Guest seadancer

Hvad musik skal i andre have?

60 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif ()() vi har bestilt at der kommer en pianist og spiller dinner jazz og ligende under maden og dertil også vores sange.. efter manden kommer der et band og spiller op til dans.. det kommer til at koste i alt 9000kr...

. :) fra louise

Må man spørge hvad de hedder? Og hvor mange der er i bandet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa... Ja vi har også været meget i tvivl om hvad vi skulle. Skulle vi tage en helt band el bare en person.

Det vi gjorde var at kikke under musikker på nettet og så gik vi efter at kunne hører dem enten på pcéren el meget godt synes vi at nogle kunne sende en cd.

Det er prikken over I ét at musikken er god.

Vi fik en til at sende en cd og den har vi hørt mange mange gange og det lyder bare hammer godt. Han lever kun af at tage ud og spille.

:blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nok mest til en "orgelklimper", men det skal være en god en. En der kan fange stemningen og spille alsidigt.

Vi har endnu ikke fundet ud af, hvem vi skal bruge. Og ja ved det.....vi er ved at være sent ude. Så hvis nogen har kendskab til en god en på Sjælland, så smid gerne en besked.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da helt ok - Det er jo jeres fest -HAHA-

Det med scratching er nok lidt den omvendte verden: Der er masser af DJ's der er rigtig gode til at scratche og gør det jævnligt, men her taler vi typisk genredj's indenfor nyere genrer. Dvs. house, techno, trance, dance, hip,hop m.v. Derimod bruges det ikke så meget når vi taler 80'er dj's, voksendj's, bryllupsdj's. Jeg har selv alle mulighederne for at gøre det, i og med at mine afspillere er opbygget som pladespillere, se billedet, men de få gange jeg har gjort det har som regel været i forbindelse med indslag. Eks. en sang skrevet på et 50 cent nummer, hvor jeg skulle scratche i baggrunden under omkvædene. Det var lidt af en udfordring men det gik ok. En gang imellem "leger jeg", men det er kun når forholdene er til det. Ellers er det mest effekter og beatmixing/loop jeg bruger.

Postet billede

Halløjsa!

Jeg troede, at de fleste DJ´s var gået over til CDér! :) Der kan man bare se! (y) Tak for inputtet!

Jeg er delvis enig i, at man ikke scratcher på 80ér numre osv., men lidt hip hop eller techno skal der da være plads til....Selv til et bryllup! Syntes jeg! :(

:bearhug: , AnnaBritta

De fleste DJs gået over til CD'er?!!!

Det er vist kun de DJs der hører til genren "mobil disko" der overhovedet vil røre ved en CD. De venner jeg har der DJer er de største vinyl freaks jeg kender.

Det er også derfor, at alle albums og singler også kommer på vinyl.

/Fortuna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste DJs gået over til CD'er?!!!

Det er vist kun de DJs der hører til genren "mobil disko" der overhovedet vil røre ved en CD. De venner jeg har der DJer er de største vinyl freaks jeg kender.

Det er også derfor, at alle albums og singler også kommer på vinyl.

/Fortuna

Det er nok en sandhed med modifikationer, afhængig af hvilket miljø man befinder sig i. Det er et faktum at langt de fleste clubdj's i dag spiller cd'ere, og for langt de fleste af de club jobs der udbydes i dag afvikles musikken via CD. Det du formentlig tænker på er de såkaldte genredj's. Som nævnt før spilles der indenfor visse genrer stadig meget vinyl, men her taler vi om en brøkdel. Også i club verdenen.

Det kan vi sikkert diskutere til hudløshed, men det er nok ikke så relevant for denne tråd :bearhug:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste DJs gået over til CD'er?!!!

Det er vist kun de DJs der hører til genren "mobil disko" der overhovedet vil røre ved en CD. De venner jeg har der DJer er de største vinyl freaks jeg kender.

Det er også derfor, at alle albums og singler også kommer på vinyl.

/Fortuna

Det er nok en sandhed med modifikationer, afhængig af hvilket miljø man befinder sig i. Det er et faktum at langt de fleste clubdj's i dag spiller cd'ere, og for langt de fleste af de club jobs der udbydes i dag afvikles musikken via CD. Det du formentlig tænker på er de såkaldte genredj's. Som nævnt før spilles der indenfor visse genrer stadig meget vinyl, men her taler vi om en brøkdel. Også i club verdenen.

Det kan vi sikkert diskutere til hudløshed, men det er nok ikke så relevant for denne tråd :bearhug:

Det kommer vist an på hvilke klubber man kommer/spiller på...

Men lad os lukke den her.

/Fortuna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg er studerende og min mand er på dagpenge holder vi vores udgifter til vores bryllup så langt nede som muligt..

Vi er begge vilde med 50'er og 60'er musik og til vores fest kommer en del af gæsterne fra den generation, så vi har valgt at lægge alle vores oldies cd'er ind på computeren og så sætte den til vores jumbo højtalere til festen efter middagen..

Og det lille problem med om gæsterne roder ved computeren, ordner vi ved at spærre computeren og lade et slide show med sjove billeder af kæresten og jeg køre på skærmen..

nemt - billigt - personligt - og enkelt..

Og så er der også chance for at de "gamle" kommer ud og flytte fødderne i stedet for at de bare står og hænger op ad fadøls anlæget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer