Theshe

Hvor i Thailand skal vi tage hen på bryllupsrejse???

15 indlæg i dette emne

Vi har ikke været i Thailand før, og vi er derfor i tvivl om HVOR i Thailand vi skal tage hen...

Hvad kan i anbefale søde piger?

Byen hvor vi skal hen, skal ikke være Bangkok. Der skal være masser af handlemuligheder, gerne også markeder, ikke så langt til stranden, gode udflugtsmuligheder,....you name it!

Vi tager på bryllupsrejse i august!

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med valget af Thailand ;)

Jeg kan lige så godt sige det med det samme; jeg eeeelsker Thailand :)

Men jeg kan ikke forstå, at I ikke vil til Bangkok? Den by er og bliver fantastisk. Der er absolut ingen strandmuligheder, men hvad med at kombinere dette med et par dage i Bangkok?

Her følger lige lidt fra vores tur:

Vi var i 2001 så heldige, at komme i praktik på et sportscollege i Thailand, og havde derfor efterfølgende 14 dages ferie (i alt 5 uger i dette dejlige og smukke land) Efter endt praktik tog 3 af os nordpå til Chiang Mai, hvor vi var på en 3 dages trekkingtur i bjergene. Her raftede vi og red på elefanter - det var uden tvivl en oplevelse for livet.

Dernæst tog vi til sydpå til Krabi, hvor vi var et par dage. Min kæreste og en anden fyr var på dette tidspunkt på Koh Samui (sydpå, på den anden side af "fastlandet" i forhold til Krabi), hvor de tog dykkercertifikat.

Da de var færdige med dette, mødtes vi alle 5 i Krabi.

Herefter tog kæresten og jeg alene på "elskovsferie" på Koh Phi Phi. (Det er bl.a. i dette område "The Beach" er optaget.) Vi var stort det alene på "Long Beach", hvor vi boede i en lille hytte mere eller mindre på stranden - det var SÅ fantastisk. :loveshower:

Vi snorklede og hyggede os bare helt vildt i de dage her...

Imens vi var i praktik, besøgte vi også Hua Hin, som også kan anbefales

Vi havde købt billetterne (både indenrigs og udenrigs) gennem Kilroy Travel og rejste efterfølgende selv rundt, hvilket gør, at turen blev billigere end hvis den blev købt "færdig"

Jeg kan helt klart anbefale, at se mere end bare et sted, når I alligevel er der. Alle de steder jeg nævner er et besøg værd.

Jeg håber I kan bruge mit indlæg til noget, held og lykke med jagten på den fantastiske bryllupsrejse :)

:) Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for det hurtige svar -vil helst klart bruge det i mine overvejelser :)

Vi vil gerne se Bangkok, men kan ikke se os selv hode 2-3 ugers ferie der :) En kombination ville være fedt :)

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ta til bangkok og se de vigtige ting derefter en tur til floden kwai og tiger tempel og op til changmai og slut af med dase ferie i 5 dage på kho samui..... der gjorde vi i sommers... kan godt ligge billeder ind hvis i vil ha det... men så skriv det lige i min tråd.. så skal i få go info og gode triks...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ta til bangkok og se de vigtige ting derefter en tur til floden kwai og tiger tempel og op til changmai og slut af med dase ferie i 5 dage på kho samui..... der gjorde vi i sommers... kan godt ligge billeder ind hvis i vil ha det... men så skriv det lige i min tråd.. så skal i få go info og gode triks...

Det må du meget gerne...Hvem rejste i med og hvor meget gav i?

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var i januar/februar 2004 i Thailand hvor vi var på øen Koh Tao ved Koh Samui. Det er et helt pragtfuldt sted med ren afslapning. Der var ikke så mange turister og fester som Koh Samui, hvilket var grunden til at vi valgte netop den ø.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte flyrejsen og 2 dage i bangkok gennem Mytravel. og det var udemærket. Vi endte faktisk med at strande en nat i England og der blev sørget for ovenatning og mad, hvilket lavprisselskaberne ikke gjorde.

Turen til Koh Tao købte vi i Bangkok, men der er jeg blevet lidt mere luksusdyr siden, så jeg ville nok have bestilt den hjemmefra. Opholdet på Koh Tao hos "***IKKE TILLADT*** Grand" bestilte jeg over nettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv været i Thailand indtil videre, så måske burde jeg ikke sige noget her, men jeg har lidt svært ved at holde min kæft :bearhug:

Jeg har nemlig en thailands veninde der bor i Bangkok. Og hun har altid snakket så godt om Hua Hin, hun mener det er et af de vakreste steder i verden. Hendes familie plejer altid at tage på ferie dertil omkring nytår, så på hendes vegne vil jeg gerne anbefale det sted.

En anden veninde var på ferie i nærheden af Phuket da tsunamien ramte... Heldigvis skete der ingenting med dem, og til trods for dette, valgte de at rejse tilbage til Thailand året efter på bryllupsrejse. Så det tyder jo også på at Thailand er et fantastisk sted!

Held og lykke med at finde det rigtige for jer

:balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var i Thailand i februar i år, det var der han friede. Vi valgte Bangkok fra idet min kæreste havde været der 2 år før og jeg havde været i Kuala Lumpur og Singapore. Hvis I ønsker at shoppe så er Bangkok det bedste og det billigste sted, fordi der er så mange handlere så man kan nemmere prutte om prisen.

Vi valgte at tage en afslappet tur hvorfor vi valgte Koh Samui. Jeg kan kun anbefale den ø, der er ikke så mange turister som Hua Hin, de fleste hoteller ligge helt nede til vandet. Der er dog ikke lige så meget at se som i Bangkok og de andre steder, men man kan leje bla. knallerter og der er da også en KÆMPE Buddha. Vi lejede en knallert og kørte øen rundt. Her så vi en masse ting, vi kørte bla. hen til et vandfald hvor vi blev transporteret af elefanter noget af vejen og gik det sidste stykke op, det var fantastisk. Fra Koh Samui kan man også sejle til andre mindre øer.

I skal selv finde ud af hvad det er I gerne vil med jeres ferie og hvor lang tid I skal afsted. Vil I slappe af efter lang tids bryllups forberedelser eller skal der ske noget?

I kan jo som de andre siger tager forskellige steder hen hvis I skal være det i lidt længere tid. Jeg kan i hvertfald anbefale Koh Samui. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de gode tips :balloons:

Vi skal selvfølgelig slappe af og nyde hinanden, men vi skal bestemt også se nogle ting, nu vi er der...ellers føler vi det er lidt spild af tid :bearhug:

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa,

Vi har været i Thailand flere gange, og det er et utroligt nemt, billigt og smukt land at rejse i.

Jeg ville heller ikke bruge mere end et par dage i Bangkok, men hvor I så skal tage hen, afhænger jo meget af, hvad I er til.

I nord er der masser af gode vandre-ture og smukke landscaper, i midt Thailand er der utrolige "ruiner", men hvis I er til strand, skal I tage sydpå. Og igen afhænger det af, om I er natteliv og tysker-restauranter eller til øde strande. Ko Tao er specielt god, hvis I gerne vil dykke, ellers synes jeg ikke, strandene er noget helt vildt. Ko Samui er meget populært og meget turistet og har masser af natteliv (det kan jeg ikke anbefale, men igen det kommer an på, hvad man har lyst til). Ko Phang-an er også rigtig dejligt, af stille og rolige strande er især Bottle Beach smuk, men der er også natteliv, hvis man tager til Had Rin.

Jeg har ikke været på Phuket, men i Krabi, som er fantastisk smukt. Det kan også anbefales.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer