesring til kvinden med en stor diamant eller lign. tror jeg faktisk stammer fra USA - er dog ikke helt sikker...

Fandt lige det her på nettet, så jeg har ikke helt ret :

"Ringen udgør en magisk cirkel der beskytter mod onde magter.

Fra 1600 tallet blev det almindeligt at udveksle ringe. Før den tid var det kun pigen der fik en ring."

Min kæreste havde ikke en ring, da han friede. Og da vi skulle finde ud af det med ringe, var vi begge enige om, at vi gerne ville have en ring på hver - også inden brylluppet. Da vi bliver gift mindre end et år erfter frieriet, vælger vi så at bruge de samme ringe.

Præcis hvordan og hvornår vi tager dem på, ved vi ikke, for de er ikke færdige endnu. Men jeg tror ikke, vi kan vente til brylluppet til sommer, når de allerede er færdige i løbet af efteråret. Om der så kommer en ekstra sten i min på dagen, har vi ikke taget stilling til endnu.

Men helt ærligt tror jeg, det er helt individuelt, hvordan man gør. Der er efterhånden ingen regler, og det er vel op til det enkelte par, hvordan de ønsker at gøre det.

Fandt lige en - lidt lang - historisk forklaring på forlovelse og forlovelsesringe her.

0

Annonce ♥

Hvis dem man betragter som eksperter på området ikke engang kan finde ud af hvad der er "rigtigt" og hvad der er "forkert", hvordan skal vi "menige mennesker" så kunne finde ud af det?

Siden det ikke ser ud til at der nogen speciel tradition omkring mandes ring, så tror jeg bare vi gør det som vi selv vil. Så hans ring bliver gemt væk, og så giver jeg ham den på den dag vi står i kirken.

Medmindre jeg bliver så begejstret over dem når vi endelig står med dem i hånden, at jeg slet ikke kan vente med at give ham den på...

0

Vi har forlovelsesringe på begge to, jeg vil gerne beholde min på efter brylluppet for vi skal have nye ringe til den dag. De nye ringe tager vi på i kirken efter vielsen. Jeg er i gang med at overtale K til at jeg får hans smeltet om til et vehæng efter brylluppet. :iloveyou:

0

Jeg har fået en hvidguldsring med en enkelt brilliant som forlovelsesring :iloveyou:

Han har ingen ring - han har jo fået mit "ja"!

:bearhug: Det samme her :hug:

Vi fik så begge vielsesringe på i kirken, så jeg har både vielsesring og forlovelsesring på samme finger (de er begge i hvidguld og med sten i - hans er i platin).

0

Annonce ♥

vi har begge forlovelses ringe på i hvidguld

når vi skal giftes køber vi nye ringe, om forlovelsesringene skal indgå i eller om vi får dem smeltet om ved jeg ikke endnu

har en ide om at det kunne være fedt at få dem smeltet om til et hjerte, hvor den del vores navne står i bliver bevaret....(håber i kan forstå min ide)

vi har nemlig kun navne i vores ringe da vi blev forlovet på kims 25 års fødselsdag, en dato man aldrig glemmer.... hvis man er mig

0

Jeg har fået en hvidguldsring med en enkelt brilliant som forlovelsesring :bearhug:

Han har ingen ring - han har jo fået mit "ja"!

:biggrin: Det samme her :)

Vi fik så begge vielsesringe på i kirken, så jeg har både vielsesring og forlovelsesring på samme finger (de er begge i hvidguld og med sten i - hans er i platin).

Også det samme her!

Har fået den flotteste ring da han friede....og så får vi begge en vielsesring af guld når vi er i kirken.

0

Vi fandt vores forlovelsesringe på en ferie i Dubai.

Meningen var at de også skulle bruges som vielsesringe, men nu har herren bestemt at vi tager en uges ferie til foråret til Dubai igen og finder nogle nye ringe som så skal være vielsesringe.

Dvs. vi har begge forlovelsesringe.

0

Annonce ♥