marina29

Love is in the air - 25. august 2007

2,547 posts in this topic

Nu må det være tid, nu har jeg kigget herinde i et godt stykke tid, så mon ikke jeg skulle prøve at fortælle lidt om vores planlægning (y)

Min kæreste var på knæ i midten af august, til min store overraskelse :)

Vi havde snakket om det, og endda valgt ringene, men det lykkedes ham alligevel at overraske mig. Han havde ringet til min veninde, og fået hende til at overtale mig til at spise tapas alle 4.

Jeg havde ingen mistanke, selvom han havde smidt mig ud hjemmefra fordi prøvesættet til ringene blev leveret med posten, for han havde bare et godt svar parat hver gang.

Men så faldt han på knæ midt imellem tapas'ene og foran hele restauranten, og så kan jeg hverken huske hvad han sagde, eller hvad jeg svarede, men det må have været et ja, for ringen blev bestilt og kom efter 3 uger :(

Se, det var jo den lette del. Planlægningen er et langt større arbejde end jeg lige havde regnet med, så jeg er glad for at vi først skal giftes d. 25 august 2007 :boohoo:

Men vi er blevet enige om at vi gerne vil have en flot, hyggellig fest, vigtigst af alt en fest :blush:

Samtidig bliver nøgleordet til det hele penge... De hænger desværre ikke på træerne, men når vi begge er på su, for vi have budgettet for øje hele tiden, da vi kun har 30.000 :(

Men jeg er da kommet i gang, og det er lykkedes mig at bestille både kirke, lokaler og fotograf, selvom jeg havde mistet stemmen. og det var bestemt ikke nemt skal jeg sige jer :bearhug:

Index:

Kirken: Greve Kirke, hvor vi skal giftes d. 25. august 2007 kl 12.00

Festlokalerne: Festen holdes i Gersagerparkens selskabslokaler

Kørsel bliver i vores egen super seje lilla Opel Vectra

Invitation 1 og menu

Invitation 2 og 3

Endelig invitation

Blærerække

Borddækning:

Ideer til borddækning

Duge fra Ikea

Duge på bord

Udstyr:

Kjoleprøvning: Prøvede kjoler i Lily, Messalina, HOB, Nicolai, Caza Lezar

Min fantastiske kjole fra Bentes Brudedesign http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Slør og her

Undertøj corsage

Frisure 1

Frisure 2

Hjemmelavede opsætninger 1

Hjemmelavede opsætninger 2

Endelige frisure

Diadem

Smykke

Brudebuket

Sko

Sørens jakkesæt

Brudepigekjoler

Bryllupskagen laver jeg selv

Fyldet bliver en chokolade-nougat creme og hindbærcreme

To-do liste

Præ-bryllupsrejse: Paris

Bryllupsrejse: Thailand

:bearhug:

Edited by marina29
0

Annonce ♥

Nå, vi har været fordi og se lokalerne, og de var bare rigtig flotte, ingen plastikblomster og tis-gule vægge som der så ofte er i lejede selskabslokaler. Det eneste minus er at spiselokalet er mindre end vi lige havde regnet med, så nu bliver vi nødt til at skære gæstelisten ned til 56 mennesker, og det er det virkelige minimum uden at vi bliver lynchet af familie og venner (y)

Bordplanen skaber allerede problemer her 11 måneder før den egentlige fest skal holdes pga. skilte forældre, men med lidt hjælp fra forum er jeg blevet enig med mig selv om at min mor bare får af vide at det er kæft trit og retning eller en plads i den anden ende af lokalet, lidt hårdt måske, men så kan det være at hun er færdig med at surmule når den store dag kommer :(

Min kæreste er igang med sit speciale, så han er ikke så nem at få ombord bryllups-båden, forståeligt nok

Men igår synes han alligevel lige at han ville kigge mit bryllupsblad igennem mens vi alligevel lå i sengen og diskuterede hvem der skulle stå op først. Men det var bare rart lige at få vendt nogle ideer med ham, selvom han nok helt sikkert har glemt det hele igen Tror jeg vil lave en liste til ham over ting vi har diskuteret omkring brylluppet, for der går lige nøjagtigt to timer, så er det glemt igen. men sådan er det vel når hovedet er fyldt med byggekonstruktions regler og økonomiske termer :boohoo:

0

Annonce ♥

Jeg har også fundet mit "noget blåt" :boohoo:

Søren havde en blå smykkesten, som vi er blevet enige om at lave til et halssmykke som jeg kan have på, på den store dag :bearhug:

En af Sørens gamle klassekammerater er smykkedesigner og hun vil designe smykket sammen med Søren, så jeg glæder mig meget, ærgelig at der er hele 10 måneder til (y)

I det hele taget må jeg nok indrømme at jeg er klar til at blive gift nu, jeg behøver ikke at vente længere http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Har godt nok ingen kjole, og Søren ingen smoking, men jeg glæder mig efterhånden så meget at det gerne måtte være nu

Men det skal nok ændre sig når stressen melder sig, når vi kommer nærmere :(

Nå, men her er et lille billede af stenen, godt nok lidt uklart, men det giver da en idé

post-21950-1160759429.jpg

0

Vi er blevet enige om at lave bryllupskagen selv, da jeg havde fundet flere opskrifter og det kunne være fedt at lave den selv, og så selvfølgelig for at spare lidt penge :boohoo:

Nå, men jeg inviterede min far og Heidi på besøg til smagsprøvning

Lavede 4 små bryllupskager:

En med chokolade-nougat creme og hindbærcreme med marcipan og hvid chokolade-overtræk,

En med chokolade-nougatcreme og vanilie-smørcreme overtrukket med flødeostecreme med hvid chokolade,

En med chokolade-nougatcreme og orange-passionsfrugtcreme overtrukket med marcipan og hvid chokolade,

Og den sidste med hindbærcreme og vanilie-smørcreme overtrukket med vaniliecremen

Det tog lige lidt længere tid end jeg havde regnet, og så havde jeg endda snydt lidt, brugte nemlig bare almindelige kagebunde istedet for at lave dem selv, men de blev virkelige lækre, de var så gode :yay:

Den store farvorit var klart nr. 1, min personlige farvorit var dog nr. 4, for den der vaniliecreme var helt fantastisk, men dog lidt for fed. Så vi valgte nr. 1, så nu er det bare at gå i gang (y)

0

Annonce ♥

Hej Marina.. :boohoo:

Jamen tillykke med din egen planlægningstråd.. Det ser godt ud det du har vist os her... Og jeg ser frem til at følge med frem til jeres bryllup..

Knuz Mia (y)

0

Ja det er jo det jeg har fundet ud af :boohoo:

Men det er så fantastisk at kune vende ideer og få inspiration herinde, der er ikke nogen af veninderne der ligefrem går i giftetanker, og de fleste synes jeg er meget hurtigt ude, så jeg er glad for at være blandt ligesindede ;)

Edited by marina29
0

Fandt lige et billede af kirken :bearhug:

post-21950-1160764067.jpg

post-21950-1171806230.jpg

Søren er fra Ikast, men vi har bestemt os for at blive gift i Greve Kirke, hvor jeg kommer fra, da vi håber at flytte tilbage en dag http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Kender I det, nogen gange går det lige pludselig op for en at man virkelig skal giftes :)

Det er ikke fordi det skræmmer mig, men "konsekvenserne" af vores store dag, går langsomt op for mig (y)

F.eks. kommer jeg til at hedde Fru Siggaard, når jeg får breve for banken :( Det skal jeg altså lige vænne mig til :boohoo:

Edited by marina29
0

Annonce ♥

Hejsa

Hjertelig tillykke med den kommende store dag

din borddækning er helt vild flot, og (y) for at du selv gider stå med det store arbejde der er i at lave bryllupskage, glæder mig til at se billeder når den engang er færdig, den skal nok blive super flot.

hvor er det romantisk med den blå smykkesten, dejligt at have noget på fra manden i ens liv :boohoo:

0

Ja det syes jeg også, og det var endda hans egen ide :)

Jeg sagde bare at jeg ønskede mig et flot smykke i julegave, som jeg kunne have på til min kjole, og så kom han lige i tanke om hans veninde fra gymnasiet, der var smykkedesigner (y)

Måske skulle jeg lige fortælle hvordan vi egentligt mødte hinanden :bearhug:

Det var faktisk den klassiske gennem en fælles ven, en af mine studiekammerater boede på kollegie, og vi mødte hinanden for første gang for 4 år siden. Jeg kan tydelig huske Søren, og af en eller anden grund så huskede jeg ham og hans navn, selvom vi ikke snakkede særligt meget sammen den aften og jeg er helt umulig til navne :(

Der skete absolut ingenting den aften eller de næste 3 år, der var ingen af os der var single samtidig og det lå ikke rigtig i luften.

Så kom sommerfesten sidste år, hvor Søren egentlig ikke gad med, og først kom senere pga. arbejde, jeg var med hele dagen som jeg også havde været det året før. Og da Søren endelig dukkede efter 24, snakkede vi resten af aftenen som vi plejede.

Da jeg så skulle på toilettet senere på aftenen, fik han bogstaveligt talt spændt ben for mig, og da han prøvede at hive mig op, skubbede Nikolaj (vores fælles ven) ham ned ovenpå mig, og så kyssede han mig, når nu han alligevel var dernede :bearhug:

Nogen ting er virkelig værd at vente på, og selvom det lyder meget sukkersødt, så var han virkelig det, har aldrig mødt nogen som ham :boohoo:

Efter den aften var vi i biografen en enkelt gang, og pga. stramt planlagt uge, så vi ikke hinanden hele ugen, men heldigvis var Søren meget vedholdende :loveshower:

Jeg blev "nøglet" efter to uger, og Søren flyttede ind efter to måneder, og nu efter 1 år planlægger vi bryllup http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

0

Hejsa - og velkommen ti

De borddækninger er virklig pæne - er specielt vild med dn sidste. Og sikke en flot sten - den bliver med garanti til et kanonsmykke.

Jeg tænkte, om du havde lyst til at dele opkrifterne på dine mulige bryllupskager med mig (og sikkert andre)? Vi skal nemlig også selv lave vores :boohoo:

0

Ja selvfølgelig vil jeg det :boohoo:

Vi har valgt en chokolade-nougatcreme og hindbærcreme, som bare smagte mums sammen (y)

Chokolade-nougatcremen er fra arla's hjemmeside, og jeg har set liggende her på forum, men jeg smider den lige på igen:

60 pers.

1 liter piskefløde

300 g mørk chokolade (ca. 55% kakao)

150 g blød nougat

1¾ dl cognac

Bring fløden i kog i en tykbundet gryde - under omrøring. Del chokolade og nougat i mindre stykker og smelt dem i fløden. Kog blandingen ved svag varme og under omrøring i ca. 5 min. Tag gryden af varmen og tilsæt cognac. Stil cremen tildækket i køleskabet til næste dag.

Pisk cremen let med en håndmikser, hvis den ikke er stivnet.

Hindbærcremen fandt jeg i politikens bagebog, og er fra en hjerteformet kage:

8-10 pers.

200 g hindbær

1 vaniliestang

50g sukker

100 g marcipan

5 dl piskefløde

(har set en opskrift herinde hvor der også var yoghurt i, den vil jeg prøve snart)

Kog en kompot af hidbær, vaniliestang, sukker og et par spsk vand under låg til det damper, og saften trækker ud. Tag låget af og kog kompotten ind til den bliver grødagtig. Fisk vaniliestangen op. Riv marcipanen i, rør rundt, til marcipanen er opløst, og køl kompotten af.

Pisk den iskolde fløde helt stiv, men ikke grynes. Tag halvdelen (2/5) fra, og kom flødeskummen i den sprøjtepose (til pynt), bland resten af flødeskummen med kompotten.

Til pynt på kagen vælger vi enten hvid chokolade overtræk, eller flødeostecreme med hvid chokolade (den er helt fantasstisk)

Flødeostecreme:

Der skal bruges 5 portioner til 100 personers kage.

Én portion:

150 g hvid shokolade

200 g flødeost

100 g blødt smør

1 spsk friskpresset citron eller lime saft

Hak chokoladen i små stykker. Smelt den over et vandbad i en glassskål. Lad chokoladen køle lidt ned.

Pisk flødeosten cremet og pisk den derefter med den afkølede chokolade. Pisk det bløde smør i og smag til med citron- eller limesaft.

Flødeostecremen er kun brugbar indenfor et lille temperaturområde, derfor er det smart at opdele cremen i to tyller der skiftevis kan ligge til afkøling.

Derudover afprøvede vi en smørcreme (fra romantiske bryllupper), og den var bare fantastisk nem og smagte godt.

Smørcreme:

Til 3 bunde

500 g usaltet smør

3 dl sukker

3 æg

Smelt smørret ved svag varme, pisk kraftigt imens. Tilsæt sukker og æg lidt af gangen under stadig kraftig piskning til cremen er jævn og luftig. Lad den køle lidt af.

Der skal lige lægges mærke til at det er forskellige størrelse kager, da jeg har fundet opskrifterne forskellige steder, så der skal lidt matematik til for at få det til at passe :(

Som nævnt har vi valgt chokolade-nougatcremenn og hindbær, men jeg kan klart anbefale hindbær og smørcremen, den var også virkelig god, og så med flødeostecremen som "betræk" på kagen ;)

0

Annonce ♥

Jeg var ellers ude og prøve kjoler idag i Bride Fashion og Idumilde (brugte kjoler), men fik desværre ikke taget nogen billeder (y)

Men så kan jeg da lige vise de andre kjoler jeg har prøvet, for der er et par klare farvoritter imellem, som skal prøves igen :boohoo:

Nr. 1 fra Lily.

post-21950-1160833924.jpg

Nr. 2 fra Messalina

post-21950-1160833924.jpg

post-21950-1160834065.jpg

0

Annonce ♥

Velkommen til... Super dato I har valgt!!! Vi skal også giftes der...

Jeg bliver helt forpustet over alt det du allerede har styr på...

Den der kage lyder super lækker MUMS!!!

Mht. til de kjoler du har prøvet-ser du bare pivlækker ud i nr. 3

Glæder mig til at følge din tråd, du har indtilvidere meget jeg har kunnet bruge :boohoo:

0

Søren og jeg er begge studerende (Søren bliver godt nok færdig til dec), så jeg må jo være lidt hurtigt ude, for ellers ramler jeg bare ind i eksamner og opgaver :bearhug:

Mht. kjolen så er det også min farvorit, men først efter jeg så billederne. Det er meget underligt men da jeg stod den med den på synes jeg at alle palietterne var for meget, men det kunne måske være fordi den er et nummer for lille ;)

Jeg kunne ikke trække vejret, og så sorte prikker, fordi den pressede for meget på brystet :(

Men det er klart e af dem der skal prøves igen :boohoo:

Håber også virkelig at kagen bliver god http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Heldigvis får jeg øvet mig lidt, for min far og hans kæreste gennem 15 år, skal giftes to måneder før os, og jeg skal også lave deres kage, bare med andet fyld (y)

0

Hej og velkommen til!! :boohoo:

Er det Greve Landsbykirke I skal giftes i? Var til barnedåb der sidste søndag - meget hyggelig kirke - og super flink præst!! :loveshower:

Hvad læser din kæreste til, hvis jeg må spørge? Min Thomas bliver færdig som bygningsingeniør næste sommer - det lyder som om, det er noget af det samme din kæreste læser... :((y)

Og så er jeg ellers enig i, at du ser FANTASTISK ud i kjole nr. 3 - virkelig smuk!! :bearhug:

0