Sygeplejersken

Kylling opskrift savnes...

12 indlæg i dette emne

Hej med jer!!!

PÅ fredag får vi et sæt venner på besøg! De er på skrump med vægtkonsulenterne...jeg regnede med at lave noget kylling....men hvad skal jeg lave til...der er jo noget med at de ike må få så mange kulhydrater i form af kartofler og sådan!

Kan nogen hjælpe???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa

ja det er rigtigt, man må ikke spise ris, pasta og kartofler.

jeg har ikke nogen egentlig opskrift, men hvad med at lave en salat med kylling i?

den jeg har smagt var der salat, kyllingestykker, avocado, bacon (du kan bruge kalkunbacon det er ikke fedt) i som hovedingredienser. der var sikkert også andet i, men det kan jeg ikke huske. Så kunne du lave en lækker karry dressing af fromage frais. Jeg tror det er rimelig nemt at gå til og så er salat jo pr. definition sundt medmindre det er K-salat :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

en anden god opskrift

løsnen skindet og læg spinat derind under eller friske urter

steg den så som normat ....

servere ... ris ... bulgur... salat ... eller grønt til

HUSK brødet .... og evt lidt frisk frugt

har også istedet for danskvand altid ....serveret hyldblomssaft med danskvand i det var ret hyggeligt og lidt anderledes

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at lave en hel kylling i ovnen, steg evt med en citron i "rumpen"

server med ris, grøntsager og tzaziki (tror jeg det staves???) = græst yougurt, revet agurk, hvidløg, salt og peber......

eller hva' med kylling i cola, det lyder mærkeligt, men smager helt vildt godt

begge dele er noget vi spiser herhjemme, da jeg selv er en vægtkonsulenter...

go' fornøjelse, skriv endelig hvis du skal ha' opskrift

knuzz p.nille :lol:

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Husk lige at man skal have 300 g grøntsager til aften....og salat , agurk, asparges, radisser osv. tæller altså ikke med, der er for meget vand i.

Hvad med at blande gulreødder, løg porre eller hvad i nu kan lide, gerne 3-4 forskellige slags, snit det groft og bland det sammen i et ovnfast fad og bag dem i ovnen med salt og peber og et lille skvat olie af den gode slags.

Håber det kan hjælpe dig

Line P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at lave en hel kylling i ovnen, steg evt med en citron i "rumpen"

server med ris, grøntsager og tzaziki (tror jeg det staves???) = græst yougurt, revet agurk, hvidløg, salt og peber......

eller hva' med kylling i cola, det lyder mærkeligt, men smager helt vildt godt

begge dele er noget vi spiser herhjemme, da jeg selv er en vægtkonsulenter...

go' fornøjelse, skriv endelig hvis du skal ha' opskrift

knuzz p.nille :lol:

kylling i cola ...... lyder lækkert

kan man få en opskrift...........

steger tit kalkun og kylling bryst i cola men er det mon det samme??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej!

jeg kan se der en hjemmeside hvor opskriften på kylling i cola er, el. skriv lige så sender jeg den til dig. Det er nemlig ikke det samme, her skal man også brige ketchup, tabasco og ingefær

knuzz p.nille :bamsekram:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kylling med honning og citron

Ingredienser

1 kylling (ca. 1 kg)

6 gulerødder (evt. et bundt små, nye gulerødder)

1 kg små nye kartofler

salt og peber

2 spsk. honning

1 citron

Tilbehør: Godt brød og en stor skål salat.

Tilberedning:

Skæl gulerødderne og skær dem i 1-2 cm tykke skiver. Skrub kartoflerne og halvér dem. Læg gulerødder og kartofler i bunden af en bradepande eller et stort ildfast fad og krydr med salt og peber. Læg kyllingen i midten af bradepanden, smør den med honning og krydr med salt og peber. Skær citronen i tynde skiver og læg dem udover kyllingen. Hæld 1 dl vand i bunden af bradepanden og stil den nederst i en 190° varm ovn i ca. 1 time. Skær eller klip kyllingen i otte stykker og anret disse på et fad med gulerødder og kartofler. Spis godt brød til og en stor skål salat.

Hvis du vil tabe dig, kan du spise:

2 stykker kylling, en femtedel af gulerødder og kartofler og alt det salat du har lyst til. Undlad brød.

Energi pr. person: 2700 kJ (640 kcal)

Fordelt på:

Protein 20 %

Kulhydrat 57

Fedt 23 % (17 g)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Grydestegt kylling med agurkesalat og rabarberkompot (4 personer)

Ingredienser:

1 spsk. rapsolie eller oliemargarine

1 lille kylling på ca. 1200 g

salt og peber

3 dl bouillon

2 spsk. majsstivelse.

Agurkesalat: halvanden dl eddike, 1 dl sukker, 1 tsk. salt, 10 peberkorn, 1 laurbærblad, 1 hel agurk i tynde skiver.

Rabarberkompot: 300 g rabarber i stykker på 2-3 cm, ca. en halv dl sukker.

Fremgangsmåde:

Varm olie eller oliemargarinen op i en stor stegegryde og brun kyllingen på alle sider. Krydr med salt og peber. Skru blusset ned til svag varme, tilsæt bouillonen og læg et låg over gryden. Steg kyllingen i ca. en time.

Tag kyllingen op og hold den varm mens saucen laves færdig. Skum eventuel fedt af skyen. Kog skyen op og tilsæt majsstivelsen opløst i en halv dl vand (eller hvedemel rystet sammen med vand). Smag til med salt og peber.

Agurkesalat: kog eddike, sukker, salt, peber og laurbær op i en gryde. Lad lagen køle af. Hæld lagen over agurkerne, læg en skål eller tallerken over agurkerne for at give dem et let pres. Lad dem trække indtil kyllingen er færdig. Agurkesalaten kan også laves dagen inden. Inden servering tages agurkerne op af lagen og kommes i en skål.

Tip: En hurtig agurkesalat laves ved at røre sukker med den kolde eddike og tilsætte lidt salt og peber. Agurkerne kommes i og salaten er færdig.

Rabarberkompot: kom rabarberne i en gryde med sukkeret og et par spsk. vand. Kog rabarberne langsomt op og lad dem koge møre uden at de koger ud, ca. 5 min. juster evt. smagen med ekstra sukker hvis rabarberne er meget sure.

Skær kyllingen ud i stykker og server dem med saucen, agurkesalaten, kompotten, kogte kartofler og en stor skål grøn salat.

Tilbehør: 1 kg kogte kartofler og en stor skål grøn salat.

Energi pr. person: 1800 kJ (430 kcal)

Fordelt på: Protein 20%, kulhydrat 51%, fedt 29% (13 g)

Hvis du vil tabe dig, er din portion:

En fjerdel af opskriften med 2-3 kartofler og masser af salat.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer og tusinde tak for de lækre opskrifter! (Slubre)

Det endte med at jeg lavede følgende!!

Kylling i ovn...Kartofler med skræl skåret i skiver og lagt som væltede dominobrikker i fad drysset med salt og timian...der kom lige lidt spray olie på.. :o

Sovsen var lige som tzaziki...med argurk i lavet på let yougurt...Af grøntsager lavede jeg skiveskårede aborginer, gurgetter, gulerødder i stave, sukkerærter, vendt i lidt honning med provence krydderi og hvidløg!!!

WAU det smagte godt.....tror faktisk at det spiste liiiidt formeget.... :) Men det gjorde vi alle vidst!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det godt nok forsent, men denne her er vi vilde med.

Hvidløgs kryddert kylling med grønsager stegt i oystersauce

En hel fersk kylling (jydekylling eller lign.)

Alle mulige og umulige grønsager

eks.: gulerødder, babymajs, løg, porrer, forårsløg, champignoner, kinaradisser, peberfrugter i alle farver, alm. super sweet majs, ærter, sukker ærter.

Oystersauce

Olie

10 fed hvidløg

Tørrede krydderurter (oregano, basilikum, estragon, purløg, persille og lign.)

salt og peber

Kyllling i ovn:

Bland olien med krydderurterne og de knuste fed hvidløg. Skær kyllingen ud i passende stykker og smør dem godt med krydderolien, steg dem i ovnen ved 180-200 grader. En kylling i stk. skal stege imellem 45 min til en time så pensel stykkerne ca. hver 10 min med resterne af olien.

Grønsagerne skæres i små strimler eller skiver og steges (de hårde først og længst som gulerødder.) i lidt olie tilsidst tilsættes oystersauce efter smag. Oystersauce indeholder inge fedt.

Kylling i webergrill:

Steg kyllingen hel og smår den godt ind i krydderolien, pensel den hver 10 min med olien og vend den ved samme lejlighed.

Steges ca. en time (eller til benene løsner sig fra kroppen)

Man kan spise Yasminris til.

LEgaa

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer