Guest -Anja-

Hvor gamle skal brudebørn være?

26 indlæg i dette emne

:super: Hvor gamle skal børn være før de kan være brudepige???

Jeg har en lille niece der kun lige fylder 2 år til vores bryllup. Egentlig var det meningen,at hun ikke skal med til dagen, der er ikke andre børn,og hendes far og mor vil gerne have aftenen for dem selv. Men nu er jeg kommet i tvivl for huner jo min lille øjesten og jeg syntes egentlig at det er lidt mærkeligt at hun ikke skal være der. Derfor overvejer jeg om hun kunne være brudepige,og så være med i kirken og til kaffe, og derefter blive hentet af hendes farmor (som skal passe hende) Men hun er noget reseveret overfor fremmede og der er ikke andre brudebørn,der kan tage hende i hånden og hjælpe hende. Hun vil selvfølgelig elske at komme i fin kjole og blive staset ud. Men kan man overhovedet få en 2 årig pige til at gå ind ad kirkegulvet mens alle kikker på hende???

Men hun vil bare blive så yndigt!!!! :bearhug:

Anja

Redigeret af -Anja-
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaa - det kommer naturligvis lidt an på barnet, men umiddelbart risikerer I, at hun går i baglås, når hun ser alle de mange mennesker i kirken.

Da min lillebror blev gift for knap 5 år siden, var hans egen datter og min søn (begge da 3 år gamle) henholdsvis brudepige og brudesvend. Det gik fint, men jeg måtte skynde mig hen og dreje dem i den rigtige retning efter de første få skridt, for selve indgangen var fra siden af kirken - og de var på vej ned mod orgelet istedet for alteret på trods af, at de jo bare skulle gå bagefter brudeparret. Det morede dog bare alle gæsterne, så al nervøsitet forsvandt som dug for solen. Og de to 3-årige var noget så kære i deres fine tøj.

- Laila

P.S: Jeg fandt også lige et billede. Det ser ud som om min søn var lidt træt af det hele på dette tidspunkt, men det er naturligvis også hårdt at være i kirke og sidde pænt i laaaang tid, når man lige er fyldt 3 år. De mange slæb bag brudebørnene skyldes, at der var tvillingedåb samtidig. Noget af et følge!

post-22551-1159873831.jpg

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Jeg synes 5-6 år er minimum. De små børn er helt sikkert RIGTIG søde, men de forstår ikke helt hvad der foregår, og kan nemt være mere besværlige end yndige når de skal op ad kirkegulvet...

Vi har to niecer på 3 og 5, og de er begge to for små til at skulle være brudebørn, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Min egen datter er næsten 15 måneder når vi skal giftes, og hende regner jeg med at der skal være brudepige.. Måske skal hun ikke gå alene ind i kirken, tror måske at min mor skal følges med hende..

keddi

post-22491-1159620096.jpg

Min datter Isabella

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter Caroline kommer til at være 3 år, når vi skal giftes.

Hun er den lidt forsigtige type og kan godt være genert.

Jeg kunne ikke drømme om at sætte hende i den situation, at hun partout skal være brudepige, når vi skal giftes, når hun er så ung.

Hun får en kjole, som bliver "brudepigeagtig", så der bliver naturligvis "gjort stads" af hende.

Men jeg mener helt sikkert, at man skal være i retning af 6 år for at stå brudepige/brudesvend - for det første for at forstå hvad det betyder, for det andet for at have en erindring om det bagefter.

Min søn kommer til at være 1 år på dagen, og han kommer naturligvis heller ikke i betragtning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores datter var knap 2½ da hun gik foran min far og jeg på vej ind i kirken, da min mand og jeg skulle giftes - og der var ingen problemer - og hun selv var meget stolt af at være brudepige der, som hun selv sagde, " skulle giftes med far og mor....

Og selvfølgelig får i lige et billede af vores prinsesse, på vej op igennem kirken.

post-1282-1159814084.jpg

Badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Vores datter var knap 2½ da hun gik foran min far og jeg på vej ind i kirken, da min mand og jeg skulle giftes - og der var ingen problemer - og hun selv var meget stolt af at være brudepige der, som hun selv sagde, " skulle giftes med far og mor....

Badutski

:loveshower: Ej hvor kært :loveshower:

0

Del dette indlæg

Hej

vores 2 piger er 4 og 7 år og hende på 4 år glædede sig mindst lige så meget som den store og hun klarede det helt fint, hun hviskede da vi gik op af gulvet : "Mor skal vi giftes nu??" -HAHA- Hun var bare så skøn. her sidder de i kirken lige inden vi skal ind.

post-17697-1159808913.jpg

:thumbsupsmileyanim: Birthe

0

Del dette indlæg

Mine 3 børn skal alle være brudebørn samt mine 2 søstre..

Mine børn er til den tid : Benjamin 6 år, Lucas 25 måneder og Sara 14 måneder.

Mine søstre er til den tid 16 år og 12 år.

Hvordan de helt præcist skal gå ved jeg ikke endnu.

Til min morbrors bryllup havde de kun deres dreng på 2½ som brudesvend og han gik ind i kirken sammen med sin mor, bruden..

Det kunne måske være en løsning. Og så kunne du jo give slip på hende halvvejs nede af gulvet og lade hende rende ned til sin mor, som du jo så sørger for sidder forrest i kirken..

Jeanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på at min bedste veninde skal være terne og at vores datter skal være brudepige. Til den tid er hun 3 år og 3 mdr.

Jeg ville ikke drømme om det hvis min veninde ikke skulle være der. Der er så mange ting der kan gå galt, hvis I forstår, hvis vores datter skulle være helt alene og gå først op ad kirkegulvet.

Tror nu at de kommer til at gå bagved mig og min far, for min veninde er jo trods alt terne og skal holde styr på at kjolen falder rigtigt osv. :balloon:

Betina ()()

Redigeret af BhnSinac
0

Del dette indlæg

Hmmm *tænke* ville jo også gerne have min lille prinsesse og hendes ven til at være brudesvend og pige De vil være 18 og 20mdr på det tidspunkt... regner med at der også skal være voksne brudepiger, eller i hvert fald én!

Men de skulle gå foran de voksne 'piger'... tror sagtens det kan lade sig gøre... Men overvejer det lidt mere...

0

Del dette indlæg

Når vi skal giftes bliver vores datter 3 år 2 dage efter – og jeg har slet ikke været i tvivl om, at hun skal være brudepige – selvfølgelig skal hun det. Ja, måske bliver hun genert og lidt beklemt ved situationen, men på den anden side, måske bliver hun stolt, glad og oplagt, og den oplevelse skal hun ikke være foruden. Og heller ikke jeg.

Min far skal føre mig op, og jeg regner med at min datter skal gå foran eller ved siden af mig, og holde mig i hånden, hvis hun er lidt genert. Hvis det skulle gå helt galt – og hun går i baglås og ikke vil noget, ja, så har vi kirken fuld af familie og venner, som hun kender og er tryg ved – som hellere end gerne vil tage sig af hende, så længe seancen står på – men chancen, den skal hun have.

Børn er jo forunderlige – og man kan aldrig forudsige, hvordan de vil reagere i en given situation, så derfor kan udfaldet jo lige så godt være positivt som negativt – men man finder jo ikke ud af det, hvis ikke man prøver – hvis man altså har lyst til det.

Nogen er helt afklaret med at de ikke vil have børn som brudepiger og –svende, og så er det jo helt fint, og helt op til dem. Det jeg mener, er, at der jo ikke er nogen rigtig eller forkert måde at gøre tingene på, bare man gør som man selv føler for. Så giv din niece chancen - hun bliver helt sikkert yndig. :cheerleader3:

Pøj pøj med det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores 2 nevøer skal være brudesvende, de vil være 3,5 og 5 på det tidspunkt. Vi har tænkt meget over hvordan det skal gå, og om de overhovedet har lyst. Det er svært at spørge dem nu, for de fatter ikke en brik af det - men vi tager chancen, for de er bare så søde, og vi er begge meget glade for dem. De skal gå foran mig og min far, og jeg tror på at det nok skal gå.

Men jeg kan sagtens forstå alle jeres bekymringer, for hvad hvis de bliver helt umulige, og deres mor må gå ud af kirken eller noget. Det ville jo være frygteligt.

Håber de bliver grebet af stemningen og deres fine tøj, så tror jeg det nok skal gå.

0

Del dette indlæg

Vi havde 3 brudebørn ved vores bryllup.

Vores søn på 6, min niece på 5 og vores datter på 4.

Det gik lige som det skulle. Hvis de havde valgt at løbe hen og gemme sig eller hvad de nu kunne finde på, så havde det ikke betydet noget. Vi ønskede ikke et alt for højtideligt bryllup. Det fik vi så heller ikke.. Strømmen forsvandt og mit slør faldt af :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg havde 3 brudebørn. Bjørg på 3 år, Maja på 2,5 år og Emily på 2 år, og min lillesøster på 22 år skulle holde styr på dem :cheerleader3:

Men Maja (også min lillesøster) vllle ikke slippe min fars hånd, pigerne skulle nemlig gå ind først, så vi gik alle 3 op ad gulvet sammen, og det gjorde ikke noget, jeg så ikke andre end Søren alligevel, og han s kun mig :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores yngste Lisa var 1½ år, da hun sammen med de to store på 6 og 12 var brudepige.

De store piger gik ind først, herefter kom min mor med Lisa, og hun sad også med dem. Det gik rigtig fint. Jeg havde aftalt med den veninde fra min mødregruppe, som skulle passe hende senere på dagen, at hvis Lisa gik i baglås, ville hun atge hende med ud af kirken, så min mor kunne være med og opleve ceremonien. Der var ingen problemer, men aftalen var rigtig god at have. Jeg gjorde i øvrigt det samme for veninden, da de blev gift en måned før os. -Og det var til gengæld nødvendigt, at jeg tog mig af den lille, da bruden kom ind.

Måske kunne du få pigens farmor til at deltage i al den tid pigen også er der. Så er der nogen som kan tage sig af hende, og køre hjem med hende, hvis det ikke går

0

Del dette indlæg

Hvor er jeg glad for at læse denne tråd - men forskellige holdninger. Til vores bryllup vil vores datter nemlig være 2½ år, og jeg vil egentlig gerne have hende til at være brudepige, men både Johnny og jeg er også meget i tvivl om, hvorvidt det vil være synd for hende - med alle de mennesker der kigger (og hvor der jo er flere, som hun ikke kender).

Jeg tror ikke, at vi tager endelig stilling til det før meget kort tid inden brylluppet. Vi køber en fin kjole til hende under alle omstændigheder og så får hun den på, uanset om hun skal være brudepige eller ej. Det er allerede aftalt, at min søster (21 år) skal tage sig af hende i kirken, og at de 2 skal følges ad som brudepiger, hvis vi bestemmer os for at Cecilie skal være brudepige - ellers får vi ingen. "Heldigvis" bliver der ikke problemer med at finde en speciel kjole til min søster, hvis de skal være brudepiger sammen - for hun nægter kategorisk at gå i kjole og er i det hele taget ikke meget for at blive "stadset ud".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer