annmarie25

indbydelse

25 indlæg i dette emne

hej tøser

jeg har endelig længt omlænge fået min mand til at deltage i bryllupsplanlægningen.

vi er nu nået til indbydelserne (teksten). det skal siges at min mand er vild med rolle spil og han underviser i det.

vi har dog efter mange diskutioner fundet et tema til bryllupet, nemmelig EVENTYR. her kommer spørgsmålet. hvor lang en tekst må være? :cheerleader3:

her er den tekst, vi har har skrevet ( uden ændringer)

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød af, som ledede efter sin ååååh så smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en smuk kvinde, som han hurtigt blev forelsket i, men det skulle vis sig, at denne kvinde var en heks. Så inden han havde set sig om, havde hun forhekse prinse til en farve strålende frø. Hun sagde, at den prinsesse, som kunne hæve fortryllelsen, var den rette for brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte ligeså en smuk prinsesse, sin drømme prins, men ej uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde..

I den store mængde, så prinsesse den farvestrålende frø, hoppende og kvække for, at gøre sig opmærksom, at den også var til stede og man ej skulle glemme den.

Prinsessen så den og tog den op i sin favn, hun syntes at den var så smuk, med alle disse farver, at hun måtte kysse den. Og i det samme, som hun kyssede den, forvandlede frøen sig om til en prins. Han var jo en smuk prins, høj og rank og lige det den smukke prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen bliv forelsket i hinanden og siden da, havde De levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, uden forældrenes samtykke.

Det vakte stor forargelse i begge familier, men inden længe skal den store fest stå til.

Så i herrens år, den 4. August 2007,skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Så her ved inviterer vi Grev … & Grevinden … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudepar

Prins Michael Rosenstock & Prinsesse Ann Marie Møller Rosenstock

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtig fin invitationstekst. Rigtig god idé at skrive et eventyr.

Jeg har dog et par kommentarer:

1: Jeg studsede lidt over det med, at prinsen mødte en anden smuk prinsesse først. Jeg tror bare, at jeg ville have skrevet, at en ond heks forvandlede ham i stedet. Ellers bringer du jo en anden kvinde ind i billedet, (men det er måske meningen)?

2: Der er en del sproglige fejl, men det er jo nok bare et udkast, så dem ser I sikkert, når I læser korrektur.

Udover dette synes jeg det er et rigtigt fint eventyr. :cheerleader3:

Håber, du kan bruge det til noget! :bearhug:

Kram fra Marie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at I kan lave teksten så lang som I lyster - det er jeres invitation og jer der bestemmer :-D

Men det er en lidt rodet og ubehjælpsom fortælling pt. og jeg forstår ikke det med hans ex eller hvad I nu hentyder til, med den anden prinsesse. Det er måske ikke så eventyrligt, at have med i invitationen. I skal måske også overveje at holde den samme stil hele teksten igennem og ikke skifte mellem en formel skriftsprog og en uformel talesprogstone. I bør nok også genoverveje, om I vil underskrive jer som grev og grevinde, hvis det ikke er jeres rigtige adelstitel. Et alternativ kunne være prins _____ af Landet-bag-Regnbuen og prinsesse ______ Månestøv, eller noget lignende der slår en munter og eventyrlig tone an.

Der er også ret mange sprog, stave og kommaterings-fejl i teksten, så I skal nok lige få en der er stærk i retstavning og grammatik, til at læse korrektur på den og måske også hjælpe med opbygningen af teksten, før I sender den ud :-)

Held og lykke med det :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære prinsesse Ann Marie :cheerleader3:

Det er en meget smuk historie. Jeg har korrekturlæst den, så her er min rettelse. Men kig den lige igennem en gang til for en sikkerhedsskyld. Jeg blev helt rørt over din indbydelse. Gid det var mig der modtog sådan en smuk invitation. :xmas:

Personligt kan jeg godt følge den med at han først møder en smuk kvinde som forhekser ham. Så kommer du og fjerner forbandelsen, og dermed gør ham til en smuk prins igen. Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor den er forkert. Men vi opfatter nok tingene meget forskelligt. Den med greven og grevinden er vel dem som du inviterer eller har jeg misforstået det? Hvis det er jer der er greven og grevinden, så burde det rettes til prins og prinssse.

Hilsen Krebsen

Engang for længe siden var der en prins fra Solrød, som ledte efter sin ååååh så smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en smuk kvinde, som han hurtigt blev forelsket i, men det skulle vise sig, at denne kvinde var en heks. Så inden han havde set sig om, havde hun forhekset prinsen til en farvestrålende frø. Hun sagde” at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen”.

I den anden ende af landet nærmere betegnet Ishøj, søgte ligeså en smuk prinsesse sin drømmeprins, men ej uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelige var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så prinsessen den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for at gøre sig opmærksom, at den også var til stede, og at man ej skulle glemme den.

Prinsessen så den og tog den op i sin favn, hun syntes at den var så smuk, med alle sine farver, at hun måtte kysse den. Og i det samme, som hun kyssede den, forvandlede frøen sig til en prins. Han var jo en smuk prins, høj og rank og lige dét den smukke prinsesse havde ønsket sig.

Prinsen og prinsessen blev forelsket i hinanden, og siden da har de levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i al hemmeligheden, uden forældrenes samtykke.

Det vakte stor forargelse i begge familier, men inden længe skal den store fest stå.

I herrens år den 4. august 2007, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Vi inviterer herved greven … & grevinden … til vores velsignelse med efterfølgende reception og fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg synes også, at det er et smukt eventyr, som man sagtens kan bruge som invitation. Krebs korrektur er rigtig god, men men du skriver på et tidspunkt, at prinsessen søger sin drømmeprins "men ej uden held", ej uden = med, fordi de to ting ophæver hinanden. Forstår du, hvad jeg mener? Så der burde stå enten bare "men uden held" eller "men ej med held". :cheerleader3:

MVH Pernille.

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig fin rettelse, der er dog stadig komma- og stavefejl. (Ikke for at være pertentlig).

Og så tror jeg, det hedder "i det herrens år" og ikke "i herrens år", men ret mig gerne, hvis det er forkert.

Det jeg mener mht. ideen med den onde prinsesse er, at jeg bare synes I skal skrive, at det er en ond heks i stedet for en smuk prinsesse, der viser sig at være en ond heks. Det kan sagtens være, at det er mig, der er helt forkert på den, men jeg synes altså, at den kan misforstås som om, at han elskede en anden, men at den bedste prinsesse, (dig), så egentlig er det næstbedste. Og det ville da være synd! :cheerleader3:

Jeg synes forresten, at det er fedt, at I har skrevet det gamle eventyr om, så det ikke skinner så tydeligt i gennem. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bruger lige den allerede rettede til lidt flere rettelser....bare for at være lidt på tværs.... Ellers en meget fin tekst.

for at klargøre : Rød = fejl, som enten skal fjernes eller rettes. Blå = forklaringer eller efter min mening småmangler som jeg selv personligt ville lægge mærke til hvis jeg fik en indbydelse..

Engang for længe siden var der en prins fra Solrød, som ledte efter sin "ååååh så smukke" prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en smuk kvinde, som han hurtigt blev forelsket i, men det skulle vise sig, at denne kvinde var en heks. (Bør simpelthen stryges, da det bare er meningsløs fyld) inden han havde set sig om, havde hun forhekset prinsen til en farvestrålende frø. Hun sagde ” at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen”.

I den anden ende af landet, nærmere betegnet Ishøj, søgte en ligeså en smuk prinsesse efter sin drømmeprins, men ej (fejl bør fjernes) uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelige var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så prinsessen den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for at gøre sig opmærksom, at den også var til stede, og at man ej skulle glemme den (feljfuld sætning, som jeg ville ændre til: gøre opmærksom på sig selv, således at man den ej skulle glemme).

Prinsessen så den og tog den op (kan med fordel fjernes) i sin favn, Udskiftes med punktum) hun syntes at den var så smuk, (fjernes) med alle sine farver, at hun måtte kysse den. Og i det samme, som hun kyssede den (Forkert sammensat sætning og ordlyd - bedre mulighed: Idet/da hun kyssede frøen, forvandlede den sig til.. eller måske: I samme nu forvandlede frøen....), forvandlede frøen sig til en prins. Han var jo (synes personlig at disse ord er overflødige, da det sidste jo er en ren tilkendegivelse og står flot som sådan.) en smuk prins, høj og rank og lige dét den smukke prinsesse havde ønsket sig.

Prinsen og prinsessen blev forelsket i hinanden, og siden da har de levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i al hemmeligheden (forkert endelse, skal stryges), uden forældrenes samtykke.

Det vakte stor forargelse i begge familier, men inden længe skal den store fest stå.

I det herrens år den 4. august 2007, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Vi inviterer herved greven … & grevinden … til vores velsignelse med efterfølgende reception og fest.

DOH, det blev vist lidt indviklet - men håer det gav lidt mening...

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay.....

Jeg kan simpelthen ikke lade være... men det hedder altså:

Vi inviterer herved greven "Frederik Hansen" & grevinden Sophie Hansen til vores velsignelse med efterfølgende reception og fest.

Jeg er faktisk lidt i tvivl... men tror egentlig også at det skal stå med stort G.

... idéen er god, men som flere har været inde på, så skal det rettes godt igennem for stavefejl og sproglige fejl. :cheerleader3:

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger lige den allerede rettede til lidt flere rettelser....bare for at være lidt på tværs.... Ellers en meget fin tekst.

for at klargøre : Rød = fejl, som enten skal fjernes eller rettes. Blå = forklaringer eller efter min mening småmangler som jeg selv personligt ville lægge mærke til hvis jeg fik en indbydelse..

Engang for længe siden var der en prins fra Solrød, som ledte efter sin "ååååh så smukke" prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en smuk kvinde, som han hurtigt blev forelsket i, men det skulle vise sig, at denne kvinde var en heks. (Bør simpelthen stryges, da det bare er meningsløs fyld) inden han havde set sig om, havde hun forhekset prinsen til en farvestrålende frø. Hun sagde ” at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen”.

I den anden ende af landet, nærmere betegnet Ishøj, søgte en ligeså en smuk prinsesse efter sin drømmeprins, men ej (fejl bør fjernes) uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelige var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så prinsessen den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for at gøre sig opmærksom, at den også var til stede, og at man ej skulle glemme den (feljfuld sætning, som jeg ville ændre til: gøre opmærksom på sig selv, således at man den ej skulle glemme).

Prinsessen så den og tog den op (kan med fordel fjernes) i sin favn, Udskiftes med punktum) hun syntes at den var så smuk, (fjernes) med alle sine farver, at hun måtte kysse den. Og i det samme, som hun kyssede den (Forkert sammensat sætning og ordlyd - bedre mulighed: Idet/da hun kyssede frøen, forvandlede den sig til.. eller måske: I samme nu forvandlede frøen....), forvandlede frøen sig til en prins. Han var jo (synes personlig at disse ord er overflødige, da det sidste jo er en ren tilkendegivelse og står flot som sådan.) en smuk prins, høj og rank og lige dét den smukke prinsesse havde ønsket sig.

Prinsen og prinsessen blev forelsket i hinanden, og siden da har de levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i al hemmeligheden (forkert endelse, skal stryges), uden forældrenes samtykke.

Det vakte stor forargelse i begge familier, men inden længe skal den store fest stå.

I det herrens år den 4. august 2007, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Vi inviterer herved greven … & grevinden … til vores velsignelse med efterfølgende reception og fest.

DOH, det blev vist lidt indviklet - men håer det gav lidt mening...

Jeg er helt enig i disse rettelser og forslag, men vil tilføje, at sætningen "ledte efter sin ååååh så smukke prinsesse" stikker af fra resten og kommer til at lyde, som om I gør nar og mener det sarkastisk. Jeg ville skrive: "ledte efter sin smukke prinsesse" - uden anførselstegn selvfølgelig.

Derudover skal det selvfølgelig være Greve og Grevinde - og ikke greven og grevinden, hvis I vil holde fast ved at bruge de titler, i den sammenhæng.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger... :bearhug:

Tusind Tak for jeres dejlige og ærlige svar. Jeg er glad for at I kan lide teksten.

Jeg ved godt, at der er en masse stavefejl og sprog fejl, men den er heller ikke tilrettet, så der kommer korriktur på, så alt er på plads til print og klippe klister. ( er ordblind)

Jeg er helt enig i, at jeg/ vi skal have ændret den første prinsses til at være en ond heks, så man ikke tror at der var en anden ( kan godt se det for jeres synspunkt).

Krebs: Tak for rettelsen.

Forlovet: tak for kommentaren. Jeg vel give dig ret i at sætningen "ledte efter sin ååååh så smukke prinsesse" skal ændres til, ledte efter sin smukke prinsesse.

jeg skal nok sætte den rette tekst ind, så I kan se det endelige resultat.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3:

I al den her sproglige virvar, har jeg en lille geografisk kommentar. Solrød og Ishøj ligger med 10-15 kilometers afstand og kan derfor næppe betegnes som "i den anden ende af landet" ;)

Ellers er det en rigtig hyggelig og sød idé at bruge et eventyr som tekst.

Held og lykke med det

:bearhug: Mia

Redigeret af Mia S.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa tøser

som sagt før, så er jeg super glad for at I vel hjælpe mig med vores tekst.

jeg har efter jeres henvisninger og rettelser, kommet med et nyt udkast af vores tekst. Håber at I vel komme med for og imod.

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer så den nye tekst:

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød af, som ledede efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandle i samme stund prinsen til en farve strålende frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte ligeså en prinsesse, sin drømme prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde.

Hun så I den store mængde, den farvestrålende frø, hoppende og kvække for, at gøre sit til at men ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen bliv forelsket i hinanden og siden da, havde De levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, og at man sener skulle holde den STORE fest.

Så i det herrens år, den 4. August 2007,skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Så her ved inviterer vi Greve … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

:bearhug: :jul3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her kommer så den nye tekst:

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød af (stryg det helt - det hedder det ikke!), som ledede (ville være bedre med søgte eller evt. ledte, omend det første er mere korrekt) efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandle (skal være: forvandlede) i samme stund prinsen til en farve strålende (skal være ét ord: farvestrålende) frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte ligeså (skal flyttes til efter prinsesse) en prinsesse, sin drømme prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde.

Hun så (flyttes og byttes om til: så hun, efter mængde) I den store mængde, den farvestrålende frø, hoppende og kvække ( skal være, kvækkende) for, at gøre sit til at men (tastefejl, skal være: man) ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen bliv forelsket (skal være: forelskede) i hinanden og siden da, havde (kommaet fjernes og du skal bruge har - i er jo stadig forelskede :griner:- ) de levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, og at man sener (tastefejl, skal være: senere) skulle holde den STORE fest.

Så i det herrens (

bør være med stort forbogstav) år, den 4. August 2007 (skal stå før dato, da du skriver det herrens år...),skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

her ved (skal være i ét ord, og hellere hermed, end herved) inviterer vi Greve … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

:bearhug: :jul3:

Synes teksten er meget bedre end det første udkast, du har fået den til at være meget mere sammenhængende - og jeg synes det ville være fantastisk at kunne få en indbydelse med så gennemtænkt en historie. Håber ikke det gør noget jeg lige har rettet et par af de fejl der sprang mig i øjnene...

Held og lykke - og god jul i øvrigt.

Badutski

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her kommer så den nye tekst:

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød af (stryg det helt - det hedder det ikke!), som ledede (ville være bedre med søgte eller evt. ledte, omend det første er mere korrekt) efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandle (skal være: forvandlede) i samme stund prinsen til en farve strålende (skal være ét ord: farvestrålende) frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte ligeså (skal flyttes til efter prinsesse) en prinsesse, sin drømme prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde.

Hun så (flyttes og byttes om til: så hun, efter mængde) I den store mængde, den farvestrålende frø, hoppende og kvække ( skal være, kvækkende) for, at gøre sit til at men (tastefejl, skal være: man) ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen bliv forelsket (skal være: blev forelskede) i hinanden og siden da, havde (kommaet fjernes og du skal bruge har - i er jo stadig forelskede :blink: ) de levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, og at man sener (tastefejl, skal være: senere) skulle holde den STORE fest.

Så i det herrens (

bør være med stort forbogstav) år, den 4. August 2007 (skal stå før dato, da du skriver det herrens år...),skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

her ved (skal være i ét ord, og hellere hermed, end herved) inviterer vi Greve … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

:bearhug: :jul3:

Synes teksten er meget bedre end det første udkast, du har fået den til at være meget mere sammenhængende - og jeg synes det ville være fantastisk at kunne få en indbydelse med så gennemtænkt en historie. Håber ikke det gør noget jeg lige har rettet et par af de fejl der sprang mig i øjnene...

Held og lykke - og god jul i øvrigt.

Badutski

Lige en lille rettelse mere -HAHA-

Det hedder: blev forelskede og ikke bliv forelskede!

Men ud over det er teksten blevet god nu, med Badutski's rettelser :griner:-

MVH Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger for igen at rette teksten igennem. det er meget rart at få andres øjne ind på ens tekst, for man kan stirer sig blind på ens tekst engang imellem. så jeg skal nok rette teksten igen og sætte den ind, så kan I se det forhåbentlig færdig resultat.

Jeg er meget glad for at I kan lide vores tekst. vi vel gerne have at det skal være så perfekt som muligt uden for meget plat....

I forstå nok hvad jeg mener.

Godt Nytår Piger. :respekt:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så piger, nu kommer teksten igen. NU med badutski´s rettelser.

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød, som søgte efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig, at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandlede i samme stund prinsen til en farvestrålende frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte en prinsesse ligeså, sin drømme prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så hun, den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for, at gøre sit til, at man ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen blev forelskede i hinanden og siden da har De levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, og at man senere skulle holde den STORE fest.

Så i det HERRENS år 2007, den 4. August, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Så hermed inviterer vi Grev … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

Håber at I kan lide det.

:respekt: Godt Nytår :bearhug:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så piger, nu kommer teksten igen. NU med badutski´s rettelser.

Et Eventyr skal der til…

Engang forlænge siden, var der en prins fra Solrød, som søgte efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig, at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandlede i samme stund prinsen til en farvestrålende frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer (nærmere) betegnet Ishøj, søgte en prinsesse ligeså, sin drømme prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig (kongelige) var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så hun, den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for, at gøre sit til, at man ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse (prinsessen) havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen blev forelskede i hinanden og siden da har De levet sammen.

Rygterne gik at prinsen og prinsessen, var blevet viet i alt hemmelighed, og at man senere skulle holde den STORE fest.

Så i det HERRENS år 2007, den 4. August, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Så hermed inviterer vi Grev … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

Håber at I kan lide det.

:respekt: Godt Nytår :bearhug:

:bearhug:

Lige et par rettelser mere :bearhug: Står i parentes efter det forkerte ord!

Men ellers er det blevet rigtig godt. :denmarkflag:

MVH Pernille

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så piger, nu kommer teksten igen. NU med badutski´s rettelser.

Et Eventyr skal der til…

Engang for (mellemrum) længe siden, var der en prins fra Solrød, som søgte efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig, (fjernes) at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandlede i samme stund prinsen til en farvestrålende frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmere betegnet Ishøj, søgte en prinsesse ligeså, (fjernes) sin drømme(bør være ét ord)prins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelig var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så hun, (fjernes) den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for, (fjernes) at gøre sit til, at man ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsessen havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen blev forelskede i hinanden, og siden da har De levet sammen.

Rygterne gik, at prinsen og prinsessen, (fjernes) var blevet viet i alt hemmelighed, og at man senere skulle holde den STORE fest.

Så i det HERRENS (Lige vildt nok - synes bare det er nok med stort forbogstav: Herrens) år 2007, den 4. August, skal klokkerne ringe i Snoldelev Domkirke kl. 13.00

Så hermed inviterer vi Grev … & Grevinde … til velsignelse og med efterfølgende reception (og fest).

De kærligste hilsner

Brudeparret

Hermed de allersidste rettelser - mangler nogle endelser (det sker altid nårdet går lidt hurtigt på computeren...og så har jeg fjernet en del af dine kommaer, da der var lige lovllig mange... (til gengæld har jeg så sat nogle andre ind...hehe)

Badutski

Håber at I kan lide det.

:respekt: Godt Nytår :bearhug:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, som sagt før, så takker jeg / vi for din indsats for rettelsen af teksten. :td::bunny_4:

Der er som sagt før, rart at andre kan se på den og komme med kommentar og rettelser.

For måde min mand og jeg er ordblinde( han mere end jeg).

Jeg glæder mig til at sende den ud til vores gæster og hører deres kommentar.

Glædelig bag jul og godt nytår.... :griner:-

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er indbydelses teksten endelig færdig, efter meget hjælp af jer dejlige piger. here it comes: :loveshower:

Et Eventyr skal der til…

Engang for længe siden, var der en prins fra Solrød, som søgte efter sin smukke prinsesse.

Så en dag drog han ud for at finde hende. På sin vej mødte han en kvinde, som skulle vise sig at være en ond heks. Heksen var kun ude på at gøre prinsen fortræd, så hun forvandlede i samme stund prinsen til en farvestrålende frø. Heksen sagde, at den prinsesse som kunne hæve fortryllelsen, var den rette brud for prinsen.

I den anden ende af landet, nærmer betegnet Ishøj, søgte en prinsesse ligeså sin drømmeprins, men uden held.

En dag var hun taget en tur til købstaden Roskilde, hvor en masse kongelige var mødt op til det årlige kongemøde.

I den store mængde så hun den farvestrålende frø, hoppende og kvækkende for at gøre sit til, at man ej skulle glemme den. Hun tog den i sin favn og hun kyssede den. Frøen forvandlede sig til en smuk prins, lige det prinsesse havde ønsket sig…

Prinsen og prinsessen blev forelskede i hinanden, og siden da har De levet sammen.

Rygterne gik, at prinsen og prinsessen var blevet viet i alt hemmelighed, og at man senere skulle holde den store fest.

Så i det Herrens år 2007, D 4. August, skal kirkeklokkerne ringe i Snoldelev Domkirke, hvor det vil glæde os at se Fyrste … & Lensbaronesse … til vores bryllup, med efterfølgende reception i vores lille slot. (Når klokken slår aften, vil den kongelige karavane ankomme til den kongelige privilegerede kro (Jersie forsamlings hus), hvor der skal festes i 3 dage og 3 nætter.

De kærligste hilsner

Brudeparret

Herre & Frue Møller Rosenstock

S.U. Den 4. Maj 2007

Håber at I kan lide den.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg jeg kommenterer jo som sædvanlig - den er næsten helt perfekt nu....

dog i sætningen: "siden da har De levet sammen" - skal De IKKE være med stort da der hentydes til flertal.

Desuden skal T'et i: "alt hemmelighed" stryges så det bliver til "al hemmelighed".

En sidste ting - som dog ikke er vigtig, men som jeg personligt ville hæfte mig ved:

En Fyrste er gift med en fyrstinde, En lensbaron med en lensbaronesse og en baron med en baronesse...........

Sidstnævnte er dog ikke så vigtigt i denne sammenhæng http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Badutski

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej badutski

tak for rettelsen. vi sklka selvfølgelige rette De, til stort og ikke med lille.

Jeg ved godt er fyrster er gift med fyrstinder, men det var bare så vi kunne se og hører hvordan det så ud og lød.

skal nok blive rettet.

men tak endnu engang.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer