Theshe

TheShes Bryllupsplanlægning - Vores lesbiske bryllup 30.06.07

3,819 posts in this topic

Annonce ♥

...Fortsættes, når vi lige har været ude at spise!...

HVAAADDD!!! Ej nu må I altså holde op med al den gøre og laden som INTET har med bryllupsfortællingen at gøre!!! :fløjt:

Enig :)

0

Annonce ♥

...fortsat

Gæsterne begyndte at klirre på glasset, så brudeparret måtte op at stå på stole og kysse, for derefter at kysse under bordet, da hele salen trampede i jorden.

Og så kunne vi ellers synge igen - endnu en sang kom fra vores forældre, og da den var slut - ja så var det Sophies tur til at holde sit livs første tale:

Selvom det ikke er kutyme, at bruden holder tale, så synes jeg alligevel, det er på sin plads, når man har været så heldig som jeg at have fundet Lisette.

Først og fremmest vil jeg dog lige huske at takke mine forældre og svigerforældre for den store hjælp, de har været til brylluppet. Og tak til alle dem, der har hjulpet og fortsat hjælper os her i aften.

Kære Lisette

I dag har jeg sagt et af de vigtigste ord i mit liv - nemlig JA.

Ja Lisette, jeg vil elske og ære dig til al evighed, jeg vil stå ved din side, så længe jeg står, og når jeg ikke længere kan stå, vil jeg sidde ved din side, og til sidst ligge ved din side!

Da vi mødte hinanden på efterskolen for godt 11 år siden, ville jeg ikke have troet, vi skulle stå her i dag. Indtil for 5 1/2 år siden var vi kun bedste venninder og uadskillelige. Det er vi stadig, men forskellen fra dengang er, at vi nu har sagt JA til at tilbringe resten af livet sammen. Til at opleve verden sammen, stifte familie sammen, og til at gå gennem ild og vand sammen.

Du er et fantastisk godt menneske, og du er der altid for dem omkring dig. Og du tænker altid på andre, før du tænker på dig selv.

Jeg elsker dig, og jeg elsker den person, du får frem i mig. Og nu taler jeg ikke om hende, der brokker sig over diverse ting. Nej, jeg taler om hende der bobler af glæde, når hun ser på dig - også lige nu. Hende som smiler og griner, hende der er bundlykkelig. Tak fordi du får hende frem!

Man siger, at "det gælder ikke om at finde en, som man har lyst til at gå i seng med - det gælder om at finde en, man har lyst til at vågne op sammen med!"

Dét har jeg lyst til. Hver morgen resten af livet - ved siden af dig.

Det er også blevet sagt, at for at have et godt ægteskab, skal man kunne sove længe sammen. Så får vi uden tvivl et helt fantastisk ægteskab!

Jeg vil gerne bede jer allesammen om at rejse jer op og skåle med mig for min Lisette.

Alle gæsterne rejste sig og løftede deres glas for Lisette, som sad tilbage og kiggede op på sin udkårne. Under hele talen kiggede de to brude hinanden dybt ind i øjnene. For selvom der var 100 mennesker, var det som om, der kun var os to i hele verden.

Lisette måtte virkelig anstrenge sig for ikke at græde, men klumpen i halsen og vandet i øjnene, var ikke til at tage fejl af. Aldrig havde Lisette været så rørt!

0

Efter den meget smukke tale kom der en sang fra vores veninde Anneli, som har kendt siden gymnasiet.

Og så begyndte folk at trække udenfor for at få lidt luft og strække benene inden vi kunne nyde desserten.

Da desserten kom, kom der kort efter en sang fra Lisettes tante og onkel, men før der skulle synges, rejste Lisettes tante Pia sig op, og forklarede snagens regler. Sngen var "Kald det kærlighed", men uden for hver linje var det kun bestemte, der skulle rejse sig og synge med. F.eks. var der et helt vers, hvor kun dem med brudekjole, slør og diadem, skulle rejse sig - AARRGGHH! Ikke blot havde parret overskredet en meget stor grænse med at holde tale - nu skulle de også synge foran deres gæster!!!

Lisette fik en pludselig trang til at gå på toilettet, men tænkte, hun nok hellere måtte blive.

Inden sange gik i gang, havde tante Pia en ekstra overraskelse i ærmet. De havde for et stykke tid siden spurgt parret, hvor de skulle overnatte. Og til det havde parret sagt, at de skulle nok bare sove på Lisettes forældres kontor, som de plejede.

Dét var for meget at bære for tante Pia, så hun havde i al hemmelighed indrettet deres campingvogn, som står ved Lisettes forældres hus til en brudesuite!!!!

Vi blev SÅ lykkelige over, at de havde gjort det for os, og hele salen klappede i deres hænder over den flotte gestus.

Og så skulle der synges. Og det gik helt galt. Til trods for en udførlig forklaring, fattede mange af gæsterne slet ikke, havd der foregik - inklusiv bruden Lisette.

Så efter et par mislykkedes vers, måtte reglerne gentages, og vi startede forfra.

En linje i andet vers skulle kun synges af de, der havde været i bad i dag. Da vi så er kommet til fjerde vers, rejser Lisettes mors veninde sig op, og udbryder lige så højt hun kan: "Er jeg virkelig den eneste, der har været i bad i dag??!" Vi var ved at falde om af grin, og hun satte sig pænt ned igen, da det gik op for hende, at hun da vist var et par vers bagud :)

Heldigvis forbarmede en del af gæsterne sig over brudeparret, så den dag, var der åbenbart mange, der havde brudekjole, slør mm på, for de sang gladeligt med - til begge brudes store lettelse :fløjt:

0

Efter sangen og efter, vi havde nydt den dejlige nøddekurv med sorbetis, var der et sidste indsalg fra Sophies forældres venner, som altid har noget i ærmet, når de kommer til fester.

Denne gang var naturligvis ingen undtagelse, og deres ældste søn kommer ind i et kattekostume og kalder sig Leopold (det hedder vores ældste kat).

Her er han i sit fikse kostume

post-21592-1184110931.jpg

0

Og så skulle det naturligvis nævnes, at de to brude ikke altid er lige gode til at finde vej! Engang havde parret været en tur i Tønder, og ville så et smut til Tyskland, før de tog turen til familen i AAbenraa, hvor de var blevet inviteret til middag.

I stedet for at tage grænseovergangen ved Tønder, kørte de to forvildede unge mennesker heeele vejen til Kruså, som de mente var den eneste græns :)

Så kortet skulle naturligvis frem:

post-21592-1184111210.jpg

0

Annonce ♥

Efter lækker mad og mange dejlige sange og sjove indslag, trak vi ud og hyggede og fik lidt mere luft.

Pludselig kom den hemmelige underholdning, som kun ganske få vidste noget om - nemlig tryllekunstner/stand-up komiker Henrik Svanekær.

Han hilste pænt, og spurgte, hvor han skulle optræde. Parret synes, at det måske kunne være en god idé at rykke underholdningen ud i receptionen, nu man havde siddet så mange timer i salen, men der var ikke lys nok, så det blev salen.

I mellemtiden var stole rykket ud til siden, og de midterste borde var fjernet, så folk greb en stol og linede op, hvor der var plads, så alle kunne se, hvad der nu skulle ske.

Og det var et helt forrygende show med magi og komik. Vi har ikke fået billederne herfra endnu, så dem må i vente med, men vi kan love, at det var alle 10.000 kroner værd.

Han pustede på et tidspunkt en ballon op - han prøvede at få en af gæsterne til det, men hun havde ikke luft nok. Da han havde bundet en knude på, stak han en nål i, og vupti, var der en whiskey flaske!!!

Da gæsten havde sat sig, spurgte han hende helt køligt, om hun ikke ville komme op igen. Det ville hun ikke, hvortil han svarede: Jamen, vil du da ikke have dit ur!

Efter en lille time med magi og komik, gik Svanekær rundt ved bordene og svingede tryllestaven. Hold op, hvor gæsterne blev underholdt.

Imens han gik rundt ved bordene, kastede brudeparret sig over de mange gaver - og der var helt sindssygt mange!!

0

Og så kom der ikke flere indslag - der havde godt nok også været mange.

Brudene tog turen udenfor, hvor de fik snakke en masse med en masse af deres gæster. Og veninderne skulle naturligvis lige have et ekstra billede af brudeparret, så paparazzierne linede igen op, og tog billeder. Man følte sig næsten som en berømthed på vej op ad den røde løber

post-21592-1184113514.jpg

0

Brudeparret havde på forhånd aftalt, at der ikke skulle klippes i deres dyre og smukke slør, så de havde allieret sig med Lisettes mormor, som havde syet et slør til hver af brudene, som godt måtte rives i.

Så her sætter Sophies veninde det nye slør fast, og Sophies søster gemmer de to ægte slør, så der ikke bliver klippet i dem. Hun hjalp også Lisette med det nye slør.

post-21592-1184113673.jpg

0

Annonce ♥

Laaang tid efter tidsplanen, skulle der nu danses brudevals. Parret havde ikke fået øvet sig meget, da der var så mange forberedelser, og ting der gik galt i dagene op til, at det ikke havde haft førsteprioritet. Men helt ærligt - hvor galt kan en brudevals gå??!

Jo, ser I, det kan gå meget galt!! For hvad de to tøser ikke havde taget forbehold for, var at der ikke kun var en stor kjole, men to store kjoler. Og så er det faktisk noget sværere at bevæge sig, så vi fik trådt lidt på vores egne og på hiandens kjoler. Men det gode var, at vi ikke faldt

Og folk omkring stod i den obligatoriske cirkel og klappede og havde kæmpe smil og julelys i øjenene. Det var fantastisk, at det gik som det gjorde. Der var ikke et øje tørt.

Og endelig kan parret stoppe med den grusomme dans. Man kunne ikke andet end at grine af seancen, og Lisette fik et kæmpe kram af sin ældste kusine, som synes, det var så smukt, og det var så sødt, at vi slet ikke kunne finde ud af det, men at vi bare kiggede hinanden i øjnene og smilede - og det kan hun jo have så ganske ret i.

post-21592-1184113761.jpg

0

Og så kom det store øjeblik, som alle ventede på: Nemlig den fantastiske kage, som blev kørt ind af Lisettes far og onkel Dan.

Det var en sindssyg dyr kage - hele 12.000 måtte vi slippe, men vi ville gøre det igen, for alene synet af kagen tog vejret fra de fleste gæster. Og det var den smukkeste kage, vi har set.

Topfiguren var lavet efter billeder af os, så Sophies biller var markeret og ligeledes med Lisettes tatovering. Vi har fået en montre, hvor den nu står i vores hjem. Selv halskæder og perlerne på sløret var lavet til perfektion!

Og helt ned til den mindste detalje - Lisettes bryster var lavet større end Sophies - genialt :)

post-21592-1184114040.jpg

Edited by Theshe
0

Og så skulle der skæres for - det gjorde lidt ondt at skære i den flotte og dyre kage, men der var jo ingen vej udenom. Brudeparret havde fået indgraveret deres kagekniv med deres initialer og havde bundet en lille sløjfe omkring.

post-21592-1184114253.jpg

0

Annonce ♥

Sophie er ikke det store kagemenneske, så hun var lidt spændt på den. Den nederste kage var fyldet vaniliecreme og friske jordbær, som Sophie godt kan lide. Lisette er det helt store kagemonster og er klar til at kaste sig over stykket, men der er ingen sgaffel, så den er på overvejeren, om man så bare spiser det med fingrene:

post-21592-1184114450.jpg

0

Lige indtil en venlig sjæl i form af Lisettes kusine Fie rækker hende en gaffel - og så skal der spises.

post-21592-1184114632.jpg

Og den smagte fantastisk - Lisettes favorit var den i midten med chokoladebund og hvis chokolademouse. Detn øverste med mandelbund ligger i fryseren, og skal indtages om et år :)

0

Når nu hele brylluppet var lavet i ægte prinsesse style, skulle champagnen naturligvis også åbnes - IN STYLE.

Til det stod vores vens helt vidunderlige kæreste for. Han er nordisk mester i at åbne champagne, så han havde medbragt sin sabel og åbnede dem med manér:

post-21592-1184115036.jpg

Efter at have åbnet et par flasker, spurgte han Lisette, om hun ikke ville prøve. Det ville hun i hvert fald gerne, og efter fire forgæves forsøg, lykkedes det. Det lykkedes endda så godt, at hun gjorde det bedre end ham - så hun er vel nordisk mester nu?! :)

0

Annonce ♥

Efter kagen klokken 02.00, var de store kjoler blevet for meget for de to brude, som smuttede i noget, der ikke var så tungt, sart og besværligt.

De hoppede hver især i de kjoler, de var blevet viet i på rådhuset.

Da parret kom tilbage, stod der en kødrend af gæster, der sagde tak for i aften. Det havde været en lang og fantastisk dag - ikke blot for brudeparret, men for alle gæsterne. Der havde været gang i den hele dagen, og de unge havde hygget sig med playstation, karaoke mm ude i teltet, når talerne blev for meget for dem.

Men brudeparret og den hårde kerne havde slet ikke i sinde at holde her, så de festede videre, og parret manglede stadig at åbne en masse gaver.

post-21592-1184115519.jpg

0

Den hårde kerne, som talte parrets veninde Linda, Jan, deres to venner Michael & Peter, Lisettes godeste studiekammerat Søren, Lisettes onkel og hans svigerinde og hendes kæreste og Lisettes fætre Peter og Nick.

Vi havde det SÅ sjovt. Og Lisettes onkel havde kastet sin kærlighed på Gajolshots, og dem delte han gladeligt ud af - HELE TIDEN. Han blev simpelthen så fuld, at vi ikke så ham to dage efter :)

post-21592-1184116318.jpg

0