Guest seadancer

Hvad musik skal i andre have?

60 indlæg i dette emne

Faktisk må jeg indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at have et disko dasko til mit bryllup, og for noget tid siden var vi til bryllup hvor der kom et band på 5 stk. Det var god musik men alt for voldsomt til det og de ældre gik hjem, så det sys jeg heller ikke er en god løsning.

I forlængelse af Jespers indlæg, som jeg naturligvis kun kan tilslutte mig. Har du nogle sinde hørt en decideret bryllupsdj eller det vi kan kalde et voksendiskotek spille ved en bryllupsfest ? Naturligvis vælger man det man helst selv vil, til sin egen bryllupsfest, men jeg tror du ville komme på andre tanker.

Vi oplever at der er flere som oplever os ved bryllupsfester der vælger at gå ind og booke os til deres egen, ikke bare 30, 40, men også 50, 60 års fødselsdag efterfølgende, og de havde formentlig valgt en "Orgel Allan" i stedet, hvis det ikke var for det, jf. Jesper indlæg.

Jeg kan følge dig lidt med hensyn til 5 mands bandet, men her er selve bandet alfa og omega. Det samme gør sig i høj gældende på vores område.

Jeg synes det er mere stemningsfuldt med den slags og det har altid værete sådan til hele familiens fester, så jeg ved at alle synes om den slags. En orgel allan idag kan jo også spille alt slags musik som regel.

Det er jeg så ikke enig i hvis vi taler om musik bredt, hvad man pr. definition gør når vi taler bryllupsfester. Dvs. jazz, blues, rock, salsa, bossa nova, pop, r&b/ mainstream m.v. Langt de fleste ligger i det spekter der hedder pop og alene ene for det spekter kan de færreste være med hele vejen rundt. Pågældende har stadigvæk kun begrænsede tangenter (instrumenter) at spille på, og derfor oplever man også i praksis at gode klassikere bliver udsat for rytmebokse m.v. og så er det vi kan tale om suppe, steg og is.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under middagen skal vi have en pianist, som koster 3500kr, en som vores band om aftenen står for at skaffe, de har jo deres forbindelser ;)

Senere skal have et band der hedder aa-class. Et Jazz band. GLÆDER OS HELT VILDT. -HAHA-

Prisen -HAHA- tjo, den ligger i den lidt tungere ende. 12000 for 3 timer, derefter 3000kr pr time. Så det hele løber op.

Hvis vi senere beslutter at det er nok med Jazzbandet, så har vi nogle cdér med, så de mere udholdende af gæsterne har musik -HAHA- - men det bliver først sent.......... :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har besluttet os for en dj. Vi har indhentet et par tilbud og prisen for en sampak ("dinnermusik" og herefter "dansemusik" til den lyse morgen) ligger på ca. 5500. Aldersgruppen til vores fest bliver lige fra starten af 20´erne til slutningen af 70´erne - så altså meget spredt. Men da dj´en kommer med et meget stort udvalg af musik, er jeg sikker på at der vil blive spillet noget for enhver smag. Og der vil jo også være mulighed for at ønske. Min personlige holdning til orgel-fætre er at de er alt for meget suppe-steg-is.... Men det kommer jo helt an på hvem man er og ikke mindst hvad ens gæster er til.

hejsa er det sådan at du har et link til dem i har bestilt?

knuz miranda der heller ikke har musikken på plads

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt et "band" fra Ålborg : http://www.bruhnsen.dk/

De lyder til at være gode og de spiller klaver samt evt. sax under middagen, senere er det guitar, sax og klaver. De koster 9000kr, men virker gode.

Vi glæder os ihvertfald meget

nOVEMBER-BRUDEN

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Vi vil meget gerne have et band til at spille, men helst kun ca. tre personer da vi er lidt begrænsede af pladsen i teltet...Vi kender desværre ikke rigtig nogle heroppe nordpå men er da ved at forhører os lidt rundt omkring. Vi lægger stor vægt på at bandet spiller noget i vores smag, vi kan trods alt ikke tage hensyn til 60 gæsters forskellige smag. Og da størstedelen af dem der er inviteret er under 45 og resten er meget "friske" af deres alder satser vi på et kopiband der spiller hits fra de sidste 15-20 år! -HAHA-

Ang. jukeboks, så havde min Mor og hendes mand én til deres bryllup og det virkede faktisk meget godt. Under middagen havde den et stort repetoire af dinnermusik, og så blev der ganske enkelt bare sat én til at skrue op og ned når der var taler, sange og underholdning osv. Men det er selvfølgelig individuelt hvad man synes om dem, min ene erfaring er dog positiv hvis man blot er klar over hvad det kræver! Det er jo ikke anderledes end selv at stå for musikken i form af brændt CD´ere osv. Det skal dog siges at jeg ikke selv vil vælge én til lige netop mit bryllup....men igen smag og behag!

-HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Faktisk må jeg indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at have et disko dasko til mit bryllup,

Det ku' jeg bestemt heller ikke - det er bare det HELT forkerte sted at putte sådan et disko med kulørte lamper og røg ind.

Derfor er det heller ikke det koncept, du ser en RIGTIG bryllupsdj køre.

Vores koncept minder i bund og grund mere om en solomusiker end om et diskotek: Diskret anlæg, en voksen musiker med situationsfornemmelse, dæmpet dinnermusik og lidt højere dansemusik. Herudover kan på plussiden da lige nævnes, at du hører de originale versioner af dine favoritnumre, OG DJ'en kan skifte genre som aftenen skrider frem... og så er prisen jo mere attraktiv end hvis du skal hyre et helt band... :blush:

Jeg kunne heller ALDRIG finde på at danse til brudevals via en jukeboks, det er jo meningen at der er en der skal sørge for at musikken ikke lige pludselig stopper midt i det hele. Jeg har nemlig været til bryllup engang, hvor der var jukeboks og dette skete og det var MEGA kikset, men det var hele festen generelt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg blevet helt i tvivl http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Vi havde egentlig ikke tænkt at der skulle være noget under middagen, primært fordi der ikke har været det til nogen af de bryllupper jeg har været til!

- og fordi jeg ved at at der bliver nok med sange og taler....

(men min far har godt nok spurgt til om der er en mikrofon han evt. kan bruge som toastmaster, så der må jeg lige se om vi kan finde en løsning).

Efter middagen er det min plan at lave en play-liste - det fungerede fint da jeg holdt kæmpe 30år fødselsdag.

Min kæreste og jeg har en masse musik vi gerne vil have skal spilles (det er jo vores bryllup), og jeg har endnu ikke fundet en DJ som er helt med på det.

Det skal dog sige at hvis vi havde et ubegrænset budget, jamen så ville jeg da have det hele (jazz pianist, band og DJ) - men man skal jo desværre spare et eller andet sted....

:blush: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have sådan en orgelallan - Ja, han hedder oven i købet Allan...nemlig Allan Lund (Vestsjælland - slagelse området).

Dog er han en utrolig dygtig musiker som kan få gang i enhver fest! Min kommende mand, mine forældre og andre jeg kender, har oplevet ham. De siger alle sammen at han er dygtig.

Skulle synge rigtig godt, have masser af humor, have god situations fornemmelse og i det hele taget spille musik i alle genrer.

Desuden har han temmelig meget erfaring, uden at være "gammel" og har fuldkommen styr på sådan en aften....

Mener han koster 4700,-. Vi bookede ham 2 år før tid, ellers ville han have været optaget.

mvh Nanna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter middagen er det min plan at lave en play-liste - det fungerede fint da jeg holdt kæmpe 30år fødselsdag.

Min kæreste og jeg har en masse musik vi gerne vil have skal spilles (det er jo vores bryllup), og jeg har endnu ikke fundet en DJ som er helt med på det. :blush: Snart Fru Aas

Det burde da ikke være så svært. Det springende spørgsmål er om DJ'en har de musiknumrer I ønsker og i givet fald at han ikke har det, om han er villig til at skaffe det.

Vi får da jævnligt playlister fra vores kunder. Inspirationslister er nok et bedre udtryk. En fuldstændig playlist som er låst gør jo at man ikke har mulighed for at spille det musik som folk/parret gerne vil høre men som de bare ikke ved de gerne vil høre (næsen/erfaringen) og så vil den overraskende effekt mangle.

Jeg havde en 50 års fødselsdag fornylig hvor værten havde bedt hver af de 100 gæster om at ønske to sange. Det gav sammenlagt 1.000 minutters eller 16 timers musik hvis der ikke var gengangere eller nogle som sprang over. Det påpegede jeg overfor ham inden og han siger så: det er ikke alle der ønsker og du behøver heller ikke at spille det hele. Der var et udvalg af musik som var meget bredt. Lige fra Marguerite Viby til Basshunter, over salsa, Bossa Nova, jazz m.v.

I alt var der 130 ønsker og jeg havde vel de 110. 18 numre anskaffede jeg og ved to af dem kastede jeg håndklædet i ringen fordi de ganske enkelt ikke kunne skaffes. Jeg delte så numrene op så det der egnede sig til dinnermusik blev spillet under middagen og det andet blev gemt til senere.

Ved en anden 50 års fødselsdag ønskede fødselaren gennemgående Bossa Nova musik. Jeg havde noget, men ikke meget. Jamen så gik jeg da ud og købte ind til jobbet, og det har jeg så haft gavn af på andre jobs efterfølgende.

Det samme med et bryllup hvor brudeparret havde ca. 72 numre som betød meget for dem. Rækkefølgen måtte jeg dog selv afgøre http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif eller en bryllupsfest hvor de

overvejende ønskede 50'er musik. Her meldte jeg dog klart ud at festen nok ikke kunne bære 50'er musik hele vejen, hvad der også viste sig ved selve festen hvor gæsterne også efterspurgte anden musik og fik det ind imellem.

Så jo - Det er vi da helt med på - og det er der flere af vores kolleger som også er, men det er en god ide at give lidt "frihed til dj'en", så alt ikke bliver indstuderet og planlagt på forhånd. Det mest optimale er at man som dj udover at spille ønskede musiknumre bruger situationsfornemmelsen og spiller det som passer i "øjeblikket". Det er bl.a. her en DJ har sin force frem for en jukeboks eller en computerløsning; at kunne "læse spillet".

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhhhha....

Vi har altså valgt, at dette bliver en (den eneste - hvis du spørger min gemal! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif ) sparepost på vores budget! Vi vil ikke bruge så mange penge på musikken, når vi har CDér med al den musik vi kan lide og vores venner ligeså... Vi skal have en computer! Toastmasteren får ansvaret for at skrue ned under taler og andre indslag, så det kræver ikke det store fra de andre gæster. Vi laver en playliste med sange til under middagen (keltisk musik) og ellers ligger al vores musik på harddisken til fri afbenyttelse. Jeg lægger dog tre numre ind, som betyder meget for os, og som vi lægger ud med at danse til! På computeren kan man slette numre (i modsætning til jukeboxen), shuffle osv. Det er jo rart at vide, når onkel Ove har valgt 25 numre med Bamse!

Desuden, syntes jeg, at den eneste grund for os til at have en DJ skulle være, hvis vi holdte en fed 80ér fest, hvor man skratcher (!) osv... Og det kan/vil de færreste DJs idag (lidt hip hop tøz er man vel altid ()():) ).... (beklager diskobil og andre DJs herinde)

:blush: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da helt ok - Det er jo jeres fest :blush:

Det med scratching er nok lidt den omvendte verden: Der er masser af DJ's der er rigtig gode til at scratche og gør det jævnligt, men her taler vi typisk genredj's indenfor nyere genrer. Dvs. house, techno, trance, dance, hip,hop m.v. Derimod bruges det ikke så meget når vi taler 80'er dj's, voksendj's, bryllupsdj's. Jeg har selv alle mulighederne for at gøre det, i og med at mine afspillere er opbygget som pladespillere, se billedet, men de få gange jeg har gjort det har som regel været i forbindelse med indslag. Eks. en sang skrevet på et 50 cent nummer, hvor jeg skulle scratche i baggrunden under omkvædene. Det var lidt af en udfordring men det gik ok. En gang imellem "leger jeg", men det er kun når forholdene er til det. Ellers er det mest effekter og beatmixing/loop jeg bruger.

Postet billede

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif Hej til de lidt jazzede og Stevie elskerne, har hørt en fantastisk gruppe, ved ikke hvad de koster, men man kan kan høre noget af deres musik på http://www.almostella.com/

:blush: ( den der kanin er bare for sød)

kærligste hilsner fra

-Mille

Redigeret af jordi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) Hej til de list jazzede og Stevie elskerne, har hørt en fantastisk gruppe, ved ikke hvad de koster, men man kan kan høre noget af deres musik på http://www.almostella.com/

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif ( den der kanin er bare for sød)

TARK - for det link - det lyder sgu meget godt !!! :angry: - Men vi har valgt. - dog ryger de lige ind i "mappen" for VI ÆLLLLLLLSKER JAZZ herhjemme. ()():blush:

(EJ jeg må sgu lige af med det igen, undskylder på forhånd, til trådopretter - Esben havde købt biletter til Michel Camilo - dem så vi i tirsdags......WOWOWOWOOWOWOWO :biggrin:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/icon_hug.gif hvis vi lige havde alt for mange penge vi ikke vidste hvor vi skulle anbringe, så var det sgu hos ham :lol2: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da helt ok - Det er jo jeres fest :biggrin:

Det med scratching er nok lidt den omvendte verden: Der er masser af DJ's der er rigtig gode til at scratche og gør det jævnligt, men her taler vi typisk genredj's indenfor nyere genrer. Dvs. house, techno, trance, dance, hip,hop m.v. Derimod bruges det ikke så meget når vi taler 80'er dj's, voksendj's, bryllupsdj's. Jeg har selv alle mulighederne for at gøre det, i og med at mine afspillere er opbygget som pladespillere, se billedet, men de få gange jeg har gjort det har som regel været i forbindelse med indslag. Eks. en sang skrevet på et 50 cent nummer, hvor jeg skulle scratche i baggrunden under omkvædene. Det var lidt af en udfordring men det gik ok. En gang imellem "leger jeg", men det er kun når forholdene er til det. Ellers er det mest effekter og beatmixing/loop jeg bruger.

Postet billede

Halløjsa!

Jeg troede, at de fleste DJ´s var gået over til CDér! :) Der kan man bare se! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif Tak for inputtet!

Jeg er delvis enig i, at man ikke scratcher på 80ér numre osv., men lidt hip hop eller techno skal der da være plads til....Selv til et bryllup! Syntes jeg! ()()

:blush: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange tager min søn -DJ Lillemand fusen på mig og siger "Snydt". Det gør jeg også her :blush:

Det du ser er nemlig en CD afspiller, hvor CD'en kommer ind for neden. Den er bare opbygget som en pladespiller. Dvs. jeg kan lave de samme ting som på en pladespiller. Ja jeg kan faktisk lave mere. Nu bliver det så lidt teknisk: Pladespillere har ikke beatcountere (aflæsning af beat), mulighed for at gemme musikstykker, lave loop (samme "strofe" der kører igen og igen indtil man relooper) etc. Taler vi rigtigt hifi-grej er der mere varme i lyden fra en pladespiller/pickup men mere dynamik i cd'en. Jeg kan sætte lyden så den spiller i "1210 mode" (legendarisk Technics dj pladespiller, se nedenfor) eller "vinyl mode". Så kommer man derhen af, men de fleste vil overhovedet ikke kunne høre forskel.

Jeg købte dem faktisk mest fordi jeg vil prøve noget andet end den traditionelle dobbeltafspiller som også sidder i vores andre pulte, og det afføder rigtig meget sjov, snak og interesse fra gæsternes side når man er ude, eks. til bryllupsfester. Eks. damen som jeg fik til at kigge op i loftet da hun spurgte hvor tonearmen sad http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vinylerne er der stadigvæk - godt støvede - og vi har også en "vinyl-pult" men hvis jeg skulle have samme repertoire med som jeg har i dag, er det noget med 8 kasser i flyttekasse-størrelse, og det harmonerer ikke helt med pladsforholdene ved eks. en bryllupsfest.

Vi laver af og til jobs hvor det er med pladespillere men enten er det med en ekstra afspiller eller også er det en aftale om at musikudvalget er begrænset. Fordi det er meget begrænset hvad der er udgivet af vinyler siden starten af 90'erne når vi ser bort fra enkelte særlige stilarter.

Teckno og hip hop er et vidt begreb og lige bortset fra enkelte temafester tror jeg egentlig aldrig jeg har lavet et job hvor der ikke lige er blevet spillet et enkelt nummer som liger indenfor hvad nogle vil betegne som teckno eller hip/hop.

Postet billedePostet billede

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi har hyret en duo - den ene spiller på guitar, den anden på keyboard, og så synger de til.

Vi har hørt dem til et vennepars bryllup - og de er bare rigtig gode. Spiller stille og romantiske sange under middagen og så op til dans efter middagen med kendte numre fra 60, 70, 80 og 90'erne. Rigtig lækkert og alle kan være med. Selv den ældre del af selskabet.

Prisen for dette er 6500,- fra kl. 18 - kl. 2. Derudover koster de 1000,- kr. i timen.

:blush: Michela

Hej!

Hvad hedder dem, I har hyret? Har de evt. en hjemmeside?

Trimo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, det er noget så forfærdeligt svært!!! :blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif

Vi skal have en pianist til at spille under middagen (det skal gerne starte med klassisk musik og slutte med det lidt mere jazzede, "fly me to the moon" og sådan...)

Så skal vi have et band til at spille op til dans...

Og så smækker vi en playliste på for resten...

Vi har ikke bestilt noget som helst endnu, og jeg er en lille bitte smule panikken...

Jeg synes, at musikken er en meget stor del af festen - lige som dårlig vin, kan den ødelægge en aften!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Liljerose, vil lige gi det link igen jeg skrev i går http://www.almostella.com/

håber det er noget du kan bruge. Der er jo både pianist til den første del, musik/sang/ jazz til den anden og så er en bunke cd´er til resten måske ikke det værste.

Jeg fik lige en idé. Med alle de brylupper her i forummet, må der jo findes uanede mængder af cdér man kunne låne videre til den næste "trængende" brud.

Bare en ide

kh mille :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif ()() vi har bestilt at der kommer en pianist og spiller dinner jazz og ligende under maden og dertil også vores sange.. efter manden kommer der et band og spiller op til dans.. det kommer til at koste i alt 9000kr...

. :) fra louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

Vi skal have DJ, men fra vi kommer fra Kirke og under hele middagen har vi lavet noget godt "madmusik" som ligger på computeren..

Der kommer to gutter kl ca 22 og starter ballet, og de fortsætter indtil sidste gæst hat forladt teltet... ()()

Vi gider ikke det med at festen slutter efter natmaden, så vi er bare lykkelige for at have fundet nogen der opfylder vores krav.... :blush:

Knus fra Belinda....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min lillebrors band spiller til receptionen, og vi har booket underholdning -stand up/magi til efter maden. Derudover ville vi bare bruge cd´er...men nu er vi begyndt at barsle lidt med ideen om at have et jazzband til at spille til receptionen -for sådan at lægge en god stemning til resten af festen (alle der er inviteret til receptionen, kommer også til brylluppet)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige holdt vores bryllup (den 28. oktober) og vi havde musikeren Tom Fredriksen (hjemmeside tomvom.dk) til at spille og han var bare kanon.

Han formåede at spille hyggelig musik under maden, var god til at sætte stemning og bagefter spillede han op til dans og en helt kanon aften :blush: .

Han kan helt klart anbefales. (han fåes også som duo)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer