randi k

hvornår får man bryllupskage og får man den til dessert??

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja, vi skal også have vores om eftermiddagen. Det er rigtigt at mange først får den efter desserten, men der tror jeg at folk alligevel er så mætte, at de ikke rigtig kan spise mere, og så synes vi at det er lidt synd at servere beyllupskagen der.

:cheerleader3: Anne

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gift den 8. september 2006 med efterfølgende reception. Set i bakspejlet burde vi have serveret vores bryllupskage til receptionen som var fra kl. 13.15-16.00 Vi havde efterfølgende middag fra kl. 18.00 med 4 retter mad inkl. dessert. Da vi oven i købet havde petit four til kaffen var der rent ud sagt næsten ingen der spiste bryllupskagen efter brudevalsen.

Med min erfaring vil jeg kun anbefale, at man får den til receptionen, hvis man altså holder en reception. Vi havde så meget kage tilbage næste dag, at vi delte den ud til Gud og hver mand. Dog gemte vi den øverste etage til os selv.

Synes det var SÅ ærgerligt, at den ikke blev spist. Og til receptionen hvor vi kun havde sandwich og frugt vil den havde været perfekt. Men vi tænkte rent ud sagt ikke over det før bagefter.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi serverer bryllypskagen som dessert. I min familie har vi ved fester og familiemiddage som regel ventet tre kvarter mellem hovedret og dessert, som vi så har fået i forbindelse med aftenkaffen. På den måde nyder man desserten og kaffen lidt mere, end hvis man har proppet sig med steg 5 minutter før man får smækket en dessert på bordet.

Så ved vores bryllyp er der pause efter buffet-middagen, og lidt senere bliver der serveret kaffe og bryllypskage + chokolade og peanuts osv

Og så' der fest :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at tage vores bryllupskage til dessert, da vi først skal vies kl. 16. Så derfor er der ikke tid til at spise den inden middagen. Synes også det er synd hvis der ikke rigtig bliver spist noget af den hvis vi venter til kaffen :bearhug:

Så har vi snakket om at severe kransekage eller småkager til kaffen :jul1:

:cheerleader3:

Fra Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi serverer vores bryllupskage om eftermiddagen, inden middagen. Vi skal vies kl 13.30 men har sat middagen til at starte kl 17.30, så der er er et tidsrum der skal fyldes ud... Fordi der er lagt så meget arbejde i kagen synes vi at den skal serveres medens folk stadig er appelsinfri og har appetit, derfor om eftermiddagen, sammen med en kop kaffe og et glas champagne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner også med at tage kagen til dessert. Og så får vi lavet kagen, så den 'passer' til det. Altså vi regner med at den skal være ret chokoladeagtig og dermed dessertagtig - i stedet for 'lagkage-og-kaffe-agtig'.

Jeg har en eller anden idé om at en bryllupskage hører til om aftenen, så jeg vil ikke servere den til receptionen. Her tror jeg også, at gæsterne har mere brug for noget 'rigtig' mad, da vi skal vies kl. 13 og middagen starter kl. ca. 18.

- Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner også med at tage kagen til dessert. Og så får vi lavet kagen, så den 'passer' til det. Altså vi regner med at den skal være ret chokoladeagtig og dermed dessertagtig - i stedet for 'lagkage-og-kaffe-agtig'.

Jeg har en eller anden idé om at en bryllupskage hører til om aftenen, så jeg vil ikke servere den til receptionen. Her tror jeg også, at gæsterne har mere brug for noget 'rigtig' mad, da vi skal vies kl. 13 og middagen starter kl. ca. 18.

- Louise

Lige vores tanker!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev gift den 8. september 2006 med efterfølgende reception. Set i bakspejlet burde vi have serveret vores bryllupskage til receptionen som var fra kl. 13.15-16.00 Vi havde efterfølgende middag fra kl. 18.00 med 4 retter mad inkl. dessert. Da vi oven i købet havde petit four til kaffen var der rent ud sagt næsten ingen der spiste bryllupskagen efter brudevalsen.

Med min erfaring vil jeg kun anbefale, at man får den til receptionen, hvis man altså holder en reception. Vi havde så meget kage tilbage næste dag, at vi delte den ud til Gud og hver mand. Dog gemte vi den øverste etage til os selv.

Synes det var SÅ ærgerligt, at den ikke blev spist. Og til receptionen hvor vi kun havde sandwich og frugt vil den havde været perfekt. Men vi tænkte rent ud sagt ikke over det før bagefter.

Hilsen Krebsen

Helt enig. Det man oplever rundt omkring er typisk at der stort set ikke er rørt noget af bryllupskagen når den serveres lige efter middagen. Har man muligheden om eftermiddagen er det oplagt men ellers kan man sagtens lade bryllupskagen gøre det ud for desserten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev gift den 8. september 2006 med efterfølgende reception. Set i bakspejlet burde vi have serveret vores bryllupskage til receptionen som var fra kl. 13.15-16.00 Vi havde efterfølgende middag fra kl. 18.00 med 4 retter mad inkl. dessert. Da vi oven i købet havde petit four til kaffen var der rent ud sagt næsten ingen der spiste bryllupskagen efter brudevalsen.

Med min erfaring vil jeg kun anbefale, at man får den til receptionen, hvis man altså holder en reception. Vi havde så meget kage tilbage næste dag, at vi delte den ud til Gud og hver mand. Dog gemte vi den øverste etage til os selv.

Synes det var SÅ ærgerligt, at den ikke blev spist. Og til receptionen hvor vi kun havde sandwich og frugt vil den havde været perfekt. Men vi tænkte rent ud sagt ikke over det før bagefter.

Hilsen Krebsen

Helt enig. Det man oplever rundt omkring er typisk at der stort set ikke er rørt noget af bryllupskagen når den serveres lige efter middagen. Har man muligheden om eftermiddagen er det oplagt men ellers kan man sagtens lade bryllupskagen gøre det ud for desserten.

Lige præsis og derfor valgte vi også at få vores bryllupskage til receptionen .........hvilket var en stor succes .....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: uhm nu bliver jeg da helt i tvivl..

Vi snakke om at vi skulle have bryllupskagen til aften kaffen.

Men kan da godt se med 3 retter mad, så er man måske ikke så sulten.

Ville være surt, hvis vores gæster næsten ikke kunne klemme vores kage ned.(den er jo ikke helt billig)

Må da lige vende den, der hjemme om vi måske skal, serveret vores bryllupskage til receptionen isteden for...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en god ide at servere bryllupskagen til dessert, det havde jeg slet ikke tænkt på. De bryllupper jeg har været til, har bryllupskagen næsten været glemt, for dte første fordi alle er mætte og for det andet så synes jeg at når tiden nærmer sig til kaffe er der allerede godt gang i dansegulvet og der tænker fol ikke rigtig på bryllupskage. Jeg tror lige jeg skal overveje at den skal serveres som dessert :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke holde reception..... Så bryllupskagen bliver serveret til kaffen efter middagen hvor der også er isdessert. Jeg syntes også helt klart at hvis man holder reception så skal kagen spises der, men jeg håber stadig at vores gæster kan "klemme" et ordentligt stykke kage ned, selvom de har spist 3 rettrs menu først :cheerleader3: (det nok blir lidt svært :bunny_4: )

Mange hilsner Stjernen81 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer