Fjunte

Hvem skal egentlig med til polterabend?

28 indlæg i dette emne

Jeg har lovet min kommende mands ven, at jeg vil lave en liste over dem, der skal med til hans polterabend.

Men hvem skal egentlig med? Er det kun de personer, der også er inviteret til brylluppet? Eller er det også de venner, vi har valgt ikke skal med?

Vi har nemlig et par stykker, som ikke skal med til bryllup, som jeg kunne forestille mig gerne vil deltage i hans polterabend. Men hvad er "normalen"?

Ja, jeg ved godt, at der er lang tid til vores bryllup endnu, men vennen er altså allerede gået i gang med at arrangere.

Redigeret af Fjunte
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg mene man kun invitere de venner der også er inviteret til brylluppet. Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet. Personlig syntes jeg det ville være underligt at blive inviteret til en polterarbend, hvor jeg ikke skulle med til brylluppet, så jeg tror jeg ville takke pænt nej.

Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik egentlig også ud fra, at det kun var dem, der er inviteret til brylluppet som skal med. Dermed også mine veninders kærester, selvom kæresten ikke rigtig kender dem. Men så lærer de jo hinanden at kende inden brylluppet. Det har jeg i hvert fald oplevet som positivt tidligere...

Men jeg ser da ikke noget galt i at invitere folk, som ikke er inviteret til festen - hvis de da selv vil. Det kan jo være, man holder et mindre bryllup, hvor der ikke er 'plads' til så mange venner, så kan polterabend'et jo godt blive lidt småt, hvis man holder sig til gæsterne....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er blevet bedt om at lave en liste, med hvem vi gerne vil have med.

Jeg har skrevet alle de "unge" indbudte gæster.

Jeg ved fra da jeg selv skulle arrangere en venindes polter, at det slet ikke er sjovt selv at finde ud af, hvem der skal med.

Har dog før været til polterabend, hvor folk der ikke skulle med til festen var med alligevel. Men jeg ville ikke selv bryde mig om det.

:iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De polterabends jeg har været til har der kun været folk som var inviteret til receptionen og/eller middagen.

Jeg tror at jeg selv ville takke nej til at deltage i en polterabend hvor jeg ikke selv skulle med til festen :blush:

Jeg håber til min egen polterabend at den kun vil bestå af mine venner og min søster og ikke alle min kærestes venners kærester jeg ikke rigtig kender. Dagen går for mig ikke ud på at skulle lære nye mennesker at kende men have rigtig quality time med de gamle :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil lige nævn at jeg kender nogle polterabender hvor mor/far og svigermor/-far også deltager, men det må vist komme an på aktiviteterne og forholdet -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvis nu vennerne ikke har noget imod det, så er det da fint nok at tage dem med. Jeg tror nogle gange at fyre er lidt anderledes på det område.

Vi var til polterarbend for et lille år siden, hvor der hos ham var flere med som ikke kom med til brylluppet...

Jeg tror også at det vil være oplagt med nogle stykker til min kærestes polterarbend som ikke skal med til brylluppet, da de fester godt sammen men ikke lige er de typer som vil hænge ud og hygge sig til et fint bryllup...

Hvis det bare er en enkelt så ville jeg nok ikke invitere personen, men hvis der er nogle stykker, så kunne jeg godt finde på det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kærste og jeg sad lige og talte om det med polterabend. Vi ermeget forskillige på det punkt, min kærste vil have sin far, min far og min stedfar med, plus mine venninders kærester, som han godt kender.

Jeg der i mod vil kun have mine veninder og søster med.

en hvad begge angår er det kun folk der også bliver inviteret til middagen.

Det er sjovt at der er så mange forskellige holdninger og menninger :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har frabedt mig polteabend. Hvorfor? Fordi jeg hellere vil have at mine veninder, skal bruge pengene på sig selv. I vores omgangskreds er det dyrt nok at være kvindelig gæst. Dem jeg har snakket med om det sys det er top dollar :thumbsupsmileyanim:

Men vi har vel ikke selv et valg til hvem vi vil have med. Jeg synes måske lidt af overraskelsen går tabt, hvis man som brud/gom ved for meget.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Min kæreste har ofte deltaget i polterabender, hvor at han ikke selv var inviteret med til selve festen.

Vi har derfor valgt, at "invitere" alle dem, som vi gerne ville have med -fest eller ikke fest-invitation. Ofte vil gamle venner - især drengene- gerne med, og ofre gerne penge på en gammel "buddy" :smolf:

Dog er vi også helt okay med, hvis de ikke ønsker at deltage.

Jeg er sikker på, at det er mere en drenge-ting end en pige-ting. Jeg ville aldrig deltage i en polterabend, hvis jeg ikke var inviteret med til brylluppet.

Men det er jo bare en af mange foreskelle, som der er på os tøser og de kære mænd - og gud ske lov for det! :thumbsupsmileyanim:

kh.

Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ikke, hvad man gør til polterabend...Men nogen fra min klasse vil lave en polterabend for mig og tøserne fra mit hold fra første semester (savner dem :thumbsupsmileyanim: ), og ingen af dem er inviteret til bryluppet. Min radiomakker er den eneste fyr med til polterabend, og han er også den eneste, som skal med til brylluppet.

Synes, det er SÅ sødt af dem, at de overhovedet gider at gøre sig umage :thumbsupsmileyanim:

-Lisette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet en liste til min brudepige med de nærmeste veninder, jeg har. Og her hos os er det også almindeligt at mor og kommende svigermor er med (i hvert fald indtil man bliver for fulde...) Det bliver ti styks i alt. Det er kun ca halvdelen, der er inviteret til min fest, men alle skal med til receptionen.

Mvh Kirstine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min polterabend bliver ret lille; vi bliver vist 6 e.l. i alt, dvs. kun de tætteste veninder, og alle skal også med til brylluppet.

For min gom, derimod, bliver det anderledes. Fordi vi vælger et "lille" bryllup med et fast max. antal deltagere har vi jo været nødt til kun at vælge et bestemt antal venner, dvs. de tætteste.

Min gom har en del venner, som er velkomne i kirken osv., men som ikke er inviteret til festen. Og de skal da HELT SIKKERT med til hans polterabend!

Jeg kan ikke nikke genkendende til argumentet om at folk bliver sårede, hvis de er "gode nok til poltningen men ikke til festen", sådan kender jeg ingen, der tænker!

Alle ved godt at vi kun kunne vælge et bestemt antal gæster, og alle har det fint med det, så hvorfor skulle disse venner ikke have lov til at deltage i hans poltning, når de nu har glædet sig så meget til det?! Det er jo netop sådan en mere uformel fest, hvor lidt mere "løsere" venner og kammerater kan deltage og give den gas. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er eninge med alle I andre.. :bearhug:

Har faktisk selv oplevet at min kæreste blev inviteret til en polterabend ho en gammel bekendt, men vi var ikke inviteret med til bryllup - det var sgu egentlig lidt underligt og han valgte også efter længere tids overvejelse at sige nej tak. :blush:

Ville selv syntes at det var træls at skulle punge ud til en polterabend, når man ikke er "god" nok til at komme på gæstelisten :ban:

Knus Karen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sidder i samme dilemma. Min søster har lige bedt mig om at lave en liste over hvem jeg kunne tænke mig at få med til polterabend. Egentlig synes jeg det er lidt forkert, synes at overraskelsesmomentet går af, når man selv vælger hvem man vil have med og sådan.

Og aner virkelig ikke hvor mange jeg skal skrive på. Synes egentlig også at polterabend er for dem der også skal med til festen. Men vi har valgt kun at invitere fire par venner (tre af kærestens og et af mine, men de er efterhånden gået hen og blevet fælles venner), resten er familie.

Min søster nævnte hende selv og min anden søster, min mor og svigermor. Hun syntes ikke at vi skulle invitere min tante og kusine, da vi aldrig har haft så meget med dem, så det ville nok være for mærkeligt.

Men hvis vi kun skal have folk med som skal med til brylluppet, bliver vi jo ikke særligt mange: Mine to søstre, min mor, svigermor og min veninde, samt min kærestes kammerats kæreste (hvis de kommer, de bor på sjælland, så der er lidt langt herover) (de er som sagt efterhånden fælles venner) De to andre venners kærester har jeg ikke umiddelbart lyst til at invitere med, da jeg ikke har så meget med dem.

Dvs vi bliver 7, det synes jeg egentlig er lidt tamt. Men ved ikke rigtig hvilke jeg så ellers skal invitere med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Den sidste polter jeg var til, var hos en arbejdskollega, og jeg skulle ikke med til festen. Vi var faktisk 4 der ikke skulle med. Jeg syntes det var helt fint, da vi jo godt vidste at grænsen for hvem man inviterer skal trækkes et sted, men at vi gerne ville hjælpe med at lave fis i gaden, det skulle hun ikke gå glip af!!! Jeg vil aldrig føle det underligt kun at blive inviteret til polter, ikke hvis man godt kan se hvorfor man iikke er inviteret til festen. (mange gæster, gammelt venskab osv)

Men hvis folk får valget, må de jo selv sige fra. Jeg håber at min søster/mor eller hvem der nu arrangerer, har taget kontakt til mine arbejdskolleger.

Knus fra Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har ikke lavet hinandes lister, men har hver især lavet en liste med de personer, som vi ønsker med på vores polterabend.

Min kæreste har gennem tiden været med til en del polterabender - også flere hvor at han ikke var inviteret med til brylluppet.

Han har derfor valgt at invitere alle dem, som han gerne vil have med -bryllupsfest eller ej. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har valgt at invitere dem, som jeg også har inviteret til brylluppet (hvilke er alle mine veninder).

Held og lykke

kh.

Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved ikke om det er sagt før, gad altså ikke læse alle svar -HAHA-

Jeg ville invitere alt og alle med :boohoo: eller, jo flere jo bedre. Vi var 18 til mit polterabend i weekenden, både familie venner og folk jeg egentlig ikke har alverdens at gøre med. Men det er på sådan en dag man har mulighed for at få set så mange som muligt, og få lavet alt muligt som man ikke gør normalt.

Jeg ved det skuffer flere at nogle venner bliver sorteret fra. Det må være GOMMENS beslutning, har han et ønske om at så mange som muligt skal med, må man efterleve hans ønske. Og jeg har det da personligt sådan at i nogle tilfælde vil jeg hellere end gerne deltage i et polterabend selvom jeg ikke er inviteret med til festen......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil kun skrive dem, der er inviteret med til brylluppet, på listen. Men det er ud fra, hvad jeg selv vil synes om at blive inviteret med til et polterabend uden at skulle med til selve brylluppet. Jeg vil blive temmelig skuffet og tænke. "Nå jeg må gerne komme med til polterabend og bruge penge på, at gommen skal have det sjovt, men jeg kan ikke komme med til brylluppet." Eller noget i den retning. Men det er bare min mening til spørgsmålet.

Mvh Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv inviteret med til polterabend, hvor jeg ikke skal med til selve festen og det har jeg absolut intet imod. Jeg er da glad for at få lov til at fejre min veninde på denne dag, når jeg nu ikke kan være med til bryluppet. De har nemlig måtte skære ned i gæsterne, da deres feststed aflyste for et par måneder siden. :denmarkflag:

Så jeg syntes du skal skrive dem på, du ved din kæreste vil blive glad for at have med til sin polterabend.

God fornøjelse :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jo flere jo sjovere jo billigere. vores polterabend liste har kun indeholdt navne på inviterede gæster, og min mand er lige blevet poltet med både sine onkler, far,svigerfar og venner. selvom om alder var spredt hyggede de sig gevaldigt. men jeg synes at man sagtens kan have polter med venner som ikke er inviteret hvis de da lyster at deltage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer