Guest Cherine

Bryllupskagen...

18 indlæg i dette emne

Købte i kage ud fra hvor mange gæster I var?

Grunden til at jeg spørger er simpelthen fordi jeg vil ikke stå med en halv bryllupskage tilbage fordi jeg havde købt til alle.

Vi bliver 75 (hvis alle kommer), men overvejer at nøjes med at bestille kage til ca 50.

Det er vel heller ikke alle der spiser kage alligevel. Det er jo trods alt en forskel på over 1000,-, hvis jeg gør sådan..

Havde I meget kage tilbage og hvor mange bestilte I til?

Jeanne..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer meget an på hvornår kagen serveres.

Er det til receptionen skal du nok bestille til alle, er det efter middag (og dessert) siger tommelfinger reglen at man kun skal bestille til 80 %.

Men der er også forskel på hvor meget kage der beregnes per person. Mange regner omkring 36cm2, hvilket jeg vil sige er mellem størrelse stykker.

Og så afhænger det jo også af hvor godt den smager :boohoo:

Jeg ville snakke med bageren om det...

Held & Lykke

Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bestilte til alle, selvom den skulle spises efter middagen.

Den var i 4 lag. Øverste lag blev naturligvis ikke rørt, da det skulle med hjem i fryseren og spises på vores første bryllupsdag. Men jeg tror vi fik det meste af et lag med hjem udover toppen.

Men den smagte super, appetitten var bare ikke så stor.

Lige et billede af kagen:

post-17225-1160749555.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med, at vi skal have vores kage til dessert. Og jeg spurgte en konditor, hvad man normalt gør, og hun sagde, at til dessert bør man vælge at bestille til alle, men hvis den var til kaffen, kunne man godt gå ned i antal kuverter.

Jeg synes, du skal tage en snak med den bager/konditor, som du regner med skal lave kagen og forklare situationen :cheerleader3:

Det er jo lidt surt at have kage til 20 mand med hjem, hvis kagen koster 50 kroner pr. kuvert...

- Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vel siger det kommer helt an på hvordan kagen er udformet, men jeg tror godt du kan skære nogle kuverter fra, da der som regel bliver nået tilbage, men igen hvornår skal kagen serveres....? :balloons:

hvis det er til receptionen, så skal der bestilles til alle, da man er sulten der og så spiser man gerne måske et stykker større end, hvis det var om aften til kaffen, for der har man fået andet mad i løbet af dagen, så sulten er ikke så stor der... men hør der hvor I skal have lavet kagen. :cheerleader3:

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi bliver 38 den store da men har bestilt kage´til 30. da vi oz skal have dessert og kage i løbet af aften, og de bryllupper jeg har været til er der aldrig blevet spist meget af bryllupskagen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bestilte kage efter antal gæster... havde nu heller ikke så store skrubler med det, da ½-delen af kagen var en bryllupsgave :balloons: ... og resten fik vi til indkøbspris (bageren er en god ven :cheerleader3: )

Men vil da sige, at havde kagen kostet 45-50,-/pers. så havde vi nok overvejet antal kuverter én gang til. Der var MASSER tilbage af vores kage og den smagte supermumz, men gæsterne var bare ikke sultne efter middagen.

post-10810-1161166016.jpg

-Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have set den ene smukke kage efter den anden herinde er jeg blevet helt sikker!!!Én ting jeg går op i er KAGEN!!!!! Som lille pige trykkede jeg snuden flad mod bageren i Cityarkadens vinduer, når jeg så på bryllupskager!

Jeg vil have (!) en stor kage i mindst 4 lag, den skal være firkantet, og den skal være hvid! Og jeg er fuldkommen ligeglad med om folk spiser den eller ej... jeg kan ikke så godt lide kage selv, så den kunne for min skyld godt være en "skueret"...

Men - jeg er helt overbevist om, at kagen langt fra bliver spist op! Så hvis I ikke går så meget op i kage, så ville jeg bestemt ikke bestille til alle - folk er megaproppede efter en laang middag. Jeg tror kun de spiser kage, fordi man skal :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter at have set den ene smukke kage efter den anden herinde er jeg blevet helt sikker!!!Én ting jeg går op i er KAGEN!!!!! Som lille pige trykkede jeg snuden flad mod bageren i Cityarkadens vinduer, når jeg så på bryllupskager!

Jeg vil have (!) en stor kage i mindst 4 lag, den skal være firkantet, og den skal være hvid! Og jeg er fuldkommen ligeglad med om folk spiser den eller ej... jeg kan ikke så godt lide kage selv, så den kunne for min skyld godt være en "skueret"...

Men - jeg er helt overbevist om, at kagen langt fra bliver spist op! Så hvis I ikke går så meget op i kage, så ville jeg bestemt ikke bestille til alle - folk er megaproppede efter en laang middag. Jeg tror kun de spiser kage, fordi man skal :blush:

Jeg går også helt vildt op i kagen - og der skal være nok! Og det er fordi jeg eeeelsker kage...

Nu skal vi også have den til receptionen, og der spiser folk lidt mere....men der skal altså helst være noget tilbage (ellers har der ikke været nok).

Kan huske en gang jeg var brudepige, fik kun smagte et lille stykke fordi der var så meget jeg liiige skulle hjælpe bruden med, da jeg endelig havde tid til at spise af den lækre kage var der ikke mere! :)

:) Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik af vide, at vi ikke skulle bestille bryllupskage til det antal gæster vi ville blive. Vi havde nemlig også fået 3 retters middag inden kagen :)

Vi valgte dog, at bestille en større kage end "nødvendigt", da den ville blive meget flottere i nummeret større. Og nu har vi en masse dejlig kage i fryseren, so vi glæder os til at sætte tænderne i på vores første bryllupsdag, hvor vores forældre også kommer og spise kage hos os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik kagen til reception, og vi blev gift tidligt, så folk have ikke fået frokost :respekt: Desuden var der også pindemadder og sårn, men vores var i 4 lag og rigtig flot og smagte rigtig dejligt! Der var kage tilovers, men ikke meget (jo toppen, som er frosset ned, opg bliver gemt til 1års dagen, men vi havde fået (min svigermor lavede kagen), tre forskellige slags fyld i, hvilket jo gjorde at folk også gerne ville smage alle tre lag, og så var den sat på et stativ, som min svigermor havde lejet. Jeg glæder mig RIGTIG meget til at vise billeder af den, men jeg har ikke fået dem endnu fra ham der har taget supermange billeder til vores bryllup.

Skal nok komme med billeder, når jeg har dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem vi bestiller kagen igennem siger, at man skal bestille til 80% af det antal gæster man regner med kommer.

Vores kommer også til at blive i 3 lag, med forskellig smag i hvert lag. Vores bliver serveret efter middagen...

Jeg er heller ikke så meget til kage, men sådan en hører sig jo til :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke så meget til kage, men sådan en hører sig jo til :respekt:

Det hører sig da kun til, hvis man synes det skal.

Vi skal ikke have kage - har ingen reception og vil ikke bruge mange penge på en kage til kaffen, som ingen spiser. Især når ingen af op går særlig meget op i det med en fin kage...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have en bryllupskage, men vi ved ikke helt endnu om det skal være en "rigtig" bryllupskage - som serveres til kaffen - eller om den skal laves som en isbryllupskage som så spises til dessert.

Polaris ligger jo her i Thisted og der kan man få lavet isbryllupskage.

Keddi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer