Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Liljerose

Hvordan ved I, at det er KJOLEN?

18 posts in this topic

Mange skriver herinde, at de bare ved, når de ser KJOLEN - og jeg har det sådan lidt - jamen jeg er jo pæn i det meste :bearhug: Men 10.000 kr. er saftsusme mange penge, når jeg "bare" synes, at det er da meget pænt, det kan jeg da godt tage på...

Har nu været i tre butikker og synes helt personligt, at jeg ser guddommelig ud i det meste :cheerleader3: Men derfra til at beslutte, at dénne her, den kører vi med.

Jeg skal i én butik mere i eftermiddag, men jeg har mere eller mindre opgivet at få lange ærmer. Istedet får jeg syet en kort jakke, som jeg kan tage af og på ... (tror jeg )...

Åh, hvorfor skal det være så svært? :cheerleader3:

Edited by Liljerose
0

Annonce ♥

Mneg skriver herinde, at de bare ved, når de ser KJOLEN - og jeg har det sådan lidt - jamen jeg er jo pæn i det meste :hug: Men 10.000 kr. er saftsusme mange penge, når jeg "bare" synes, at det er da meget pænt, det kan jeg da godt tage på...

Har nu været i tre butikker og synes helt personligt, at jeg ser guddommelig ud i det meste :bearhug: Men derfra til at beslutte, at dénne her, den kører vi med.

Jeg skal i én butik mere i eftermiddag, men jeg har mere eller mindre opgivet at få lange ærmer. istedet får jeg syet en kort jakke, som jeg kan tage af og på ... (tror jeg )...

Åh, hvorfor skal det være så svært? :cheerleader3:

Kære Liljerose...

Det er nok meget individuelt, hvordan man oplever denne WAUU følelse.. Hvad angår mig selv så var jeg ikke i tvivl. Jeg havde prøvet nogle kjoler før denne som havde de snit og hvad jeg ellers havde fundet billeder.Camilla(ekspeditricen) fandt den der blev min drøm. Det var ikke en kjole som jeg umiddelbart selv ville have valgt...netop fordi den lå så langt fra hvad jeg havde af forestillinger om hvad der ville være pænt til mig...

Måske var det det der gjorde det..... Men da jeg fik den på og så mig selv skete der bare noget med mig. Og jeg er ikke et sekund i tvivl....

Jeg ligner en rigtig prinsesse og ydermere....jeg føler mig som prinsesse i den.... :loveshower:

Håber det gav dig lidt.... :cheerleader3: fra Belinda

0

Hej hej

Jeg har det på nøjagtigt samme måde!! Hvordan ved man... ? Mit problem er mest at jeg gerne vil det hele og måske har idéer til 10 kjoler i mit hoved. Er der andre der har haft det sådan og hvad gør man??? :cheerleader3:

Jeg er så småt blevet enig med mig selv om at jeg vil have den syet selv, for så kan jeg da i det mindste være med til at designe, tegne og fortælle.... if you know what i mean... :cheerleader3:

0

Hej Liljerose

Tjaa - det er lidt svært at forklare, men prøver alligevel.

Jeg har været 3 steder og prøve kjoler og det første sted troede jeg at jeg havde fundet KJOLEN (den var godt nok lidt dyr) :cheerleader3: MEN da jeg kom hjem og kiggede på billederne var det altså ikke fordi jeg var ovenud lykkelig, så jeg tog til den næste brudekjoleforretning. Her var der da også en kjole som kunne gå an, men ikke WAU eller noget - og så var den altså også dyr.

Den sidste forretning jeg var i, prøvede jeg nogle forskellige kjoler, bla. en der havde været udlejet og derfor var lidt billigere (den var dog for kort) Nå men den forelskede jeg mig lidt i, og fik forretningen til at bestille en ny hjem til mig. Jeg tog hjem og ventede, og så skete det: Jeg blev sgu i tvivl, var det nu også den, havde jeg kigget for meget på prisen og helt glemt selve kjolen (for nu hvor det blev en ny var der jo ikke noget at spare). Men da jeg fik kjolen på næste gang, var der ikke nogen tvivl :loveshower: det var den og jeg glæder mig vildt til at skulle have den på til mit bryllup. :hug:

Det blev en lang smøre.........Håber at du blev lidt klogere (men regner egentlig ikke med det) :bearhug:

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg svinger sådan lidt mellem, at ville være prisesse, ville være klassisk, ville være anderledes/lidt fræk - men helst vil jeg nok være det hele :bearhug:

Og så har jeg det sådan, at hvis jeg nu ikke går så meget op i brudekjoler, hvorfor så give 10.000 kr. for en?

Det er megasvært :cheerleader3: og jeg tror den eneste aha-oplevelse, jeg har haft er, at jeg ikke ser så forfærdelig ud i corsager, som jeg troede - og at jeg egentlig er ret tilfreds med mit spejlbillede (- jeg tror, det er det med de 28 år - nu har jeg fundet manden i mit liv, han vil have mig, jeg er for gammel til at finde mig i mere "crap" - og til at hidse mig rigtigt op over dellem på maven :cheerleader3: ).

0

Jeps - kender det (er selv 28) Jeg var dog ikke i tvivl om at jeg ville være prinsesse :butterfly: og var så så heldig at finde kjolen der havde alle de ting jeg ville have på én gang.

Jeg håber at du finder KJOLEN, ingen siger jo at du behøver at købe, du kunne jo leje.

Held og lykke med jagten :cheerleader3:

0

Jeg troede heller ikke at jeg ville få den der wow-følelse, og havde egentlig lidt opgivet den, og var meget misundelig på alle andre der havde den.

Men så var den der, det var en lildt anderledes kjole, men stadig prinsesse-agtig (jeg er mest en cowboybukse pige, og troede jeg ville have en enkel kjole), og da jeg fik den på, så var det bare WOW.

Jeg fik en klump i halsen, og selv efter jeg fik prisen (16.000) ville den bare ikke gå væk. Den kjole var fantastisk og alt for dyr, så jeg må på jagt igen :cheerleader3:

Er bare bange for at alle andre kjoler er simple og intetsigende ved siden af denne...

Men jeg prøver at se om jeg kan få den syet :cheerleader3:

0

Jeg var ude for sjov og prøve kjoler og bare for sådan lige at snuse lidt på udsalget....og prøvede og prøvede, men blev ved med at vende tilbage til den samme kjole og fik næsten tårer i øjenene......jeg var ikke i tvivl om at det var KJOLEN! og at den skulle jeg have....jeg er stadig ikke i tvivl :cheerleader3:

Men den blev uden ærmer og jeg VIL have ærmer på......fik så den mest fantastiske service....forelskede mig i et sæt ærmer som sad på en anden kjole....jamen det var da ikke noget problem hun ville da bare undersøge om hun kunne bestille et sæt ærmer som dem hjem og så syer de dem på :cheerleader3:

Prøv at forhør dig i de forskellige forretninger, hvis du vælger noget med stropper kan de som regel bare sy ærmer på :bearhug:

Seadancer som bare VILLE ha ærmer :hug:

0

Annonce ♥

Jeg svinger sådan lidt mellem, at ville være prisesse, ville være klassisk, ville være anderledes/lidt fræk - men helst vil jeg nok være det hele :hug:

Hæ - sådan havde jeg det også!! :boohoo:

Hvordan vidste jeg, det var KJOLEN? Tjah - lige da hun kom slæbende med den syntes jeg ikke den var noget særligt. Da hun så hev den over hovedet på mig - mjaaa, den sad ikke så godt og var da egentlig også lidt mærkelig i stoffet. Så stak hun vupti vupti en masse nåle i, så den pludselig sad som den skulle - og så begyndte jeg da at kunne se, at HER var måske alligevel noget. Og jo mere jeg gik rundt i den - og stirrede på mig selv i spejlet - jo mere vild med den blev jeg bare. Der var ikke tale om noget tuderi eller kæmpe sug i maven - jeg synes bare den kjole er så fantastisk smuk, og jeg havde helt ærligt aldrig set mig selv se så smuk ud som i den kjole, såeh... ja... :hug::hug:

Min kjole opfylder så godt som alle de ønsker, jeg på forhånd havde til den. Den er klassisk enkel, samtidig med at den er ret funky pga de lidt anderledes materialer - og så er den sexet synes jeg! Nu venter jeg så bare på at den kommer hjem - og GLÆDER mig som et lille barn til at få den på igen. Kan man savne en kjole?? :hug::bearhug:

Så jeg ved ikke, om man nødvendigvis skal have en aha-oplevelse for at vælge sin kjole - måske du "bare" skal skrue lidt ned for forventningerne til, hvordan det føles at finde den rigtige kjole? Jeg ved det ikke - det er jo også svært at udtale sig, når du ikke lægger BILLEDER ind!! :hug:

:cheerleader3::cheerleader3:

0

Jeg tror også at man på et tidspunkt skal tage en beslutning.

Den første kjole jeg prøvede, sad fantastisk og var flot (og ikke så dyr) - men den var bare ikke rigtig mig.

8 kjoler senere prøvede jeg så en meget enkel kjole som sad flot og var meget mere mig - og så bestemte jeg mig for at den blev det.

Men jeg kan da stadig godt blive i tvivl om den nu er lidt for kedelig (sorry, inden billeder, gemalen kigger også herind en gang imellem) - men det er vist også mest fordi jeg her på BK læser om alle dem som har fundet KJOLEN.....

Så prøv en række kjoler, tag helst billeder af dem hvis du må, kig på billederne og tænk over det et par dage, og så køb den du bedst kan lide (har tidligere skrevet om hvad man skal tænke på inden man skal købe kjole, vist nok under Bryllupsforberedelser) - husk at det ikke behøver at være så avanceret :cheerleader3:

:cheerleader3: Snart Fru Aas

P.S. Lad være med at føle at det skal være KJOLEN - der er sikkert mange kjoler du ville kunne få et dejligt bryllup i.....

Edited by FruAas
0

Jeg havde kontant ondt i maven og havde kun kjoler i hovedet i tre uger.

Jeg er glad for at jeg brugte krudt på det, og også glad for at til sidst vælge tre kjoler ud, prøve dem igen og stille en deadline for valget, det var en torsdag kl. 15.00.

Man kan jo prøve at finde de "tre kjoler" brugt, det er tit halv pris.

En vigtig ting, man skal føle sig smuk og hjemme i kjolen.

Held og lykke

Aya

0

Hejsa :cheerleader3:

Jeg kan sagtens følge dig i, at det kan være svært at vide, om man lige nøjagtigt har fundet KJOLEN - der er jo bare så mange smukke kjoler at vælge imellem!

For mit eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg egentlig heller ikke havde den der WOW følelse til at begynde med, men jeg havde bestemt heller ikke lyst til at tage kjolen af igen :cheerleader3:

Jeg tror det var fordi jeg ikke rigtigt havde nogen forventninger til, at i dag ville jeg finde min brudekjole, så da det skete alligevel, kom det helt bag på mig.

Jeg tror det vigtigste er at mærke efter, om man føler sig som en brud i kjolen (ikke at forveksle med at ligne en brud), og så tage beslutningen ud fra den fornemmelse man har.

Det gjorde jeg selv, og jeg har ikke fortrudt mit køb én eneste gang.

Hilsen Babydyr

0

Annonce ♥

Nu venter jeg så bare på at den kommer hjem - og GLÆDER mig som et lille barn til at få den på igen. Kan man savne en kjole?? -HAHA-:angry:

:balloons::)

Ja, Lena, man kan godt savne en kjole!!! Jeg savner min, og jeg prøvede den så sent som i går :loveshower:

Jeg havde prøvet flere forskellige kjole, da sælgeren kom med en lækker sag i fed, lækker silke. Den var meget mere prinsesse-agtig, end jeg havde forestillet mig, den skulle være, men da den kom på, var der ingen tvivl. Den var bare perfekt. Da jeg så fik prisen, var den knap så perfekt...

Men efter prøvning i flere andre butikker af en utal af kjoler, blev jeg ved med at sammenligne med den. Derfor måtte jeg vende tilbage - denne gang med min mor og en anden veninde end første gang. Min mor var helt solgt og min veninde var ved at tude (måske ikke den bedste måde at måle på, da hendes kæreste lige har slået op... Men alligevel)

Tog lige en butik mere uden held, og vendte så tilbage med en tredje veninde. Og der var ikke noget at gøre... Det måtte bare være den... Så det blev det, og jeg glæder mig så meget til at se den igen om 4-5 måneder, når den kommer hjem...

Heldigvis har jeg fået sløret med hjem, så jeg kan gå og smugkigge på det indtil da :cheerleader3:

Håber du finder KJOLEN - og ja, jeg tror på, at man kan mærke det. Hvis ikke første gang man prøver den, så med tiden, når tankerne bliver ved med at vende tilbage til netop den kjole...

- Louise

0

Jeg svinger sådan lidt mellem, at ville være prisesse, ville være klassisk, ville være anderledes/lidt fræk - men helst vil jeg nok være det hele :bunny_4:

Hæ - sådan havde jeg det også!! :bunny_4:Det kender jeg kun alt for godt- Iwant it all!!!

Hvordan vidste jeg, det var KJOLEN? Tjah - lige da hun kom slæbende med den syntes jeg ikke den var noget særligt. Da hun så hev den over hovedet på mig - mjaaa, den sad ikke så godt og var da egentlig også lidt mærkelig i stoffet. Så stak hun vupti vupti en masse nåle i, så den pludselig sad som den skulle - og så begyndte jeg da at kunne se, at HER var måske alligevel noget. Og jo mere jeg gik rundt i den - og stirrede på mig selv i spejlet - jo mere vild med den blev jeg bare. Der var ikke tale om noget tuderi eller kæmpe sug i maven - jeg synes bare den kjole er så fantastisk smuk, og jeg havde helt ærligt aldrig set mig selv se så smuk ud som i den kjole, såeh... ja... :bunny_4::bunny_4:

Min kjole opfylder så godt som alle de ønsker, jeg på forhånd havde til den. Den er klassisk enkel, samtidig med at den er ret funky pga de lidt anderledes materialer - og så er den sexet synes jeg Du er totalt hot i den kjole! WOW! Nu venter jeg så bare på at den kommer hjem - og GLÆDER mig som et lille barn til at få den på igen. Kan man savne en kjole?? :bunny_4:-HAHA-Ja, jeg savner min, og har bare lyst til at have den på HELE tiden! Det ville slet ikke virke skørt eller bridezilla agtig, vel?!?!? :bunny_4::cheerleader3::loveshower::)

Så jeg ved ikke, om man nødvendigvis skal have en aha-oplevelse for at vælge sin kjole - måske du "bare" skal skrue lidt ned for forventningerne til, hvordan det føles at finde den rigtige kjole? Jeg ved det ikke - det er jo også svært at udtale sig, når du ikke lægger BILLEDER ind!! :bunny_4:

:):angry:

.... som fortsættelse: da jeg følte mig lige så smuk som Kronprinsesse Mary, så var jeg solgt!!!! :balloons: Jeg fik ikke noget sug i maven, men jeg smiler ved tanken om at have den på, og at det er DEN kjole, jeg skal giftes i. Jeg er for længst holdt op med at kigge på billederne af den, da jeg slet ike syntes, at billeder retfærdiggør hvor smuk den er i virkeligheden. Jeg tænker på, hvor lækker den er at have på, og hvor smuk jeg følte mig i den....

Held og lykke, og som Lena siger: vi kan ikke hjælpe dig, hvis ikke vi ser nogle billeder!!!

-HAHA- , AnnaBritta

0

Tja, jeg må indrømme at min kjole måske ikke ligefrem var "kærlighed ved første blik". Den der mavefølelse oplevede jeg ikke i første omgang.

Jeg fandt min kjole på udsalg i Panayotis - der var ikke noget kæmpe budget at købe for, så jeg var rigtig glad for at kunne finde noget flot, hvor jeg kunne være med prismæssigt :balloons:

Som de fleste andre havde jeg da kigget en masse billeder, og taget nogle med - men når jeg prøvede dem i virkeligheden, så var det bare SLET ikke noget som passede til min krop. Lidt frustrerende.

Men, men ... så fik ekspedienten overtalt mig til at prøve en kjole hun kom med. Jeg var dog ikke så vild med den, mens den hang på bøjlen. Men hvad fanden - prøves skulle det da. Og hopla - jeg lignede en million og kjolen sad som støbt.

Jeg var dog stadig lidt i tvivl, for det var det første sted jeg prøvede kjoler - og hvis jeg købte allerede nu, ville jeg jo gå glip af at prøve andre steder. Og hvad nu hvis der var noget endnu mere fantastisk et sted derude?

Men så oplevede jeg noget lidt sjovt: Mens jeg stod og kiggede i spejlet, kom en af de andre ekspedienter ind fra lageret og så mig for første gang - og hun gik helt i stå og udbrød "wauw". Og så var jeg solgt for alvor :cheerleader3:

Og i ventetiden indtil brylluppet gik jeg så for alvor og forelskede mig i kjolen, selvom jeg kun havde et billede. Så der var stor gensynsglæde, da den skulle rettes til.

0

hihi ja altså jeg fik alt det jeg ikke ville have og har ikke fortrudt det...

da jeg bare var på kigge stadiet skulle den være lige op og ned, uden pynt og jeg skulle under ingen omstændigheder have noget slør på...

min kjole er denne her

post-20102-1161115562.jpg

desværre har jeg ikke nogle billeder af mig selv i den endnu

og jeg kan love for at der også skal slør på...

jeg havde heller ikke nogen vild wauuu følelse men bare sådan lidt - kan jeg ikke bare gå rundt i denne her indtil jeg skal giftes??? den behøver slet ikke komme af igen...

og så kom butikkens ejer lige forbi og konstaterede at jeg da vist havde fundet min kjole

super go service fik jeg i house of brides på rådhuspladsen kbh.

0

Annonce ♥

Så ! har jeg købt kjole...

Jeg besluttede mig for, at jeg ville købe den under udsalget, når jeg alligevel ikke går så meget op i den...

Jeg var rundt og prøve i en række forretninger og var enormt overrasket over, at ekspedienterne bare kunne "se" hvilken type, man var og kom med de kjoler, der passede... Jeg tænkte lidt - "ja men hvad med den og den og den og den" - og når jeg prøvede dem, kunne jeg godt se hvorfor :balloons:

Det endte på helsilkeprinsessedrøm til 15.000 kr (som jeg kunne få for 9000) mod enkel La Spousa-kjole med knapper fra ryg og ud på slæbet.

Jeg tænkte, så det knagede og min mor sagde, at La Spousa var mest mig og mest elegant - og at jeg lignede en marengs i den anden - og så traf jeg et valg. Var lidt bekymret på vej hjem, men nu er valget truffet, og jeg tror, det var det rigtige.

Jeg kan allerede se mig selv til brylluppet iført denne kjole - og vigtigst af alt: Jeg tror, at min kæreste vil elske den :cheerleader3:

Jeg kan ikke få en kjole med ærmer - så skal den sys, og det magter jeg ikke - der går tid nok med tilretning og den slags - og tænk, hvis kjolen så alligevel ikke er det, man drømte om :angry: Nææ, what you see is what you get - det kan jeg godt lide :)

Så jeg får syet en jakke med lange ærmer, som jeg kan have på i kirken - og så kan jeg tage den af og på som jeg vil -HAHA-

Edited by Liljerose
0

Jeg havde min 18 årige datter med ude og se på kjoler.

Vi var i butik nr 2 og jeg tror hun havde set mig i 8-9 forskellige kjoler. Hun var god til at kommentere de forskellige kjoler og fortælle hvad der var godt og skidt.

Da jeg for 9 eller 10 gang kom ud af mklædningsrummet blev hun først hel mundlam....

Så kom dommen....." jammen mor det er jo DIN kjole, den er syet til dig og har bare ventet på dig!!! Se dig i spejlet, se hvor du stråler....der er ingen tvivl"

Forestil jer lige en klump man får i halsen ved sådan et udbrud!!!!

0