Guest seadancer

Hvad musik skal i andre have?

60 indlæg i dette emne

Hejsa -HAHA-

Hvad musik skal i forskellige have til jeres bryllup?

Vi havde egentlig planlagt at bestille ham der har spillet til alle familie festerne....rigtig dygtig fyr som spiller på spilledesteder i århus til hverdag. Han kan både synge og spille alt mulig musik.

Men jeg kan mærke at jeg synes det trækker lidt med sådan et diskotek, og så en til at spille noget dinnermusik, men hvad mon prisniveauet er for det? Nogen der ved hvad sådan en sampak koster?

Er sådan en orgelfætter her for meget suppe steg og is? Han er altså ikke bare orgelallan men professionel nok....og hvad med alders gruppen til festen?

Der kommer en del modne folk til vores bryllup...hvad mon de mener om at danse til et diskotek?

Er der forresten nogen der har erfaringer med LimeLightDisco? Og evt. ved om de laver de der sampak med en til dinnermusik og så disco bagefter?

Seadancer

Redigeret af seadancer
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet os for en dj. Vi har indhentet et par tilbud og prisen for en sampak ("dinnermusik" og herefter "dansemusik" til den lyse morgen) ligger på ca. 5500. Aldersgruppen til vores fest bliver lige fra starten af 20´erne til slutningen af 70´erne - så altså meget spredt. Men da dj´en kommer med et meget stort udvalg af musik, er jeg sikker på at der vil blive spillet noget for enhver smag. Og der vil jo også være mulighed for at ønske. Min personlige holdning til orgel-fætre er at de er alt for meget suppe-steg-is.... Men det kommer jo helt an på hvem man er og ikke mindst hvad ens gæster er til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa -HAHA-

Hvad musik skal i forskellige have til jeres bryllup?

Vi havde egentlig planlagt at bestille ham der har spillet til alle familie festerne....rigtig dygtig fyr som spiller på spilledesteder i århus til hverdag. Han kan både synge og spille alt mulig musik.

Men jeg kan mærke at jeg synes det trækker lidt med sådan et diskotek, og så en til at spille noget dinnermusik, men hvad mon prisniveauet er for det? Nogen der ved hvad sådan en sampak koster?

Er sådan en orgelfætter her for meget suppe steg og is? Han er altså ikke bare orgelallan men professionel nok....og hvad med alders gruppen til festen?

Der kommer en del modne folk til vores bryllup...hvad mon de mener om at danse til et diskotek?

Er der forresten nogen der har erfaringer med LimeLightDisco? Og evt. ved om de laver de der sampak med en til dinnermusik og så disco bagefter?

Seadancer

Hej Seadancer

Vi har booket Xclusive Entertainment (www.xe.dk) hvor der kommer en pianist og spiller under middagen (ikke suppe-steg og is, men klassisk musik) og så en dj til dans senere på aftenen/natten. Har hørt flere gode anbefalelser af dem (også herinde) så tror de er rigtig gode og profesionelle. Det bliver så godt ! -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa -HAHA-

Tjaa vi skal have sådan en orgelfætter -HAHA- Det er fint nok for os. Jeg bliver nok rigtig upopulær nu men synes lidt tendensen herinde er at det kun er dyre dyre bands der dur eller diskotek.Føler nok en lille smule at man er totalt kikset hvis man skal have orgelallan til at spille til sin fest.Jeg har prøvet en enkelt bryllupsfest med band og så to med en orgelallan og der har været gang i den alle tre gange :carrot: Til gengæld har vi også været til et bryllup her i foråret hvor det var en jukebox som stod for det musikalske og det fungede bare overhovedet ikke :bearhug: Total forvirring hver gang der skulle holdes en tale eller lignende for jukeboxen kørte jo bare videre indtil der var en venlig sjæl som fik kæmpet sig op og slukket for den.Der blev faktisk heller ikke danset efter midnat mere eller mindre :balloon:

-HAHA- Christine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj -HAHA-

Vi har valgt at bestille en dj der skal spille dinnermusik om aftenen under middagen, og så spiller op til dans bagefter :balloon:

Jeg har været til en sommerfest på mit gamle arbejde med dj'en og ved at han spiller noget godt musik for alle aldre, så vi glæder os meget -HAHA-

Vi elsker begge musik fra 50'erne, og så så selvfølgelig de store hits gennem de sidste 20 år, så det er næsten ligegyldigt hvad han sætter på, så skal der nok komme gang i gulvet -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg synes det er rigtig svært, nu har jeg snakket med DJ'en og blev ihvertfald mere tiltrukket af ideen. Vores bekymring går jo på om alle aldre kan være med på primært 70'er og 80'er musik?

Vi har forhørt os ved folk vi kender hvad de siger, de unge under 40 mener DJ og dem over mener orgelallan fordi live musik giver en bedre stemning siger de. Der er er ca halvdelen af selskabet over 40 og halvdelen under.

Vi vil bare gerne have en fest med knald på hvor folk er med og danselystne, om det så er på den ene eller anden måde er lige meget, men hvad er det rigtige valg?

Åh hvad skal vi dog vælge? Er så fortvivlet og tiden tikker og vi skal have taget en beslutning -HAHA-

Nogen ærlige meninger?

Seadancer Der ikke aner sit levende råd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa -HAHA-

Der kommer en del modne folk til vores bryllup...hvad mon de mener om at danse til et diskotek?

Er der forresten nogen der har erfaringer med LimeLightDisco? Og evt. ved om de laver de der sampak med en til dinnermusik og så disco bagefter?

Seadancer

Nu ved jeg ikke hvad du mener med modne folk men ved langt de fleste bryllupsfester er der en større del af ældre gæster, og de har normalt ikke noget problem med at danse til et diskotek hvis musikken er ordentlig. Dvs. falder i alles smag. Og her gør 70'er og 80'er musik sig særdeles godt fordi det er "glad dansemusik".

Nogle gange kan man fornemme en vis skepsis når nogle af de ældre går ind men den er som regel væk under forretten, når de finder ud at man kan spille - også for dem - ordentlig musik i et tilpas dinnerniveau. Det handler nok i høj grad om at mange af de ældre ikke har hørt et voksendiskotek før og forbinder diskoteker med skolefester o.l.

Vi oplever faktisk ret tit at blive booket til 50 og 60 års fødselsdage af fødselarer som har hørt os til eks. et bryllup, en konfirmation o.l. ofte kommer de med et ønske om en overvejende/særlig spillestil, eks. croonermusik, 50-er musik, rat-pack, bossa-nova, jazz, salsa o.l. og så får de da det. Præcist på samme måde som at gæsterne og parret ved en bryllupsfest kan påvirke musikken og musikstilen via ønsker m.v. Men aldrig 100% i samme stil/årti. Det er et must at man spiller alsidigt til den slags fester, hvis det ikke direkte er anlagt som temafest, for at få alle med. Men 70'er og særligt 80'er musik går man generelt aldrig galt i byen med uanset aldersgruppe -HAHA-

At Hans Lynnerup, Limelight Disco kan det der skal til er der ingen tvivl om. Han er vores - og Jesper Brocks - samarbejdspartner i det nordjyske. Jeg ved ikke om Hans direkte har en pianist tilknyttet men tal med ham. Han har ikke det, så har han da et netværk "up there".

Udover bryllupsfester spiller Hans Lynnerup ligesom os også til en del andre voksenfester (30-60 års fødselsdage og firmafester) og han/vi er derved vant til at begærde os blandt modne folk. Her hjælper det jo også lidt at man selv er i en moden alder. -HAHA-

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have lidt af hvert.

Reception: DJ - Jazzy R'n'b.

Under middagen: En stak brændte cd-er.

Efter middag: Band - cool trio der kan spille hvad som helst (klassisk røvballe band)

Sen nat: DJ (med forkærlighed for TUNG hip hop)

Det skal nok blive cool. Vi bliver ikke særlig mange gamle - og hvis nogle af dem holder sig vågne til sent, vil de sikkert også være friske på en omgang booty shake og håndtegn.

/Fortuna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa -HAHA-

Tjaa vi skal have sådan en orgelfætter -HAHA- Det er fint nok for os. Jeg bliver nok rigtig upopulær nu men synes lidt tendensen herinde er at det kun er dyre dyre bands der dur eller diskotek.Føler nok en lille smule at man er totalt kikset hvis man skal have orgelallan til at spille til sin fest.Jeg har prøvet en enkelt bryllupsfest med band og så to med en orgelallan og der har været gang i den alle tre gange :carrot: Til gengæld har vi også været til et bryllup her i foråret hvor det var en jukebox som stod for det musikalske og det fungede bare overhovedet ikke :bearhug: Total forvirring hver gang der skulle holdes en tale eller lignende for jukeboxen kørte jo bare videre indtil der var en venlig sjæl som fik kæmpet sig op og slukket for den.Der blev faktisk heller ikke danset efter midnat mere eller mindre :bearhug:

-HAHA- Christine

Vi skal have en duo der spiller orgel og guitar, men jeg turde næsten ikke skrive det før jeg så dette indslag, har lidt de samme følelser, men er selvfølgelig osse lidt ældre end de fleste herinde. :balloon:

Men det er det vi i vores familier helst vil have, det plejer bare at være min onkel og hans spillekammerat der spiller, vi har dog bestemt at det er på tide at min onkel kommer med som gæst, det sker ikke så tit. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver nok rigtig upopulær nu men synes lidt tendensen herinde er at det kun er dyre dyre bands der dur eller diskotek.Føler nok en lille smule at man er totalt kikset hvis man skal have orgelallan til at spille til sin fest.

Naturligvis ikke. Valg af musik er i bund og grund individuelt og en personlig sag. Det må man aldrig blive upopulær på, og det gør man heller ikke her. Hvis I ikke gav udtryk for jeres valg ville sådan en tråd heller ikke blive retvisende.

Det er da rigtigt at der er mange der bruger bands og bryllupsdj's i dag. Vi oplever jo selv at der er rigtig meget run på bryllupsfesterne. Ikke kun på rene diskoteksløsninger men også på pianist-/pakkeløsningen.

Det folk generelt nok har aversioner imod er det klassiske billede (fordom) af en Orgel-hakker der sidder og spiller på sit Hammond-orgel godt hjulpet af en rytmeboks. Han sørger for at spille så højt at folk dårligt kan tale sammen, samtidig med at han synger "sejle op ad åen" med det formål at folk skal sidde og skråle med. Det er hvad man kan kalde traditionel suppe, steg og is.

Den type findes da stadigvæk men er lidt på retræte. I dag er det i højere grad egentlige dinner-pianister som spiller afslappet klassemusik i et behageligt baggrundsniveau, men stadigvæk spiller med på sangene, som efterspørges.

Hvorvidt jeres løsning hører til den ene eller den anden kategori skal jeg ikke kunne sige, men uanset hvad er det jeres valg og det er der ingen der peger fingre af.

Herudover er der jo andet i denne verden end diskoteker, bands og solomusikere. Mange vælger at hyre en duo eller en trio, som eks. Vibeke nævner det. Fordelen ved dette kan være at de ikke fylder så meget fysisk og lydmæssigt som et decideret band, og omvendt kan spille på "flere tangenter" end en solo-musiker.

Men generelt kan man ikke dele ting ind i kasser. Det er nemt at generalisere, men uanset om vi taler om bryllupsdj's, "orgel-hakkere", duo, trioer, eller bands så er der ingen der er ens, musikken er ikke ens, ligesom at der ikke er nogle bryllupsselskaber der er ens. En DJ er ikke bare en DJ og et band er ikke bare et band.

Det der er godt for nogle selskaber passer ikke nødvendigvis godt ind i andre selskaber, og i de ønsker/forventninger man har som den der inviterer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

-HAHA- Hej.

Vi skal have en pianist under middagen, og når brudevalsen er danset kommer der gang i mobildiskoteket! Prisen er 5.500,- kr, hvilket vi synes er en god pris set i forhold til bands der snart kan komme op på 8 -9 og 10.000. Ja endda mere........ -HAHA-

Men JA det er smag og behag. Vi har valgt det fordi vi gerne vil have den "originale" musik, det virker rigtigt for os, og jeg er glad for vores beslutning.

Det er svært!

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har hyret en duo - den ene spiller på guitar, den anden på keyboard, og så synger de til.

Vi har hørt dem til et vennepars bryllup - og de er bare rigtig gode. Spiller stille og romantiske sange under middagen og så op til dans efter middagen med kendte numre fra 60, 70, 80 og 90'erne. Rigtig lækkert og alle kan være med. Selv den ældre del af selskabet.

Prisen for dette er 6500,- fra kl. 18 - kl. 2. Derudover koster de 1000,- kr. i timen.

-HAHA- Michela

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI har valgt et band "Alt for Jamerne". Har fået dem anbefalet af andre. De er naturligvis lidt dyre i forhold til en DJ, og så ved vi ikke engang hvad vi skal gøre med musik før og efer bandet. Men vi håber på at finde en god løsning på sidstnævnte, og glæder os iøvrigt meget til bandet kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min svigerfar er musiker, så han kender en masse dygtige musikere. Han har sagt, at han gerne vil sørge for levende musik - naturligvis i samarbejde med os. Det er vist - ja, her prøver jeg at lade kæresten tage styringen, så jeg ved ikke så meget - blevet til en pianist, en bassist og en trommeslager. Måske bliver der kun trommer på noget af aftenen, for min svigerfar vil utroligt gerne spille for os (han er trommeslager) - men vi har sagt meget tydeligt, at vi ikke vil have, at han spiller hele natten ( han er også over 70...)

Altså får vi en pianist, som også spiller under middagen, og som skulle være fantastisk dygtig. Han bliver så suppleret senere, når der skal danses. Og når de går af, kører vi nok bare med en computer eller nogle cd'er.

Jeg havde overvejet en dj, men det betyder meget for min kæreste og svigerfar at der kommer levende musik. Og når de nu vil arrangere og svigerfar betaler, så er jeg ganske tilfreds -HAHA- Oveni det, er pianisten en fyr, som vi muligvis ville have inviteret alligevel, men han vil hellere komme og spille, end han vil kommer som alm gæst.

Og så til debatten om orgel-gutten. Jeg ser absolut ikke noget galt i at vælge denne løsning. Som Diskobil nævner, så er sådan en gut ikke nødvendigvis ensbetydende med 'vi sejler op af åen' og indgangsmarch, når maden serveres. Mange orgel-gutter er jo unge mennesker med glimrende smag og absolut ikke uden evner.

Man kan sagtens betale en formue for et band, men alt efter lokalerne kan det godt blive lidt for meget, hvis der stadig skal være mulighed for at snakke, synes jeg.

Men musikken er selvfølgelig rigtig vigtig. Håber i alle finder præcis den løsning, som er perfekt for jer -HAHA-

- Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har brugt meget tid på at undersøge forskellige muligheder for musik - og der findes jo utrolig mange firskellige genre og prisklasser.

Vi vidste med sikkerhed, at vi ikke vil hyre en af de gammeldags orgelbaskere, der synger "Tre hvide duer", "En lille ring af guld" osv hele aften, mens vi bliver blændet af hans glimmer-jakke, skrigende butterfly og "Tommy Sebak"-hår (sorry Tommy S.) - det er jo et bryllup og ikke et guldbryllup endnu. Men der findes også mange andre dygtige keyboard musikere, som er mere moderne. Vi endte dog ud med at bestille en trio, som vi synes rigtig godt om.

For os betyder musikken rigtig meget, da vi mener, det er en stor del af en god fest. Så nu er vi spændte på, hvordan det bliver.

Birgitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft mange små diskussioner om hvilken slags musik vi skal have..

Egentlig ville vi gerne have en duo som bare spillede hele aftenen og var rigtig hyggelige at sidde og lytte til... MEN vi er bare for nærige til at betale så meget for det.

Jeg har så en kammerat som er DJ i sin fritid og som er super dygtig til det. Ham har vi nu hyret og han skal have 1700 kr. for at spille fra festen starter til sidste mand går..

Det er ikke engang en vennepris, den pris tager han altid når han er ude og spille og det synes vi er en meget fair pris.

Han spiller al slags musik og han har et kæmpe stort udvalg, så der er noget for enhver smag.

-HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer......

Jeg tager selv ud og synger sammen med en "orgelallan" til suppee, steg og is fester men også til mange andre ting.

Ham jeg plejer at synge sammen med skal med som gæst til vores bryllup men vi har i stedet en rigtig god kollega til at spille.

Jeg synes det er mere stemningsfuldt med den slags og det har altid værete sådan til hele familiens fester, så jeg ved at alle synes om den slags. En orgel allan idag kan jo også spille alt slags musik som regel.

Faktisk må jeg indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at have et disko dasko til mit bryllup, og for noget tid siden var vi til bryllup hvor der kom et band på 5 stk. Det var god musik men alt for voldsomt til det og de ældre gik hjem, så det sys jeg heller ikke er en god løsning.

Men alt i alt, skal man jo bare gøre hvad man har lyst til - vi er jo heldigvis alle helt forskellige.

Knus Pia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde faktisk bestemt os for en, som vi kalder det "suppe-steg og is-musiker" (orgelallan) men ombestemte os så alligevel, da vi fandt nogle lokale gutter "WosTow" der spiller lidt af hvert og lige den slags musik vi gerne vil have til vores bryllup. Den ene spiller keyboard og den anden trommer. Vi håber at de kan få næsten alle på dansegulvet.

-HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej -HAHA-

Vi skal have en dj til at spille efter middagen - det er primært unge mennesker der kommer, og det der kommer af ældre mennesker fra familien er heldigvis ret friske.

Når vi kommer ud af kirken, har vi snakket om at få min onkel til at spille sækkepibe - han er proffesionel, ja, det lyder måske lidt plat, men han er virkelig dygtig og har blandt andet spillet/lavet musik for Infernal.

Under middagen har vi valgt ikke at have noget musik, da der i forvejen vil være en del taler, sange og anden snak, så det er ikke nødvendigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bare en en Jukebox -HAHA- Tænk vi er de eneste...

Vi overvejede ikke engang en jukeboks. Mine erfaringer med dem er bare så dårlige...

Det plejer at gå galt, for alle folk vælger fem numre eller flere - alle har forskellige smag, og maskinen følger jo bare playlisten... Ofte løber man altså ind i, at maskinen spiller fem numre af f.eks. Gasolin i træk. Ikke at der er noget galt i Gasolin, men det er ikke nødvendigvis noget, der holder folk på dansegulvet. Maskinen kan jo ikke følge 'flowet' på dansegulvet, ligesom en dj kan. Og den eneste måde at springe over et nummer er vist at slette hele playlisten og starte forfra. Noget, folk ofte finder ud af at gøre ret hurtigt, så de bare sletter andres ønsker, når de gerne vil høre deres egen musik... Det bliver sjældent bedre eftehånden som folk får alkohol indenbords.

Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet til de fester, hvor der har været en jukebox. I mine øjne fungerer musikken bare bedst, hvis der er én, som har ansvaret. Om det er en dj eller en gæst (i vores tilfælde muligvis min nevø, når musikerne stopper).

Men hvis i ønsker en jukebox, skal i selvfølgelig vælge det. Jeg var bare lige nødt til at nævne mine erfaringer -HAHA- Håber ikke, jeg var for hård -HAHA-

- Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Faktisk må jeg indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at have et disko dasko til mit bryllup,

Det ku' jeg bestemt heller ikke - det er bare det HELT forkerte sted at putte sådan et disko med kulørte lamper og røg ind.

Derfor er det heller ikke det koncept, du ser en RIGTIG bryllupsdj køre.

Vores koncept minder i bund og grund mere om en solomusiker end om et diskotek: Diskret anlæg, en voksen musiker med situationsfornemmelse, dæmpet dinnermusik og lidt højere dansemusik. Herudover kan på plussiden da lige nævnes, at du hører de originale versioner af dine favoritnumre, OG DJ'en kan skifte genre som aftenen skrider frem... og så er prisen jo mere attraktiv end hvis du skal hyre et helt band... -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Faktisk må jeg indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at have et disko dasko til mit bryllup,

Det ku' jeg bestemt heller ikke - det er bare det HELT forkerte sted at putte sådan et disko med kulørte lamper og røg ind.

Derfor er det heller ikke det koncept, du ser en RIGTIG bryllupsdj køre.

Vores koncept minder i bund og grund mere om en solomusiker end om et diskotek: Diskret anlæg, en voksen musiker med situationsfornemmelse, dæmpet dinnermusik og lidt højere dansemusik. Herudover kan på plussiden da lige nævnes, at du hører de originale versioner af dine favoritnumre, OG DJ'en kan skifte genre som aftenen skrider frem... og så er prisen jo mere attraktiv end hvis du skal hyre et helt band... -HAHA-

HØRT -HAHA-

Lige nøjagtig vores tanke da vi bestemte os for en DJ til dansen.

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også haft mange små diskussioner om hvilken slags musik vi skal have..

Egentlig ville vi gerne have en duo som bare spillede hele aftenen og var rigtig hyggelige at sidde og lytte til... MEN vi er bare for nærige til at betale så meget for det.

Jeg har så en kammerat som er DJ i sin fritid og som er super dygtig til det. Ham har vi nu hyret og han skal have 1700 kr. for at spille fra festen starter til sidste mand går..

Det er ikke engang en vennepris, den pris tager han altid når han er ude og spille og det synes vi er en meget fair pris.

Han spiller al slags musik og han har et kæmpe stort udvalg, så der er noget for enhver smag.

-HAHA-

Vi kiggede i starten også på bands, djs med mere, men endte med en helt anden løsning.

Min lillebror og hans band spiller til receptionen

Vi brænder nogle fede cd´er til aftenen

Vi har bestilt underholdning i form af stand up og magi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer