Guest janne christensen

Omsygning af brudekjole til askepot kjole

15 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg søger et billede af Askepot´s kjolen, hende fra Disney.

Jeg har fået en kjole som jeg vil lave om til noget der minder om den til min datters konfirmationskjole. Der er godt nok lidt et par år til, men hun har de sidste to år tegnet noget der minder om den kjole hun vil have på og det minder meget om askepot´s kjole.

Nu er mulighede der for det så jeg håber at I der ude kan hjælpe mig med et billede.

Jeg vedhæfter lige et billede af den kjole som vi har fået og jeg lover jer, at jeg vil løbende fortælle jer hvordan det går og hvilken overvejlser vi har gjort os.

Når nu hun har tegnet sin kjole, scanner jeg også lige billedet af den ind.

Hilsen Janne :bearhug:

post-8289-1159438626.jpg

Redigeret af janne christensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hey!

Hvad med at google askepot (cinderella) under billedesøgning? Så får man da en række frem!

:bearhug: knirke

Ja det forstår jeg så ikke en dyt af, jeg ahr været på google.dk, men jeg finder intet...

Janne

Gå ind på Google.com, skriv Cinderella, søg, tryk så i toppen hvor der står Billeder. Så kommer de frem

F.eks her:

Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Janne

Jeg vil da også være med her, siden det nu er min gamle brudekjole, der skal syes om til et askepot-skrud.

Var det ikke en ide, at låne filmen - jeg tænker særligt på omsynings-scenen, som de plejer at vise hvert år til jul i Disneys Juleshow.

Vh. Laila

P.S: Jeg har lige taget kjolen ud af vaskemaskinen. Jeg tog chancen og vaskede det lidt stive inderste skørt med, og det mistede ikke stivheden. Kjolen blev fin og ren - næsten som ny, så nu skal den bare tørre.

Fandt lige et billedet fra den scene, jeg tænker på - dog kun af bogen, de små mus syer efter.

post-22551-1159445513.jpg

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser!

Super fed ide... Vil dog bare sige at det kan jo ske at din datter ændrer mening; ved hvordan jeg var med mit konfi-tøj ;) Jeg ville tage udgangspunkt i Aksepot-lokket med pufærmer som er super in, og så droppe rose/tulipan-bladene på underskørtet, og så sætte et smukt silkebånd i livet i stedet.. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:bearhug: Hej Piger...

her er allerede lidt på ideén til kjolen.

Jeg ved godt at man kan ændre mening, men jeg er sikker på at hvis hun gør det, så er der en anden der kan bruge den eller hun kan bruge den til gallakjole..

Hun har dog i de sidste 2 år snakket om en ligende kjole, men nu ser vi,

post-8289-1159463979.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kan jeg jo absolut ikke en dyt med nål og tråd, men jeg har svært ved at se, hvordan du vil fjerne udskæringen i ryggen. Perleknapperne kan dog sikkert sagtens erstattes af lyseblå silkesnører.

Umiddelbart er det måske en god ide, at du lægger ud med at pille ærmerne og hængekraven af kjolen, for netop at se, hvordan den ser ud helt uden det. Du kan jo gemme både ærmer og krave, hvis din datter fortryder og pludselig vil have pufærmer igen. Der er iøvrigt også noget strut-stift stof inden i ærmerne, for at få dem til at fylde. Det glemte jeg vist at fortælle tidligere.

Jeg renser lige skærftet med den store sløjfe, og sender det sammen med kjolen, når den er tør. Om ikke andet, kan du bruge det som skabelon til noget tilsvarende i lyseblåt.

Sætter lige et billede ind af ryg-udskæringen fra den anden tråd.

- Laila

post-22551-1159469947.jpg

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

ja den havde jeg ikke lige set, men nu kikker vi på det når den kommer hjem, det kan være at det bliver lavet hjerte udskæring foran i stedet for.. Hvem ved, jeg glæder mig til at komme igang med den.

Vi lavede noget sjovt ud af det igår der hjemme, vi blev enige om at vi ville sætte kjolen på en gine og sætte musik fra askepot på og filmen..

HIHI Hvor vi glæder os.

Hilsen Janne :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en lille update.

Kjolen hænger på en bølje bagerst i vaskekælderen (langt væk fra fedtede barnefingre) og tørrer fint op - stadig lidt fugtig i kanterne og de tre lag skørter er nok først helt tørre i løbet af weekenden. Jeg regner med at sende den mandag fra posthuset, men jeg skal lige have fundet en egnet kasse til den, så den ikke skal lægges sammen mere end højest nødvendigt. Jeg har også stadig plastic-coveret til den, så det kommer den selvfølgelig i på turen.

Der er nok et par små-reparationer - en af snorene til de to knapper på skærftet er gået i den ene side, og skal syes fast igen, hvis den altså overhovedet skal bruges. Og så er der en tråd, som er gået. Men det må du kigge på, når du får kjolen.

Mht. skærftet med sløjfen, så kunne du jo forsøge at farve det lyseblåt. Det er lavet i samme stof som selve kjolen, så det passer jo fint til askepot-stilen. Jeg smækker lige et billede på af det også nederst. Jeg har nemlig tænkt mig at få den anden tråd slettet.

Har du vist din datter billeder af kjolen, og hvad sagde hun?

- Laila :bearhug:

P.S: Jeg er vildt glad for, at en anden pige nu får glæde af min gamle kjole. En del af mine veninder har prøvet den, men ingen kunne passe den. Ikke engang min ellers slanke lillesøster kan være i kjolen. Men jeg var ski heller ikke meget større end en sportstrænet konfirmand på høje hæle, da jeg blev gift som 21-årig. Bare jeg dog havde den talje i dag, men det ville nok kræve uanede træningstimer samt et vægttab på mindst 20 kilo. Totalt urealistisk.

post-22551-1159528396.jpg

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Ja kjolen er idag kommet med posten og det var sjovt at se min datter hvordan hun reargerede, og efter hendes mening kunne vi godt lave det første på den idag, men jeg måtte lige sætte mig igennem, at jeg også havde noget der skulle laves.

Men mon ikke vi kikker lidt på den i weekendne

Hilsen Janne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer