Theshe

TheShes Bryllupsplanlægning - Vores lesbiske bryllup 30.06.07

3,819 posts in this topic

Åh nej åh nej! Har lige set at min mobil ikke har sendt beskeden om hvornår I kunne komme her og hente paraplyen. Det er jeg frygteligt ked af! Har I fundet en anden løsning?

Ved ikke om I har set denne besked, men jeg er så ulykkelig over det med min telefon. Jeg forstår ikke den ikke afsendte smsen :rolleyes:

Åhy jo, den så vi da egentlig godt...Den forsvandt bare iblandt alle lykønskningerne...Lisette har haft lidt bøvl med sin tlf, som afviser de fleste beskeder. Hun kan godt modtage fra mig, men sjovt nok ikke fra sin familie!

Vi fandt heldigvis en paraply, så du skal ikke være ked :td:

-Sophie

Så er jeg glad igen :huh:

0

Annonce ♥

Lisette stod op først og tømte bilen, og da hun havde gjort det, var det på tide, at Sophie kom ud af fjerene. Vi spiste morgenmad, hvorefter Lisettes far og søster kørte til Hundige, hvor Lisette og hendes mor dagen før havde set det lækreste jakkesæt.

Efter en ekstra kop kaffe, gik Lisettes mor igang med at lave kartoffelsalat og bulgurdeller til lørdagens buffet. Og vi gik igang med at dække bordet færdig med tallerkner og blomsterne, som Sophie havde været nede at hente.

På vejen tilbage mødte Sophie graveren, som stod for oppynting af kirken. Han fik blomsterne, og fortalte, at vi ikke kunne komme med vores kirketelegrammer og risposer mm, fordi der skulle være begravelse lørdag formiddag klokken 10.00.

Som en ægte bridezilla, bliver man faktisk irriteret over det!!!

Tilbage ved bordene, går det supergodt med at få dækket det hele op - lige indtil mareridt nummer to:

To svaler flyver ind i festsalen, og de hygger sig gevaldigt med at flyve rundt derinde. Lisette står i køkkenet og fylder vaserne med vand og arrangerer blomsterne, da hun hører et skrig.

Det er Sophie, der går i panik over svalernes første fulgeklat på det nyopdækkede bord. Vi prøver alt i vores magt at få dem ud, men intet virker.

Adskillige fugleklatter, utallige forsøg på at få dem ud og mange bandeord senere, ser vi ingen anden udvej end at fjerne alle duge, servietter, tallerkner - ja ALT, så de ikke kan skide mere på vores borde.

Da Lisettes far kommer hjem med det mest fantastiske jakkesæt, træder han til, og hvad der føles som en evighed stod Lisettes far, hendes fætter Louis og de to kommende brude og prøver at få de to svaler ud.

Tre timer senere lykkedes det endelig at få dem ud!

Og vi kunne så starte forfra!

Her et billede af de to skiderikker, som jo ser meget søde ud :rolleyes:

post-21592-1183667424.jpg

Edited by Theshe
0

Midt i alt kaosset, fik vi vores fadølsanlæg op at stå, og min mormor havde dagen før klippet alle de røde duge til hun havde med min morfar dækket bordene ude i receptionen.

Lisettes morfar havde i mellemtiden været nede i kælderen, hvor folk kunne sove, hvis de havde lyst og rydde op.

Vi gik i gang med bordopdækningen for anden gang, da vores mareridt nummer tre begyndte. Sophies far kommer forbi og skal aflevere nogle bakker, som serveringspersonalet skal servere velkomstdrinksene på.

Han fortæller så, at Haslev rådhus er lukket!!! Der skulle vi vies, så vi er jo ved at gå ud af vores gode skind. To timer senere fik Sophies mor fat i en, der fortalte, at Haslev rådhus ikke var lukket, og at vielsen stod som planlagt lørdag morgen klokken 8.00.

Resultatet kom til at se således ud:

post-21592-1183662564.jpg

Højbordet:

post-21592-1183662660.jpg

0

Receptionen blev også nogenlunde færdig fredag aften. Det eneste der manglede var de hvide roser, som jeg først kunne lægge på lørdag morgen:

Men sådan så det ud dagen før det store brag:

post-21592-1183662819.jpg

Og her med fadølsanlægget. Der er gjort plads til jazzorkestret:

post-21592-1183662942.jpg

0

Annonce ♥

Vores bordplan, som vi er ret stolte af, skulle have en helt særlig plads. Efter mange ændringer fordi folk ikke har pli, lykkedes det os endelig at få den som vi ville have den!!!! Lisette protesterede vildt og voldsomt, da Sophie i tidernes morgen havde foreslået, at bordplanen skulle hænge på væggen.

Derfor fik Lisette den idé at gøre det på denne måde:

post-21592-1183663546.jpg

Edited by Theshe
0

Hvor ser det hele bare godt ud - det kan jeg godt forstå at I har været glade for - også selvom I har måtte finde en anden farve til nogle af duene. Hvis I ikke havde skrevet det, så havde jeg ikke tænkt videre over det, for det ser jo super godt ud.

:rolleyes: fra Monika

0

Hvor ser det hele bare godt ud - det kan jeg godt forstå at I har været glade for - også selvom I har måtte finde en anden farve til nogle af duene. Hvis I ikke havde skrevet det, så havde jeg ikke tænkt videre over det, for det ser jo super godt ud.

:rolleyes: fra Monika

Tusind tak søde Monika :td:

-Sophie

0

Til vores fantastiske bryllupskage havde vi afsat et rullebord, som skulle ind i et rum, hvor vi havde sodavand og sprut. Rummet havde vi sørget for var kølet, så kagen ikke led overlast.

Rullebordet var naturligvis for at gøre det lettere for serveringspersonalet at rulle den ind når tid var. Men sådan skulle det ikke være. Rullebordet var nemlig ALT for bredt til at det kunne komme igennem døren, og det var det eneste der var.

Det var for meget for Lisettes nerver klokken 22.15 om aftenen. Lisettes far kunne naturligvis ikke stå for sin datters tårer, og tog bilen ud på sit værksted og kom hurtigt hjem med et rullebord, der passede :td:

Krise afværget!

I skal da også lige se rummet hvor alle forfriskningerne var. De to køleskabe havde Lisettes far købt til lejligheden, da det store køleskab i køkkenet var forbeholdt maden.

Sophie havde ugen forinden lavet isterninger, så den lille fryser var spækket med hjerteisterninger :rolleyes:

post-21592-1183664056.jpg

post-21592-1183664078.jpg

0

Annonce ♥

Klokken 22.30 var vi endelige færdige - og fuldstændige smadret. Vi når lige at sætte os i køkkenet, da min mor får en besked og sidder med åben mund og polypper!

Det er et afbud!!!!!! Fra en Lisette har gået i folkeskoleklasse med og hendes kæreste. Hun havde forsøgt at få fat på Lisette, men hendes telefon var gået tør for strøm.

Nå, men den "kære" barndomsveninde havde pudsigt nok fået underlivsbetændelse - hun er typen, der springer fra i sidste øjeblik, så vi blev meget frustreret.

Nu var alt jo lige gået op med bordplanen, og den var lamineret for fjerde gang. Vi havde været i gang hele dagen, ja hele ugen, og vi var meget trætte, så vi orkede mere.

Men vi måtte jo tilbage og fjerne deres navne og rokere lidt rundt på det, så det forstyrrede bordplanen mindst muligt.

0

Da dagens opgaver endelig var løst, tog Sophie hjem til hendes forældre, da vi havde besluttet os for at sove hver for sig. Lisette skulle nå i bad, lakere negle og glatte hår (for at gøre det lettere for frisøren), og det samme skulle Sophie.

Sådan her så det ud, dagen inden vores eventyrlige dag:

Salen:

post-21592-1183665322.jpg

Opdækningen:

post-21592-1183665355.jpg

Receptionen:

post-21592-1183665369.jpg

0

Klokken 00.30 gik Lisette endelig i seng efter at have talt i telefon med sin tilkomne. Sophie gik i seng ved midnat efter at have fået lakeret tæer og glattet hår af sin lillesøster

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

0

Annonce ♥

SÅ KOM DAGEN ENDELIG!!!!

Lisette blev vækket af sin mor klokken 6 om morgenen. Hun havde heldigvis haft en rolig nattesøvn, og var nu klar til den store dag.

Dagen startede for Lisettes vedkommende med at bordene til receptionen skulle have en hvid rose på. Det kom til at se sådan ud:

post-21592-1183666107.jpg

Sophie startede dagen klokken 7.00. Det var en noget kaotisk morgen, så Sophie fik hverken vådt eller tørt - champagnen i limoen var hendes første drink :rolleyes:

Edited by Theshe
0

Lisettes mor gør klar til morgenmad, som denne morgen bestod af ristede toastbrød. Lisettes forældre og hende nød den dejlige morgen i køkkenet ved morgenbordet inden turen gik til Haslev rådhus.

Lisettes lillesøster sov, da hun hellere ville være frisk til aftenens festivitas.

Her er Lisettes dejlige mor:

post-21592-1183666521.jpg

Og Lisettes skønne far lægger de sidste sten på, så alt er i perfekt stand til når hans første datter skal giftes:

post-21592-1183666405.jpg

0

Inden morgenmaden tog Lisette et par billeder af den fantastiske morgen. Vejret var heldigvis så smukt, og det var med os hele dagen, men det hører I meget mere om, når vi kommer så langt :td:

Her er endnu et billede af teltet i den dejlige morgensol. Den hvide varevogn er Lisettes fars - den fungerede på denne dag som Lisettes bryllupskaret op til kirken :rolleyes: - Man er vel fars pige :huh:

post-21592-1183666812.jpg

0

Annonce ♥

Det mest fantastiske billede taget om morgenen på vores bryllupsdag. De to træer er indgangen til Lisettes forældres indkørsel. Der er den mest fantastiske udsigt, og det mest utrolige naturskønne område:

Se selv her klokken 6.15 lørdag d. 30.06.2007

post-21592-1183667032.jpg

0

Så får I ikke mere for de bananer :rolleyes:

Men min kære hustru har som lovet et par billeder klar i ærmet fra Stjernestudiet - så der kommer snart en lille sneak prewiev, men resten af beretningen må I vente lidt med endnu :td:

Edited by Theshe
0

Vi har fået 65 skønne billeder -OG JEG SKAL NOK SMIDE DEM ALLE PÅ! Det bliver dog i forbindelse med bryllupsberetningen!

Men som lovet, viser jeg jer lige et par stykker! Tak Stjernestudiet!

-Sophie

post-21592-1183667684.jpg

0

Annonce ♥

Skal lige finde min lup..... :rolleyes: Øv kan billederne ikke gøres større???? :td:

Jeg må lige se hvad jeg kan gøre....Synes nu også de blev lidt små...Men må i seng nu. Skal møde klokken 7 i morgen tidlig!

-Sophie

Edited by Theshe
0